Godmorgon!

Här kommer några bilder från gårdagens trevliga middag på pinchos vid avenyn.  Mums.

Behöver egentligen inte säga mer att jag har hittat en underbar underklädes butik. Hunkemöller. Så rekommenderar er om ni är ute efter nya underkläder så besök närmaste butik eller klicka här för att hitta dina favoriter!

Godmogon!

Tänkte visa er två av sakerna jag har köpt den senaste tiden är en svart body och en en grön kjol från Zara. Love it.

Tänkte dela med mig med 8 saker ni förhoppningsvis inte visste om mig innan. Vilket är ett kul sätt för er att lära känna mig bättre!

1. Jag har helt och hållet min naturliga hårfärg. Har nämligen inte färgat håret på 5 år, vilket är rätt sjukt ändå.

2. Ingen har riktigt klarlagt vilken färg jag har på mina ögon. Alla jag frågat har sagt olika haha.. De jag brukar höra är typ grön, blå, grå och liiiite brunt..(??)

3. Jag och min kille Oscar har varit tillsammans i nästan 2 och en halvt år nu. Sjukt ändå när jag tänker efter. Men såklart jätte härligt!

4. Vår första "dejt" var trot eller ej en löptur. I efterhand är det en rolig grej, men med facit i hand skulle jag kanske inte rekommendera det ;)

5. Jag har väldigt höga ambitioner om hur jag vill leva mitt liv & står fast vid att inget kan stoppa mig från att lyckas förutom jag själv. För varför ska jag spendera ett liv med saker jag inte vill? Känns onödigt.

6. Jag älskar att resa. Det är något jag värderar högt, att upptäcka nya platser på jorden även att se hur människor lever i olika kulturer med andra förutsättningar. Det får än själv att få andra perspektiv på livet.

7. Jag älskar att fixa frukost, brunch, tapas, ja you name it. Kan hålla på hur länge som helst att fixa och flytta om och lägga upp på olika fat. Tycker sånt är jätte kul att fixa till familjen och vänner.

8. Är verkligen en periodare när det gäller mat och godsaker. Ibland går det veckor utan att jag äter socker över huvudtaget, och ibland äter jag godsaker var och varannan dag.

Hej på er! Igår natt kom jag hem till Sverige igen, känns faktiskt konstigt att vara tillbaka på Svensk mark. Senare på eftermiddagen så var vi och åt en somrig middag hemma hos pappa, som ni kan se bilder från ovan.

Just nu sitter jag på tåget påväg till Göteborg för att spendera några dagar i den härliga staden. Jag kanske inte har nämnt det innan men Göteborg är en stad jag mycket väl skulle kunna tänka mig att bo i efter studenten. Jag tycker det är en sån trevlig stad på många stadier. Så jag packade om väskan igår med snäppet varmare kläder än till Grekland.  Känns som jag har varit på resande fot länge nu. Ungefär en månad faktiskt. Men när jag kommer hem från Göteborg så är det lugnt tills skolan börjar, vilket kan vara skönt det också.

Kramis

Hej fina ni!

Igår tog vi färjan till Aten där vi åt middag och kollade runt lite innan vi gick till hotellrummet för att sova. Imorse när vi vaknade åt vi frukost och packade ihop de lilla vi tagit fram kvällen innan. Efter det har vi spenderat dagen i butiker och gallerior. Det känns som en evighet sen jag gick i klädbutiker!! Så det var ett perfekt avslut på resan. Nu sitter vi i loungen på hotellet och väntar på mini bussen som ska ta oss till flygplatsen.

Kram

Här kommer det en samanfattning med några av bilderna jag har tagit med mobilen under semestern på de olika öarna. Det kommer även komma ett liknande inlägg med bilder från kameran med bättre kvalitet, så håll utkik!

Fin utsikt med solnedgång vid middagen // Fira - Santorini

Ett utav stoppen på båtutflykten // En bild på mig och oscar innan en utekväll - Ios

Solbäddarna vid hotellet // Snorkling - Ios

En god pizza // En kväll vid hamnen - Paros

Som rubriken lyder så är det sista dagen vi är på Paros idag, så här kommer det en hel del bilder från dagen.

Som jag berättade tidigare idag så har vi försökt ta vara på solen så mycket som möjligt. Även havet för den delen, eftersom det tyvärr nog inte kommer bli så många fler dopp i år. Men nu känns det som jag har fått en rejäl dos av de båda nämnda, vilket jag är väldigt tacksam över. Imorgon är klockan ställd på halv åtta, då vi ska upp och äta frukost och packa ihop det sista. Ungefär klockan elva går färjan till vår sista destination, innan vi tar flyget mot Sverige på lördag kväll.

Här kommer en bild på gårdagens middag som var en risotto med saffran och räkor. Mums!

Idag är det sista soldagen innan vi beger oss mot vårat sista stopp innan hemfärd. Så idag ska vi verkligen ta vara på dagen och sola och bada så mycket vi kan. Hoppas ni får en fin dag!

Vi bestämde oss dagen innan för att göra en liten utflykt till en annan stad här i Paros som heter Paikia. Så igår när vi kom fram började vi med att gå lite på "stan" och kolla runt hur det såg ut där. Det låg även en hamn i staden med massa båtar, ni kan se några på bilden ovan.

När vi gick på stan så gled vi in på ett bageri som hade så sjukt mycket godsaker. Allt från småkakor och croissanter till godis och tårtor, ja allt ni kan tänka er.

Det var såklart jätte varm att gå där på gatorna vid 11 tiden på dagen, så vi beslutade oss rätt snabbt att åka till närmaste strand. Där vi åt lunch och solade och badade innan vi begav oss hemåt igen.

Sen efter vi kommit hem och duschat och gjort oss klara så avslutade vi dagen med att åka och äta pizza, som jag nämnde igår.