View tracker

Halloj allesammans! Igårkväll kom min lillasyster hit (kanske nämnde det?) och vi åt middag på Werséns och pratade ikapp allt sen senast. Hon var ju i Afrika över jul och nyår så var SÅ HIMLA MYSIGT att äntligen få träffa henne och krama om henne. Så sov hon hos mig och imorse klev vi upp tidigt och åt en lång hotellfrukost här hemma. Vi gjorde scrambled eggs, bacon, yogurt/kvarg med bär, jordnötssmör, flingor, mackor med alla möjliga pålägg samt en varsin kopp kaffe. Åh det var SÅ GOTT. Sen gjorde vi oss iordning och for iväg till Undersåker för att se när våran kusin Matilda tog konfirmationen. När det var klart i kyrkan for vi alla upp till Vålådalen för lunch/fika och mys. Var så trevligt att träffa alla, sånt bra avslut på helgen.

Nu ligger jag med matkoma hemma i soffan och planerar faktiskt inte att göra så mycket mer denna kväll. Tror det bara blir en hemmakväll. Har ätit alldeles för mycket godsaker denna helg så känner mig väldigt vätskefylld och pluffsig så imorgon blir back on track som vanligt med träning och bra kost! Men jag ångrar inget, ibland får man unna sig och det ska man göra med gott samvete!

Hoppas ni haft en bra helg! :)

Likes

Comments

Hej på er! Jag for på affären en snabbis efter jobbet sen direkt hem och göra lunch för jag var så himla hungrig. Funderade på att skippa träningen idag för jag kände mig lite trött men har fyllt på med massor av mat samt vilat lite så nu känner jag mig ändå pepp! Håller på och uppdaterar spotifylistan lite för ytterligare motivation ;) Tänkte gå och träna vid 18 typ, och hoppas på att de flesta är på pass eller har tränat klart. Håll tummarna.. Det är ju egentligen sämsta tiden att gå men orkar verkligen inte vänta till senare ikväll för det blir så himla sent.

Anyway, tänkte berätta lite om mina nya kosttillskott jag fick igår!

Ärtprotein - ett proteinpulver baserat på ärtor istället för vanligt wheypulver. Förut när jag drack proteinpulver upplevde jag att min mage inte mådde bra av det och jag tyckte inte att det var så gott. Så nu för tiden letar jag vegetariska/veganska proteinpulver för att undvika vasslet som är i de andra. Har även hampaprotein hemma. Smakade ärtproteinet idag, var väl ingen höjdare om jag ska vara ärlig haha.. Måste nog leta reda på goda recept :)

Burn X5 - typ koffeintabletter fast dessa är utan koffein. Har haft med koffein innan men tänkte testa utan eftersom jag ibland gärna dricker kaffe och en dos motsvarar två koppar tror jag det var, och det känns lite väl. De sätter igång förbränningen i kroppen och gör att man svettas mer och får mer energi på gymmet. Energin kände jag inte större skillnad på, har rätt stabil energinivå överlag men vill ju bränna lite extra fett och tycker ändå att dessa ger mig bra resultat.

BCAA - Aminosyror med smak fresh pear. Har inte testat detta än men ska göra det nu innan jag går och tränar. Det är ett BCAA-pulver som man tar innan träning för att ge kroppen energi och öka uthålligheten plus att det hjälper musklerna att växa. Man tar det även direkt efter träning för att förebygga muskelnedbrytning och optimera återhämtningen.

Diet shake - ett choklad/kokospulver med lågt kaloriinnehåll utan att minska på vitaminer och mineraler som kroppen behöver. Är egentligen en måltidsersättning men jag har tänkt använda den som mellanmål ibland eller de dagar man vaknar och kanske inte är så hungrig men vet att man måste äta något för det kommer dröja länge innan man kan äta (som tex på jobb osv) för annars blir man hungrig direkt, eller som bara något smarrigt att ta när man är lite sötsugen ;) Drack en portion imorse innan jag for till jobbet eftersom jag inte var så hungrig men vet att jag blir det sen fram på dagen, och jag gillade den! Choklad med kokosflingor i, yummi!

Likes

Comments

Hur är läget vänner? Igår kom mitt paket från Svenskt kosttillskott innehållande produkterna ovan. Jag ska berätta om dom lite mer sen men jag tittade på klockan nu och såg att jag måste lägga på ett kol om jag ska hinna till jobbet. Vi hörs i eftermiddag, fredag idag WOHO!

Likes

Comments

Ett benpass på gymmet fick starta denna torsdagmorgon, så gött! Måste dock börja skriva ner vilka övningar jag ska köra för nu blev det lite hattigt kändes det som. Jag körde ju ben i måndags också men kände att jag inte hade tillräckligt med tid för att göra allt jag ville göra, plus att jag inte fick så bra kontakt så så ville köra igen. Kommer nog ha två benpass i veckan framöver, så min lilla booty växer å blir stor ;)

Hur som, morgonens pass såg ut som följande:
Uppvärmning: Squats utan vikt, squats med bara stång, squatjumps och höga knän
Vanliga, breda och med gummiband squats
Enbensmarklyft
Hiptrusth i smithmaskin
"Gynstolen" med gummiband (vi har ingen sån maskin på mitt gym)
Enbens legpress

Känns härligt att starta dagen med svett å stön hehe. Nu ligger frukosten i magen, matlådan är förberedd och jag ska väl bara i princip borsta tänderna sen fara iväg till jobbet. Misstänker att det blir stådag dock för det är jääääkligt blåsigt ute.. Fin torsdag på er!

Likes

Comments

Om ni är som jag, och säkerligen många andra runt om i världen så har ni ibland problem med trög mage. Det är något som jag lidit fruktansvärt länge och mycket av i alla år, det är nu på senaste som jag verkligen börjat ta tag i det dock och försökte på riktigt att göra något åt det. En trög och uppblåst mage är något av det värsta som finns, håller ni inte med? Så tänkte därför ge er några tips på vad ni kan göra för att slippa detta, eller bli av med det om ni har det.

- Börja dagen med en kopp varmt vatten och en halv pressad citron. Det låter så klyschigt och ni har hört det förr, men det hjälper verkligen magen att komma igång och man känner sig pigg och fräsch inifrån! Dessutom tycker jag det hjälper med energi och lyster i min hy.

- Äppelcidervinäger. Har ni förmodligen också hört om förr. Jag har testat att ta en matsked innan måltid men det är ju såååå äckligt.. Och vanor är till för att hållas och att börja dagen med en fruktansvärd smak i munnen hjälper knappast och kommer inte få mig att fortsätta. SÅ, mitt tips, spä den över din sallad. SÅ BRA. Typ en matsked eller två, som dressing ungefär. Jag använder det hela tiden. Dels hjälper den mot matsmältningen och jag känner att jag får en lugnare mage av den, plus att salladen blir lite krämigare med vinägern på. Jag brukar hälla på lite i matlådan och skaka den så det blandas om. Superbra!

- Kaffe. Jag dricker inte kaffe varje dag, men det är också något som hjälper min mage. Speciellt om jag dricker en kopp och sen går iväg nånstans. Tillexempel om jag dricker och sen går till gymmet. Då kommer magen igång.

- Morgonträning. Som ni vet så gymmar jag allt som oftast på mornarna innan jobbet och det får alltid min mage att komma igång efter nattens vila och håller den igång hela dagen. För er som inte känner för att bränna av ett styrkepass tidigt på morgonen kan jag rekommendera att testa ta en promenad tillexempel. Rörelse är alltid bästa lösningen för en trög mage!

- Håll koll på din kost. Vad funkar och vad funkar inte i din mage. Vad får du energi av och vad gör att du känner dig uppblåst och seg? Mat ska ge dig energi och inte kännas som en klump i magen. Klart man inte ska förbjuda sig saker som en galenskapare, men om ris gör din mage orolig kanske du inte behöver äta det så ofta? Jag försöker att äta så rent som möjligt, äter för tillfället i princip inga kolhydrater i form av ris, pasta, potatis eller bröd, utan använder mig av grönsaker och frukt istället. Det funkar mycket bättre för mig! Försöker ta reda på vad som funkar för dig, alla är vi olika. Ät inte ett livsmedel bara för att det anses nyttigt, det är inte hälsosamt om det får dig att må dåligt.

SÅ, hoppas ni fick lite tips å trix för att få bukt med magen er. Jag har massor av fler tips som vi skulle kunna prata om lite närmare om det vore intressant? Lycka till!


Likes

Comments

View tracker

Ja höreni, det blev ett grymt ryggpass på gymmet tidigare och jag filmade lite men känner mig inte riktigt säker än för att lägga upp något. Förresten, vet ni något bra program man kan använda för att ta stillbilder ur film? Fick screenshota nu och det blev ju sämst kvalité.. Så tråkigt.

Nåväl, upplägget var följande idag:

Uppvärmning: roddmaskin + två set latsdrag lätt vikt
Breda latsdrag
Smala latsdrag
Rodd
Rygglyft med viktplatta
Enarmsrodd
Latsdrag bakom nacke (? vet inte vad det heter, men övningen på översta bilden)
Pulldowns (typ, vet inte vad den övningen kallas heller men kan visa den nån gång)
Stående rodd i cable
Samt en maskin, ni vet den man kan kör pec flyes i fast man sitter åt andra hållet?

Haha shit måste verkligen börja ta reda på vad alla övningar heter.. Men iaf, tror det var allt jag körde. Fick rätt bra kontakt idag. Försöker verkligen se till att göra noggrant och inte slarva, vill ju fokusera på den muskelgruppen jag verkligen kör och inget annat.

Efteråt fyllde jag på med torsk i ugn och massa grönsaker och avokado, men nu börjar jag bli hungrig igen så ska nog ta lite kvarg.

Vad har ni tränat idag? :)



Likes

Comments

Hej vänner! Igår hade vi som sagt lönemiddag och tanken var ju att gå ut efter den men en polare ringde till Bygget som faktiskt rekommenderade att inte komma för det var så sjukt mycket studenter ute haha. Så vi gick till Bom Bom en sväng för att kolla in läget men jag och Micke kände att vi inte hade så kul så vi drog hem runt 12. Det var okej, har inte varit där sen dom byggde om men ska ge det en till chans nån gång!

Idag är jag ledig och spenderar förmiddagen med att tvätta och göra lite projektarbete. Har inte jättestor lust att ute å åka så passar på att göra undan lite annat istället. Tänkte gå och träna när jag är klar med tvätten, ska försöka få lite film eller bild från det också! Hade tänkt träna imorse men fasen, jag är ledig, kände ingen stress att kliva upp om jag ska vara ärlig plus att jag var så sjuuukt hungrig när jag vaknade så passet hade inte blivit bra ändå.

Jag har också beställt lite grejer från Svenskt kosttillskott som jag hoppas dyker upp under dagen. Är så pepp på detta träningsår!

Likes

Comments

Hej på er! Klockan är snart 9 och jag sitter och sippar på lite kaffe såhär efter frukosten. Imorse var jag på gymmet som vanligt och invigde mina nya nike-byxor, snygga va?! Dom satt väldigt bra må jag säga. Det blev ett cardio/abs-pass och jag var SÅ hungrig när jag kom hem. Gjorde världens störta omelett med ägg, bacon, svamp, tomat, paprika och blandade grönsaker, plus en riskaka med en halv avokado och en banan. Skulle typ kunna äta mer haha. Sen jag började introducera mer vikter i min träning har jag blivit mycket hungrigare. Men känner också att jag äter bättre så jag tänker bara lyssna på kroppen och ge den vad den behöver.

Jag är ledig idag så vid 10 ska jag möta Ida vid 8an så ska vi åka skidor. Jag tror faktiskt det blir skidor idag, det var ett tag sen. Har inte riktigt åkt nå skidor än den här säsongen, har bara kört bräda hehe. Men det är så kul när man har ny utrustning och nu börjar jag kunna hantera den bättre och bättre så jag vill bara fortsätta. Jag älskar dock fortfarande att åka skidor också så det blir nog så idag. Ikväll ska vi på lönemiddag med gästvärdarna på väst och efter det tänkte vi svänga våra lurviga på Bygget. Blir nog en himla trevlig kväll! :D

Likes

Comments

God morgon vänner! Jag sitter och äter frukost efter ett svettigt benpass på gymmet. Älskar verkligen att starta mina morgnar såhär, man har en sån himla bra känsla i kroppen hela dagen efteråt! När jag började morgonträna i höstas trodde jag aldrig att jag skulle kunna tycka om det men nu är jag helt fast. Jag längtar faktiskt på kvällarna tills morgonen när jag får gå och träna. Det är SÅ SKÖNT att göra det på morgonen, i lugn och ro på ett tomt gym, efteråt känner man sig alltid som en bad ass bitch ;)

Jag tog med mig kameran för jag tänkte fota/filma lite övningar men tiden sprang iväg och jag glömde bort..förlåt. Ska försöka igen imorn! Ni får lite motivationsbilder från tumblr så länge. Idag jobbar jag 7.30-20.45 så en lång dag med båda dags- och kvällskörning. Men det blir kul, det är jag, putte och jennie som jobbar så det kommer gå galant.

Nu måste jag blåsa håret och packa väskan, ha en fin måndag!

Likes

Comments

God morgon allesammans! Alltså jag är så förrvirrad, trodde typ att det var tisdag eller något idag så är det lördag?! Haha man blir så himla dagvild här för dels så känns varje dag som en helgdag plus att jag var ledig mitt i veckan så allt blir helt bakvänt. Nåväl jag klagar absolut inte, får aldrig måndagsångest eller liknande ändå.

Imorse var jag på gymmet och körde ett axel/mag-pass. Testade en ny magövning med gummiband och faaaasen vad det tog. SÅ GÖTT. Skulle ni vilja se hur den övningen går till? Är verkligen så pepp på träningen nu så jag ska passa på och kötta så man får in rutin på lite övningar så att det bara går av sig själv de dagar man är mindre motiverad. Känner mig dock lite nybörjare igen för det var ganska längesen jag körde med vikter nu. Har ju kört otroligt mycket bara kroppsvikt ett tag men känner att jag vill ha lite mera utmaning och vill göra något annat. Men jag tror nog att man snabbt kommer in i det! Har ju ett mål med 2017 och det är - GET FRÄSCH AS F*CK hehe ;)

Sitter och äter frukost nu och far till jobbet om typ 30 min. Ikväll blir det nog kvällsåkning i Duved direkt efter jag slutat, älskar kvällsåkningen där. Den är oftast bäst!


Likes

Comments