inspiration, Studier

Bild 1: Fick prova på gratis 3 månader av Readly (en app där man får ett stort urval av tidningar digitalt) så nu läser jag så ofta jag kan, verkligen så enkelt!

Bild 2: Älskar mina nya necessärer (nåväl, köpte dem i slutet av somras).Blir glad varje gång jag ser dem!

Bild 3: Blivit mycket framför datorn och en del kaffekoppar nu. Men så roligt, just nu får vi sitta på lektionstid med program som Illustrator. En läxa där man ska sitta med programmet är inte heller så tråkigt!

Nu kurs har startat och redan väldigt intressant och roligt. Det blir många timmar sittandes framför en dator, men det gör inget då man får hålla på med saker man tycker är intressant och man vill lära sig om. Har till och med frivilligt satt mig ned på egen tid och läst i kurslitteraturerna för att lära mig mer! Detta kommer bli så spännande.

Foto, inspiration, Mat

Jag vet inte vad det är med hösten, men jag blir alltid så himla sugen på varm choklad. För några dagar sedan var jag lite ledig så jag tänkte att jag skulle försöka lära mig lite mer matfotografering, därför gjorde jag denna! Men det var ju lika god att smaska på efter fotograferingen också!

Idag har jag spenderat lördagen i lägenheten, skruvandes ikea-garderober och byråar till rummet. Har monterat större delen av garderoben, men en till stomme ska upp och lite garderobsinredning också! Får se hur länge vi orkar kämpa med detta ikväll, man måste ju faktiskt få lite lördagsmys också. Men dock så skönt att försöka få klart så mycket som möjligt när man väl är här! Trevlig lördagkväll.

Foto, inspiration

I augusti åkte jag och min kompis Evelina ut på en liten fotorunda, blev bland annat dessa fina bilder! Det var så länge sedan vi gjorde något sånt här, men saknar det verkligen. Det får börja bli oftare.

inspiration, Inredning

Eftersom min familj köpt lägenhet i stan (ja vi har faktiskt köpt en!!) har jag målat väggarna i det rum som blir mitt. Nu när alla väggar är målade så känns det så roligt att kunna börja montera garderob och så småningom börja flytta över möbler och saker dit. Här är några inspirationsbilder jag kollat på för att bestämma hur jag faktiskt vill ha det i rummet. Det är ett ganska litet rum, så det blir svårt att få in allt jag vill ha där, men vi får se hur det kommer gå! Vill ju heller inte att det ska kännas för trångt. Krångligt det där! Vill heller inte köpa för mycket nytt, vi vet ju inte hur länge till jag kommer bo hemma. Men än har jag inte tänkt flytta, trots att det känns lockande ibland med att få ha ett eget litet place där allt är precis som man själv vill ha det. Men just nu känns det rätt så bra att bo hemma med mina fina föräldrar, så det kommer jag göra ett tag till!

Foto, inspiration, Mat, Frukost

Haft en del dagar på senaste tiden där jag kunnat plugga hemifrån, vilket ofta resulterar till en liten smakligare frukost för min del! Tycker det är så himla mysigt att hinna ta det lugnt och mysa en stund på morgonen med något gott att äta medan man kollar på serie/youtube eller bloggar.

Igår blev jag äntligen klar med min inlämningsuppgift vilket känns otroligt skönt! Detta innebär också att ny kurs börjar imorgon och det ska bli så roligt, äntligen en lite mer praktisk kurs. Även om jag tyckte denna kurs jag läst nu (interaktionsdesign för digitala medier) var väldigt intressant, ska det bli så roligt att få sitta vid datorn och redigera lite! Eftersom jag blev klar med inlämningen igår, innebär detta en ledig dag. Har inget planerat för stunden, men jag hittar alltid något att göra här hemma! Kanske går igenom och rensar lite i rummet, pysslar till något eller drar mig ut på en prommis, vi får se helt enkelt!

inspiration, KÖP

Veckan hittills har bestått av en himla massa plugg. Har nämligen tenta på fredag och det är en hel del begrepp att plugga in tills dess. Därför passade jag därför på att beställa hem lite nödvändigheter som nyligen tog slut här hemma! Blev dels ett nytt torrschampo då det gamla tog slut förra veckan och sedan en så himla bra ansiktsprodukt! Det är en moisturiser, primer och ansiktsmask i en, fick den faktiskt som prov och har sen dess använt den typ varje dag och på senaste tiden kramat ut verkligen det sista från förpackningen! (tips!!)

Hur roligt är det inte att ibland beställa hem något till sig också? Blir alltid på så glatt humör när det ligger ett litet paket i brevlådan! Särskilt också när man beställt hem något man verkligen behöver och kommer att använda ofta!

inspiration

(bilder tagna från pinterest)

Denna månad är jag redo för nya rutiner för både kroppen och själen men också för att uppdatera garderoben lite till både mysiga och lite mer färgstarka kläder.

Foto, inspiration, Studier

För ungefär en vecka sedan for jag ut och fotade lite med Evelina, vilket var supertrevligt! Vi fotade hela dagen och efter middagen bestämde vi oss för att dra och ta en picknick. Vi hann prata om allt möjligt, om hösten, livet som varit, skoltiden etc.! Dessutom har jag ju bestämt mig för att påbörja högskolestudier nu till höst vilket även hon ska (dessutom på samma linje som mig!!!) Så snart är det dags för skola för mig igen, känns konstigt att säga det då jag inte alls räknade med att jag skulle börja plugga direkt efter studenten. Men nu får jag testa detta och om det inte känns rätt så löser det sig! Ser fram emot vad programmet har att ge mig och vilka nya erfarenheter jag kommer få! På måndag smäller det, pirrigt!!

Foto, inspiration, Mat

För några veckor sedan fick jag ett ryck för att fixa lite fint under pilträdet när jag höll på att baka en nyttigare variant av en kladdkaka. Tänkte därför att jag då kunde bjuda ut mamma på lite fika under det fina pilträdet vi satte i trädgården när jag och min brorsa var små. Nu har det blivit så stort och ligger man under det är det som ett stort parasoll. Så mysigt var det!! Dessutom så kul att fixa små stunder lite extra mysiga sådär mitt i vardagen!

Foto, inspiration, Mat, Resor
Dag 7 av resan tog vi färjan tillbaka till Santorini och gick sedan en bit till vårt nya hotell. Detta var det dyraste vi bokade och jag kan säga att det var så värt det! Vi glassade vid poolen hela dagen och bara tog tillvara på soltimmarna. På kvällen gick vi och köpte middag på McDonalds för att sedan bara ta det lugnt på hotellrummet och se någon film!

Dag 8 vaknar vi tidigt för att gå upp och äta frukost (första gången på resan vi får hotellfrukost) och den var himmelsk! Sedan under dagen checkar vi ut på detta boende, ligger kvar vid poolen till middagstid för att sedan traska vidare till vårt nya hotell som vi bokade i all hast. Blev dock en liten besvikelse men vi skulle ju bara stanna här en natt! Så vi går ut och äter middag, och somnar ganska tidigt.

Dag 9 stannar vi vid poolen hela dagen och njuter av solen ytterligare och checkar ut från hotellet. Vi går in mot stan vid 19:00 på kvällen för att äta en god middag innan vi ska ta oss till flygplatsen vid 00:00 på natten från hotellet, där vi även hade bokat taxi. Sista solnedgången får vi även se, så mysigt! Sedan bar det av hemåt (05:00 och en övernattning på Santorini flygplats) hemma i Umeå runt 12:00 dagen därpå (resedag 10.)