Nya inlägg

Foto, inspiration, Mat, Resor
Dag 7 av resan tog vi färjan tillbaka till Santorini och gick sedan en bit till vårt nya hotell. Detta var det dyraste vi bokade och jag kan säga att det var så värt det! Vi glassade vid poolen hela dagen och bara tog tillvara på soltimmarna. På kvällen gick vi och köpte middag på McDonalds för att sedan bara ta det lugnt på hotellrummet och se någon film!

Dag 8 vaknar vi tidigt för att gå upp och äta frukost (första gången på resan vi får hotellfrukost) och den var himmelsk! Sedan under dagen checkar vi ut på detta boende, ligger kvar vid poolen till middagstid för att sedan traska vidare till vårt nya hotell som vi bokade i all hast. Blev dock en liten besvikelse men vi skulle ju bara stanna här en natt! Så vi går ut och äter middag, och somnar ganska tidigt.

Dag 9 stannar vi vid poolen hela dagen och njuter av solen ytterligare och checkar ut från hotellet. Vi går in mot stan vid 19:00 på kvällen för att äta en god middag innan vi ska ta oss till flygplatsen vid 00:00 på natten från hotellet, där vi även hade bokat taxi. Sista solnedgången får vi även se, så mysigt! Sedan bar det av hemåt (05:00 och en övernattning på Santorini flygplats) hemma i Umeå runt 12:00 dagen därpå (resedag 10.)

Foto, inspiration, Resor

Dag 3 bestämde vi oss för att ta bussen lite längre bort från centrum till en liten strand. Tog ungefär 1,5 timme i en supervarm buss att ta sig dit, men det var det verkligen värt! Första vi gjorde när vi kom fram var att beställa någon lunch på den enda restaurangen som fanns där. Då bussen vi åkte dit med åkte bara dit kl 13:00 och hem 17:00 fick det bli dagens aktivitet. Vattnet här var verkligen kristallklart och så fin sand överallt! På kvällen hade vi bestämt träff med några kompisar som också var på IOS samtidigt som vi, så jag och Julia gick till deras hotell, var där en stund för att sedan allihopa gå ut på lite party!

Dag 4 var svensk midsommar och vi hade tänkt oss ned till FarOut beach club (som hade ett event som hette "swedish midsommar party") tillsammans med några andra tjejer som vi gick parallell klass med på gymnasiet! Vi slappade en stund vid poolen och tog sedan bussen kl.15:00 ned till stranden där klubben låg. Där mötte vi upp de andra tjejerna och var sedan här till klockan 22:00 på kvällen. Vi bestämde oss då för att åka till hotellet för att byta om, äta något och sedan träffa upp tjejerna igen och fortsätta festa i staden. MEN.. vi var så trötta så vi skulle BARA ta en powernap... Vi var så trötta så vi bestämde oss för att avsluta kvällen där och då och gick och lade oss istället!

Dag 5 tog vi det mest lugnt vid poolen, gick och bokade in en båtresa och beslutade oss för att inte åka till Paros (pga. färjetider och kostnader). Vi förlängde därför vårt boende på Ios och stannade där en extra dag!

Dag 6 tog vi oss ut på en båttrip till olika stränder runt ön Ios. Träffade några trevligt svenskar som vi hängde med under dagen! Vi stannade bland annat vid en grotta (där vi fick dyka in och kolla!) Superroligt! Tanken var att vi skulle göra detta på Paros men eftersom vi inte skulle hinna med det gjorde vi det på Ios istället.

Foto, inspiration, Mat, Frukost

Häromdagen prövade jag att göra en avokado bowl till frukost. Så god den blev! (tog grundreceptet från boken på bilderna) och lade till lite ingefära också! Hade dessutom jordgubbar från landet och blåbär som vi plockat själv från stugan till topping vilket gjorde den ännu godare!! TIPS TIPS!!

Foto, Resor

Dag 2 på resan (om man inte räknar med resdagen) tog vi färjan över till ön Ios, där vi hade bokat boende för fyra nätter. Denna dag tog vi det mest lugnt och hängde lite på hotellet som hade pool. På kvällen bestämde vi oss för att utforska stan lite så vi tog på oss lite promenadkläder och vandrade en del! Vi hittade oss slutligen upp på ett litet berg där det fanns en fin vit kyrka och där stannade vi en liten stund för det var ju så lägligt, solnedgång!

Foto, Mat

Igår efter jag slutade jobbet gick jag på stan med mamma, vi fikade ett tag och strosade runt i några butiker. Hittade lite fynd på rean som är just nu! Bland annat två kuddfodral, en kudde, en liten bag, ett planeringsblock och en krok jag tänkte sätta upp i rummet! Är verkligen supernöjd. Var även väldigt trevligt att hinna spendera lite tid med mamma också innan hon och pappa åker utomlands. Idag har jag jobbat och även tagit mig ut på en liten joggingtur! Ska snart börja krypa ned under täcket och sova lite, börjar nämligen 05:30 imorgon bitti och jag vill gärna vara lite utvilad!

Foto, inspiration, Resor

Första dagen när vi vaknade upp på Santorini valde vi att besöka stranden "Red beach". Har länge velat besöka den och wow vad cool den var, väldigt mäktig upplevelse! Vi tog en lokal buss dit och fick vandra en liten stund för att komma dit. Vi passerade bla. bilen som sålde massa färsk frukt, man blev så sugen på att köpa med sig lite! Väl där bestämde vi oss för att ta vara på solen så vi solade och badade en massa där, så mysigt!

På kvällen tog vi buss till den andra staden Oia för att vara med om den berömda solnedgången där. (Vi bodde nämligen i staden Fira alla dagar på Santorini). Vi var där väldigt tidigt men det var redan folk som stod och väntade. Vi blev så hungriga så vi bestämde oss istället för att gå och äta på någon restaurang som hade riktigt bra utsikt. Så det gjorde vi! Satt nämligen med utsikten på sista bilden och nedanför ett stort stup med lite hus! Så cool upplevelse, med riktigt god mat!

Dagen efter tog vi färjan över till ön Ios!

Foto, Resor

16:20 går flyget till Stockholm för att sedan byta plan och resa ända till Santorini. Jag kan inte tro att det är sant att jag 1. tagit studenten, 2. åker utomlands på världens resa med bästa Julia. ÅÅH det här kommer bli så roligt, ändå lite nervös och hoppas såklart att allt kommer gå bra, både flygresan och att vara där!

Köpte förresten dessa skor på H&M för ca. 2 veckor sedan, så fina! Tänkte att de skulle bli perfekt till Grekland (men också sen då förstås!) Lite finare än vanliga espadrillos som jag oftast brukar tendera att bära. Nu ska jag fixa det sista innan jag träffar Julia och åker till flyget!

Kram!

Foto, Om mig

Känns helt ofattbart att jag har tagit studenten, efter 12 år i skola går jag äntligen ut vilket kommer också kännas konstigt för skolan är ju ändå en vardag! På något sätt är det både skönt men också sorgligt, har haft bra lärare och fått träffa många fantastiska människor. Känner mig också otroligt stolt över vad jag åstadkommit dessa år och framförallt detta år att jag lyckats kämpa så hårt! Nu ser jag fram emot vad som komma skall och är så himla peppad för den fantastiska resa jag har framför mig med en helt otrolig person. Utan henne hade min skolgång inte varit rolig och utan henne hade jag heller inte lyckats stå fast vid vem jag är! Hon är helt enkelt bäst och jag har haft en sådan tur att jag fått lära känna henne! Kram till dig Julia! <3

Kram!

inspiration, Mat

Då de enda bilderna från min mobil på senaste tiden har varit på mat, så bjuder jag på lite matinspiration! Det är ju trots allt det bästa som finns, att äta supergod mat när man har det lite stressigt.

Denna vecka har bestått av en massa fix inför SM med vårt UF-företag, har haft ett ganska fullt schema men nu är allting äntligen packat i lastbilen till på måndag och jag känner att jag äntligen kan ta någon timme till att bara ta det lugnt. Lagom kom ett strålande väder hit upp till Umeå så sitter på en balkong, lyssnar på lite podcast och njuter en stund! Superskönt! Snart ska jag börja kolla vad som jag behöver packa ned till Stockholm i resväskan men tills dess ska jag bara ta det lugnt och käka en god grillmiddag!

inspiration

Bjuder på några inspirationsbilder från min weheartit idag. Just nu sitter jag på ett café och försöker plugga lite. Senare ikväll blir det att jobba en del med vårt UF-företag vilket kommer nog ta hela kvällen! Idag är motivationen inte på topp varav en stressig morgon och gårdag så jag försöker få tillbaka den genom att gå igenom lite fina bilder istället! Ibland kan det faktiskt hjälpa lite! Plus att jag köpte en väääääldigt stor kopp med kaffe så snart blir jag nog lite pigg (och förmodligen kissnödig också..) Men det behövde jag verkligen!

En sån dag som idag försöker jag tänka på lite roligare saker, som att jag ska faktiskt utomlands i sommar, jag tar snart studenten (!) och min avokadoplanta som jag trodde var död har börjat faktiskt bli ett träd! Det enda jag hade behövt nu var lite tid för Yoga men det får jag göra imorgon kanske!

Hoppas er dag varit lite bättre, nu ska jag försöka plugga det sista innan jag ska förbi mammas jobb en stund!