​Idag lämnade vi hotellet i San Diego för att påbörja hemfärden. Vi sökte upp beachen närmast flygplatsen i LA och det var Manhattan Beach. Vi fick en skön och solig avslutning på vår fantastiska resa i USA.

Tyvärr strulade det återigen med incheckning på flyget. Denna gången fanns vi inte med alls.......Någon på American Airlines hade av misstag avbokat våra platser när vi ombokades i Charlotte på hitresan. Hmm. Nu verkar det lösa sig ändå och just nu sitter vi och väntar på flyget som ska gå 7.55 PM. Hoppa att vi även kommer med flyget i London.

​Idag gick utflykten till La Jolla när vi hade ytterligare en mulen dag. Här såg vi både sälar och sjölejon på nära håll. Imorgon lämnar vi San Diego och påbörjar hemresan.

Idag var det mulet över stranden och havet, men sol och skönt inne i San Diego. Så vi åkte till Seaport Village och tittade på USS Midway, ett hangarfartyg från andra världskriget och Vietnamkriget.

En första härlig dag i San Diego med mysigt hotell där änder, fiskar, sköldpaddor och papegojor samsas med hotellgästerna. På förmiddagen fick vi uppleva solförmörkelsen. Den var bara partiell och svår att fånga med kameran, men med speciella glasögon var det häftigt att se. Kvällen avslutades med solnedgång längs den fina stranden.

Idag har vi haft en heldag vid stranden. På hyrda cyklar tog vi oss från Santa Monica till Venice Beach. Där var det härliga bad i höga vågor. Längs strandpromenaden var det fullt av aktiviteter, bl.a. coola skateboardåkare. En plats att komma tillbaka till :-)

Trafiken flöt på bra in i LA och sedan började jakten på Hollywoodskylten. Det var inte helt lätt om man inte ville klättra en timme i bergen. Walk of Fame, Beverly Hills, Rodeo Drive, poolhäng och kvällsshopping i The Grove fyllde resten av dagen. Imorgon fortsätter vi med LA by the beach.

En skön dag i Santa Barbara som började med frukost och strandpromenad. Sedan sol och bad på en ganska tom strand. "Bara 20°c i vattnet, men det räckte för oss. De två fiskarna provade även på att se vad Stilla havet hade att bjuda på. Precis vad vi behövde efter gårdagen i bilen. Imorgon bitti åker vi vidare mot LA.

Idag lämnade vi Monterey för att köra längs kusten ner mot Santa Barbara. Resan började kanon bra och vi stannade längs vägen och tog fina bilder. Efter någon timmes resa kom vi fram till en skylt som sa att vägen var avstängd. KATASTROF! Bara att vända och köra tillbaka till där vi började dvs i Monterey.......Blev flera timmars omväg innan vi åter var tillbaka på HW 1. Vi fick iallafall se lite fler vackra vyer och även Sjöelefanter. Vid en av avfarterna hade vi även lyckan att få se både valar och delfiner. Efter många timmars körning kom vi trötta fram till Santa Barbara. Nu har vi återhämtat oss på Marinans grill med en fantastisk Crème brûlée som efterrätt. Imorgon hoppas vi på sol och bad på stranden i Santa Barbara.

Idag lämnade vi San Francisco och begav oss söder ut på High Way One. Efter några stopp på vägen för lite vackra utsikter så kom vi fram till vårt lunch stopp i Santa Cruz. Vi fick även träffa lite sjölejon där. Efter lunchen fortsatte vi resan mot dagens mål som var Monterey. Innan vi kom fram till Monterey så passade vi på att besöka en av världens finaste golfbanor Pebble Beach. Pappa köpte lite souvenirer. Ikväll har vi strosat runt i den vackra lilla byn och även ätit gott på ytterligare en Italiensk restaurang. Man blir väl snart som en stor pasta. Imorgon fortsätter vi resan söderut mot Santa Barbara.

Sista dagen i San Francisco. Dagens plan var att åka och titta på dom enorma Redwood träden i Muir Woods. Resan gick över Golden Gate bron så nu kan vi även checka av bilkörning över den. Dimman låg tät över San Francisco även idag men efter ett stopp i mysiga staden Sausalito så skingrade sig dimman lite och vi åkte till Golden Gate bron för att äntligen få ta lite fina bilder där. Efter lite bussresande till husen Painted Sisters så avslutade vi kvällen nere i Fishermans Warf på en mysig Italiensk restaurang. Imorgon åker vi vidare söderut mot Santa Cruz och Monterey.