Som jag nämnde innan så bodde vi två nätter på en katamaran. Jag som inte är världens båtperson eller vattenmänniska var väl inte sådär överdrivet taggad (förutom på maten haha) men kan nog säga att det var bland de bästa jag gjort. Vi åkte med en båt som hette Tongarra och med två guider, denna gång var det tydligen bara tjejer på hela båten.. Haha. Men det var superkul! 25 personer tror jag vi var. Båda nätterna spenderade vi ute på däck och sov under tält. Den stjärnhimlen var det sjukaste någonsin! Såg två stjärnfall hehe..

På hela resan hade vi väl ca 2 moln på hela himlen, så under dagar låg vi o sola på båten samt fick snorkla. Första dagen åkte vi till Whitehaven Beach (ligger i Whitsundays National Park) och det var den vi även hade flugit över. Påriktigt paradiset!!!! Aldrig sett något vackrare i hela mitt liv. Australien är verkligen bra på att bevara fina plaster. Tur som vi hade var det bara vår grupp och en annan på stranden samtidigt som oss.. Alltså typ hela för oss själva.

Hanna har underbara bilder från sin kamera som jag tänkte låna sen, men än så länge får mina mobilbilder räcka!

Hej värme! Förlåt för kass update men internet har varit uselt, kan inte ladda upp en enda bild. Airlie beach kom vi till i onsdags där vi spenderade en natt på hostellet Nomads! Bland de bästa hostellen vi bott på, man bodde i som små bungalows, supermysigt. Bussresan från Rainbow Beach på 14 h var inte lika mysig tyvärr...

Men asså herregud. Dessa dagar har varit sagolika. Tror påriktigt jag sett bland de finaste platserna i hela världen. Vår första dag i Airlie gjorde vi en scenic flight. Alltså flyga ett sånt här propeller-flygplan som man kan landa på vatten med. Vi var 8 pers i ett och flög kanske i 45 min. Såg hela Whitsundays och delar av Great Barrier Reef. Redan där var man speechless för att man skulle få segla där i 2 nätter dagen efter. Men mer om det i nästa inlägg! Bilderna är alla tagna från planet, kolla på ön som ser ut som ett hjärta <3

Detta är alltså stället som man stannar på innan man åker till Fraser och där vi även hade en natt efter. Har nog aldrig varit i en sådan håla haha! Själva staden får typ 0 poäng men stranden var otroligt vacker. Som alla andra i Australien :-)

Vi överlevde!!!! Applåder!!! Nej jag skojjar så farligt var det inte.. Men ett riktigt äventyr att bo i tält och laga mat mitt ute i skogen och bajjamajjor. Dock otroligt vackert! Sista dagen fick vi även se Dingos, en slags hund/varg. Överallt på hela ön är det skyltat att de är farliga och man ska va på sin vakt då de attackerar människor. Är elektriska stängsel typ överallt. Själv tyckte jag dom va så söta när vi såg dom från bilen.

Sista heldagen i Noosa. Vilka dagar vi har haft här!!! Så otroligt vackert ställe. Snacka om annorlunda liv vi levt från allt annat. Vi har bara tagit det superlugnt, jag har somnat vid 9 varje kväll och sovit i typ 12 timmar.. Ätit middag vid 5-6, Hanna läser bok hela tiden, Kikki går upp klockan 6 och Sofia snarkar.. Pensionärerna :--) Dock väldigt välbehövligt! Imorgon beger vi oss på det sjukaste på hela resan, nämligen en tältning på världens största och farligaste sand ö: Fraser Island. Mer om det sen!

Idag har vi legat på stranden, så varmt och skönt. Till och med jag badade! Kanske tredje gången på hela denna resa haha (bortsett från Bali). Sedan gick vi en coastal-walk som var underbar.. Där såg vi även solnedgången! Efter det blev det en efterlängtad middag på Bettys Burger, vilket vi hört så mycket gott om, och det levde verkligen upp till förväntningarna! Godaste burgaren. Ännu en toppdag här i Noosa.

Om det är något mitt kamera-album består mest av är det nog solnedgångsbilder haha. Vi alla älskar solnedgångar och här i Australien (och Bali förstås) är de magiska. Så självklart efter vi blivit klara med dagsutflykten och såg en Sunset-bar begav vi oss till den. 30 min senare och kolla bara på dessa helt oredigerade bilder. Underbart slut på dagen!

Åh herre! Vilken dag vi har haft idag, 10/10. Dagen började med att vi gick upp tidigt och begav oss mot busshållsplatsen. Där hann vi med en kaffe innan vår shuttlebus kom och hämtade upp oss för att skjutsa oss till båten som skulle ta oss till Everglades. Everglades är ett område i Noosa som bara finns här i hela världen och i Florida. Det skiljde sig verkligen mot allt annat jag sett! Så otroligt vackert, spegelblankt vatten och 25 grader med sol.

Efter ett tag kom vi fram till en plats där vi fick en liten fika, sedan nästa ställe där det var lunch. En riktig bbq med steak och sallad. Hade dock väldigt svårt att njuta för det var världens läskigaste ödla som gick omkring bland oss! Innan hade även guiden varnat för den för att den kunde bita en och då behövde man tydligen direkt till sjukhus för att sy :--) Det är en sån som jag ringat in på bilden över!! Så Kikki och jag var väldigt skakis haha. Sedan var dags för att kanota tillbaka! Jag och Sofia delade kanot idag, gick galant haha.

Åh vad det är härligt med värme! Kan inte fatta att vi snart har åkt halva vägen.. Ofattbart att man snart är hemma igen. Jag och Hanna har om några dagar varit borta i 3 månader, känns verkligen inte så..

Iallafall, Noosa är underbart! Idag har vi spenderat hela dagen på stranden. Bara slappat, legat och läst böcker o lyssnat på podcast. Efter ett efterlängtat Coles besök där vi köpte på oss massa mat hade vi en taco-kväll. Det var bästa på länge!

Tackar Brisbane för nästan 24 h! Hade absolut inga förväntningar men det var väldigt roligt faktiskt. Tydligen Buddhas födelsedag så det var festival i lagunen, hur mycket folk som helst som var och firade. Annorlunda men väldigt spännande att se. Efter det lyxade vi till det och åt middag på Guzman och Gomez. En så nice och billig tacorestaurang, vår favvis. Efter det provade vi på nattlivet, det var väldigt roligt!

Imorse var det check out klockan 10 för att sedan vänta på bussen som gick klockan 14. Två timmar senare och vi befinner oss nu i Noosa! Äntligen ett hostell med bra wifi. Vet inte vad vi hittar på ikväll, men blir säkert lika kul som alltid med dessa tjejer!!!!

Som jag nämnde i förra inlägget är vi just nu i Surfers Paradise. Vet inte riktigt om jag berättat men vi åker iallafall med buss mellan alla ställen. Detta är supervanligt bland backpackers här, och vi har redan träffat massa svenskar. Vi kom hit ungefär 2 på dagen igår, då gick vi runt i staden och kollade. Påminner mycket om USA, typ Miami. Stora skyskrapor sedan underbar strand. Värmen är iallafall tillbaka nu när vi kommit längre upp i landet och jag ÄLSKAR det. Efter vi checkat in staden blev de middag och club crawl. Vi blev pålurade att köpa en biljett som gör att man kommer in gratis på alla klubbar, middag osv.. Haha men de va kul! Det var beerpong tävling, jag och Hanna kom till final men förlorade mot några andra... Väldigt stolt över vår insats iallafall! Kvällen slutade på Vanity, en klubb som påminde mycket om Londons nattliv tyckte jag. Så nice!

Innan har jag bara hört dåliga saker om Surfers Paradise (även kallat Gold coast) men det är verkligen underbart här. Roliga klubbar och bra musik! Så nu har vi en kväll till här sedan blir det bussen imorgon mot Brisbane! Känns jättebra.