Hey Friends!

Nu er det ved at være tid til, at dem som har valgt at gå på gymnasiet er startet eller starter inden længe! Derfor tænkte jeg, at jeg ville dele min gymnasietid med jer. Min gymnasietid var måske ikke just den bedste. Men det har gjort mig til den person, jeg er i dag. Denne historie har jeg fortalt langt de færreste personer i detaljer, som det står her!

Jeg gik i 10. klasse inden jeg tog på gymnasiet. Dette år udviklede mig helt vildt! I 9. klasse var jeg utrolig usikker på mig selv. Jeg havde det mildest talt ikke særlig godt. Derfor valgte jeg, at vente et år med at tage på gymnasiet. Dette år viste sig at være det HELT rette valg for mig! Dette år gav mig SÅ meget, da jeg var omringet af en masse søde, dejlige mennesker, som jeg stadig er rigtig gode venner med den dag i dag! Dette år hjalp mig til et bedre selvværd og mere selvtillid, hvilket var en abolut mangelvare hos mig efter et hårdt år på efterskole! Men 10. klasse tog mig virkelig langt, og det er jeg taknemmelig for den dag i dag!

Min første skoledag på gymnasiet var virkelig god! Vi stod ude foran gymnasiet, hvor vi blev samlet i vores glasser. Vi blev bundet sammen i én lang kæde, hvor vi skulle igennem nogle rum og nogle forhindringer, som skulle skabe sammenhold. Hvert et rum vi kom igennem repræsenterede en organisation på skolen eksempelvis Musik Festivalen, Caféen osv. Det var vildt sjovt, og jeg fandt hurtigt en gruppe piger, som jeg faldt i hak med. Jeg kendte en del af pigerne fra min klasse i forvejen pga. fodbold, håndbold og tidligere skoleklasser.
Vi var en klasse præget af overvejende hunkøn. Vi endte med at have 4 drenge i klassen efter grundforløbet, som er det første halve år. Det var en klasse med en del drama og en del grupperinger. Dette gjorde, at var man ikke i en specifik gruppe, havde man ikke rigtig nogen at snakke med. Jeg havde jo de piger, som jeg faldt i hak med fra starten. Dette viste sig dog ikke at holde mere end til 2.g.

I sommerferien i 2.g fandt jeg ud af, at den gruppe af piger jeg snakkede med ikke var noget for mig. Snakken gik mest på pik, patter og fisse, og det fandt jeg hurtigt ud af, at jeg var for gammel til. I hvert fald når det blev omtalt på sådan en barnlig måde, som de gjorde. F.eks. når vi gik på en gang der lugtede sagde de "Ej, her lugter af din fisse!" Det synes jeg blev for barnligt for mig, så jeg gled langsomt ud af den gruppe. Dette betød at de lidt efter lidt fik et negativt syn på mig. De talte enten ikke til mig eller også talte de SUPER nedladende. Dette gjorde at jeg generhvervede mig den usikkerhed, som jeg havde i 9. klasse og starten af 10. Jeg var ulykkelig og ensom. Langsomt blev jeg mere og mere asocial. Jeg var aldrig sammen med nogen efter skole, og jeg ville aller helst bare hjem under min dyne, se Netflix og spise chips og drikke sodavand. Dette var mit escape fra den virkelige verden, når jeg kom hjem fra skole i godt 1,5-2 år. Dette gjorde at jeg på den korte tid tog ca. 10 kg på. Jeg følte at chips og sodavand gjorde mig glad, selvom det gjorde det slet slet ikke. De piger blev mere og mere modbydelige overfor mig. For eksempel husker jeg tydeligt en dag i 3.g i religion, hvor jeg skulle være i 2 mandsgruppe med en af pigerne, hvor hun sagde højt i klassen "Jeg ville hellere have analsex". Jeg gik i chok. Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Jeg følte mig totalt værdiløs. Jeg følte jeg lige så godt bare kunne begrave mig selv et eller andet sted og så ville verden være et bedre sted.

Det blev eksamenstid, og det var jeg umådelig glad for! Jeg kunne få lov til ikke at skulle ud af døren, men bare sidde der hjemme og læse op til, de eksaminer jeg nu skulle op i. Lidt efter lidt blev mine eksaminer overstået, og jeg blev student. Det var den største befrielse, jeg nogen sinde har følt! Hold da op! Min sommerferie efter gymnasiet blev brugt på at søge studie og lejligheder i Odense. Jeg skulle simpelthen bare væk fra min hjemby. Jeg kendte alt for mange mennesker i min hjemby, som havde en mening om mig. Jeg ville starte HELT på ny, hvilket jeg er utrolig glad for at jeg gjorde den dag i dag!

I dag har jeg snart gået på pædagoguddannelsen i et år. Det er det bedste valg jeg har truffet i hele mit liv! At flytte til Odense. Væk fra alle de negative minder! Dette har givet mig nogle utrolig gode veninder! Veninder for resten af livet føler jeg! Nu er jeg igen lykkelig, mentalt styrket og 10 kg tungere HAHA. Men jeg er glad og det er det ALLER vigtigste for mig! Jeg glæder mig til at se, hvad fremtiden bringer!

- Jeg ønsker jer, der skal starte på gymnasiet i år en fantastisk start og ikke mindst tid! Husk at stå ved jer selv både i medgang og modgang! I er perfekte som I er, og der er ingen der skal få jer til at føle det modsat! <3

Hvis I har nogle spørgsmål til noget omkring gymnasiet eller min historie, er I velkomne til at stille dem nede i kommentarfeltet, så svarer jeg glædeligt!<3

KysKys Rikke!<3

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Top: Vero Moda | Shorts: Only | R-halskæde: Jane Kønig | Aquarious- halskæde: Pernille Corydon | Sort+sølv ring med sten: Kranz og Ziegler | Krydset ring: Pandora

Heyy guys!!!

Jeg har i løbet af denne måned gjort mig nogle køb, som jeg gerne vil dele med jer! :D

Blå t-shirt kjole!
Den blå kjole er købt på Only's hjemmeside. Jeg er ikke storforbruger af kjoler, men jeg følte lige, at jeg manglede en. Når jeg endelig skal have kjoler, er det for det meste t-shirt kjoler jeg går efter, da jeg elsker, at de sidder lidt løst på kroppen. Her til sommer er det også rart, at det ikke sidder så tæt, hvis vejret nu skulle blive godt her i kolde DK -_-'

Bikini sæt!
Bikini sættet er købt i H&M på tilbud! Det var et VILDT godt tilbud, og jeg stod og manglede en bikini, da jeg skulle på ferie - så bliver man næsten nødt til at have en ny bikini, ikk? :D

Ur!
Uret er fra Daniel Wellingtons nye linje Classic Petite. Jeg KNUS ELSKER dette design! Jeg har kigget på uret lige siden det udkom og har været forelsket lige siden. I sidste uge var jeg nede i den lokale gågade sammen med min mor, hvor vi gik forbi en smykkebutik, som tilfældigvis havde 20% på hele butikken. Jeg gik hen til vinduet og så, at de havde dette smukke mega klassiske ur, som jeg jo bare måtte eje!

Denim jakke!
Denne denim jakke er total fed og MEGA oversize og jeg ELSKER den! Den er fra H&M og mega billig, så den kunne jeg naturligvis ikke modstå :D hæhæ..

Bluse med flower-power ærmer!
Den hvide top med flower-power ærmer (som min mor kalder det xD) er fra H&M og er vildt fin til prisen! Den er dog lidt gennemsigtig, hvilket måske ikke er så praktisk, men til prisen, synes jeg at den er ganske fin! :P

Gimme Brow & Hoola Matte Bronzer!
Gimme Brow og Hoola Matte Bronzer fra Benefit købte jeg i forbindelse med rejsen til Grækenland. Jeg købte den i Airshoppen til INGEN penge i forhold til, hvad det koster i butikken! Hoola Bronzer koster 305kr i Sephora, så jeg har sparet en masse penge. Jeg har gået og kigget på disse produkter meget længe i Sephora, men syntes det var mange penge. Så nu tog jeg chancen og købte dem, da de var så billige!

Mønstret nederdel!
Nederdelen med det fine sort/hvide mønster er købt i Vero Moda. Jeg havde set Emelie Malou's video med sine seneste køb.. Jeg har en svag sjæl overfor tøj, så jeg blev selvfølgelig total forelsket i den nederdel, selvom jeg normalt ikke er til nederdele, men denne her!!!!! omg.. hæhæ! Den er virkelig fed og har en virkelig god pris!!

Jeg håber I har en fortsat god sommerferie, og til dem som ikke har ferie, så håber jeg, I har det godt og kunne bruge mit indlæg til noget inspiration til hvad, I kunne tænke jer at købe!

Tak fordi i læste med, og indtil vi snakkes ved igen, så må I have det mega fedt!

Kyskys Rikke! <3

Hey Guys!!!

HOLD DA OP!!!!! det er længe siden jeg skrev mit første indlæg!!!! Aner ikke lige hvad der gik galt, men altså... JEG ER TILBAGE! Og nu vil jeg super gerne fortælle om min rejse til Grækenland her i uge 28!!

Det er heldigvis sådan, at jeg har fået 8 ugers lang sommerferie fra mit studie! Det har resulteret i, at min mor og jeg smuttede en tur til Grækenland - eller mere præcist, Tilos!
Tilos er en lille ø ca. 2,5 times sejltur fra Kamiros Havn på Rhodos. Selve turen derover var ret så belastende faktisk!! Vi tog hjemmefra kl 3 om natten for at være i lufthavnen kl 4, da vi skulle flyve kl 6. Vi flyver kl 6 og ankommer til Rhodos Lufthavn kl ca. 10.30. Fordi vi skulle ud på den lille ø, skulle vi vente til kl 14 lokal tid, hvor vi skulle med bussen til Kamiros Havn, hvilket var VIRKELIG træls!!! Kl 14 kørte vi til Kamiros Havn, hvor vi YDERELIGERE skulle vente til kl 18, hvor båden til Tilos sejlede. Det vil altså sige at der gik over 12 timer fra vi tog hjemmefra, til vi var indkvarterede på hotellet >_< ... Min mor og jeg er blevet enige om, at det gør vi ALDRIG igen! Det tog nærmest en hel dag ud af vores ophold på øen..

Når det så er sagt, så var det en virkelig hyggelig ø! Virkelig en smuk strand! Vandet var klart, som også ses på nogen af de vedhæftede billeder! Virkelig smukt!
Hotellet var helt ok. Ikke det vildeste jeg har prøvet, men det var helt fint. Pool området var ikke så stort, som det så ud på billederne på Spies' hjemmeside, og der var ofte ikke plads, når vi kom ned efter morgenmaden. Derfor brugte vi det meste af vores tid på stranden, som lå kun 100 meter fra hotellet. Det var til gengæld super lækkert, at stranden var så tæt på! På en eller anden måde, kan man bedre holde ud at ligge ved stranden i forhold til ved poolen! :D

Min mor og jeg havde en vildt hyggelig tur på trods af omstændighederne ved rejsen derhen :P Knapt så meget ventetid på rejsen hjem, hvilket vi satte utrolig stor pris på, haha :D.

Nåh, det var et lille late-night indlæg! Håber i hygger og at der snart kommer noget sol her i DK!
Hav del super lækkert indtil vi snakkes igen - hvilket forhåbentlig er lige om snart!

Hvis i har nogle spørgsmål om hvad som helst, så tøv ikke med at skrive en kommentar! ;)

Kyskys Rikke! <3

Hejsa alle!

Jeg har set en del Youtube videoer, hvor folk snakker om, hvad de ønsker at købe her i 2017. Derfor har jeg valgt, at jeg også gerne ville dele de køb, som jeg VIRKELIG ønsker mig at gøre i løbet af 2017 (nogen mere realistiske end andre 😜) med jer!

Jeg er ret ny i det her med at blogge - så hav tålmodighed please 😄. Grundlæggende interesserer jeg mig rigtig meget for mode og make-up, hvilket jeg godt kunne tænke mig at dele med nogen. Dette er bare et lille kort indlæg, hvor jeg forsøger mig at komme igang - håber vi ses igen!