Sponsrat inlägg: IPREN #skämt

Det finns ibland de kunder som ser fel på varor där fel inte finns och detta kan leda till heta ordkrig. Här är ett exempel:

Det var en gång en kund med en tröja, med promillenoppor, och en stackars jävla säljare. Det var en stor butik, fylld med kunder, varor och ångest. Plötsligt kommer en kund marscherande fram med THE BAG, den som kännetecknar retur/reklamation, kommande migrän och några tårar på toaletten. Kunden humör ligger någonstans mellan jag har en sticka i lilltån och jag har en k-pist fylld med ord, laddad och redo att användas.

Säljare: He- ... (blir avbruten av kund)

Kund: Jag vill reklamera denna tröjan! -Drar ur tröjan ur påsen och slänger den på disken-

Säljare: Okej, vad är det för fel på tröjan? Hur kan jag hjälpa dig?

Kund: Jag köpte denna i våras och den har blivit HELT noppig på båda sidor på framsidan. Jag tycker inte detta är OK och vill göra en reklamation!

Säljare: -Kollar NOGA på tröjan och ser inte en enda noppa- Jag kan inte se någon noppa men vi kollar på materialet i tröjan. -Kollar på innehållslappen och ser att tröjan till största del består av akryl- Denna tröjan består till största del av akryl som noppar väldigt lätt, om du inte vill ha noppor rekommenderar jag tröjor av naturmaterial vilket du kan raka bort noppor på utan att förstöra tråden vilket händer med akryl.

Kund: Jag har haft tröjor av akryl innan och detta har aldrig hänt!

Säljare: Jag ska bara kalla på en kollega som kan hjälpa oss. Kallar på säljare #2. Förklarar fallet för säljare #2 som tar över.

Säljare #2: Jag kan tyvärr inte se några noppor på plagget och jag är osäker på om vi får göra en reklamation på tröjan men jag ska kalla på en kollega som kan hjälpa oss. Kallar på säljare #3. Förklarar fallet för säljare #3 som tar över.

Kund: Det är noppor på tröjan och jag ska göra en reklamation och få pengar tillbaka! Hur många säljare krävs det för att se noppor?!

Säljare: Jag kan tyvärr inte heller se några noppor men vi löser detta genom att göra en reklamation på tröjan.

Alla säljare tänker: Här går du och vill reklamera en tröja UTAN noppor när det finns barn som inte har pengar till att överleva en dag på andra sidan jordklotet. Är du tappad bakom en vagn??? #reklamerargärnasöndrigaplagg

När är det fika? Har någon satt på kaffe?


Likes

Comments

Det stora ämnet just nu är plastpåsen och som alla vet kör de flesta stora kedjor stort med kampanjen "One Bag Habit" vilket innebär att butiker tar betalt för påsar och donerar en del av inkomsten till verksamheter som arbetar för att förhindra plastens påverkan på miljön, och i slutändan allt som lever i den. Detta förstår inte dagens KUND.

Detta har säljare fullt upp med att förklara för kunder då denna information inte verkar gå innanför pannbenet. Några goa exempel när frågan "Vill kunden köpa en påse?" kommer:

1. Det är bullshit, ni stoppar pengarna i egen ficka!

Svar: Nej, det gör vi inte. Den större delen doneras till verksamheter som jobbar med dessa frågor medan resten går till att skapa en mer miljövänlig påse.

Vad säljaren vill säga: Du är bullshit! Det är inte mitt fel att du bölar för en påse när vi andra ser vart världen är påväg. Öppna ögonen, torka tårarna, kom inte tillbaka!

2. Det är löjligt, då vill jag inte ha varorna längre.

Svar: Det var tråkigt att höra. Tyvärr kan jag inte göra någonting, du kanske har möjlighet att ta med en plastpåse eller tygpåse nästa gång. Välkommen tillbaka! :)

Vad säljaren vill säga: Okej, dörren är där borta. Jag kan hjälpa nästa!

3. "Man får ingen service nuförtiden, jag kan lika gärna sluta handla alls!"

Svar: Det var tråkigt att höra. Fick du ingen hjälp av oss tidigare? Detta gör vi att hjälpa miljön; det kanske är svårt att vänja sig i början men de flesta kedjorna gör detta nu så det är bara att ta med egen påse nästa gång :) Vill du ha varan eller inte?

Vad säljaren vill säga: Ja men gör du det! Min kollega har stått och hjälpt dig på golvet i 20 minuter nu och du klagar på service!

4."Har ni ingen liten påse bara, ingen papperspåse kanske?"

Svar: Nej tyvärr, alla påsar kostar nu för att förminska plastkonsumtionen. Dessutom kräver tillverkningen av papperspåsar MER energi än att tillverka en plastpåse.

​Vad säljaren vill säga: ​Nej det har vi inte och även om vi hade haft det hade det också kostat! Vi har ingen specialhög med påsar för människor som inte vill betala för sig!

5. "Men jag är klubbkund hos er! Jag ska inte behöva betala för en påse!"

Svar: Det är jättetrevligt att du är klubbmedlem men detta är ett gemensamt ansvar för oss alla.

​Vad säljaren vill säga: Vem tror du att du är? Du är inte en bättre människa än en icke-medlem.


Likes

Comments

Du har nu tagit första steget till att få en inblick av retailvärldens alla retards, det inkluderar både säljare och kunder. Här kommer ni få tips om hur man överlever som säljare i en värld full av blodtörstiga pirayor, hur du som kund ska bemöta säljare för förhindrandet av hemmagjord lobotomi och hur säljare inte ska bemöta kunden. 50 nyanser av blod och tårar, nu kör vi!!

Likes

Comments