Woke up klockan 8 imorse och åkte till ett waffle house. Ett måste när man är här kände vi.

Nu har vi alla tjejer varit iväg på lunch och shoppingtur i Tarpon Springs, den grekiska delen av tampa. Mysigt ställe.

First day, blev det en båttur på morgonen till en ö mitt ute i havet med hela gänget. Men det är storm-säsong här nu så vid tre-tiden jagades vi hemåt igen av ovädret.

Lite slapp tid och sedan gjorde vi oss iordning g för en middag med hela gänget på Hooters.

Efter 2 dygn har vi nu, midnatt svensk tid, i tampa, Florida. Vår underbara resebyrå hade bokat vårat byte av plan på Frankfurt med för kort tid, så innan vi ens hann landa på Frankfurt så hade check in- disken redan stäng sedan länge tillbaka, vilken innebar att vi fick boka om alla biljetter till dagen efter och sova en natt i Frankfurt. Har aldrig stött på så mycket otrevliga människor på ett och samma dygn som i Frankfurt. Usch, så väl där åt vi bara lite mat, ringde massa samtal och gick vid 19.00 och la oss för att denna jävla dag skulle vara över.

Nästa morgon begav vi oss iväg alldeles för tidigt för att vi ta mig fan skulle med planet idag. Men ALLA var redan där då och stod i kö och det tog oss lite drygt 2 timmar att komma igenom alla säkerhetskontroller så, resia, 40 minuter räcker inte.... Men efter det så gick alltingets supersmidigt hela vägen fram.

Nu har vi precis ätit lite mat och då klockan egentligen är 4 på natten för oss så gick vi bara och la oss. Redo för ett nytt äventyr!

Until next time, ☀️

Fick ett meddelande på min mail att bloggen skulle försvinna då vi inte använt den på flera månader. Så passande då en ny resa går av stapeln idag, fast bara för mig denna gången. Det blir en vecka i Florida och bara för att vi måste uppdatera för att ha kvar den så tänkte jag lägga upp lite smått och gott ifrån Florida i veckan. Varför inte liksom? Kim åker snart också iväg på en resa på egen hand så förhoppningsvis kan det kanske uppdateras lite då med. All around the world på en plats.

Hoppas på fint väder, mycket upplevelser och massa nya människor denna veckan, det är mycket spännande som står på schemat som ni kommer få se. Men nu ska jag försöka sova en liten stund innan skjutsen kommer 04.30 :)
Nästa gång jag skriver kommer vi befinna oss in the United States of America. So long,

Rebecka ☀️

Igår gick vi till Khaosan road och åt middag. Sen blev vi på lite festhumör, så vi stannade där ett tag. Vi drack massa goda drinkar och jag köpte en ful hatt, vi träffade massa trevliga människor och vi åt skorpion! En kväll full med överraskningar. Så idag fick det bli lite sovmorgon. När vi vakna beställde vi frukost till rummet, sen vilade vi en liten stund till. När vi inte kunde sova mer gick vi upp till poolen och tog det lugnt där fram till kvällen. Nu har vi precis vart ute och ätit middag och ska snart sova, så vi kommer upp lite tidigare imorgon.

Idag ligger vi och pressar vid poolen, har precis käkat lite lunch. Blev kyckling med cashewnötter för mig och Kim tog pizza! Det är säkert drygt 40 grader i solen idag. Längtar inte hem till minusgrader alls så vi har pratat lite om att nog åka till Bali nästa vecka för några veckors värme till ☀️ Bara så ni vet! Ha ha.

Haaaa de fint! 🌴

Idag sov vi ut till 12, väldigt skönt! Vi beställde lite sen frukost till rummet. Sen tog vi hissen upp till poolen på taket. Där götta vi oss med sol, bad och mat. När vi var klara på taket gick vi ner till rummet och bada bubbelbad i jacuzzin vi har på rummet. Lite senare gick vi ut för att äta middag, Beckas mat var något bland det starkaste hon någonsin ätit. Så ganska starkt gissar jag på, jag vågade inte smaka. Nu ligger vi i sängen och kollar på tv, och ska snart försöka sova tror jag.

God natt
Kim🌴

Igår gick vi upp vid 10tiden för att lämna in moppen som vi hade hyrt. Efter det åkte vi taxi till en lite mer central del av Koh Tao, för att shoppa och äta. Idag blev det sushi. Vi checkade ut från hotellet vid 14:00 och begav oss ner till hamnen där båten skulle hämta oss för resan till Bangkok. Båten var en timma sen så vi åkte iväg vid ca 16:00. Jag somnade gott på båten. Vi bytte från båt till buss i Chumphon, där köpte vi en liten macka för att stilla vår hunger en aning. Den bussen satt vi på, med ett stopp för mat, fram till Bangkok. På bussen var det Beckas tur att få somna lite. Vi var framme vid 03:00 ungefär, och då var vi båda väldigt trötta och hungriga! Vi tog en liten Tuktuk till hotellet. När vi kommit fram gick vi ner till 7/11 och köpte lite korv, snacks och dricka. Efter vi fått i oss lite mat somna vi direkt!

Nu har vi landat och installerat oss på rummet här på Chillax hotel i Bangkok, orkar inte skriva så mycket om dagen nu då klockan är 4 på natten och vi har rest i drygt 10 h. Så mer om detta imorgon och tiden på koh Tao. :)