Det var svettigt, sjukt mycket folk men väldigt fint!

Idag har jag varit i USA i 101 dagar!! Alltså hade jag minn 100 dagars-dag igår. Det är helt galet hur fort det går. Känns som det snart är dags att åka hem och det är jag inte redo för än haha! Jag är så glad att jag tog steget att ansöka om att bli au pair i USA. Jag har fått varit med om så mycket redan och vi har så mycket planer framöver!

Den här helgen stod det Boston på schemat. 4.30 på morgonen ringde klockan på lördagen för att packa det sista, gå till tågstationen för åka in till city och där ta buss in till Boston. Vi var framme ca 11.20 och vädret var verkligen inte på vår sida. Vi började med att gå längs med freedom trail tills vi kom till Quincy hall. Vi gick igenom och försökte kolla på all mat som fanns där men det var svårt för det var så galet mycket folk. Så vi tog mest bara det som var lättast att komma åt. När vi kom ut därifrån och vi hade ätit vår mat så regnade det supermycket och vi var så trötta och inte speciellt taggade på något längre. Vi valde då i alla fall att ta tåget till Harvard för att kolla på skolan. Som tur var så blev vädret bättre på vägen dit. Så efter vi kollat på skolan så valde vi att gå till en blomsterträdgård. Dock var nästan allting helt dött så vi var nog lite sent ute för att kolla på det haha. Vi letade i stället upp ett bra ställe att äta middag på innan vi gick tillbaka in till centrala Boston.

Vi hade köpt biljetter till en tour i Boston där en man berättar spökhistorier om olika ställen i stan. Det var faktiskt väldigt intressant skulle rekommendera det! Efter detta så hade vi alla så ont i våra fötter så vi valde att gå till hotellet vi skulle sova på.

I morse gick vi upp vid klockan nio ca. Vi var alla väldigt trötta och vi pratade inte med varandra på hela morgonen innan vi kom ut från hotellet haha. Vårt hotell låg i Charlestown men precis vid vattnet så vi valde att ta färja över till Boston. Direkt på andra sidan fanns det även caféer så vi kunde köpa frukost. Vi satt länge och åt frukost vid Boston harbor sen gick vi till public garden. Superfin park så där kunde vi lätt spendera en del tid. På vägen gick vi även förbi "Boston tea party" vi gick dock inte in i museet. Resten av tiden la vi på shopping innan vi åkte mot bussen som ska ta oss hem. Jag sitter just nu på bussen och har ca 1h kvar innan vi är i NYC. Det har vart en riktigt bra helg i Boston och jag vill verkligen åka tillbaka. Det finns så mycket mer grejer som jag vill göra men det mesta kostar tyvärr pengar så får se till att spara till det.

Idag på förmiddagen så tog Cara, Lea och jag bilen norr om New york för att vandra i bear mountain. Det var supermycket trafik så det tog långt tid innan vi kom fram. Men väl på plats så var det superfint! Det tog ca 1,5 timme att gå upp för berget och 45minuter ner. Jag tycker dock att det var lite kort och jag hade gärna gått längre men det var ändå väldigt trevligt. När vi kom upp till toppen så hade vi paus och åt lite lunch innan vi gick ner igen. Tycker det var ett väldigt bra ställe för första gången, dock var det bara trappor halva vägen vilket var suuuperjobbigt. Men sista halvan var mycket bättre och roligare!

När vi kom hem igen så tog jag en dusch och sedan tog jag och Cara min familjs tandemcykel och cyklade till Manor park. Vi kom dit perfekt tid vid solnedgång för att få lite fina bilder. När solen gått ner och det blivit mörkt, cyklade vi och köpte en pizza slice innan vi bestämde oss för att åka tillbaka hem igen.

Idag bestämde jag, Cara och Lea spontant att vi skulle åka till white plains till "the haunt at Rocky ledge". Kort sagt så går man en väg i skogen och in i vissa småhus, så har de byggt upp med massa läskiga saker och utklädda människor. Jag var tveksam i början om jag skulle följa med men gick med på det till slut. Vi var så rädda och nervösa när vi stod i kön innan vi ens kommit in. Det var så sjukt läskigt, de hade gjort ett bra jobb! De var inte tillåtna att röra vid någon, vilket var bra för det var tillräckligt läskigt redan. Dock blev en annan vi gick med slagen i ansiktet av en trästock haha, det var ju såklart inte meningen.
Den läskigaste delen av allt tror jag var när en man med motorsåg började jaga oss, har nog aldrig vart så rädd någonsin haha. Det var ändå väldigt kul och nu kan jag bara skratta åt hur rädda vi var.

​Här är vi efter vår lilla vandring alldeles svettiga och skräckslagna!

En gång i månaden så har alltid min LCC möte hemma hos henne för att alla au pairer i hennes grupp ska kunna träffas och för att hon kan kolla läget med alla. Sen träffas vi annars ibland för att hitta på andra roliga saker som sist spelade vi fotboll till exempel. Jag tycker verkligen min LCC är så bra, hon är öppen och trevlig och jag skulle nog nästan kunna prata med henne om vad som helst.

Igår träffades vi hemma hos henne för att äta lunch och så målade vi pumpor. Snart är det ju faktiskt dags för halloween, vilket märks när man går in i vilken affärs som helst!

Min helg på silverbay har varit så himla bra, jag ville verkligen inte åka hem. Min rumskompis dök aldrig upp så jag hade rummet för mig själv, vilket är helt okej med mig. På lördag morgon åt vi först frukost sen var min första klass graphic design, vi fick designa vår egen logga som skulle representera ens egna personlighet typ. Det var väldigt kul men 1,5h för hela klassen räckte inte, hade behövt en timme till! Min andra klass var yoga sen var det dags för lunch. Jag var så nöjd med all mat vi fick under helgen den var supergod! Efter lunch hade jag skrivit upp mig för hiking men den blev inställd pga dåligt väder, super tråkigt verkligen. I stället hade vi meditation så kunde inte klaga direkt. Vi började med att prata om stress och stresshantering. Sen lyssnade vi på en inspelning med olika ljud och någon som pratar. Inspelningen var 30 minuter och alla somnade haha. Det var väldigt skönt och behövligt faktiskt. Mina klasser efter det var American holidays och geografi om New York State. Vet inte ens varför jag valde geografi det är typ det tråkigaste jag vet.

Vi hade även ett par timmars fritid och vi valde bland annat att paddla kanot, tror vi var ute en timme så himla roligt. Vi fick tyvärr inte åka så långt bort dock för det var för mycket vågor men det var ändå helt fantastiskt. Utsikten är rätt oslagbar med alla berg runtom en.

En sista klass som var för alla var spontaneous melodrama. Det var så sjukt roligt tror nästan alla skrattade så de grät. Jag blev också tilldelad en roll, jag och Cara fick vara buskar, jättesvår roll verkligen haha, inte direkt. Men det var i alla fall superkul. Sen avslutades kvällen med sång framför elden med alla tillsammans i båthuset.

Idag hade vi endast en klass och jag hade fotografi, sen hade vi lite avslut tillsammans innan vi fick äta lunch och packa ihop för att åka hem.

Jag är verkligen så glad att jag valde denna helgkurs jag har haft det så roligt och vill verkligen åka tillbaka.

Självklart tog jag snabbt bild på några av måltiderna...

Idag jobbade jag endast en timme på morgonen, sen packade jag min väska och gick över till Cara innan vi hämtade upp alla andra tjejer och åkte mot silver bay. Vi ska ta en weekend course här för 3 credits. För mitt visum så krävs det att jag under mitt år läser 6 credits på college, så efter denna helg har jag bara 3 kvar!

Det tog ca 4h att köra hit och det var så fint hela vägen. Körde bland bergen med fantastisk utsikt. När vi kom fram blev vi alla glatt överraskade av stället vi ska spendera helgen på. Det är verkligen mitt ute i ingenstans, men det är så fint!! Det är precis vid vattnet och på vår fritid mellan kurserna får vi paddla kanot om vill och det ska vi självklart göra imorgon.

Direkt vi kom fram hit skrev vi in oss på de kurser vi vill göra under helgen sen gick vi till våra rum. Jag ska dela rum med en annan person men vet inte vem det är för ingen annan har kommit hit än och klockan är kvart över elva på kvällen, så det märks om jag blir själv eller inte. Jag har i alla fall alla mina kompisar i rummet bredvid mig så det är bra.

Vi skulle ha ett kort litet möte vid 10 och det var så segt att vänta, men vi gick och åt middag 2 gånger och spelade bingo för att få tiden att gå haha. Nu ska jag snart sova, jag ser verkligen fram emot den här helgen så mycket!!

De flesta bilder kommer troligen komma efter helgen men har några mobilbilder.

Igår, måndag, hade jag så svårt att vakna på morgonen, jag var sååå trött. Men det är inte så mycket man kan göra åt saken just då. Det bästa med att bo i samma hus som jag jobbar är ju ändå att jag kan gå upp 10 minuter innan jag börjar. Efter barnen kommit iväg till skolan så åkte jag i alla fall och gymmade sen hade vi LCC/au pair träff. Vi spelade fotboll och det var väldigt kul men så jobbigt. Jag föreslog att nästa gång gör vi något då man inte behöver anstränga sig så mycket haha.

Idag efter jag slutat hämtade jag upp Cara så åkte vi till Anna för det är hennes födelsedag idag!! Vi åt pizza och tårta som hennes familj hade köpt. Väldigt mysigt men är så mätt nu haha!

Det är söndagkväll igen och jag är helt slut! I fredags efter jag slutat åkte jag in till city med några kompisar. Vi gick lite på Times Square och sen gick vi till Ellen Stardust Diner för att äta något, men mest gick vi dit för upplevelsen. Det var så sjukt trevligt. Alla servitriser där bjuder på en show under hela dagen och kvällen. Dom sjunger helt galet bra och det är så kul att se hur de bjuder på sig själva. Väldigt trevlig stämning där som sagt, rekommenderar verkligen att gå dit om man befinner sig i NYC! Efter detta åkte vi som en linbana i princip, över till Roosevelt Island. Man betalar endast en Metro biljett för det eftersom en del använder denna för att ta sig till jobbet, precis som tunnelbana. Det är väldigt värt att åka även fast det är väldigt kort, man får en riktigt bra utsikt över New Yorks skyline. Sen skyndade vi oss tillbaka till grand central för att hinna med tåget hem vid 1.

Trots att jag inte somnade innan 3 på fredagen så vaknade jag redan klockan 8 igår. Förstår inte hur det är möjligt men jag låg kvar i sängen ett tag innan jag gick upp för att äta frukost och sen åka till gymmet. Sen var jag tvungen att skynda mig att äta lunch och packa väskan för att åka med tåget vid 2. Jag och Anna skulle till Brooklyn för blacklight run. Det var så problematiskt att hitta dit, det var verkligen mitt ute i ingenstans, men tillslut kom vi fram i alla fall. Jag var faktiskt inte jätte imponerad av själva loppet i sig, det var roligare innan och efter haha. Men Det var ändå kul och skulle nog kunna göra det igen men då med lite mer sömn natten innan för var helt slut innan jag ens kommit fram. Det var i alla fall lättare att hitta hem sen för då följde vi bara efter alla andra haha.

Idag kunde jag faktiskt sova ända till klockan 10, helt fantastiskt. Jag åkte in till city med några kompisar på förmiddagen. Det första vi valde att göra var att gå till pier 96 för att paddla kanot. Efter detta var vi alla superblöta så det var inte bästa idén att göra det först. Vi gick dock till ett starbucks för att försöka torka våra kläder under handtorken inne på toan haha. Vi fortsatte att gå lite genom central park och så stannade vi till vid några typiska gossipgirl ställen. T.ex empire hotel, trappan utanför skolan (som egentligen är ett museum) och New York palace. Sen tog vi tåget tillbaka till larchmont i lagom tid för att gå ut och äta middag. Vi valde att äta sushi på wasabi sen åkte vi vidare till terry tree för froyo.

Efter denna väldigt händelserika helg så har jag bestämt att kommande helg ska jag inte åka in till city. Jag tänker stanna här och slappna av en helg!