Ja, då har det gått lite mer än två veckor i Lala Land (Ni måste se filmen).
Jag jobbar och står i för att få ihop till hyran. Jag har inte precis råd att göra nåt annat än att jobba.

Men vad gör det när jobba innebär att gå och se World of Dance som J.LO är domare i. Igår hade jag lyckan att få se Jabbawokeez. Dem är så sjukt grymma på att dansa. Jag har fått se många otroligt duktiga dansare!

Jag har också tagit tag i min träning, likaså Yogan. Inne på dag 11 av Adriennes Yoga Revolution. Det är 31 dagar på rad av yoga. I am doing good! Vad som gör mig extra glad är att Annie joinat mig på resan mot magrutor haha. Tror Nina också är med numera.. alla tre systrar med sexpack till sommarn! Jaadååå! 😂

Hm, vad mer?
Åh.. som jag sa, La la land! Kolla! Här är lite av en av låtarna som ni säkert kan förstå talade lite extra till mig!

Summer Sunday nights
We'd sink into our seats
Right as they dimmed out all the lights
The Technicolor world made out of music and machine
It called me to be on that screen
And live inside its sheen

Without a nickel to my name
Hopped a bus, here I came
Could be brave or just insane
We'll have to see

'Cuz maybe in that sleepy town
He'll sit one day, the lights are down
He'll see my face and think of how he used to know me

Behind these hills I'm reaching for the heights
And chasing all the lights that shine
And when they let you down
You'll get up off the ground
As morning rolls around
And it's another day of sun

Jag sitter just nu vid datorn och är smått uttråkad.
Jag vaknade 6.30 idag, (iaf bättre än gårdagens 4.30) har hunnit vara på gymmet, tagit ett yoga pass, sökt jobb, tvättat & ätit alldeles för mycket till frukost.
Ska jobba i eftermiddag.. ska åka om 4 timmar.. wtf? hahahaha..

Jag jobbade igår också, på The Doctors, lärde mig mycket som vanligt på den showen. Tex att den söta doktorn är runt 35 år gammal och är singel. Han har en hund som är 17 år och heter Nala 😂😂
Dem är bra roliga på denna showen faktiskt.
Vi lyckades tom snylta till oss hans bok "Loose your bellyfat Diet" mycket bra bok!
Som mer handlar om hälsan och må bra än att faktiskt gå ner i vikt.

Men för övrigt! Det känns bra att vara tillbaka. :) det som känns lite deprimerande är att halva min OPT tid i princip gått.. halva?!?! wtf?!

Sen då?.. skrämmande tanke!!

För att lätta på stämningen, här kommer lite mer bilder från när jag var hemma!

Jag skrev nyss ett långt, känslosamt inlägg (säger vi). När jag är klar... så skiter sig hela appen och all text försvinner.
Dagen börjar bra 😋

Jag sitter på tåget nu.. tåget på väg mot Kastrup för att flyga till London, byta flyg och sen vidare mot LA. Sådär 17 timmars resande framför mig. Underbart!

Jag har iaf haft 3 hektiska men underbara veckor i Sverige.
Jag har hunnit med så himla mycket!

Nu ska vi se..
Jag var på musikquiz på Harrys med Nina (vi kom trea) Nina fixade mina fransar 2 gånger, en i början och en nu. Hon är duktig hon! Jag firade jul med familjen, juldagen blev Björket med Anna, hälsat på mormor och Jonny&Carina, firat nyår med familjen, sjungit Singstar och druckit drinkar med fina tjejer, festat i Malmö med Anna hos Andy och Emma, Fia kom på en snabbvisit, jag har ridit Eir, ut och gått med Sheila, gosat med fåren, rullat höbal, varit på sexparty och sen på Harrys, myst med massa bebisar, träffat Carolina, Hanna, Sofie, Niclas m.fl, åkt skridskor, fikat med Emma, spelar spel med familjen, mest Fia med knuff och Yatzi men pappa fick påminna mig hur man spelar Tolvan, jag har ätit massa god mat, gått de 4 kilona som jag tappade under halsflussen (mamma vet hur man göder en)

Usch ja, jag har säkert missat en del. Men Men.
Nu är det dags att åka tillbaks till LA. Och jag längtar redan efter allihopa där borta.
Men jag kommer sakna mina bubbisar här hemma en massa! Och jag hatar att jag missar så mycket!
Men jag finns alltid här och jag älskar sjukt mycket! ❤

Juldagen spenderades enligt traditionen med bästa Anna. Åkte dit tidigare för att vara lite barnvakt åt Joel medans Anna fixade inför kvällen :)

Vi festade till med Jellyshots, beerpong & dans.
Kvällen avslutades på Björket som alltid. :)
Men detta blev nog sista året där, man kände ju sig inte alls gammal 😂

Att få fira jul hemma med min fina familj i år var den bästa julklappen jag kunde få.
Morgonen började med en tur på Eir, syrrans fina islandshäst. Hon är bara 3 år och nyinriden men Annie är magisk med sina hästar och Eir var hur snäll som helst, även för en nybörjare som mig!

Kl 15 prick! Var det dags för Kalle Anka och hans vänner, med glögg, pepparkakor och lussebullar!
Enligt traditionen.

Sen blev det middag med allt som ska finnas på julbordet! Även min & Ninas hemmalagade köttbullar. (Nina gjorde mest)

Efter det var det dags för min 2 h powernap.. jävla jetlag! Men men!

Gröt, julklappsutdelning och massa godis bestod resten av kvällen av !

❤❤❤❤❤

Fjärde advent, fjärde ljuset tänt.
Ändå lyser solen utanför, känns inte riktigt som jul.
Känns inte riktigt som jag inom 3 dagar sitter på flyget hem.
Jag försöker tänka på vad jag ska göra hemma, rida, ut och gå med Sheila, mysa med mamma & pappa, tramsa mig med Nina & Annie, baka julgodis till fördärvelse, åka skridskor och träffa vännerna.
Men de känns som att jag pratar om nåt som ska hända om typ 3 månader, inte 3 dagar.

Har jag tappat julkänslan?!
Neeeeej, de hoppas jag inte!
Manuel, en som gick i min klass gav mig ett julkort på julmiddagen vi hade i fredes, sa "Jag visste att du skulle uppskatta detta"
Auuuw! Han hade så rätt!
Tänk att de gått 14 månader sedan ja först träffa alla!
Min lilla familj här borta!

Förresten så hoppas jag att alla som brukar få julkort av mig förstår att jag sitter på en tajt budget, att skicka julkort som kostar 30 kr st, blir lite dyrt för mig.
Men jag skickar massa julkärlek härifrån! Dessutom så ses vi snart!

Throwback till i somras när ja inte fick Yoga för Sheila! 😍

Ja, jag har faktiskt inte haft nåt roligt att skriva då jag låg pall med feber och halsfluss i en vecka. Sen hela veckan efter det.. eller ja, fortfarande så är mina mandlar så äckligt förstorade att det skrämmer mig lite. Men just idag känns de som att dem börjar lägga sig, äntligen!

Så, det har mest varit vila och lite jobb för att få in till hyran, och Sverige resan!

Men i Lördags så var de faktiskt dags för Santa Monica Pubcrawl, samma grej som vi var på förra året! På med julutstyrslen och fram alkoholen!
En lugn men rolig kväll! :)

Nu är det bara en vecka tills jag åker hem, Anna påminde mig igår att det var 9 dagar kvar. Jag tänker hela tiden att det är flera veckor kvar.. men icke.. waahh..

Ses snart Sweden!

Nu blir det ett sånt där "skriva ikapp" inlägg. För inte nog med att vi hunnit med Vegas sen sist, vi har även firat Thanksgiving och shoppat lite tokigt på Black Friday.

Så, låt oss börja med Thanksgiving! Det blev en rejäl middag med Guillermo, Andrés, Angeliqa och Jamie, vi fick ytterligare gäster senare, men det var vi som samlades kl 12 för att tillaga maten. Jag fick äran att göra kalkonen, den blev okey förra året, men denna gången måste jag få skryta med att jag lyckades fint. När t.o.m bröstet på kalkonen var saftigt så! Jag fick också stå för tranbärssåsen som är superlätt att höra från scratch!
Jag passade även på att göra brunsås på spaaet från kalkonen. Den blev inte alls tokig heller! Ibland så!

På fredagen var det black friday, vi var lite sletna så vi låg lite vid poolen, och satt i hotuben, sen insåg jag att jag hade mitt giftcard. Så jag shoppade lite på rean! :)

Det är rätt gött att det är som ett betalkort, vi passade även på att betala hotellet med de presentkortet! Jag har nog 40 dollar kvar därpå nu som jag tänkte köpa ett par stövlar för :)

Iaf, Lördagmorgonen så tog vi Uber till Alamo där vi hyrt bilen (vilket var billigare än buss till Vegas) Sen körde vi direkt! Kom fram sådär 3-4 tiden, korkade upp champangen och fixade oss. Sen blev det middag och direkt utgång! Vi tänkte först gå till Omnia då Chainsmokers skulle spela där. Men de visste resten av Vegas också så vi sket i den idéen och gick tillbaks till vårt hotell där dem hade nattklubben 1Oak! Vi var allra först på stället 😂 vakten kände dock igen oss lite senare och drog in oss i ett VIP bås. Gratis dricka och eget litet dansgolv! Nej det blev en mycket lyckad kväll i Vegas!
Vi körde hyffsat tidigt dan efter men insåg snart vårt misstag. En resa som ska ta 3h50 min gick på närmre 9h... vi satt still i trafiken i evigheter. 😒
Igår morse hade jag lyckan att vakna med halsont, som sen inte alls är en förkylning utan halsfluss.. Kul!
Jag som behövde jobba järnet nu!
Ajja.. inget ont som inte för nåt gott med sig!

Nu känns julen nära!

Jag tror det var hela resan till Yosemite som drog igång julkänslorna! Kylan, lite snö, storslagen utsikt!

Efter 8 timmars körande så kom vi äntligen fram till vårt tält där vi skulle spendera natten. Det var sådär -4 när vi kom fram, så vi checkade in, bar in våra väskor och insåg att ett uppvärmt tält är inte ett varmt tält. Så vi drog på oss alla kläderna och tänkte ta en mini hike trots att solen var på väg ner.

En liten bit in på promenaden så ser vi en skylt "You now enter mountinlion territory" Mm.. kändes ju bra att vandra omkring där berglejon (pumor) bor, i kolsvart mörker. Vi överlevde dock allihopa och påväg tillbaka insåg vi hur otroligt vacker stjärnhimlen var. Det var så stjärnklart att vi t.o.m såg vintergatan! Jag har aldrig i mitt liv sett så många stjärnor.

Efter en natt med lite vin och förfrysningar så begav vi oss ut tidigt för att ta en längre hike upp till vattenfallen. Det tog oss sådär 2 timmar upp och 1 timme tillbaks ner. Det var väldigt plågsamt, men sååå vackert!

Åker ni någonsin till LA så kan jag rekommendera Yosemite.

Dem andra tog betydligt finare bilder än vad jag gjorde haha, min kamera är trots allt inte den bästa!

Men vad mer som hänt är ju att vi var på Ellen Degeneres igen! När vi var där sist fick vi u biljetter till 12 Days of give aways. Det är en av hennes julshower då hon ger bort äckligt mycket saker.

Vi var ganska så spända på väg dit! Men först fick vi se Sting uppträda, träffa en av skådespelarna från Gilmore Girls och så gästade Mariah Carey showen. Men gåvorna vi fick.. jisses.. 20 000 kr totalt.

Vi fick:

- Grytor, stekpannor, knivset och ugnsformar för 6000 kr.

- Kaffemaskin, hållare till kapslarna, 6 kaffepaket och en termosmugg för 2600 kr

American Express Giftcard för 2500 kr

Green Chef (Matkasse i 5 veckor) för 5500 kr

World Market Giftcard för 2500 kr

EN JÄVLA GRILL för 3000 kr

Någon som vill köpa?! xD

TRÄNINGEN

Kom på att jag ska ge en liten uppdatering på min 6pack in 6weeks. 1,5 vecka in! Jag köp passet varannan dag och tränar vanligt gym resten av dagarna! Och jag känner mig väldigt mycket starkare i mage och rygg! Dessutom har min snea rygg blivit rakare!! WIN WIN! Så.. fortsätter jag så här så kan jag mycket väl få mitt 6 pack! HAHA! WOOPWOOP

Tält bokat och bilen är hyrd, imorgon bitti bär det av på en 6 h resa till Yosemite Nationalpark.
Vi hyrt ett uppvärmt tält, ser så himla mysigt ut.
Det läskiga är att man har ett skåp att låsa in maten i, utan undantag. För annars finns det risk för att björnarna letar sig in! Hahaha!!!
Jag hade gärna sett en björn!
Så vad vi ska göra där är helt enkelt, vandra, vandra & vandra i två dagar, sen åker vi hem igen :)
Men de ser så otroligt vackert ut så ska bli himla roligt!