Hejsan! I förrgår började vi dagen med att sjunga för Agnes och att skåla för att hon fyllde 20! Vi gjorde vårt bästa med att få till en champagnefrukost men hostelets frukostutbud höll inte riktigt.. vi hade champagne vartifall! Därefter åkte vi till Finns beach club där vi beställde in drinkar efter drinkar och bara levde! Dagen därpå gick vi ned till stranden och solade. Tanken var från början att vi skulle surfa här i canggu men efter vi kom ned till stranden och såg vågorna så var det knappt att man vågade bada, dom var gigantiska! Så vi skippar surfingen och håller oss till poolen på hotellet :-). Igår åkte vi tillbaka till Kuta eftersom vi var här endast två nätter sist och kände att vi inte vart riktigt nöjda med det. Så nu stannar vi här i 4 nätter till innan vi åker vidare till Nusa dua som är en halvö på Bali. Igår blev det även ett återbesök på skygarden där vi åt den fantastiska buffén och sedan festade! Nu ligger vi vid poolen och lyssnar på poddar och jobbar på brännan, en perfekt onsdag med andra ord.

• 159 Readers

Halloj! Nu har vi flyttat till Canggu till ett jättefint hostel där vi träffat flera svenskar och norskar som är så mysiga! Igår flyttade vi hit och låg och degade vid poolen hela dagen. På kvällen festade vi och gick till en bar där det också var en skatepark. Vi var inte långvariga då det var ett band som spelade musik som bokstavligen inte gick att lyssna på. Vi träffade några amerikaner som hade en villa så vi åkte med dom och festade där istället! Idag var vi trötta och sletna och lämnade inte hotellet ens för att äta när det finns en så himla smidig matbeställningsapp, perfekt!
Nu ligger vi och ska strax sova för imorgon fyller Agnes 20 och då blir det fest hela dagen!

• 241 Readers

Hej! När vi kom fram till Kuta så gav vi oss ut på gatorna och shoppade! När vi inte orkade mer så satte vi oss på en bar och avnjöt några drinkar till livemusik. Dagen efter så åkte vi till en vattenpark som sägs vara Asiens bästa. Det var riktigt roligt där och dom hade flera roliga rutschkanor! Kvällen avslutades på sky garden, en nattklubb som har 4 våningar med massor utav olika dansgolv. Vi betalade 76kr och för de pengarna fick vi en fantastisk buffé med hur mycket mat som helst som var så sjukt gott! Det var även fri bar fram till klockan 21, så prisvärt! Det var vår sista kväll med Henrik som vi rest med nu de senaste 2 veckorna innan han reste vidare till Thailand. Dagen efter festandet åkte vi till ett shoppingcenter då det regnade ute och bara strosade omkring. Nu har vi åkt till Seminyak, ca 20 minuter från kuta och ligger nu och göttar oss i sängen. Rummet vi fick var hur stort och fint som helst, så vi var överlyckliga när vi checkade in! Men inget gott kommer utan något ont och idag vaknade vi upp med bett från vägglöss över hela armarna och benen. Sänglössen verkar gilla mig(Ida) bäst då det var likadant sist vi hade vägglöss att jag får flest bett utav dessa små jäklarna. Ikväll tar jag nog in i badkaret eller sover på golvet för tänker inte ha ett enda till bett!! Ikväll möter vi upp med några andra tjejer från Falkenberg och äter något smarrigt!

• 284 Readers

Hejsan! De senaste 4 dagarna har vi som sagt spenderat på en båt och åkt mellan Bali-Flores och gjort flera stop på vägen. Först när vi gick på båten vart det inte precis som vi hade föreställt oss utan båten vart betydligt mindre och det fanns inget vatten överhuvudtaget, vilket innebär ingen dusch och den "toalett" som fanns var minst sagt vidrig haha, nåväl. Vi började i onsdags runt lunch och kryssade iväg helt enkelt, hela den dagen åkte vi bara båt och gjorde inga stopp. Solnedgången från båten var helt fantastisk och just precis när solen höll på att försvinna och det lös oranget över hela havet så dök det upp massor utav delfiner precis runt båten. Det var nästan som att man fick nypa sig i armen just då! Därefter låg vi bara på däck och tittade på stjärnorna då det var så stjärnklart och vi såg flera stjärnfall.
Dagen efter så blev vi väckta 07.00h (!!!) och efter en natt utav knappt någon sömn då det var så fruktansvärt vågigt så man åkte fram och tillbaka på golvet så var man inte alls pigg på att gå upp. Vi gick då iland på en liten ö och hämtade upp mat och diverse till oss på båten och därefter stannade båten till vid en strandkant på en ö. Vi simmade in och började gå rätt in i djungeln där vi tillslut fann ett vattenfall som var hur häftigt som helst mitt ute i ingenstans. Därefter fortsatte båtresan och vi låg på däck och solade och drack bärs. Dagen därpå åkte vi till ett berg som vi gick uppför och utsikten var helt sjuk däruppifrån. Efteråt åkte vi och snorklade med stora plattfiskar som kallas "manta rocks". Först var det svårt att hitta dom i vattnet men tillslut lyckades vi se några och dom var verkligen gigantiska! Så häftigt. Sen bestod dagen utav snorkling och sol&bad, på kvällen var det sedan fest på båten. Idag åkte vi till "Komodo national park" där vi fick se en jätteödla som heter komodo och dom var verkligen jättestora och så himla coolt djur som påminner om en mini-dinosaurie.

Nu är vi framme i flores och bor på ett hostel, har äntligen fått ta en välbehövlig dusch och ligger nu i sköna mjuka sängar som inte rör sig i takt med vågorna. Det var en riktigt häftig upplevelse att på en båt med 25 andra människor och totalt tror jag vi var 12 olika nationaliteter världen över. Imorgon tar vi flyget tillbaka till Bali och spenderar två nätter i Kuta.

• 354 Readers

Hejsan! Dagarna här på Gili air är väldigt lugna och sköna, vi solar och badar mestadels utav tiden. Igår kom Henrik som vi träffade i Filippinerna och sen på Gili trawangan som vi bor tillsammans med, kul! Igår bjöd värdinnan på boendet på en japansk frukost som hon hade bakat och de var verkligen jättegoda, någon form utav brödliknande bullar fyllda med choklad. Dom är så snälla och vänliga på boendet och vi trivs så bra där!

Nu ligger vi på stranden och har precis ätit frukost. Idag är sista dagen på Gili air för imorgon hoppar vi på en båt som vi ska bo på i de kommande fyra nätterna och åka runt bland olika öar och platser, det ska bli så roligt!

• 433 Readers

Hejsan! Nu på Gili air har vi flyttat in i en super mysig bungalow som är jättefräsch och med eget badrum, lyx! Igår låg vi på stranden hela dagen och det var jättefint väder. Däremot var stranden inte så fin som vi låg på utan fullt utav massa koraller på bottnen så man fick ha badtofflor på sig för att inte skära sig, menmen! Idag åkte vi ut på en snorkeltur där vi simmade mer bland annat sköldpaddor vilket var riktigt häftigt att få se dom mitt ute på havet i deras hemmiljö. När vi kom tillbaka så göttade vi oss på stranden och när det sedan var dags för kvällsmat drog det riktigt oväder in över ön. Det blåste nåt så in i och blixtrade och regnade, riktigt obehagligt men det gick över på nån timma! Nu ligger vi alla till sängs och ska strax sova, godnatt!

• 467 Readers

Hej! Dagarna på Gili trawangan har endast bestått utav sol, bad, god mat och party på kvällarna! Därav dålig uppdatering här på bloggen. Idag förflyttar vi oss till en grannö som heter Gili air som sägs vara lugnare så det ska bli skönt att bara ta det lugnt njuta av semestern :-). Vi testade även på yoga igår vilket var mycket jobbigare än vad vi trott och när vi knappt har tränat på 3 månader så är man stel som en pinne idag. Just nu ligger vi på stranden och det är riktigt molnigt och det åskar även men vi hoppas att det klarnar upp! Kl 16 tar vi färjan till Gili air!

• 503 Readers

Hej! Nu är vi på Gili trawangan och har varit här i tre nätter och vi trivs såå himla bra! Trevliga och vänliga människor som bor här och stämningen på ön är så himla härlig! Dagarna har bjudit på strålande sol och det känns underbart att återigen spendera dagarna vid en strand! Idag hyrde vi cyklar och tog oss runt ön och här är så vackert! Nu ska vi röra oss bortåt mot två andra svenskar som vi först träffade i Filippinerna men som nu också är här, sedan väntar en utgång så vi hörs imorgon med lite bilder från dagarna.

• 555 Readers

Hejsan! Igår åkte vi till ett jättefint vattenfall där vi badade och tog lite fina bilder. Vi åkte även till en ap-skog där det kryllade utav apor överallt som hoppade på en och försökte öppna våra väskor! Tillslut fick vi lämna stället då det var riktigt obehagligt med apor överallt haha! Idag har vi tagit en båt till Gili Trawangan och har bara ätit lite glass och gått runt på ön. Ikväll blir det mer tacos och sangria och sen väntar en utekväll! Ska bli roligt att uppleva utelivet här då det ska vara en riktig festö!

• 625 Readers

Hej! Dagen på Universal studios var riktigt lyckad och bland de bästa dagarna vi haft under resan! Det var otroligt varmt men man fick svalka sig genom att åka alla olika bergochdalbanor. Efter en heldag där var vi helt slut på kvällen när vi till sist landade i våra sängar vid 23-snåret. Dagen efter det började vi med att besöka den botaniska trädgården i Singapore som var så vacker med olika växter och blommor. Efter det fortsatte vi shoppingen och avslutade dagen med en drink på en rooftop bar där utsikten var helt fantastisk! De tre dagarna i Singapore var intensiva och fruktansvärt roliga, vi kommer lätt åka tillbaka dit nångång i framtiden!
Nu har vi förflyttat oss till Bali och Ubud och här stannar vi i tre nätter. Idag besökte vi ett risfält och en kaffeodling där vi fick smaka på världens dyraste kaffe enligt dom, som görs på bajset från ett mårddjur. Kvällen spenderade vi med att dricka världens godaste sangria och äta tacos! Adios!