Vi råkade ha tur på vår resa och blev erbjudna all inclusive de sista dagarna i utbyte att vi alla delade på ett stort hotellrum! Men innan det så hade vi halvpension vilket innebar att vi fick äta lunch utanför hotellet. Vi hittade en restaurang väldigt nära vårt hotell som hette Bulldog inn. Den hade bra priser för god mat och trevlig personal (jobbade en väldigt gullig brittisk dam där). Vi hann som sagt inte testa så många restauranger men hit gick vi ändå flera gånger. Bor man nära havet inne i Ayia Napa så är det ett bra tips efter en dag på Karuosos beach som ligger närmast stan.

Goda drinkar också! Vår favorit denna resan var strawberry daiquiri, den skulle självklart beställas på alla ställen.

Mitt ute i ingenstans, kändes det som, stannade vår taxi på sidan av vägen. Jag kan erkänna att jag var lite rädd när vi skulle till klippor och stannade på en grusväg. Men då förklarade taxichauffören snällt att han inte kunde köra längre med bil utan vi fick gå sista biten längst en grusväg. Och vilken fin väg vi fick gå! Det var så mycket sand så alla växter hade ett tjockt lager över sig och det yrde när fyrhjulingar och bilar åkte förbi. Så häftig upplevelse och såå fint! Vi kunde ju inte missa att knäppa lite bilder... hehe.

Många av bilderna blev tyvärr suddiga... förmodligen på grund av ljuset eller att vi ständigt var i rörelse. Vi dansade nästan konstant!

Det kanske inte är en lång resa, eller för den delen utanför Sverige. Men jag och min pojkvän åkte till Göteborg förra helgen för en liten "weekend getaway". Vi hade riktigt mysigt!

Vi åkte ner på fredagen ganska sent eftersom att jag var i skolan och Eddie jobbade. Så när vi kom fram till Göteborg så var det redan mörkt så när vi hade checkat in så tog vi fram godiset och såg på några avsnitt Downton Abbey.

Dagen efter var det flera saker inplanerade. Efter frukosten gick vi till Trädgårdsföreningen för att ta en titt i Palmhuset. Jag har velat åka dit länge och ta kort så nu fick jag äntligen göra det. När vi sett allt vi kunde så gick vi omkring lite på gatorna, fikade och handlade skor till mig. Sedan gick vi hem, gjorde oss i ordning och gick till Pasta+ där vi hade bokat bord. Det var en jättemysig restaurang och de hade supergod mat! När vi hade ätit gick vi på bio och såg filmen split. Om ni inte har sett den än så kan jag rekommendera den starkt. Det var en riktigt bra film.

På söndagen så var vi tvungna att åka hem rätt så tidigt eftersom att jag skulle ha kalas. Så när vi hade ätit och checkat ut så gick vi till centralstationen och köpte kaffe och te på Starbucks. Där hittade jag en ny favorit!

Elsa heter jag och här kommer lite info om mig!

Ålder: Jag är 20 år gammal och fyller 21 i år.

Bor/från: Jag kommer ifrån ett samhälle utanför Göteborgs kommun som heter Mölnlycke, men folk brukar nog ha bättre koll på vart Göteborg ligger. Men nu bor jag i Trollhättan i en liten etta tillsammans med min pojkvän. Här i huset bor också Ea och Fia som blivit en liten familj för mig.

Yrke/studier: Jag läser till grunskolelärare F-3 på Högskolan Väst, därutav anledningen till att jag flyttade hit till Trollhättan.

Intressen: Om man kan säga att sova, kolla på serier och allmänt dega är en hobby så har jag en stor kärlek till denna hobby.

När jag är på semester gillar jag att: Vara aktiv! Älskar att bada och bara njuta av värmen, tycker också om att se nya platser och utforska de ställen jag besöker.

Mina drömresemål är: Jag harar alltid velat åka till Grekland, men skulle också vilja åka till något tropiskt ställe i Asien.

Länder jag har varit i: England, Spanien, Kina, Egypten och Danmark.

Något jag alltid har med mig när jag reser: Hörlurar, vart jag än reser i världen är hörlurar ett måste. Kunna lyssna på musik är viktigt för mig, helst om jag skall spendera flera timmar på ett flyg eller tåg.

Mitt bästa restips: Våga sig utanför sitt hotell. Väldigt vanligt att när man reser med charter att man stannar på sitt hotell med all inclusive. Men det är när du ger dig ut på stan som man verkligen kan njuta av kulturen och få uppleva landet/staden.

Min senaste resa: Min senaste resa var i maj förra året då jag och en kompis åkte en weekend tur till London. Hade gärna åkt dit igen för att se mer av den staden.

Ålder: 21, men fyller 22 i November...

Bor/från: Bor just nu i en etta i Trollhättan men kommer från Karlstad, Värmland. Flyttade hit i Augusti 2016 så har inte bott i denna nya stad så länge men börjar lära känna den mer och mer.

Yrke/studier: Studerar just nu till lågstadielärare F-3 på Högskolan Väst. Är nu inne på andra terminen och trivs jättebra!

Intressen: Mitt största intresse i livet är hästar, har bott i stallet sens jag var 6 år och har inte kommit därifrån. Men nu som fattig student så har jag tyvärr inte råd att hålla på med den dyra sporten så har fått lagt det på hyllan ett tag. Annars så älskar jag allt som har med film och serier att göra, och har väl sett det mesta som kan ses. Är även dyngkär i Johnny Depp så är det nån som vill veta nått om han har jag alla svaren.

Något jag alltid har med mig när jag reser: Min dagbok. Skriver alltid dagbok oavsett om jag är hemma eller ute och far. Men under semestrar så blir det speciellt mycket text då det är mycket minnen som jag vill minnas och kunna kolla tillbaka på.

Mitt bästa restips: Ha alltid ett gott humör och upplev så mycket som bara går. Kan själv tänka på att jag inte har råd med vissa saker när man väl är i ett land, men när man förmodligen bara kommer vara där en gång i livet så tycker jag att man ska kosta på sig så mycket man kan för att inte missa nått.

När jag är på semester gillar jag att: Bada! Kan leva i vattnet på solsemestrar, men det får även bli en och annan timme i solstolen för har inte en chans att bli brun här hemma i Sverige så jag måste passa på när solen faktiskt kan göra sitt jobb.

Mitt drömresemål är: Nya Zeeland och då Middle Earth som min favoritfilm Sagan om Ringen är inspelad i.

Länder jag har varit i: Jag har flera gånger om varit i Norge, Danmark, Spanien och Turkiet. Men har även besökt Lettland, Kroatien, Marocko och England. Min familj har rest en hel del under min barndom och jag har nu under mitt ”vuxna liv” varit till Kanarieöarna och England.

Min senaste resa: Var till London, som jag besökte med min mamma, hennes bästa kompis och min barndomskompis som då bodde där. Eftersom vi då hade en personlig lite guide i storstaden så hann vi se riktigt mycket på bara 4 dagar och det är en stad som jag absolut kommer att åka tillbaka till då jag kände min som hemma.

Hallå hallå! Vi elefanter har bestämt oss för att skriva varsitt inlägg och introducera oss själva, så ni vet vilka vi är. Mitt namn är Fia och jag är först ut!

Ålder: Jag är 20 år gammal just nu men jag fyller 21 om lite mer än en månad.

Bor/från: Just nu bor jag i Trollhättan i en liten mysig etta. Jag har bott i Trollhättan i ca fem månader och innan dess har jag bott hela mitt liv i ett litet samhälle i Dalsland som heter Ed. Förmodligen är det inte så många som vet vart det ligger eller att det existerar.

Yrke/studier: Jag läser just nu till grundskolelärare årskurs 4-6 på Högskolan Väst. Jag har bara gått lite mer än en termin än så länge men trivs väldigt bra. Bara tre och ett halvt år kvar! De är genom skolan och Trollhättan som jag har lärt känna Elsa och Ea. Vi har med andra ord bara känt varandra i ca fem månader men det känns som om vi har känt varandra i evigheter!

Intressen: Mitt största intresse är fotografering. Jag älskar att ta bilder men också att filma och skapa videor. Ni kommer säkert att få se en och annan resevideo här från mitt håll. Jag gillar också att pyssla och liknande, så jag antar att jag är en rätt så kreativ person.

När jag är på semester gillar jag att
: SOLA och BADA!! Jag har autopa exem så när jag får sol och saltvatten så mår min kropp så mycket bättre. Jag gillar också, såklart, att ta bilder på omgivningen runt mig. Så sightseeing är alltid uppskattat.

Mina drömresemål är: Bali och Hawaii. Alla tropiska resmål egentligen.

Länder jag har varit i: Danmark, Tyskland, Österrike, Frankrike, Italien, USA, Island, Norge (om det räknas), Kroatien, England och Belgien. Min familj har bilat mycket.

Något jag alltid har med mig när jag reser: Min kamera. Oftast två stycken men ibland också tre stycken.

Mitt bästa restips: Tänk alltid till extra noga när ni packar. Två tredjedelar av min resväska brukar innehålla saker jag aldrig ens använder under resan. Speciellt när det gäller kläder... Och ni vet de där små burkarna man får med sig när man köper reseförpackningar, de med skruvlock? de passar perfekt att ha örhängen och halsband i så smyckena inte försvinner.

Min senaste resa: Min senaste resa var i Augusti 2016. Jag och min pojkvän Eddie åkte till London för en weekendresa och hade det såå mysigt! Vi såg alla sevärdheter som vi kunde komma på och jag tog självklart en hel del bilder.