Alltsåååå gud! Vill inte hem, ända jag kan säga. Har varit sjukt dålig på att uppdatera här men ikväll ska jag och Sofia sätta oss ner på stranden och skriva ner allt som hänt så ni får hänga med!!!

Middag på fridays med soffan och lis! Mat från mathimlen, ojoj vad gott det var. Nu blir det utgång och party på hostelet! Samt välkomna eila och frode som flyttar in!!

Hej på er! Nu va det ett tag sen jag skrev här. Vi har det så sjukt magiskt bra alltså. Vi är på en ö i Filippinerna som heter boracay. Har varit här i fem nätter och hunnit med hur mkt som helst. Bor på ett hostelet mitt i smeten, med sjukt mycket skönt folk. Första kvällen hängde vi med Anna och Julia hemifrån Sundsvall, åt på en indisk restaurang, drack några bärs och surrade. Sen nattade vi kudden innan tolv, vaknade upp dagen därpå och följde med ett svenskt gäng från vårt hostel till ett ställe som kallas för puka beach, sjuuukt fint ställe alltså. Hängde där hela dagen och sedan åkte vi tillbaka mot eftermiddagen, åt middag tillsammans och laddade för utgång. Så utgång blev det, med hela sköna gänget från hostelet, sjukt galen natt! Hade svin roligt! Laddade om för rond två då vi vaknade dagen därpå, även den utgången vart galet lyckad! Träffade sjukt mkt härliga människor. När vi vaknade igår blev det dagsfylla och efter att vi glömt äta mat, dricka vatten och ta hand om oss själva däckade vi i sängen hemma igår. Idag har vi varit på stranden heeela dagen, druckigt typ fem lite vatten för att ta ikapp mitt mående. Nu sitter vi på fridays och ska till att äta middag, ikväll ska vi peppa om för utgång!! Wiie.

Ja men vilken jävla natt, åter igen alltså. Vi lyfte inte från Manila förrän klockan var nio, flyget vart alltså mer än sex timmar för senat. Väl framme i kalibo var klockan tio och vi skyndade oss för kung och fosterland för att hitta en minibuss mot boracay, det gick väl ändå ganska smidigt. Vi fick vänta i trettio minuter på resten som skulle med, sen var vi igång. Detta var den mest livsfarliga tur jag åkt i hela mitt liv, han körde helt jävla ärligt som en psykiskt störd bilförare, hur en sån nu kör. Men han saktade inte ner i svängarna, vi flög i hoppen och han körde om varenda fordon på vägen. Så vi kom ju fram först av alla minibussar som va påväg dit, köpte biljett och satt oss och vänta. När klockan passerat ett så började vi fan ledsna på att vänta och undrade extremt mycket varför dom inte ropat upp våra namn än?!?! När vi kommer fram visar det sig att en av alla andra jävla chipchoppare gått in på vårt namn, vilket betyder att vi får vänta ännu längre. Fick sån jävla damp då så stressade på allt som in i helvete, men dom ha ju fruktansvärt temperament här så de va ju bråk i alla olika kanter. Men efter lite strul och efter att dom matat ur oss dubbelt så mkt pengar så fick vi äntligen åka på den jävla bussen. När vi kom till "stationen" tog vi en liten moppevagn till hotellet, går och letar hotellet i ish en halvtimme och när vi hittar det, eller det vi tror att de är visar det sig att vi blivit avsläppta fel. Lesshetens mamma. Med världens fetaste väskor på ryggen. Hur som helst så kom två killar fram till oss som förmodligen såg hur vilsna våra själar såg ut, dom erbjöd sig att köra oss med sina moppar, så där och då på plats hopps jag och Sofia på med varsin 20kg väska, moppen måste fan släpat i hjulet asså hahah. Men nu va vi påväg iaf. Efter bara nån minut va vi framme och killarna hjälpte oss att hitta rätt ganska omgående, problemet nu var bara att receptionen var stängd, rättare sagt så vart ägaren för full igår och va tvungen att gå hem. Vi bor just nu på ett hostel "boracay backpackers", så de va ju inte en hotell receptionist som va full så att säga. Vi tillsammans med killarna satt där och väntade hur länge som helst, viste inte vad vi skulle göra. Började planera att sova ute. Så kommer det en annan fylltratt som verkar kunna hjälpa oss, tack gud!! Så klockan tre inatt fick vi äntligen checka in, och vår resdag blev upp emot två.. Nu är klockan kvart i två och vi ska gå ut till stranden, denna dag förtjänade vi att sova ut på.. Vi bor btw med en snubbe också, inte hunnit hälsa på han men han har bra ordning på sina grejer vilket är ett plus, minns hur irriterande de va med stökigt folk.

Alltså resdagar, jag hatar resdagar! Just nu sitter jag och Sofia på en flygplats i Manila (Filippinerna) och väntar ut vårt plan som i själva verket skulle ha lyft 14.25, just nu är klockan 16.57 och boarding är inte förrän 19.00, lesshetens mamma!! Vår resa började med att vi lämnade ett otroligt Vietnam igårkväll strax efter tio. Krånglade massa med vår incheckning redan där och när vi peppad käk som fanns så var allt stängt, allt gick emot oss. Även de planet var försenat, dock bara i en halvtimme så de va ju lugnt. Kvart i fem imorse landade vi i Filippinerna, helt trasiga, halv bakfulla också. Vi hämtade väskorna och allt gick på räls, köpte lite vatten och sedan gick vi upp till food courten där vi tog plats på det iskalla stengolvet för natten. Jag la mig på min filt och Sofia sarongen, iskallt och fruktansvärt spenderade vi hela sju timmar i hopp om att få någon nattsömn.. Då klockan va elva va vi tvungen att röra oss vidare, käkade lite snabb lunch på donken, fruktansvärt gott i vanlig ordning. Sen gick vi ner för att checka in, ja men då visar det sig att vi är på fel terminal, vi va alltså på international och hade helt glömt att vi skulle flyga inrikes nu. Vi grabbade tag i en taxi utanför och gasade på som attan, sen så kom vi hit.. Checkade in med andan i halsen och förseningen är på fem äckliga jävla timmar, drygt. Vi har käkat två slisar pappa Johns pizza, enda bra med denna dag. Nu är typ oron på topp om vi ens tar oss över till boracay inatt eller om vi får spendera denna jävla natt på kalibo?? Orkar inte. Ska köpa en munk nu.

Hejsan! Idag vaknade jag och Sofia med världens huvudvärk. Klockan va väl strax innan ett innan vi ens tog oss upp ur sängen. Drack en resorb, tog en alvedon och halsade en halvliter vatten. Sedan så satt vi oss i en taxi och åkte bort till dominos för bakispizza, helt ärligt lyckan av att få äta världens godaste pizza efter ett helt år är oändlig, och kan ju säga de att den höll verkligen måtten alltså! Super god, dock ska jag inte ta en thin nästa gång utan ska ta en tjock som Sofia tog(bilden)! Efter vi ätit upp pizzan så gick vi hemåt mot hotellet igen. Gick upp på rummet, skulle byta om lite snabbt men det slutade med att vi degade här uppe till typ två. Meningen va att vi skulle gjort nått roligt idag men när klockan slagit fyra bestämde vi oss för att gå till poolen för häng bara. Så vi gick dit, badade lite och låg och läste innan vi sedan vid sex åt middag där. Vårt hotell är i anslutning med världens grisigaste gym, det absolut bästa jag varit i. Det är liksom hinderbanor, basketplan, thaiboxning, yoga, vanlig boxning, alla möjliga slå grejer och mer där till, plus gymmet då(!!!!). Världens killar tränar här med, med typ de fetaste bilarna ni kan tänka er, nu snacka jag inga riskokare utan riktigt snygga karlar! Men hur som helst, middagen, de blev broccoli med lax och söt potatis. Som ni förstår så har detta gym en tillhörande restaurang (den vid poolen) där all mat är healthy as fuck, kalorierna står liksom på måltiden och ja riktigt nyttigt. Så vi åt en kalorisnål middag innan vi vandra till rummet, chillade i en dryg timme sedan peppade vi igång för träning. Idag körde vi lite lätt igenom rumpen igen och sedan grismagträning! Så stolt över soffan, hon e super duktig. Nu ikväll har vi bokat de kommande flygen, spelat kort och bara myyst. Ska slagga inom kort! Hoppas allt är bra hemma i regnsverige.

Efter vårt besök på krigsmuseet så tog vi en taxi in till ben than market. Pricken över iet va bara att den här jävla taxin hassla oss på massa pengar samt blåste sönder oss med sin taximätare, orkar inte ens berätta men vi vart rånad på precis samma sätt som jag och oggy blev i Egypten. Dock kom jag på den jäveln tidigare denna gång! Efter det var iaf moodet halv deppigt, men vi strosade runt inne i marknaden nån timme, köpte lite glass, lite frukt och bara kollade in södra Vietnam distrikt one. När klockan va halv sex började vi bli hungriga och tog in på en mysig restaurang där jag åt en lasagne och Sofia vietnamesiska vårrullar. Mycket spännande! Därefter tog vi en taxi hem till hotellet, bytte om och gick ner till gymmet för ett kvällspass. Vart världens grisrumpträning!!!! Sjuka maskiner och du tog verkligen död på fet arslet. Efter passet kände vi oss så himla förtjänata av massor med öl, så vi gick till supermarketen och sen va kvällen igång! Vi peppade till för en spontanare, och allt slutade med att vi hamna på en klub med ett sjukt härligt gäng från Tyskland, Danmark och London typ, så vi hängde med dom hela kvällen. Svansa runt på bargatan på olika klubbar, spelade biljard, drack drinkar och skrattade typ! När klubbarna stängde fortsatte vi till ett backpacker hostel, där va de pool och club på taket typ så de va nice! Dock hade klockan passerat fem och energin började gå ur en, vi tog efter många om och men en taxi hem, åt frukost på mc Donalds (hatar egentligen den) och sedan vinglade vi hemåt.. En riktigt bra kväll om ni frågar mig, kul att hänga med lite andra ansikten med!

Detta hurrni, detta kan ha varit det hemskaste jag varit på. Att besöka det här museet var sjukt på flera olika sätt, men framför allt fruktansvärt hemskt.. Man kan verkligen inte på absolut något sätt föreställa sig vad dessa människor gått igenom, det är helt sjukt. Och allt som jag sett idag, kan liksom inte beskriva hur det var. Väldigt blandade känslor då vi lämnade detta.

Hola!
Nu är vi framme i Vietnam efter en halv lång men smidig resdag. Då vi anlände på hotellet däckade vi i sängen i ca en timme innan vi gick ut på gatan igen. Alltså tempot här, hundra tjugo hela tiden! Folk överallt och fordonstutor går i ett. Helt galet. Ingen här pratar engelska heller, vi bor i distrikt sju som är en bra bit från centrum så de är nästan bara urbefolkning här! Så då vi letade restaurang va de inte alls stort utbud, folk sitter liksom och äter på mini stolar med bananlådor som bord.. Men vi hittade ett helt fungerande, däremot förstod de ingen engelska alls, menyn va på deras språk så efter många om och men kom en gäst från restaurangen och fick leka tolk, jag beställde tigerräkor och Sofia friterad kyckling. Mina räkor va verkligen dögoa, Sofias va väl desto sämre. Jag hade dock velat ha aioli eller nått, fick soya hahah. Nu har vi spelat kort på balkongen och ätit galna kon! Godnatt.