När Anna hade begett sig mot flygplatsen så checkade jag och Ina inpå hotellet. Det var en kontrast mot alla hostel, gillade speciellt badrummet. Sedan åt vi sushi längs med en å precis bakom hotellet.

Efter lunch och vila på hotellet så rörde vi oss mot chinatown. Där spanade vi på kimonos, pinnar, tofsar och massor av annat krimskrams.

Sedan gick vi till en galleria där de hade båtar man kunde åka i inomhus.

Därefter såg vi en ljus och musik show i Gardens by the bay. De stora "träden" lystes upp och massor av människor samlades för att se showen. Folk satt och väntade, la sig ned på marken och då showen började var alla uppfångade fram till dess slut. När den var över så rörde sig jag och Ina mot gallerian igen då det var en fontän show där. Vi hann precis se hälften, det var otroligt fint längs med vattnet på kvällen.

Efter fontän showen så gick vi mot tunnelbanan för att komma hem till hotellet och chilla framför tvn. Det behövde vi efter den långa dagen!

På väg hemåt från Universals var det oerhört vackert ljus och orangerosa himmel, så fint!

Det blev middag i Little india, haha vi fick inte riktigt beställa det vi ville så blev förvirrade. Men tillslut fick vi mat allihop efter lite om och men.

På morgonen blev det återigen rostat till frukost, men här hade de lyxat till det och erbjöd frukt till. Det var riktigt trevligt.

Förmiddagen spenderades i Royal Botanic garden, vi tittade runt och såg fjärilar, stora "ödlor" och en sköldpadda utöver all växtlighet. Det var en stor park med flera olika avdelningar, jag var hängig och skippade delen med blommor. Tog mig en välbehövd liten tupplur istället för att samla lite energi, har blivit förkyld.

Efter parkbesöket rörde vi oss till hostelet och hämtade upp väskorna. Anna for sedan iväg mot sitt flygplan till Bali, så avundsjuk på henne! Medan jag och Ina gick till hotellet som Ina bokat, det var väldigt fint!

Väl framme i Singapore blev det en snabb dusch för att hinna spendera dagen på Universal. Var dock tvungna att göra ett mat stopp innan då vi nästan hade hunnit börja svälta lite efter att varit utan mat ett bra tag. Mätta och belåtna anlände vi slutligen till Universals där deras enorma glob mötte oss.

Väl inne på området så åkte vi karuseller, åt mat, tittade på film, uppträdanden och de fina omgivningarna. Tyckte att det var så fint, varje detalj var ytterst genomtänkt. Här kommer en hel massa bilder från dagen som var väldigt skojig!

Har nu åkt med nattåg för första gången, det var över mina förväntningar! Lite mysigt att ha sitt egna lilla krypin och sängarna var det inget fel på - skönare än många hostel sängar. Vi kom fram till en station vid gränsen till Singapore och fick gå av tåget, där blev det köande till att komma ut ur Malaysia.

Sedan lyckades vi komma på en buss bland massor av människor, frågade många men fick ingen direkt klarhet i hur man tog sig in till Singapore smidigast. Så vi chansade på den bussen väntade i en väldig bilkö tills vi efter ett bra tags köande hade åkt över gränsen. Fick hoppa ur bussen för att återigen ställa sig i kö för att komma in i Singapore och efter det blev det kö till bussen och slutligen var vi på en buss igen. Tog bussen hela vägen in till centrum och gick sista biten till Hostelet där vi mötte upp Anna.

Där var lite bilder ifrån tåget, fick några få men välbehövliga timmars sömn.

Sitter nu och fikar på KL sentral, ska ta nattåg till Singapore om 1 timme ungefär. Det blir mycket mat och fika när man går runt och shoppar, det tar med på krafterna än man tror. Speciellt när öppettiderna är från 10-22 överallt, man kan ju vara igång hela dagen då. Men det är väldigt skönt nu då tåget går vid 22:30 så kan man titta i affärer istället för att bara sitta och vänta.

Haha enda gångerna jag tar bilder nu när vi shoppar är då vi äter, så här kommer lite bilder från några av dagens matintag.

Nu ska vi gå och köpa mer mat, närmare bestämt färdkost. Samt hämta våra väskor och växla lite pengar. Hoppas på att resan till Singapore går bra nu!

Det blev en hel del shopping igår, lyckades hitta saker överallt så tillslut slutade jag titta. Men det var kul, alla inköp var bra och behövliga - inga konstiga eller onödiga saker. Så känner mig mycket nöjd. Idag blir det antagligen mer shopping, strosande i staden och mat innan jag och Ina tar nattåg till Singapore. Anna åkte redan igår kväll då hon ska vidare till Bali redan den 27e och ville ha några dagar i Singapore med. Vi möter upp henne där för att gå på Universals! Sedan har både jag och Ina ganska många dagar att spendera i Singapore, får se vad vi hittar på för skoj. Tror dock det är skönt att ta det lugnt och inte åka och flänga runt allt för mycket nu när resan sakta men säkert börjar lida mot sitt slut.

Nog om det, här är vår eminenta frukost som levererar tallriksmodellens alla delar. Haha, har blivit lite lagom trött på ljust bröd nu. Efter frukosten rörde vi oss ut i staden och nu har vi precis ätit lite välbehövlig lunch.

Idag avverkar jag och Ina lite gallerior och shopping, har hittat en kjol och ett par skor så är nöjd. Anna gick till en park tidigare, hon vill inte shoppa då hon ska vidare till Bali sen och behöver spara plats i väskan. Har rensat ut och slängt slitna kläder ur min väska så har skapat lite extra utrymme för shopping nu när det börjar närma sig maj och hemfärd. Ina förlängde även sina fransar och fixade naglarna, så strosade runt bland butikerna själv ett tag.

Nu har vi fikat litegranna och är redo för mer shopping.

Nu är det morgon här i KL och snart är det dags att stiga upp ur den sköna sängen. Det var riktigt skönt att krypa ner i den efter att ha gjort mycket skoj igår. Vi var till Chinatown där de sålde allt möjligt, var in i Centralmarket som är en stor byggnad med mysiga affärer. Gick även och strosade på några gator med mängder av gatustånd, sedan blev det Nandos till lunch.

Vi begav oss därefter till en galleria vid Timessquare, den var enorm liksom alla andra gallerior här. Inuti fanns det en bergodalbana, och våningarna tog aldrig slut! Vi varbölden in i fler gallerior med affärer de har här, det tråkiga är att man inte får prova så jag hittade tyvärr inte något. Men men såg mycket fint i alla fall!

På kvällen så rörde vi oss till ett hotell med slybar för att spana på Petrona Twin towers upplyst. Det var fint men synd att det spelades musik som på en klubb vilket gjorde att man inte kunde prata.

Vi rörde oss tillbaka mot området Bukit Bintang som vi bor i, gillar verkligen denna del av staden. Det finns shopping (allt från stora gallerior till små stånd längs vägen) och all sorts mat man kan tänka sig (från fina restauranger till lokala gatustånd) kan man begära mer?

Igår anlände vi till denna stora stad efter en natt på buss. Det blev inte särskilt mycket sömn, men har aldrig åkt i en buss med så sköna säten! Hade gärna haft sådana säten på greyhound bussarna i Australien. Men men, resan gick bra förutom att det var lite kallt. Fick gå av och värma upp mig då vi stannade för paus längs vägen. Det var helt otroligt, då vi stannade vid en restaurang var jag imponerad över att det var 9 bussar där som hade paus. Men totalt hann 24st bussar rulla in på parkeringen medan vi hade paus! Varav alla utom 3 var dubbeldäckare. Haha den restaurangen, mini Marten och toaletten måste tjäna redigt med kosing.

Väl framme på morgonen så väntade vi tills tågen började gå vidd klockan 6 in mot centrum från Busshållsplatsen. Vi hittade vårt hostel, lämnade väskorna och begav oss till Twin towers då de öppnade för att slippa köa. Tråkigt nog var skybridgen mellan de två tornen avstängd. Men vi for upp för att spana in KLs skyline, dock gick det si sådär. Haha, som vanligt när vi ska till utsiktsplatser är det molnigt. Men det var kul ändå, man såg en bit och de hade några fina modeller utav tornet och dess närliggande område.

Vi hann med mycket igår, det blev bland annat shopping i olika gallerior. Sen så var vi in på breakout, det är typ som ahlborgen eller Boda Borg. Man ska in i ett rum, lösa gåtor och lyckas ta sig ut. Det var roligt! Sen så blev det bio med, haha vi var lite trötta så det passade perfekt att ta en paus i biostolarna. Vi såg på djungelboken och åt massor av popcorn och drack utsuger stora muggar. Haha blev tvungen att springa på toa mitt i bion, plus en gång efter då förstår ni storleken.

Middag blev det längs med foodstreet, tog vårrullar som smakade fint. Sen så tog vi oss den korta biten hem och somnade otroligt gott.

Vi har nu lämnat Perhentian som jag gillade otroligt mycket, enda nackdelen var dåligt wifi. Men det kan jag ta då det annars var lite för underbart. Fina stränder, klart vatten, bra snorkling samt lugnt och skönt - helt klart allt man kan önska sig. Hade kunnat stanna där längre, det var nästan lite för underbart!

Nu sitter vi och väntar på en buss som ska ta oss till Kuala Lumpur. Det blir en oerhörd kontrast, åker från en liten ö och kommer fram till en storstad. Det blir nog mest shopping och sightseeing skulle jag tro.