Tiden flyr når man har det kjekt, og tiden har virkelig flydd i det siste. Jeg har så mange gode venner og verdens beste familie som gjør dagene mine så bra. Legger ved litt bilder fra denne uken, og håper den kommende uken blir like bra!

I kveld bestilte jeg og noen venninner en spontan tur til Gdansk, som jeg gleder meg veldig til! I morgen skal jeg rydde og ommøblere rommet mitt, så jeg skal prøve å få tatt noen før og etter bilder til bloggen. Stay tuned!

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - Klikk her

Dagene går så fort, og de går nesten i ett. Jeg får sjelden et minutt til å senke pulsen og til å puste dypt. Jeg har stort sett jobbet hver dag, utenom helga. Den brukte jeg på sofaen/sengen, siden jeg fikk omgangssyken på fredag. Tror det var godt for kroppen min, for da fikk jeg endelig hvilt meg frisk og uthvilt etter mange hektiske uker. Jeg hadde i grunnen planlagt helgen nøye, og hadde gledet meg veldig til nettop denne helgen. Nå ser jeg frem til den neste helgen!

Bilen min har nå kommet hjem, og jeg har ikke det store handikappet uten den lenger. Jeg har følt at en del av meg manglet, og det er virkelig umulig å være 20 år på Jæren uten bil. Nå jobber jeg masse for å tjene inn penger til en del reiser frem over, og holder kalenderen åpen for alle mulige opplevelser. Selv vet jeg ikke hvor jeg er innen året er omme, men jeg skal uansett være hjemme til vi er ferdige med musikalen jeg er med i. Den er ferdig i starten av desember, så da er jeg klar for nye eventyr.

Festival vibene har sunket og det samme har gradestokken. Jeg sitter inne på hotellet vi bor på, i ullgenseren min med dyna over meg. Det er kanskje ikke så mye kaldere ute i dag enn i går, men når sola forsvinner så føles alt mye kaldere. Det begynner å gå opp for meg at sommeren snart er over og at vi nå snart ikke har flere dager igjen på stranda. Sommeren har gått så fryktelig fort, og den har vært nesten like kald som Donald Trump.

Frem til i dag har vi hatt sol og godt vær omtrent hele oppholdet. Det har nesten vært for varmt å gå i bukse og T-skjorte. Jeg koser meg massevis i Oslo. Jeg er takknemlig for at jeg får møte noen av de jeg savner i Oslo, det er godt å se venner igjen. Jeg har vært rundt om hele Oslo i løpet av oppholdet her, sånn seriøst. Vi har bodd så mange forskjellige steder, og jeg har møtt venner rundt om i hele Oslo.

Nokk en fantastisk festival er over, og jeg sitter her utslitt og lykkelig. Findings var over all forventning, og vi koste oss gløgg. Da vi ankom Oslo på torsdag klarte jeg (som vanlig) å miste mobilen min, så jeg hadde en langhelg i hovedstaden uten mobil. Jeg var til tider helt hjelpeløs på grunn av det, siden jeg hverken hadde busskort, über eller muligheten til å ringe noen. Jeg fikk heller ikke tatt noen bilder, eller posta tusen konsertvideoer på snapchat. Det var vel egentlig like greit.

Heldigvis var jeg med Anne hele helgen, og vi passa på å ta mye bilder med hennes mobil. Hun tok også vare på busskortet mitt, og ordna oss über når vi trengte det. Vi bodde nemlig et godt stykke utenfor byen, på et sted som het Oslo Vandrehjem Rønningen YMCA. Det er en folkehøyskole til vanlig, men om sommeren kan man bo der slik de gjør på folkehøyskolen. Det var legit det fineste hostellet/folkehøyskolen jeg noengang har vært på, og både jeg og Anne kommer til å reise tilbake dit. Det var jo rimelig også!

....og ja. Vi møtte forresten Thomas Hayes og mange andre kjendiserrrr

Vi har sittet her på bussen nå godt over tre timer, og jeg kjenner at ryggen min ikke er helt medgjørlig for øyeblikket. Vi nærmer oss Arendal nå, så da burde vi ha kommet sirka halvveis. Jeg gleder meg til å komme frem til hotellet, så får jeg lagt meg ned og slappet av litt etter denne uutholdelige bussturen. Det er ingen tvil om at vi tar fly hjem.

Jeg er veldig klar for min neste festival, helt på tampen av sommerferien. Samtidig passet det utrolig godt at den var i Oslo på denne tiden, siden jeg har en del ting i Oslo som skjer fremover. Oslo er en utrolig fin by, og jeg savner byen og folkene der veldig! Selve festivalen er på Bislett Stadion og det er en plass jeg ikke har vært så mye før, så det blir spennende. Jeg elsker festivaler og konserter, og kan nesten ikke vente til (blant annet) Cezinando og Karpe Diem skal fremføre låtene sine. Det er hvertfall ingen tvil om at det kommer til å bli en sinnsykt bra helg med festivalkos i Oslo!

I skrivende stund sitter jeg godt plassert i sofen på Coffeberry på Sandnes. Jeg og venninnen min venter på en buss som går om en time. Vi skal reise sammen til Findings-festivalen og skal være på Østlandet en uke etter det! Jeg gleder meg masse! Stay turned.

Helgen har vært en drøm. Jeg har tilbrakt dagene med venner og familie, og møtt gamle kjente. Det har vært godt. På fredagen var jeg og den eldste søsteren min på en bar i Sandnes som heter Megleren. Her spiste vi ubegrenset mengde taco for 50kr per person, før vi reiste innover mot Stavanger for å hente typen hennes fra en firmafest.

På lørdag kom en venninne av meg over, for vi skulle på besøk til noen venner på Nærbø. Der var vi samlet en hel gjeng, før noen av oss dro innover til Bryne. Jeg reiste inn med to gode venninner, og vi koste oss masse den kvelden.

I dag startet jeg å se serien Girlboss, som er en original serie fra Netflix. Det er so far den serien som har betydd mest for meg, og det kommer fra meg som alltid har vært blodfan av Friends. Serien bærer et veldig sterkt feministisk preg, noe jeg elsker. Britt Robertson som spiller hovedrollen spiller fantastisk bra, og gjør at hele serien er verdt å få med seg. Bruk noen minutter på å se den, jeg kan ikke tro at du kommer til å angre.

Jeg innså nettop en ting, en ting som skremmer meg. Litt.

Jeg er 20 år, bor hjemme hos foreldrene mine uten fast jobb, studie eller bil. Jeg er bokstavlig talt alt jeg hele livet har kjempet for å ikke å være. Jeg har ikke kjæreste, og har heller ikke hatt et skikkelig romantisk forhold på flere år nå. Jeg måtte bruke de siste tusenlappene jeg hadde på å fikse bilen jeg snart har brukt i tre år. Dette var fordi jeg ikke klarte å gi den fra meg enda, vi skulle runde 200.000 sammen vi to. Jeg har hverken studieplaner eller noen planer for livet generelt. Hva skal jeg gjøre videre?

Om det fantes noe som het 20-års krisa, så kunne jeg skylt på den og sagt at det var derfor jeg havnet her. Det kan jeg ikke, jeg er rett og slett bare et sted i livet hvor jeg må vente på neste kapittel. Kanskje det er rett rundt hjørnet, eller kanskje ikke. Jeg vet ikke. Hvordan kan jeg vite? Mamma mener man er forfatter i eget liv, men hvordan kan jeg være forfatter, når jeg har både konsentrasjonsproblemer og lese- og skrivevansker? Jeg vil så gjerne ta kontrollen over mitt eget liv, være superwoman som tar over verden. Men for øyeblikket virker det som om verden ikke spiller helt på samme lag, og vi kjemper en kamp uten noen vinnere. Jeg vil gjerne spille på samme lag, eller på motsatt lag for den sags skyld, så lenge vi spiller fairplay og ingen er dårlige tapere.

Dagene gikk med til camping og soving gjennom flere av Norges vakreste nasjonalparker. Vi fikk skikkelig nasjonalfølelse da vi kjørte gjennom dalene med norsk klassisk musikk. Vi var heldige med været og hadde sol omtrent hele tiden. Vi kjørte et par dager helt til vi tilslutt ankom Lillehammer.

Jeg hadde vært i Lillehammer en del ganger før, og Anne hadde bodd her litt da hun var liten. Vi brukte ikke lang tid på å se oss rundt i byen, da vi viste omtrent hvor alt lå. Vi var raske med å sjekke oss inn på en campingplass rett ved siden av Mjøsa. Her koste vi oss i to dager, og møtte mange hyggelige folk.

Vi spiste også verdens beste burger på Egon. Vi var begge enige om at dette var den fineste plassen på hele Lillehammer. Vi fikk tatt litt bilder og koset oss gløgg! Vi fikk også tatt igjen alle manglende episoder av paradise hotell, så kunne vi reise videre til Oslo.

Siden både jeg og Anne hadde bodd et år i Oslo tidligere, var vi veldig strukturerte da vi ankom Nydalen. Vi skilte lag for å gjøre ærender og møte folkene vi skulle møte. Senere på kvelden hadde vi en liten sammenkomst med litt venner. Tidlig neste morgen måtte vi løpe bilen som stod på Nydalen for å pakke sekkene med alle tingene vi skulle ha med. Vi spurtet til toget som gikk til Gardemoen, og vi rakk akkurat flyet vårt til Alta.

Vel fremme i Ålesund fikk vi sett oss rundt omkring. Det er veldig lite trøkk i Ålesund på en søndag, men parkeringene var gratis så vi klager ikke. Vi fikk sett de mest besøkte attraksjonene der, men ble fort lei og reiste videre mot Geiranger.

Helt siden jeg såg Bølgen har jeg hatt et sterkt ønske om å reise dit en ble spilt inn. Jeg har også vurdert om det var verdt det, siden jeg ble ganske skremt av filmen hehe. Jeg mannet meg opp og vi tok turen innom. Geiranger er en sykt koselig liten by, som er sterkt påvirket av turisme. Den ligger i enden av en fjord, og utsikten er magisk. Vi fikk kikket rundt og sett litt av turistbyen.

Jeg har også hatt et ønske om å kjøre gjennom Trollstigen. Vi fant ut at siden vi først var så nærme, kunne vi kjøre gjennom Trollstigen. Det regnet veldig da vi var der, og vi hadde akkurat forlatt en hytte midt på natten. Så vi kjørte gjennom Trollstigen i pøs regn og vi var veldig trøtte. Jeg vet ikke hvem av oss som foreslo at vi trengte en oppfriskning på natten, men vi endte hvertfall opp med å dusje i vann fra isbreen. En kjølig, men morsom opplevelse.