RESOR

Denna torsdagen startade med gym tillsammans med Erik och sedan blev det direkt ner till havet. Vädret under dagen var så otroligt fint med helt klarblå himmel, hyfsat vindstilla och varmare temperatur än de tidigare dagarna.

Innan jag gick ner till stranden kände jag mig tvungen till att filma och ta bilder på den otroligt fina utsikten från lunchrestaurangen La Choza. De spelades samtidigt loungemusik live.

Efter stranden blev det lunch och sedan la vi oss vid den större men kallare poolen. Tog lite bilder och bara slappade.

RESOR

Onsdagen blev det inget gym, men däremot vattengympa😎. Överlag gör man inget speciellt, äter mängder med mat, slappar vid poolen eller havet och tar tupplurer. Finns inte heller så mycket att göra efter middagen mer en att man tar en drink och kollar på hotellshowen så det blir ganska tidiga kvällar, vilket är ganska skönt på ett sätt. Beckis åkte på en förkylning också, stackarn, så hon fick gå och lägga sig extra tidigt.

RESOR, Mat

Efter lunchen gick vi ner till havet och stranden. Alla badade i havet förutom Erik. Havet här är otroligt fint och det är så härligt att kunna sitta och titta ut över det när man äter lunch.

Middagens tema var ju alla hjärtans dag och hotellet hade dekorerats lite här och var bland annat med hjärtformade ballonger. Maten igår var otroligt god, blir dock ingen snygg uppläggning på tallriken eftersom jag bara öser på med mat, haha.

RESOR

Alla hjärtans dag var det igår och första heldagen på hotellet! Självklart inleddes dagen med smarrig hotellfrukost och till och med champagne på morgonen ;).

Efter frukosten letade jag och Erik upp gymmet för lite träning, medan mamma, pappa och Rebecka gick till poolen. Sedan blev det lite lunch och poolhäng tillsammans.

Utsikten från vårt hotellrum!

RESOR

Hello, nu har familjen Abrahamsson anlänt till Fuerteventura! Vi åkte måndag morgon och kom fram till hotellet sent på eftermiddagen. La oss nästan direkt efter middagen då vi var ganska sega efter flygresan.

Mat, Vardag, Det ljuva livet

I onsdags tog jag en lunch med Amanda på ett café i Haga. Så roligt att hon har börjat plugga i Göteborg. Maten var extremt god (kanske för att jag också var vrålhungrig) och vill så gärna gå dit någon mer gång inom en snar framtid!

Vardag

Helgen var över på nolltid. Träffade Daniella igår, vi har inte setts sedan sommarlovet (?!), men oj så trevligt det var att träffa henne för en söndagspromenad❤! Gav mig mycket positiv energi, som gjorde resten av dagens långtråkiga naturplugg mycket lättare.

Måndag och jag känner mig lite sliten, har inte sovit så jättebra de senaste dagarna och halsen har värkt lite under natten. Kände mig även lite yr på förmiddagen så köpte lite halstabletter och pepsi Max för en energikick. Haha fast något som fick mig att skratta till lite var när jag skulle köpa grejerna och kassaapparaten började krångla och killen bakom mig i kön påstår att det är min söthet som påverkar tekniken😂.

Träning & hälsa, Vardag

Helgen har varit härlig! Den började med att jag tillsammans med Sandra körde ett Grit Cardio pass på gymmet direkt efter skolan. Älskar verkligen den typen av träning efter som man kör intensivt non-stop i 30 min. Jag blir alltid så pigg och energifylld (haha men även ganska andfådd;))!

Under lördagen jobbade jag ett kort pass mellan 12-15 och tog mig till gymmet med mamma och pappa. Efteråt storhandlade vi massa gott. Sedan blev det middag och filmkväll med familjen.

Idag tog jag en lång sovmorgon för att sedan gå ut och gå i det fina vädret med Sandra. Var så härligt och trevligt att vara ute så den korta promenaden tog en timme istället. Sedan har jag även suttit och pluggat lite och kollat på en film. (Många filmer denna helgen..😋)