Vardag

Gahh, nu har man blivit sjuk! Både mamma och pappa är också sjuka. Erik var ju sjuk förra veckan så nu är det bara Rebecka som lyckats hålla sig frisk. Fick avboka alla mina planer för helgen vilket var synd. Har lite inlämningar som måste in också som inte är klara så får spara lite energi till det.

Vardag

Dagen efter Köpenhamn jobbade jag mellan 12-17, tränade på fredagen, jobbade på lördagen och söndagen igen. Däremellan tog jag det mest lugnt, kollade på Million Dollar Listings som har blivit mitt nya favorit program. Har inte pluggat något under lovet vilket känns väldigt skönt att vara utvilad nu.

RESOR

Det blev en resa till Köpenhamn mellan måndagen till onsdagen v44!

Vi kom fram vid lunchtid och gick direkt till en restaurang precis bredvid hotellet. Därefter checkade vi in på vårat hotell. Vi bodde på First Hotell 27 och blev positivt överraskad eftersom det var både fräscht rum och superbra läge. Där slappade vi, duschade och fixade oss för att sedan bli upphämtade omkring 17:00 med bil för att käka middag med våra danska vänner i Nyhamn. Vi svängde förbi mataffären och lagade sedan mat tillsammans i lägenheten och kvällen avslutades med film.

Under tisdagen blev det först frukost på café Katz som också låg precis vid hotellet. Blev verkligen mätt av den frukosten!

Sedan gick vi längs Ströget, lunchade på TGI Friday’s. Resterande del av eftermiddagen var kanske inte den mest intressanta för min del, men kvällen blev ändå ganska bra i slutändan. :)

Onsdagen tyckte jag var väldigt trevlig. Vi åt frukost på ett charmigt café nära Illum vid namn Café Royale. Därefter gick vi i lite butiker samt promenerade runt längs sidogator och kollade in miljöerna. Jag tycker verkligen att Köpenhamn är en mysig och vacker stad. (Dock är det dyrt😂)

Vid halv tre rullade tåget hem och jag somnade ganska snabbt efter att jag kommit i säng på kvällen. Borta bra men hemma är nog allra bäst...

jobb

Har modellat den senaste tiden en hel del för möbelmärket Jotex. Dessa bilder är från deras nya och trendiga blogazine-koncept. Vi fotade var i sviten på hotell Pigalle och fotade. Den sviten var verkligen så charmig och fin, och minsta lilla detalj var genomtänkt. Hursomhelst var det superkul och det var verkligen jättehärlig stämning när vi fotade. Jag har även fotat för jotex vanliga hemsida men dem bilderna kommer senare.

www.jotexstories.com

Good times, Vänner

Vilken lång vecka, men en både produktiv och rolig vecka. Förra lördagen jobbade jag och på kvällen blev det först 18-årsfest för Amanda H. Vid 22:30 tiden drog jag vidare mot Chalmersfesten med Rebecca E. Hela dagen och kvällen var verkligen rolig men sen kväll som denna gjorde att det blev en riktigt slapp och skön söndag.

Under denna veckan har jag gjort en hel del. Jag har stannat kvar i stan för att plugga både i tisdags och i onsdags. Vi spelade även tennis på idrotten i onsdags, som är en sport jag verkligen har börjat gilla sedan i somras. I torsdags pluggade jag inte på eftermiddagen utan valde att åka till gymmet med Natalie. Vi körde fokus på rumpa och det kändes riktigt skönt att gymma igen då det var ett tag sedan. På fredagen kände jag mig ganska trött och seg så jag somnade väldigt tidigt på kvällen.

På lördagsförmiddagen messade Rebecca och hörde om jag ville hänga med och kolla på segling i Långedrag vilket jag tyckte lät som en kul idé. På kvällen käkade vi middag med danskarna och strax efter 22-tiden blev jag upphämtad av brorsan som körde mig till en 18-årsfest. Fick äntligen tillfälle att catcha up med Astrid eftersom vi inte har hunnit ses så mycket det senaste.💙 Trött var jag allt efter denna lördagen och veckan, men helt klart en riktigt rolig vecka!

Vänner, Träning & hälsa

Fredagen inleddes som vanligt med sovmorgon och förmiddagskaffe. Sedan tog jag och satte mig ner en timma för körkortsteori och därefter fixade jag lunch till mig och Rebecka. Därefter gick jag och Natalie ner till tennisplanen och spelade lite tennis. Blev andra dagen i rad som jag spela tennis och jag känner att jag börjar bli bättre och bättre ju mer jag spelar vilket är så kul!

När vi hade spelat klart fick jag en notis på telefonen om att jag hade ett HIIT-pass på gymmet kl. 17. Detta hade jag helt glömt bort men eftersom jag redan hade träningskläderna på så fanns det inga ursäkter att skippa passet. HIIT står för "Högintensiv intervall träning" och är verkligen ett svettigt pass på endast 30 min. Jag älskar dessa passen, de är superjobbiga när man gör dem, men känslan efteråt är helt fantastisk. Efter passet hoppade jag lite hopprep i väntan på mamma och när vi kom hem lagade jag tacos till hela familjen.

Vardag, Vänner

Vaknade hyfsat tidigt imorse för att vara sommar. Jag åt frukost tillsammans med mamma och pappa innan de åkte iväg till jobbet. Själv bestämde jag mig för att ta cykeln till gymmet då det var fint väder. Nu när moppen är såld och det inte går att använda skolans busskort blir ju cykeln kanske ett alternativ för att ta sig till t ex gymmet. Var faktiskt lite förvånad över hur mysigt jag tyckte det var att cykla. Efter gymmet och lunch kom Natalie hit för att slappa vid poolen.

Good times, Vänner

I torsdags eftermiddag/kväll bestämde jag mig för att gå på Way Out West i år igen och bokade en biljett för fredagen. De andra hade sedan tidigare köpt biljetter för alla tre dagar men jag kände att jag ville vänta lite och se efter hur jag kände med tanke på förra årets väder...hehe...

Det var hursomhelst väldigt roligt att gå i år och vädret var perfekt för att gå på festival, mycket bättre än spöregn och kyla som det var förra året;). Nu kunde man njuta och man hann med många artister. Vi såg först lite av Sabina Dumba och sedan Vince Staples. Innan vi tittade på MO köpte vi churros, vilket kanske vanligtvis är lite för sött för min smak men passade bra för att få en energi-kick. Därefter promenerade vi runt i området och gick till Dungen. Där satte vi oss en stund med varsin öl.

Pizza blev det för att ladda på med ytterligare energi och därefter spelade The XX. Efter dem blev det kvällens höjdpunkt enligt mig, dvs Major Lazer!!!🎉 Det var dem jag hade taggat hela dagen för att se och de var verkligen så bra! En av mina favoritlåtar denna sommaren är ju "Know No Better".

Även om jag fortfarande har en vecka kvar av mitt sommarlov kändes Way Out West lite som ett fint avslut på ett riktigt roligt sommarlov. Nästa vecka väntas mest körkortsteori, riskettan, gym och ett jobbpass, men jag ska nog försöka se till att hitta på lite kul saker ändå nästa vecka för att ta vara på sommarlovets sista dagar. Kram kram.

Det ljuva livet, Good times, Vänner

Sommarkänsla på hög nivå denna tisdag! Vädret var varmt och lite disigt (perfekt väder enligt mig). Vid 11-tiden åkte jag och Nattssons familj ut på havet för en dagsutflykt med deras segelbåt. Vi la oss på Stora Lövö. Under dagen spelade vi kort, fikade och åkte ring vilket var så roligt! Mina föräldrar och Rebecka kom också ut med båten lite senare på eftermiddagen.

På kvällen åkte jag, Astrid och Natalie till Hemköp och köpte mat. Vi satte oss vid havet en stund och snackade. Efter det åkte vi hem till Natalie och kollade på lite gamla filmer från när vi var små. Skrattades väldigt mycket och tänk att vi har känt varandra sedan dagis! Åhh detta var verkligen en härlig sommardag!