Stockholmsresan med klassen blev lyckad men intensiv. Jag gick upp 4:10 på måndag morgon för att hinna med tåget. Gissa om kaffet på morgonen smakade gott... Tåget anlände i Stockholm runt halv tio och det första vi gjorde var att lämna väskorna på Chapmans. Sedan bar det av till NK för föreläsning och därefter en snabb lunch innan vi besökte Dramaten. Restaurangen vi åt på tror jag hette "Mother's" och serverade vegetarisk buffé. Var mycket positivt överraskad och atmosfären var supercool och mysig. Tyvärr hann jag inte ta några bilder på stället.

Efter Dramaten tog vi oss till Handelshögskolan i Stockholm för att få lite information om skolan och intagning. Sedan fick vi 2 h fritid innan vi skulle ta oss till gamla stan för spökvandring och middag. Jag och Elin gick och kollade i lite butiken och gick till Chapmans för att checka in på rummen.

Efter middagen var jag hur trött som helst och somnade vid 23:00 direkt.

Sedan var det tisdag och upp redan vid 7:00 för frukost och vi checkade sedan ut från rummen. Därefter begav vi oss till Reklamombudsmannen för en föreläsning. (Passande eftersom vi ska ha prov i marknadsrätt efter lovet.) Därefter gick jag och Elin återigen och kollade lite butiker och promenerade runt i solen. Runt 11:45 möttes klassen upp vid riksdagen för rundvandring och guidad tur av en politiker. Mycket intressant att få se och lära sig om Sveriges politiska system etc. Tyckte även riksdagen var en så otroligt vacker byggnad!

Efter riksdagen åt jag och Elin en snabb lunch på espressohouse och sedan promenerade vi bort till fotografiska museet. Ytterligare fritid fick vi därefter för att kunna strosa runt i stan. Kände mig dock nu väldigt trött så var inte på så stort shoppinghumör. Vi avslutade hursomhelst med middag och burgare på TGI Fridays innan vi begav oss till tåget för att åka hem. Tåget anlände i Göteborg 23:00 och jag var hemma nerbäddad i min egna säng runt 00:00. Ja det var minst sagt två händelserika men roliga dygn i Stockholm!

Lördag och den näst sista dagen spenderades likt dem andra. Gick dock inte till gymmet. Det fick bli beachvolleyboll på eftermiddagen. Erik deltog även i bingo (haha) där han lyckades vinna och därmed få bland annat champagne som pris. Kul.

RESOR

Idag besökte hela familjen Abrahamsson hotellets gym efter frukost. Hurtiga haha! Jag och Erik tränade lite längre och gick efter gymmet till La Choza och åt lite frukt. Matkoman var stor då man redan hade käkat en riktigt stor frukost. Sedan blev det lite häng vid den uppvärmda poolen och lunch. Åt en riktigt god biff till lunch.

På eftermiddagen blev det förutom poolhäng även beach volleyboll. Dock var ju jag inte den bästa eftersom jag råkade skjuta upp bollen på en balkong så Erik tillsammans med två andra fick lyfta upp en kille till balkongen för att hämta den. Ops🤣.

Här är en bild på Erik (the Viking) och de italienska animation-teamet.

Kvällens middagstema Kanarieöarna, med dess flagga utsmyckat i hela restaurangen.
Sedan blev det show, lite dans och mys med familjen. När jag kom in på rummet för att gå till sängs såg jag att mitt band hade ramlat av så jag fick snabbt gå i mina klackar (som förövrigt börjat ge riktigt fina skavsår) till receptionen för att hämta nytt.

RESOR

Denna torsdagen startade med gym tillsammans med Erik och sedan blev det direkt ner till havet. Vädret under dagen var så otroligt fint med helt klarblå himmel, hyfsat vindstilla och varmare temperatur än de tidigare dagarna.

Innan jag gick ner till stranden kände jag mig tvungen till att filma och ta bilder på den otroligt fina utsikten från lunchrestaurangen La Choza. De spelades samtidigt loungemusik live.

Efter stranden blev det lunch och sedan la vi oss vid den större men kallare poolen. Tog lite bilder och bara slappade.

RESOR

Onsdagen blev det inget gym, men däremot vattengympa😎. Överlag gör man inget speciellt, äter mängder med mat, slappar vid poolen eller havet och tar tupplurer. Finns inte heller så mycket att göra efter middagen mer en att man tar en drink och kollar på hotellshowen så det blir ganska tidiga kvällar, vilket är ganska skönt på ett sätt. Beckis åkte på en förkylning också, stackarn, så hon fick gå och lägga sig extra tidigt.

RESOR, Mat

Efter lunchen gick vi ner till havet och stranden. Alla badade i havet förutom Erik. Havet här är otroligt fint och det är så härligt att kunna sitta och titta ut över det när man äter lunch.

Middagens tema var ju alla hjärtans dag och hotellet hade dekorerats lite här och var bland annat med hjärtformade ballonger. Maten igår var otroligt god, blir dock ingen snygg uppläggning på tallriken eftersom jag bara öser på med mat, haha.

RESOR

Alla hjärtans dag var det igår och första heldagen på hotellet! Självklart inleddes dagen med smarrig hotellfrukost och till och med champagne på morgonen ;).

Efter frukosten letade jag och Erik upp gymmet för lite träning, medan mamma, pappa och Rebecka gick till poolen. Sedan blev det lite lunch och poolhäng tillsammans.

Utsikten från vårt hotellrum!

RESOR

Hello, nu har familjen Abrahamsson anlänt till Fuerteventura! Vi åkte måndag morgon och kom fram till hotellet sent på eftermiddagen. La oss nästan direkt efter middagen då vi var ganska sega efter flygresan.