Vardag, Vänner

Vaknade hyfsat tidigt imorse för att vara sommar. Jag åt frukost tillsammans med mamma och pappa innan de åkte iväg till jobbet. Själv bestämde jag mig för att ta cykeln till gymmet då det var fint väder. Nu när moppen är såld och det inte går att använda skolans busskort blir ju cykeln kanske ett alternativ för att ta sig till t ex gymmet. Var faktiskt lite förvånad över hur mysigt jag tyckte det var att cykla. Efter gymmet och lunch kom Natalie hit för att slappa vid poolen.

Good times, Vänner

I torsdags eftermiddag/kväll bestämde jag mig för att gå på Way Out West i år igen och bokade en biljett för fredagen. De andra hade sedan tidigare köpt biljetter för alla tre dagar men jag kände att jag ville vänta lite och se efter hur jag kände med tanke på förra årets väder...hehe...

Det var hursomhelst väldigt roligt att gå i år och vädret var perfekt för att gå på festival, mycket bättre än spöregn och kyla som det var förra året;). Nu kunde man njuta och man hann med många artister. Vi såg först lite av Sabina Dumba och sedan Vince Staples. Innan vi tittade på MO köpte vi churros, vilket kanske vanligtvis är lite för sött för min smak men passade bra för att få en energi-kick. Därefter promenerade vi runt i området och gick till Dungen. Där satte vi oss en stund med varsin öl.

Pizza blev det för att ladda på med ytterligare energi och därefter spelade The XX. Efter dem blev det kvällens höjdpunkt enligt mig, dvs Major Lazer!!!🎉 Det var dem jag hade taggat hela dagen för att se och de var verkligen så bra! En av mina favoritlåtar denna sommaren är ju "Know No Better".

Även om jag fortfarande har en vecka kvar av mitt sommarlov kändes Way Out West lite som ett fint avslut på ett riktigt roligt sommarlov. Nästa vecka väntas mest körkortsteori, riskettan, gym och ett jobbpass, men jag ska nog försöka se till att hitta på lite kul saker ändå nästa vecka för att ta vara på sommarlovets sista dagar. Kram kram.

Det ljuva livet, Good times, Vänner

Sommarkänsla på hög nivå denna tisdag! Vädret var varmt och lite disigt (perfekt väder enligt mig). Vid 11-tiden åkte jag och Nattssons familj ut på havet för en dagsutflykt med deras segelbåt. Vi la oss på Stora Lövö. Under dagen spelade vi kort, fikade och åkte ring vilket var så roligt! Mina föräldrar och Rebecka kom också ut med båten lite senare på eftermiddagen.

På kvällen åkte jag, Astrid och Natalie till Hemköp och köpte mat. Vi satte oss vid havet en stund och snackade. Efter det åkte vi hem till Natalie och kollade på lite gamla filmer från när vi var små. Skrattades väldigt mycket och tänk att vi har känt varandra sedan dagis! Åhh detta var verkligen en härlig sommardag!

Det ljuva livet, Vardag

I söndags åkte jag och Nattsson in till biopalatset för att se filmen "Baby Driver". Jag tyckte den filmen var okej, den var lite skum och väldigt "artistiskt" filmad men jag är ganska förtjust i actionfilmer och dessutom filmer där det finns snabba bilar inkluderat. Efter bion gick vi till Storköket/The Barn vid Stora teatern. Det var en fin sommarkväll och de har så mysig atmosfär på den restaurangen.

I måndags åkte jag, Nattson och Astrid till lilla hemköp och handlade lite och därefter cyklade vi till hamnen för att hänga i Nattssons segelbåt. Fick dra mig hemåt vid halv fem tiden eftersom jag skulle in till stan för att fira en annan kompis, Rebecka R, som fyllt år tillsammans med några av hennes vänner på Pinchos.

Idag har jag inte gjort så mycket, övningskörde hela vägen till jobbet vilket gick bra, och sedan jobbade jag, men det var ganska lugnt på jobbet så jag fick sluta tidigare. Chillade lite hemma innan jag gick ut för att springa 2-3 km. Kvällen blir nog fortsatt lugn.

Good times, Det ljuva livet

Igår åkte familjen ner till Båstad. Erik stannade dock hemma eftersom han skulle iväg och jobba på kvällen. Det första vi gjorde när vi hade kommit fram och parkerat var att ta oss till Restaurang Sand för lunch. Vi åt deras lunchbuffé som var riktigt go och vi fick ett bord med fin utsikt över havet.

Efter lunchen kollade vi en tennismatch med familjen Ekener. Därefter gick vi upp till VIP:en i Mercedes-Benz loungen där det bjöds på bland annat gratis rosé.

Därefter gick vi och åt glass vid stranden och sedan blev det strosande längs Båstads charmiga gator.

Vi bestämde oss för att ta en sväng förbi Torekov innan det var dags att röra sig norrut igen. Skrattade ganska mycket när Rebecka skulle försöka säga Torekov och det istället blev "Torekorv".

Vi svängde av vid Halmstad på hemvägen och åt middag på en restaurang i centrum. Tror aldrig jag har ätit så mycket pasta så matkoman var ett definitivt faktum. Jag tycker verkligen att Halmstad är en mysig stad med alla de höga byggnaderna.

Vardag

Som rubriken lyder så har bara veckan flugit iväg. Vad har jag haft för mig? Jo, jag har mest slappat, tränat lite (lite), åkt en del båt, träffat vänner och börjat ta tag i saker som jag av någon anledning har skjutit på, t ex så är riskettan bokad. Ganska uppskatta att bara ta det lugnt och inte göra så mycket om dagarna även om man blir lite smått rastlös men vila är det jag behöver göra och ladda inför mitt sista år på gymnasiet.

Good times, Det ljuva livet, Vänner, RESOR

Åhh dessa två-tre dagar i Båstad har varit så otroligt roliga! Jag hade kunnat stanna hela veckan om det var möjligt!

På måndagen vid 11-tiden kom Rebecca och Amanda och hämtade upp mig. Musiken från vår gemensamma spotifylista för denna resa fick dunka på tills vi var framme i Båstad omkring 13-tiden. Vi lämnade väskorna och gick direkt ner mot hamnen och åt lunch på bryggan i form av fisksoppa och räkmacka. Därefter promenerade vi runt och tittade in i lite olika butiker längs Köpmansgatan. Märkesbutiken hade en "popup-store" där det bjöds på rosé mesans man shoppade. Jag köpte dock ingenting där, men Amanda och Rebecca gjorde det. Efter att ha handlat lite mat tog vi oss till vårt rum och gjorde oss i ordning inför kvällen.

Till middag blev det pizza på Pepe's bodega. Det kan seriöst varit en av de godaste pizzorna jag har ätit! Efter maten satt tog vi var sin drink och satt och snackade. Senare blev det fest och dans hela natten samt efterfest på en båt. Detta var en sådan rolig kväll som man inte ville skulle ta slut!

Under tisdagen sov vi fram tills 11 (eftersom vi somna omkring 5:00 haha). Vi käkade varsin galette till lunch och sedan tittade vi på tennisen hela eftermiddagen. Middag blev det återigen på Pepe's, men då testade vi deras tacos vilket inte riktigt var lika stor höjdare som pizzan. Kvällen var mysig och vi drog oss hem lite tidigare eftersom några av oss hade lite tider att passa dagen efter samt att vi var tvungna att checka ut ganska tidigt på onsdagsmorgonen.

Summan av kardemumman: En riktigt kul liten resa!!!

Good times

I tisdags åkte hela familjen upp till Dalarna för att hälsa på mormor och morfar. Mestadels har vi tagit det lugnt, vilket verkligen känns uppskattat. Vi har också bland annat spelat tennis, shoppat nya kläder, skor och smink, fikat och ätit god mat.

Igår på kvällen hälsade vi på familjen Käll och åt tacos och spelade pingis utomhus! Vädret har under denna vistelse varit väldigt fint. Rebecka som är i full rörelse hela tiden har nu under eftermiddagen hållet på att hjula i mormor och morfars trädgård. Den tjejen har energi hon...;) Nu känns det verkligen som sommar.

Good times, Det ljuva livet, Vänner

Kvällen igår var supergrym! Rebecca fyllde 19 år så åkte in till stan runt 20-tiden för att möta upp Rebecca och Amanda för middag på bar himmel. Första gången jag var där och har velat gå dit länge och tyckte verkligen det var ett toppenställe. När middagen var klar drog vi till Port du Soleil där Axwell skulle spela!