Rebecka Gustafsson

I tisdags satte jag i Hairtalkextensions och kunde inte blivit nöjdare! Mitt hår är både längre, tjockare och fick en helt annan kvalité.

Idag har jag flugit en LAS Palmas tur och retur och hade lyxen med sovmorgon till halv sex imorse. Ja halv sex är lyx nu för tiden haha. Va superhärligt att iallafall få spendera 50 minuter utomlands och få en liten dos D-vitamin.

Imorgon ska jag bara flyga en Köpenhamn tur och retur. Ska bli skönt med en kort dag och sen få åka hem och äta tårta eftersom jag fyller ju faktiskt år heheh.

Puss

Såhär fint va det när vi flög Kiruna i lördags. Flög passivt därifrån och sedan flög jag passivt till Kroatien, så hade en riktigt skön dag i lördags.

Igår åkte jag hem till Borlänge för några dagars ledighet och blev även erbjuden en lägenhet här hemma, så blev hur glad som helst!! Idag träffade jag Matilda som varit ute och rest en månad. Som jag saknat henne. Vi åt brunch och begav oss sen till kupolen och jag brände som vanligt alldeles för mycket pengar (förlåt mamma).

Här har det varit minst sagt dött ett bra tag nu, men eftersom det är en del som är nyfikna på mitt jobb så ska jag försöka bli lite bättre på uppdatera.

I torsdags åkte jag ut på slinga efter några dagars sjukskrivning. Va riktigt skönt att komma tillbaks och jobba igen.

Har haft några riktigt sköna jobbdagar med övernattning i Skellefteå och Kiruna (kommer aldrig tröttna på att få äta hotellfrukost haha). Snart bär av mot Stockholm igen och sedan flyger jag passivt till Kroatien. Imorgon flyger jag bara en Östersund tur och retur och sedan väntar några dagars ledighet hemma i Borlänge.

Igår anlände vi till fastlandet igen efter tre regniga och vågiga dagar på havet. Vädret var då allt annat än på vår sida och tycker fortfarande huvudet gungar, men om det beror på höga vågor eller gratis tequila från gårkvällens utgång med alla från båten vet man inte riktigt.

Iförrgår var vi iallafall på whitheaven beach och att den är rankad som en av världens finaste stränder kan jag förstå!

Efter tre timmar på stranden guppade vi vidare och snorklade och jag hade turen att se en sköldpadda!

Som jag (tror) jag skrev tidigare så är vi nu på magnetic Island och bor i bungalows. På hotellområdet finns det kängurus, papegojor, koalor och alldeles för mycket kryp, ödlor och paddor.

Idag som är vår enda heldag här på ön hyrde vi den obligatoriska Barbiebilen och körde runt ön. Är verkligen jättefint här!Vi passade även på att hika lite och hade turen att se en vild koala och även orm.

Imorgon åker vi till airlie beach och spenderar natten där innan det är dags för whitsundays.

Igår var det våran sista dag i Cairns och den spenderade vi i stora barriärrevet för vi skulle dyka. Trodde jag iallafall, men eftersom jag hade lunginflammation förra månaden fick jag nöja mig med att snorkla.

Med risk för att låta ganska negativ så va faktiskt snorklingen lite utav en besvikelse. Kanske för att jag va så inställd på att dyka, men va en bra dag ändå!

Idag har vi förflyttat oss till magnetic Island och bor nu i en bungalow i vad som känns som en djungel. Supermysigt!

Visar bilder på det imorgon :)

Idag hade vi inga planer för dagen, så imorse bestämde vi oss då lite spontant för att hyra bil och kasta oss ut i vänstertrafiken (måste vara solsting av värmen här).

Vårt första stopp blev baninda boulders. Det va en liten stad som mest bestod av pickups bilar och bananplantager, men vi va där för att kolla på vattenfall. Va inte mycket till vattenfall, men det va fint!

Efter babinda åkte vi till Josephine falls, men när vi kom dit möttes vi av brandbilar, polisen och ambulansen för någon skadat sig och det avskräckte oss från att bada, så vi nöjde oss med att bara titta på vattenfallet.

Nu är vi påväg tillbaka till Cairns för middag och billigt vin. Ha en fin fredag allihop!

Long time no see!

Ska försöka återuppliva bloggen igen. I måndags lämnade vi Asien efter två fantastiska månader i Asien som bestått av allt för mycket alkohol, mycket skratt, flashpackande, nya vänner och ovänner och fina minnen.

Nu är det slut på flashpackande och fina hotell, men inte surar vi för det då vi hade tur med vårt hostel som va helt okej och så hade vi turen att få bo med två andra jättehärliga tjejer från Sverige.

Under våra fyra dagar här i Cairns har vi hunnit se hela staden, bokat vår resa längs östkusten, ätit tonfisk, bättrat på brännan och ikväll har vi grillat i parken som finns här med en massa andra tjejer från hostelet.