Va i helgen förbi till Göteborg med min mor och far. Där träffade vi min bror Peter och hans flickvän. De visade oss runt på olika ställen i staden, där de oftast är. Så en rundtur på Chalmers, olika mysiga caféer men även såklart pubar. Så fort vi skulle börja vår vandring genom staden, började det regna. Som tur varade regnet inte läge, så det räckte med att vi gick in o åt på en indisk restaurang och sen tog en fika på ett urgulligt cafe.

På kvällen gick vi ut o åt och sen vidare till en till pub. Hela dagen va jättemysig men gick väldigt snabb.

I måndags kom ju jag och Markus hem från vår underbara resa. Dagen efter drog jag och Nelly på en intervju som gick bra för oss båda. Efter det gick vi runt på stan och fikade lite.

Det kändes som det va superlänge sedan vi bara sågs för en fika. Dagen efter möttes jag Elvira och Nelly och även då gick vi på stan och kollade runt. Samma kväll var det vinkväll med Fanny och Nelly, det var verkligen supermysigt.

Torsdag kväll och fredag morgon jobbade jag, så åkte in till Linköping på torsdag morgon för att hinna köpa lite saker på stan. Haha blev många timmar spenderade på stan denna vecka.. Kom hem till Motala idag vid fyra och då blev det gofika med föräldrarna.

Imorgon åker jag och föräldrarna till Göteborg för att träffa bror min och Felicia. Kommer bli jättekul då det va ett tag sen jag träffa de. Ser dock fram emot måndag då jag får träffa Markus igen, som dagen efter vi kom hem från Grekland åkte vidare till Liverpool.

Nu ska jag lägga mig i sängen, med lite choklad och kolla på sex and the city innan jag somnar. Rolig fredagskväll haha

Har helt glömt att blogga de sista dagarna. Ville nog njuta utav det sista av resan med min skatt. Resan tog sitt slut i måndags då vi tog flyget hem vid tre. Innan dess hade vi solat badat och ätit gott de sista dagarna.

Vi försökte även leta efter nya ställen att bada o snorkla på och vi kom till en jättefin del av stranden som va helt tomt!

På kvällarna åt vi gott, tog något gott o dricka men även någon glass. Resan va fantastisk och jag ser fram emot att åka på fler med Markus♥️

Just nu sitter vi på en sportbar och kollar på fotboll, Liverpool mot Manchester city. Till det har vi tagit varsin club sandwich och sen lite kaffe på det. Egentligen gillar jag inte fotboll så mycket men det är lite mysigt att kolla tillsammans med någon annan.

Fredagskvällen bestod utav mat, spel och massa fika. Vi började med att ta varsin glass innan vi började spela olika spel i en spelhall. Markus brukar vinna i det mesta över mig men denna gång slog jag honom iaf i airhockey. Efter det gick vi och åt och jag fick välja ställe. Så det blev på ett Italienskt ställe, där jag tog lasagne och Markus pasta. Det var inte så gott som vi trodde det skulle va men det funkade. Efter det gick vi runt i affärer och längs med stranden till ett cafe där vi tog varsin cappuccino och några småmunkar.

Har börjat älska denna blåa glass som har smaken bubbelgum, sen brukar jag även alltid ta choklad i olika sorter till.

Jag och Markus pt en helt underbar middag i solnedgången igår. Vi beställde in olika smårätter med bland annat musslor, friterad squash och eggplantsallad. Efter det gick vi till en bar och tog varsin drink.

Känner att tiden verkligen bara flyger förbi när man är utomlands! På måndag åker jag och Markus hem igen till Sverige efter ca två och en halv vecka i Spanien och Grekland. Vi har än så länge haft det helt otroligt skönt med dagar fulla av sol, bad och shopping. Igår var vi och shoppade på Cosmos shoppingcenter. Hittade några fina saker, men det var Markus som hittade det mesta. Idag vaknade vi upp av solen och gick sedan till bageriet för att köpa oss färskt bröd. Hur gott som helst! Sen kallade stranden och vi la oss där och tog varsin drink. Vid två tiden gick vi och tog varsin giros på ett toppenställe bredvid stranden. Nu ska vi fixa lite i lägenheten vi fått låna av Markus farbror, sen ikväll blir det drinkar och mat.

På något sätt så får vi en regndag vart vi än åker. Som tur är det bara en dag men ändå. Idag har vi ändå lyckats sola lite, sen så fikade vi och drack en god cappuccino och en väldigt äcklig kaffe. Sen när det regnade satt vi i lägenheten och spelade monopol, på något sätt förlorar jag alltid. Ikväll ska vi ut o äta och spela lite på ett spelställe här i stan. Det kommer nog bli en tidig kväll då vi ska upp tidigt imorgon för att åka vidare till en annan stad och shoppa.

Älskar munkar som de säljer på stranden!

Har hela dagen legat på stranden här i Sivri. Var precis det jag behövde efter gårdagens resande. Kvällen blir nog ganska lugn, vi går ut o äter o sen kollar runt på stan.

Gårdagen spenderades mestadels på resande fot. Vi började flyga från Malaga flygplats vid 10 och flög då till Tyskland eftersom det inte fanns något direktflyg. När vi väl va framme i Grekland så va vi tvungna o vänta på bussen, men som tur gick det ganska snabbt efter det. Framme i Sivri så tog vi varsin gyros o sen la vi oss för vi va så trötta. Sista dagen i La Herradura spenderades med mat o mys.