Hejsan!!
Igår så spenderade jag nästan hela dagen med våra hästar och med vår hund Sonja. Jag var ute och gick med Sonja på förmiddagen och även fast vi hade gått en sväng så ville hon leka när vi kom hem igen. Hon blir verkligen aldrig trött haha. Hon var otroligt lycklig över all snö som har kommit! Sen på eftermiddagen var jag och min syster nere i stallet och pysslade om hästarna samt red. Efter stallet hann jag med att träna lite snabbt. Senare på kvällen kom Hilda och Elsa för att fika och bara prata, vilket var super mys som alltid!

Idag så tog mamma och jag en promenad på morgonen och galet vad mycket mer snö det hade kommit bara över natten! Men det är ju verkligen så himla mysigt och jag hoppas på att det ligger kvar länge. Efter det så skulle egentligen jag och Matilda ha åkt upp till Jönköping och hälsat på Linnea men det var lite för halt för att köra så vi får skjuta upp det lite. Men Matilda och jag var iallafall och fikade och sen var vi också och tränade en sväng. Var roligt att bara umgås och prata! Hoppas allt är bra med er, kram!

Hej på er!
Till frukost idag så åt jag och Jonatan chiapudding med hallon och blåbär, mums! Sen så har vi varit ute och gått en promenad i snön. Är första snön jag ser i år och det är ju bara så himla mys! Sen så har vi ägnat tid till att sätta ihop ett pepparkakshus. Det tog ganska lång tid för tog så lång tid för glasyren som skulle hålla ihop delarna att stelna. Men det gick till slut och det roligaste är ju helt klart att dekorera. Så det har helt klart varit en super mysig andra advent idag! Resten av kvällen blir det att äta lite gott och kolla på serie. Kram!

Hej på er!
Igår var det redan en vecka sedan jag och Matilda kom hem! Kan inte förstå hur det kan gå så fort känns verkligen som att tiden flyger fram!
Igår så åkte iallafall jag och min familj till Ullared för att inhandla lite julklappar på GeKås. Vilket resulterade i att jag blev ännu fattigare än vad jag redan var haha. Men hittade faktiskt väldigt mycket fint! Köpte bland annat Therese Lindgrens hudvårdsprodukter då jag har velat testa dem. Förpackningarna är väldigt fina tycker jag så hoppas på att de är bra också.

Idag så har jag gått en sväng med Sonja och sen åkte jag och min kära mor ner på stan och fikade lite samt gick i några butiker. Ikväll blir det att sköta hästarna och om jag hinner ska jag gymma lite. Kram!!

Hejsan på er!
Idag så har jag som jag nämnde igår varit och ätit julbord med min familj. Det var jätte mysigt att få lite julkänsla men framförallt var det väldigt gott att äta julmat! Första julbordet man äter varje år tycker jag är det bästa sen kan det nästan bli att man tröttnar lite på det. Jag blev verkligen så himla mätt och efterrätts bordet var inte dåligt där vi var så då blir det att man tryckte ner det också.

På eftermiddagen idag sen så hämtade jag upp Hilda och Hilda för att gå på julmarknaden i stan. Det är inte så mycket att se men är mysigt att bara gå och kolla lite. Vi åkte hem till HildaJ efter att vi gått klart och fikade en adventsfika. Så vi tände första ljuset och åt lussebullar och pepparkakor. Man känner nu när man varit iväg länge hur mycket man verkligen uppskattar en enkel vanlig kväll med sina underbara vänner! Jag hoppas ni också haft en mysig första advent. Kram!

Hejsan!
Idag så har jag fått ordentlig julkänsla. Min mamma och jag åkte till min syster idag på förmiddagen för att jul-baka. Vi bakade lussebullar, pepparkakor och pepparkaksfudge. Var så himla mysigt att baka och när man känner doften av speciellt nybakade pepparkakor så kan man inte annat än att få julkänsla! Vi dekorerade några av pepparkakorna med glasyr. Vilket gör dem lite extra fina tycker jag.

Efter att vi bakat klart så åkte jag hem och tog det lugnt några timmar innan det var dags för mig att göra mig iordning för kvällen. Hilda kom och hämtade mig lite innan vi skulle ut och så åkta vi hem till henne och lockade håret och fixade oss lite tillsammmans. Vi åkte sedan ner till resturangen och mötte upp Elsa, Hilda och Agnes. Där satt vi länge och bara åt gott och pratade. Var så himla roligt att få träffa dem igen nu när jag varit iväg ett tag.

Imorgon är det ju första advent och jag och min familj ska åka och äta julbord vilket vi gör varje år. Ska bli mysigt och gott då det blir mitt första julbord för i år. På kvällen sen så blir det troligtvis julmarknad på stan. Kram!

Hej på er!
Nu har det gått två dygn sedan vi kom hem igen. När vi skulle gå av tåget i Nässjö så kändes det så konstigt, kändes som man aldrig ens varit iväg men att det ändå var längesedan man var där. Våra mammor kom och hämtade oss och de var minst sagt glada att ha oss hemma igen haha. På kvällen sen så åt jag gott med min familj och Jonatan kom också. Vi gick och lade oss tidigt för jag kände verkligen av jetlagen. Sov inte jätte bra men det blir nog bättre om några dagar när man har vant sig.

Igår sen så träffade jag min mormor och morfar och jag var även och red. Har verkligen saknat att rida! Så min syster och jag red ut en sväng i kylan. Man är verkligen inte van vid att det är så här kallt.

Idag sen så har jag och Jonatan varit hela dagen. Vi gjorde oss pannkakor och även en hemmagjord granola till frukost. Sen har vi bara tagit det lugnt och varit ute och gått med min hund Sonja. Att få träffa Sonja igen och se hur glad hon blev när jag kom hem var så härligt. Nu på eftermiddagen så har jag varit och ridit igen och ska snart träffa min farmor. Det känns bra att vara hemma men det lär nog ta några dagar att vänja sig och att komma tillbaka till vardagen. Kram!

Hejsan!
Idag har vi som sagt haft våran sista dag här i Bangkok. Vi stannade på hotellet tills klockan tolv få vi var tvungna att checka ut. Vi sov ut och packade ihop alla våra saker på förmiddagen. Sen så tog vi en taxi till en skönhetssalong där vi färgade våra ögonfransar och våra ögonbryn. De har blekta så sjukt mycket av solen så det kändes behövligt. Jag blev super nöjd med ögonfransarna, ögonbrynen blev jag också nöjd med men de blev lite för mörka. Men de sa att det kommer gå bort lite varje gång man tvättar ansiktet så därför tog jag en lite mörkare färg. Så förhoppningsvis blir det bättre efter att man tvättat ansiktet några gånger.

Efter att vi var klara på salongen så åkte vi till ett köpcenter där vi åt lunch. Vi gick lite i butikerna sen efter. Jag köpte tröjan och byxorna som ni ser på bilden från HM. Både jag och Matilda känner att vi måste hem nu så att vi inte köper mer saker haha. Men är man i en storstad så är det nästan omöjligt att inte köpa något. Vi ska snart åka till flygplatsen och vänta in vårt flyg mot Dubai där vi ska mellanlanda för att sedan ta oss till Sverige. Kram!

Hejsan!
Idag på förmiddagen så besökte vi Damnoen Saduak market som är en flyttande marknad. Alltså att man betalar för att få åka i en båt runt om i en flod där alla marknadsstånd finns. Denna marknad är världskänd på grund av att den är med i en James Bond film. Men innan vi tog oss ditt så fick vi frukost på sängen haha. Vi visste inte att vi skulle få det så vi blev lite förvånade när de knackade på dörren. Efter frukosten så tog vi en taxi till en buss station för att därifrån ta en buss till marknaden. Vi hade räknat med att det skulle ta ca en timma att ta sig dit men sammanlagt så tog det tre pågrund av all trafik. Men det var det värt!

Vi åkte runt med båten i lite mer än en timma. Var väldigt mysigt att åka runt och stanna vid de olika marknadsstånden och titta. Dock så var det lite svårt att titta på sakerna eftersom man satt i en liten båt som gungade men det var roligt att det var annorlunda. Jag köpte bara med mig lite saffran, lite konstig sak att köpa men kryddor och sånt är så himla mycket billigare här så tänkte att det blir bra sen när man kommer hem och ska jul baka.

Jag är glad att vi tog oss tid att ta oss till marknaden för det var väldigt annorlunda och häftigt. Så om man är i Bangkok och har tid är det absolut värt ett besök!

Efter att vi kommit tillbaka in till stationen sen efter marknaden så tog vi ytterligare en buss till Victory Monument. Det är själva området som heter så. Där letade vi nästan direkt upp ett matställe för vi var väldigt hungriga efter bussturen. Resten av eftermiddagen efter att vi ätit så gick vi på en marknad som fanns där också. Marknaden var ganska stor och det var även ett shopping center med lite mer marknads varor i. Denna marknad hade nog nästan bäst saker av de vi besökt. Jag köpte lite smink och skönhetsprodukter då det är otroligt billigt att köpa sånt här.

Vi tog oss hem med en taxi nu på kvällen och sen har vi packat ihop våra väskor, för imorgon är våran sista dag här i Bangkok men även på hela resan! Är såå galet! Känns som det har gått så fort men ändå inte. När man tänker igenom allt man har gjort och upplevt så inser man att man hunnit med en hel del! Så på onsdag sen så landar vi hemma i ett lite kallare Sverige. Kram!

Hejsan på er!
Idag har vi haft vår första heldag av tre här i Bangkok. Vi kom till hotellet sent igår kväll efter att ha åkt båt och sen buss i 6 1/2 timma. Så vi åt bara och sen gick vi och lade oss direkt.

Idag på morgonen så åt vi frukost här och den var nog den sämsta vi har haft, Ne men var verkligen inte bra. Vi fick två rostade mackor och ett ägg var så mätta blev vi inte. Men efter att vi gjort oss iordning så gick vi till ett köpcentrum som hette Terminal 21 och det var väldigt häftigt byggt. Det var byggt som en flygplats där de olika våningarna var olika terminaler i olika länder. Så varje våning var inspirerad av ett land vilket var väldigt tydligt. De hade byggt upp som att det skulle kännas som att gå på gator i det landet. På översta våningen så var det Bangkok.

Efter att vi varit där ett tag och även ätit lunch där så tog vi en taxi till ett annat köpcentrum men detta hette MBK center. Detta center var istället uppbyggt av en massa marknadsstånd. Så det var som en stor marknad inomhus. Var väldigt roligt att gå runt och kolla på alla grejer. Dock så kände vi efter ett tag att vi blev lite trötta på alla människor och ljud, är verkligen sjukt mycket människor överallt! Så vi gick till ett café som hade glass och våfflor. Vi tog oss en varsin våffla men även en varsin brownie. Vi gick lite till efter det men sen tog vi oss en taxi tillbaka till vårt hotell.

Imorgon ska vi upp jätte tidigt för vi ska ta oss till en marknad som är världskänd. Det är en marknad som ska vara vid en flod och det dem säljer ska vara i båtar som vi fattade det som. Så det ska bli spännande att se. Kram!

Hejsan på er!
Idag så har vi haft våran sista heldag här på ön. Vi kände båda två att vi borde åkt runt och kollat tex på några vattenfall i närheten. Det går nämligen att hyra moped här på hotellet, men vi båda vaknade och kände att vi var trötta. Så vi valde faktiskt att spendera sista dagen här i solstolen och verkligen koppla av istället. Vi åt lunch i området här vid hotellet och jag tog en hamburgertallrik. Vi fixade även naglarna nu på kvällen men vi båda blev lite besvikna för vi hade fattat det som att de skulle göra nagelförlängning men de filade och målade bara. Så det var lite tråkigt men samtidigt var det ändå skönt att bli lite ompysslad och få naglarna lite finare iaf. Kan ta nån bild på dem imorgon. Vi ska bara äta frukost här imorgon för sedan så åker vi mot Bangkok, kram!