Redan fredag igen? Skönt men känns som att det nyss var lördag haha. Eller, veckan har varit rätt långsam också... you feel me? Lite blandade känslor där haha.

Tänkte börja med ett litet inslag om gårdagens hoppträning, sa ju att den skulle bli lite annorlunda. Det blev den inte, eller jo men inte som vi hade tänkt oss haha. Tanken var att jag skulle testa en ny häst som kallas Nabbi. Ett 8 årigt sto som kom till ridskolan för någon vecka sedan. Hon har gått med på dressyrlektioner men har inte hoppats än. Min ridlärare frågade alltså mig om jag ville testa hoppa henne, självklart sa jag JA! Hon ska tydligen vara väldigt het, men duktig. Jag var supertaggad innan träningen. När jag började trava märkte vi dock direkt att hon inte gick rent. Så det var bara att hoppa av och ta in henne i stallet igen. Troligtvis beror det på en sko som satt löst och som vi fick dra av. Tråkigt, men vi testar igen nästa vecka om hon är frisk.

Så nu vet ni det. Idag har jag gått i skolan som vanligt. Fick sluta tidigare och gick direkt till gymmet för ett intensivt pass med axlar och triceps, samt lite mage. Har även hunnit handla årets första julklapp! Så när min bonusmamma läser detta kan hon börja fundera lite ;) Ikväll har jag inga planer faktiskt, jag och Markus ska laga middag tillsammans då min mamma och Tobbe åkt ner till Gotland med massa grejer till min bror, Jonathan, som flyttat med sin tjej. Är liiite avis på dem ;) Men planerar att hälsa på dem i vår och dra en runda eller sju på Europas största glassbar hehe!

Imorgon väntas jobb, igeeeeeeen. Är såsåså trött på det nu. Har verkligen ingen lust alls att spendera flera timmar där även denna helg. MEN jag är ledig på söndag så kämpar på!

Hur ser er kväll ut? Har ni shoppat loss på rean?? Tell me!

Här är Nabbi, hon var inte riktigt med på att posea haha... men visst är hon söt!!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Godmorgon finisar! Sitter och myser med en kopp te framför TV:n. Är dock lite irriterad då jag skulle till sjukgymnasten för att fixa mitt bäcken som är snett. Hade tid kl 8.40 men så ringde de ca 20 minuter innan och sa att hon som jag skulle gå till har blivit sjuk. Självklart kan hon inte göra något åt det men missar lektioner i skolan idag på grund av detta och eftersom jag går tidig vecka hinner jag knappt åka in till skolan nu innan jag ska hem igen. Vill tillägga att de inte hade några eftermiddagstider, annars hade jag självklart bokat en sådan från början.

Blev lite omplanering och bestämde mig för att plugga hemifrån idag; en timmes matte och en timmes företagsekonomi. Eventuellt att jag behöver ändra lite i en juridikuppgift. Tycker det är lättare att koncentrera sig hemma så det blir nog bra såhär ändå. Ska även gå en långpromenad med mamma runt kl 11 och senare idag blir det ett benpass på gymmet. Ikväll ska det hopptränas, är supertaggad då det kanske blir en annorlunda lektion (berättar mer om det ikväll;))

Hoppas ni alla får en bra dag!

Likes

Comments

Skolan och gymmet avklarat för idag, hade bara tre lektioner och de flöt på bra. När jag slutade vid 12.30 gick jag och Thea raka vägen till gymmet, värmde lite matlådor att käka innan vi gav oss på rygg och biceps. Vi valde fem övningar för ryggen och gjorde ca 5 set på varje + tre övningar för biceps. Fokus var som alltid på kontakt men det blir relativt tunga vikter ändå! Dessutom vilade vi väldigt lite mellan övningarna, det gjorde att det "brände" ordentlig i ryggen och att vi fick ett flås. Bra upplägg enligt mig!

Snart ska jag till stallet, dressyr på Saga står på schemat. Hon var väldigt fin förra veckan och tror det kommer gå bra idag med. Annars är det en väldigt lugn dag faktiskt, börjar märka av att jag jobbat mycket och att det blir mörkt ute snabbare, är mycket tröttare den här veckan än vanligt. Kommer med andra ord kasta mig i sängen så fort jag kommer hem från stallet haha. Men först ridning och två mål med mat till ;)

Hur har er dag sett ut och påverkas ni mycket av att det är mörkt ute? Funderar på att skriva ett inlägg med julklappstips, vad skulle ni tycka om det?

Känns så galet att vi har typ 15cm snö här??? (Gammal bild)

Likes

Comments

Hello guys! Idag drog jag med mig Thea på ett plyopass. För er som inte vet vad plyo (plyometrics) är så är det en träningstyp i form av mycket hopp. Detta hjälper dig träna upp både styrka, kondition och explosivitet. Ytligt sett får man fastare ben och rumpa. Dessutom är det väldigt kul, men tufft! Ett mycket bra alternativ för både cardio eller vanlig styrketräning för benen. Dessutom går det relativt snabbt så det går att göra även om man har lite tidspress.

Det vi använde oss av idag var varsin step-up bräda och en matta, samt mobilen för att ta tid. Vi körde 5 set på alla övningar och gjorde alla set på en övning innan vi gick vidare till nästa. Vi gjorde alltså inte som en cirkelfys. Ett set var 25 sekunder följt av 25sekunders vila. Ca första två seten kommer du tycka känns enkla, men mjölksyran efter ett tag skojar man inte bort, inte träningsvärken dagen efter heller för den delen ;) Tänk på att alltid gå så djupt ner och hoppa så högt som möjligt. Du ska ha rak rygg och kontroll på knäna! Vi avslutade passet med tabata i form av tre övningar för magen.

De benövningar vi gjorde idag var:
In och ut hopp (ihop med benen på brädan och till en Sumo squat när du hoppar av brädan)

Sidohopp (tänk på att gå djupt och att använda benet som är på brädan för att trycka upp)

Knäböj (hoppa på brädan, gå ner djupt och
hoppa bakåt samtidigt som du går upp, gå ner djupt och hoppa upp på brädan igen)

Jumping lunges

Testa gärna och säg vad du tycker!

Likes

Comments

Godmorgon finisar! Hoppas ni är lika redo som jag är för att kicka igång ännu en vecka. Var lite trött imorse efter nästan 20h jobb på två dagar men insåg när jag var på väg upp att jag ställt klockan en timme för tidigt, blev som en glad överraskning haha. Men nu är jag vaken och redo!

Åt min gröt imorse (standard nu) och idag var faktiskt första dagen jag fick i mig allt. Blev orimligt glad över det haha. Har haft väldigt svårt med att få i mig så mycket på morgonen då jag som ni vet absolut inte är en frukostmänniska. Men nu så! I övrigt går kostschemat väldigt bra, känns som att det passar mig. Det är dock fortfarande lite svårt att planera när jag ska äta vad, idag hinner jag till exempel bara äta gröten och sen kan jag inte äta lunch förrän närmare 13. Inte optimalt, men jag överlever nog ;)

Tänkte dela med mig av veckans mål också. Bara småsaker jag ska tänka på men som kommer hjälpa mig att nå mina mål.

Träning: 5 reps extra! Ska alltså göra 5 reps till när jag inte tror att jag kan mer. Brukar försöka tänka på detta men nu SKA det göras.

Skola: Använd lektionerna. Denna vecka kommer jag inte hinna plugga så mycket hemma, har mycket inbokade träningspass osv, alltså är det extra viktigt att använda lektionerna.

Ridning: Fortsätta jobba bort osäkerheten på Saga. Litar fortfarande inte på henne efter allt som hände i våras men nu har hon faktiskt varit jätteduktig på alla lektioner.

Kost: Dricka mer vatten!

Att sätta upp mål är en enkelt sätt att motivera sig själv och är vi motiverade känns det mesta roligare. Har ni några mål för veckan?

Likes

Comments

Idag firar jag & Markus ett och ett halvt år (sjukt hur fort tiden går). Vi ska inte göra något speciellt då vi inte brukar "fira" sånt riktigt, dessutom jobbar jag heela dagen. Men vill ändå dela med mig av vilken otroligt bra, fin, snäll, rolig och snygg pojkvän jag har;)


Han är verkligen precis allt alla tjejer drömmer om, på riktigt alltså. Han har allt och har nog aldrig träffat en människa som så genuint snäll som Markus är. Finns nog inte heller någon som jag skulle kunna lita på lika mycket, få samma känsla av trygghet med. Han är min bästa vän och den som får mig att må bra även de värsta dagarna. Helt otroligt egentligen hur han orkar stå ut med alla mina humörsvängningar och fullspäckade scheman. Vi är verkligen raka motsatsen ibland, jag gör vill göra allt och han kan nöja sig med att ta det lugnt hemma. Vilken är precis vad jag behöver när jag börjar stressa runt haha. Han får mig att känna mig on top of the world.

Är helt enkelt otroligt tacksam för att jag får ha en så fin människa vid min sida och dela allt med. Efter 1,5 år är jag mer kär än någonsin <3

Äääälskar denna bilden av oss! (Foto: Alexandra Neu)

Likes

Comments

Sitter just nu och väntar på att maten ska bli klar, rotfrukter i ugn och något gott kött till. Jag och Markus är hemma själva denna helg så blir vi som fixar maten, gör inte mig något då vi faktist brukar få det väldigt gott!

Idag var jag på gymmet vid 9.30 och körde igenom hamstings och rumpa. Längtar tills man kan börja se lite resultat där! Det är ju ett av mina mål nu, större hams så att jag får en rundare helhet i benen.

Var även duktig och tog mig till skolan en timme innan vi började, behövde få klart en juridikuppgift som skickas in ikväll. Vi hade visserligen 2h lektionstid till den idag men kändes inte som tillräckligt med tid så då fick det bli lite plugg på A-tiden. Var faktiskt ganska nöjd när vi ansåg oss klara med den, gruppuppgifter är inte min starka sida annars. Just caselösning är extra svår att göra i par, man tolkar paragrafer olika osv.

Sedan filmade vi vårt bidrag till DECA-challange på ekonomin och sen var vi klara för dagen. Eftersom vi fick sluta tidigare valde jag att stanna kvar med några kompisar för att skriva mitt manus till en svenskalektion jag och två andra ska hålla i på onsdag om två veckor. Kanske känns långt bort men att hålla en timmes lektion om något man själv knappt kan känns inte helt lätt. Bättre att förbereda sig och göra det ordentligt!

Nu är jag som sagt hemma hos M & väntar på maten, sen ska jag lägga mig i sängen och inte resa mig upp förrän imorgon haha. Inte för att jag är trött nu, men jobbar låååånga pass både lördag och söndag så får passa på att vila nu.

Märker nu när jag börjat blogga att mina fredagar och helger alltid ser ganska tråkiga ut, fulla med jobb eller annat jobb haha. Men hårt arbete lönar sig i längden right? ;)

A little pic form today

Likes

Comments

Är på väg till gymmet för att dra av ett pass med axlar och armar, samt lite bålträning (är ju en av de sakerna jag måste förbättra). Meen tänkte dela med mig av vad jag lyssnar på innan ett träningspass, då jag tycker att det gör väldigt stor skillnad. Måste bara förvarna er om att jag är så pinsamt dålig på att göra spellistor haha. Jag försöker men de blir aldrig som jag vill, så lyssnar faktiskt mest på "Topp 50 i Sverige". Sen har mina kompisar en "guld"-lista som jag lyssnar på ibland också. Här kommer mina tre bästa tips:

Tips 1: Lyssna på glad musik. Det säger sig självt, glad musik gör en glad och är du glad när du kliver in på gymmet kommer du garanterar tycka passet är roligare. När det känns roligt vill i alla fall jag ta ut mig till max, och lite till. Man orkar mer med ett glatt humör.

Tips 2: Välj låtar som du kan sjunga med till. Detta av exakt samma anledning som på föregående tips. Kan du sjunga med (även om du faktiskt inte sjunger högt) blir i alla fall jag lite mer pepp och glad. Extra kul om det finns någon dans till låten eller om du och dina kompisar brukar dansa till den på fest haha. Som sagt behöver du inte dansa, bara tänka på det ;)

Tips 3: Hög volym är tips nummer tre. Vem blir inte peppad av bra musik på högsta volym??

Kanske inga nya tips direkt men ibland glömmer man hur stor påverkan musik har på ens humör. Ett tips jag faktiskt kan ge på en bra spellista är Spotify's "Feeling Good låtar!"- lista finns många gamla godingar där haha! Den låten som spelas i mina lurar nu är Crazy in love, kan inte tänka mig att någon inte skulle bli glad av den! ;)

Likes

Comments


Jag har öppnat ett nytt kapitel i mitt liv och idag skrevs första sidan. När jag började styrketräna för ungefär ett och ett halvt år sedan hade jag inte riktigt ett mål, det var mest för motionens skull. Idag är det en del av min livsstil och en av de roligaste sakerna jag vet.

En av mina förebilder har länge varit, och är fortfarande, Caroline Aspenskog. Hon har sån galet vacker fysik, stark men kvinnlig. Dessutom är hon helt otroligt gullig och snäll. Det var bland annat via hennes instagram jag fick intresset att vilja bygga upp en fysik med mycket muskler och inte bara vara smal. Jag fick ett intresse för bikini fitness och bestämde mig för att det ska vara mitt långsiktiga mål, att en dag gå upp på scenen och visa allt hårt arbete jag lagt ner på mig och min kropp, och att göra det i Carros team.

Så för ungefär två veckor sedan tog jag steget och sökte till Team Fitness by Aspen. Det var bland det läskigaste jag har gjort, tänkte att jag kanske var helt ute och cykla. Men vet ni? Jag kom med! Av ca 70 säkert superfina tjejer valde Carro ut 9, och jag var en av dem. DET är ett kvitto på att hårt jobb lönar sig. Sällan jag känt mig så stolt över mig själv som jag gjorde då.

Dock tackade jag faktiskt nej till teamet i år, kanske låter konstigt eftersom det här är min dröm men både jag och Carro tycker att jag behöver ett år för att bygga mer. När man väl börjar skala av inför tävling försvinner mycket och jag har mycket jag vill förbättra innan jag kan göra det. Tanken var först att jag skulle debutera i december 2018, men det känns onödigt att vara med i teamet när jag kanske ändå inte kommer tävla. Jag vill såklart samarbeta med Carro ändå, så nu är hon min PT och lägger upp kost och träning med målet för mig att bygga. Vi kommer också ha PT- pass tillsammans för att kolla teknik och för att jag ska pushas till min gräns (och gärna lite till haha).

Idag hade vi vårt första pass, ben med fokus på teknik. Jag är tydligen sne i bäckenet och har nu bokat tid för att dra rätt det. Det var en av sakerna som försämrade min teknik, den andra var min bålstabilitet. Den ska jobbas upp och sen kan jag ge mig på tyngre vikter och ge ALLT för att bli mitt bästa jag och för att bli tävlingsredo.


Kan man ha en snyggare coach?? Skulle inte tro det!

Likes

Comments

Hello guuuys! Överlevde ännu en dag i skolan, allt förutom matten gick som smort. Är lite orolig för hur provet ska gå imorgon. Det är tydligen ett väldigt stort prov och hade jag vetat hur stor betydelse det faktiskt har hade jag pluggat MYCKET mer. Till mitt försvar var det ju bara en vecka sen vi fick reda på att provet är imorgon och inte nästa vecka som de tidigare sagt.

Eftersom det är ett "jensenprov" går det inte heller att skjuta upp, då alla i hela Sverige gör det samtidigt, som ett mini-nationella. Jag som verkligen VILL nå så höga betyg som möjligt tycker att det är fruktansvärt jobbigt att känna mig såhär osäker dagen innan ett prov. Men antar att jag måste bita i det sura äpplet och göra det bästa av det... Det vill säga plugga hela natten haha. Innan plugget ska jag dock handla lite och äta middag, är såååå hungrig.

Imorgon börjar jag dessutom dessutom ett nytt kapitel i mitt liv. Är nervös och spänd, nästan lite illamående haha. Men tror att detta kommer bli grymt när jag väl kommer in i det. Är ni nyfikna? Berättar allt imorgon ;)

Likes

Comments