Har varit väldigt dålig på att uppdatera här, så slänger upp en hel drös bilder och låter dem tala för sig själv.

APO ISLAND

OSLOB WHALE SHARK WATCHING

AGUINID FALLS

KAWASAN FALLS

Kört runt på en snygg Hello Kitty-moppe här på Siquijor i två dagar och sett vackra vattenfall, krupit i en grotta samt även hunnit med att köra vilse på den här lilla ön också, såklart. Idag styr vi båten mot Dumaguete!

Chocolate Hills, Mad man forest, flytande restaurang, hängbroar, zip-line, osv.
Bohol har varit riktigt bra hittills.
Vi har nu checkat in på ett lite trevligare hotell där vi ska bo i två nätter och till störst del bara hänga vid poolen innan vi åker vidare till nästa ställe.

Efter två månaders jobb känns det oerhört bra att få vara ute på resande fot igen. Denna gång ser vi vad Filippinerna har att erbjuda.

Skitväder, sand överallt och konstant blöt av allt regn. Men vi hade det så galet grymt ändå. Helt klart höjdpunkten här i Australien, igår bilade vi 87 mil upp till Airlie Beach.
Idag och de kommande två dagarna väntas segling i Whitsundays, nu hoppas vi bara på att regnet ska dra undan så vi får lite bättre väder!

I två nätter har vi bott ute i skogen, med åska och fullkomligt skyfall båda kvällarna. Igår paddlade vi kanot i Noosa River tillsammans med ett gäng andra backpackers, paddlade först till ett ställe där vi tog upp kanoterna för att stanna och bada. Sedan när vi paddlade tillbaka så började det till en början åska och efter en stund öppnade sig himlen totalt så regnet bara ÖSTE ner! Vi paddlade på ändå vi och lyckades ta oss tillbaka hela iaf. När vi sedan fick veta att vi skulle sova i små tält på campingen, där det bland annat kryper många giftspindlar, så valde vi att hellre spendera natten i bilen!😄
Nu befinner vi oss i Hervey Bay och inväntar vår tripp till Fraser som påbörjas på onsdag!

Idag har vi varit till Kondalilla National Park där vi gick en bit för att så småningom komma till Rock Pool för att ta oss ett dopp. Vi fortsatte sedan köra en bit innan vi stannade på ett litet café där vi fikade med en fantastisk utsikt över Glass House Mountains.
Imorgon drar vi till Noosa!

Imorse lämnade vi Brisbane bakom oss efter två nätter, gjorde inte så mycket mer än att strosa på stan och titta på åskan😄

Idag har vi däremot varit på Australia Zoo. Riktigt mäktigt med alla djur och vi hann även med att se en uppvisning med fåglar och krokodiler. Fåglarna flög runt i "arenan" under tiden som de berättade om dem och därefter fick man se när de matade en krokodil och berättade kort om hur de agerar och beter sig i olika situationer.
Nu sitter vi på hostlet vid Golden Beach i Sunshine Coast och dricker te ute på terassen!

Har bott tre nätter i Surfers Paradise där vi har träffat Rebecka och Jane, helt galet kul och se bekanta ansikten för första gången sedan i november! Spenderade iaf gårdagskvällen ute tillsammans med dem, sjukt bra kväll! I övrigt har Surfers bestått mestadels av strandhäng och diverse.
Idag lämnar vi paradiset bakom oss och drar vidare upp till Brisbane!

Sydney bestod mestadels av reseplanering, bokning av allt som vi tänkt göra, osv. men vi hann ändå med att spendera ett par nätter i Bondi och hänga på stranden.
I fredags hämtade vi iaf ut hyrbilen och började då med att köra raka vägen till Ikea där vi åt köttbullar och köpte lite bra-att-ha-saker🤓 Nu har vi tagit oss ca 77mil norrut till Byron Bay, har inte så mycket planerat här förutom att bara ta det lugnt😎