Så. Dags att säga hejdå för den här gången. Kom hem från Jamaica igår och det var helt underbart med sol och vi har fått oss en ganska bra bränna ändå! Idag blir det avskedsmiddag med Tom & Linda sedan far vi hemåt till Sverige imorgon. Ganska blandade känslor men saknar en massa där hemma och det ska bli skönt att komma igång på ny rulle. Ciao!!

Idag är det söndag och vi har spenderat tre dagar här i Wilton. Tom och Linda kom hem för ett par timmar sen och sen dess har vi bara hunnit ätit middag och tagit en runda till affären. Dagen har varit jättefin, har spenderat mesta av min tid ute på gräsmattan liggandes på en handduk. Solen stekte på som bara den! Imorgon kommer Moas familj hit och sedan ska vi följa med dom tillbaka till hotellet för att sova där i tre nätter innan vi tar flyget från JFK till Jamaica. Medan vi varit här har jag också bakat kakor från ett recept som fanns i en bok som jag fått av Lovisa. Dom blev riktigt goda men de hade blivit underbara om jag hade haft Marabou choklad :( Saknar nästan svenskt lösgodis-

Alla tankar går till Sthlm och de som blivit drabbade i gårdagens terrorattack. <3

Här bodde vi i DC. jättemysig lägenhet i ett som sagt jättemysigt område. Kändes lite som en lägenhet på Mariatorget och vår värd och hennes pojkvän var jättesnälla. Hon sa tillochmed att om vi kom tillbaka skulle hon avboka de datum vi tänkt. Har inga bilder på vårt sovrum förutom de jag redan visat er!

Usch Usch Usch. Kommer ni ihåg den där morgonen när jag sa att inget gick som det skulle? Ja jo det var ungefär lika krångligt för oss att komma hem från DC. Bussen skulle gå 1.30pm från Union St. Vi får som vanligt skynda oss lite för att, ja det bara är så. Vi hann slänga i oss lite mat och handla dryck och snacks till bussresan. Vi kommer fram till kön som inte är alltför hemsk. Nu är kl kanske 1.25pm och vi har fortfarande inte fått gå på bussen. Vi ser att chauffören sitter i bussen och inte gör något. Irritationen börjar ju såklart växa. Tillslut släpper han på oss och informerar oss om att han ska gå på paus på kanske 10-15 min. Vad kan vi göra, han bestämmer. Till sist åker han och vi är påväg. Bussen är nästan fullsatt så ingen lyx med tvåsäten för oss själva, iaf halva bussresan innan jag ser att det finns ett ledigt säte där bak.

Efter kanske 5 tim isch kom vi fram till dowtown där vi gick av. Nu begav vi kurs mot Brooklyn för att Moa ska hämta upp ett paket, i rusning..Känner mig så klumpig med resväska och rygga när jag går runt på stan. Efter en lång tur ståendes kommer vi fram och går och hämtar ut paketet. Kom på att vi inte hört av oss till Tom och Linda än, men får inte tag på dom. Vi sätter oss på tåget igen. Ända från Flatbush Av till 42 Grand Central, cirkus 1h tur. Märker att vi troligtvis kommer missa Metro North tåget som tar oss till Conneticut, chansar på att åka till Harlem 125st där tåget kommer 10 min senare. MIssar även det. Jag var så trött vid det här laget. Vi åker tillbaka till Grand Central, tur att det var expresståg. (Hoppas ni fortfarande hänger med haha) Och inser att det nu är 10 min kvar tills nästa tåg går..Vi verkligen spurtar för att köpa biljett och sedan in till Grand Market för att köpa Sushi. "Buy 1 get 1 free". Där är det en man som frågar om vi vill ha hans "1 for free! tackar inte nej precis. Jag är så flummigt trött nu så när jag ser att Moa ska ta både min väska och hennes för att jag ska springa och hämta chopsticks, det går verkligen inte bra för henne, så bubblar skrattet ut och jag kan inte sluta skratta förrän vi har satt oss ner på tåget och hunnit hoppa igenom kanske 7 vagnar för att hitta lediga platser.

Det sista som gick emot oss var att vi kunde inte boka Uber så vi fick ringa till en taxi, bara att när taxin kommer fram tar en tant den istället för oss. När den andra taxin kommer åker den fram till ännu ett par gamlingar. Men som tur var fick vi den iallafall. Sedan börjar han åka. Vi frågar om han tar kort, "No, only cash" så han stannar vid en bankomat. Vi åker vidare ett bra tag och vi känner att det här inte är rätt. Han sa att estimated charge skulle vara $35, dubbelt så mycket än en Uber </3. Tillslut inser han att han åkt fel och börjar fippla med att ta fram sin gps. Moa var beredd på att slåss och jag hade förberett ett speech om att vi inte har mer pengar eftersom vi bara tog ut $40. Moa började snacka om att han kunde ha pistol också. Så vi kliver ut ur taxin ger honom pengarna "So i only got $40 for you"..."Thats okay, have a goodnight". PHEW sen gick vi in o la oss och somnade på studs. Det var vår gårdag, mycket text, hoppas ni orkade läsa allt och föreställde er hur vi såg ut när vi sprang igenom Grand Central med sushi och fyra väskor.

Tänkte berätta lite om vår heldag i DC. Som sagt hade vi en otroligt fin dag med massa sol, upp mot 30 grader. Vi började med att gå upp tidigt, slänga i oss lite flingor innan vi gick till tunnelbanan som kanske ligger 10 minuter ifrån där vi bor. Åkte två stationer sen ett byte och sedan ytterligare en station så kom vi till stationen Metro Place där vi hade bestämt oss för att gå av. När vi går ut ur tunnelbanan hade jag fortfarande på mig min skinnjacka och märkte genast att det skulle bli för varmt (visste att jag skulle lämna den hemma). Vi började iallafall med vita huset! Området är helt annorlunda än vad jag hade tänkt mig.

Vi står bakom ett högt staket när dne här bilden togs bland en massa andra turister. Kändes lite mäktigt ändå att vara så nära presidenten oavsett om man inte tycker att han är en bra ledare.

Inte långt därifrån fanns Washingtonmonumentet. SJUKT hög byggnad, vill inte överösa inlägget med en massa bilder, så slänger bara in ett par.

Det sköna med att gå runt att kolla på sevärdheterna var alla i princip låg i en park på samma ställe men på varsitt håll. Så nästa byggnad var Lincolnmonumentet där även Martin Luther King höll sitt berömda tal "I have a dream".Kul att få se dessa platser irl eftersom de visas i massa olika ställen. Vid den här tiden har jag fått grova skavsår i mina vans så jag kan knappt gå. Vi gick och käkade på donken(igen) och sedan begav vi oss till Kapitolium.

Här hade vi hyrt cyklar och det var så skönt eftersom jag inte kände av skavsåren då. Vi stannade bara snabbt här innan vi cyklade runt i parken. glömde att säga att vi hann även förbi köpcentrumet Macys för att kika lite ;-)

Att hyra dessa cuklar tog en deposit på $101.. haha.

Kom på att vi inte hade smakat på munkar medan vi har varit hör, kändes som ett måste. mådde ganska illa efter. Lite besviken på att "brödet" också var av choklad och inte "vanligt".

Godmorgon godmorgon! Sitter för tillfället på ett jättemysigt cafe som vår värd tipsade! Åt lite flingor innan vi trippade hit. jättemysigt verkligen. Och dagen igår var också jättefin! En av de bättre städerna vi varit i tror jag. Fanns så mycket och se på samma ställe. Har inte fixat bilderna är men de kommer senare. Idag ska vi åka hem till Wilton igen för att vakta Jasper och Ollie, minsta vi kan göra. Om isch en vecka är det dags för Jamaica också!! Så tagg

Från sovrumsfönstret

Det är verkligen vår och tidigt sommar här. Gårdagen var hemsk vissa tillfällen då det kändes som man rann bort i svarta jeans haha. Hoppas på att Sverige levererar i sommar på bra väder, troligtvis inte men vi kan ju hoppas!

Dagen började hyfsat kaotisk, iallafall för mig. Spillde ut alla flingor på bänken, knäckte literally ett ägg på bänken som jag fick "plocka" upp eller iallafall försöka innan den halkade ner på golvet.. Tillslut lyckades jag göra äckligt kaffe, fel flingor men en god omelett. Sen var vi redo för att ta en Uber till tågstationen. Ubern var för övrigt också riktigt sunkig. Jaja vi kom fram o satte oss på tåget som var ganska fullt, måndag, alla ska till stan igen efter spenderat sim helg på "landet" säkert. Bussen skulle gå 12:30 och man ska suppose to be there en kvart innan. Fy sjutton, vi gick i alla möjliga riktningar innan vi kom rätt, skyller på att det var så sjukt mycket ombyggnader. Vi var dom ända som inte hade camo brallor och reflexväst så att säga haha. Tillslut kom vi äntligen fram, gick från buss till buss och frågade vart de skulle. Hör som vanligt knappt hälften av vad de svarar så chansar på att det inte lät som de sa Washington. Kom fram precis i tid innan de stängde dörrarna.

Bussresan gick jättebra och hade lyckats ladda två avsnitt av Greys Anatomy innan vi åkte. Vi fick ett varsitt tvåsäte för oss själva, sov resten av resan. Gick på cirkus 4,5h totalt? Väl framme gick vi till en donken för vi var så himla hungriga, vid den här tiden är klockan halv sex och vi har inte ätit sen frukost. Sen obligatoriskt gå till Starbucks så att Moa kan köpa sin kopp.

Var så förvånad över hur vårigt det är här!! När vi kom ut var det 20 grader och massa blommor och grönt överallt!! Det gick hyfsat bra att ta tunnelbanan till dit vi skulle. Dock har vi ingen amerikansk telefon som vi kan använda till kartor och för att prata med värden. Så först fick vi hitta internet för hitta adressen och sedan försöka navigera vart satan vi skulle, men vi kom fram tillslut. Hade heller inte sagt till när vi skulle komma till huset men allt löser sig eller hur?? ;-)

Ikväll fick vi ett supertips från vår värd på en Thai och Sushi restaurang som fick 5:5 Bugattis. Supergott och superflummig middag. Spöregnet kom lagom när vi skulle dra till en market för att köpa oss lite frukost. Blev bara flingor och mjölk men vi är ju bara här i två nätter. Imorgon ska vi upp tidigt och hyra cyklar för att hinna se ALLT. Okej inte allt men allt det man måste se när man väl är här. Nu ska jag hoppa in i duschen, systemkameran åker fram imorgon inte vill man ha smutsigt hår när den plockar upp varenda lilla detalj. Godnatt!!

• TRAVEL

Två bilder från Grand Central Market

Efter en härlig vecka i Brooklyn är vi tillbaka på hemmaplan som vi kallar det, har mestadels av vår packning här, i Wilton alltså. Börjar få lite smått panik om hur jag ska få med mig allting hem till Svea igen men det löser sig ju alltid. Imorgon drar vi till *drumvirvel* Washington DC!! Vi kommer ta bussen ner dit, kommer ta några timmar men det var det billigaste alternativet. Så snart ska vi upp igen, precis fått i oss lite mat. Har packat om väskan också som har blivit så sliten, använt den mycket.