Hej! Ja de senaste dagarna har varit svåra för mig och Ebba hahah, planering av hur vi ska lura alla här hemma. Vi kom hem i torsdags utan att någon visste om det, fast tjejerna började misstänka och på lördagen var det extremt svårt hahah. Så vi lämnade alltså Thailand onsdagkväll för att sedan mellanlanda i Abu Dhabi och Düsseldorf innan vi landade på Arlanda. Allt gick så bra utan krångel. Blev dock väldigt sjuk under flygresan, feber o inflammation i halsmandlarna. Ebbas syster Anna var ju en stjärna som hämtade oss på Arlanda och hade köpt svenskt godis IIIH! Sedan åkte vi hem till henne på landet där vi låg gömda haha, då myste vi hela dagen med tacos o svenska onyttigheter. Sedan skjutsade Ebba hem mig till min familj, plingade på dörren o möts av en chockad mamma. Hon kände först inte igen mig för att hon inte förstod att det va sant, var så sjukt att krama om dom igen och vara hemma. Samma kväll packades 18 kilos väskan upp, blir lika chockad varje gång hur allt det där varit ens liv i tre månader. På lördagen var det äntligen dags att överraska tjejerna som vi visste var på samma ställe och föra, vi drog ut på tiden så de skulle tappa hoppet. Efter klockan 22 smög vi in och det blev ett jäkla ståhej hahha, vilken lycka och har insett vilka fantastiska vänner man har. Guld!

Känns overkligt att komma hem, hade kunnat stanna borta lite till. Men nu är vi tillbaka till rutiner, fast ska erkänna att det varit väldigt skönt utan dom haha och slippa jobba. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan en liknade resa görs om, har varit det bästa jag varit med om. Har växt så mycket som person och hittat sidor jag inte trodde fanns, är så glad att jag och Ebba gjorde det tillsammans. Perfekt kombo. Tack för allt, bästa valet vi nånsin gjort.

Här om dagen åkte vi förbi Animal Welfare på lanta. Åh vad hjärtat brast, kattungar och hundvalpar som var så söta. Beundrar dom så mycket som gör ett sånt bra jobb som har räddad massor av djur. Största djurvännen som man är så var det så kul att åka dit och kunna skänka pengar till djuren och gosa med dom såklart.

Igår hyrde vi äntligen mopeder och åkte runt här på lanta. Så enkelt och vilken frihet att kunna ta sig vart man vill, man ser så mycket annat och inte bara de tråkiga stränderna som ligger centralt. Vi har åkt upp i bergen och in i deras nationalpark, var dock som vi hamnat i Australien igen. Såg nästan precis likadant ut haha.

På kvällen åkte vi längs havet när solen gick ner och hann även sätta oss på en restaurang innan den gick ner helt, så himla fint går inte att fånga på bild. Borde få ett pris för kör utan glasögon fast jag är halvt blind, Ebba får vara mina extra ögon hahah. Var sjukt obehagligt igår att köra tillbaka när det var helt bäcksvart, då var man inte kaxig men vi kom fram utan problem.

Ikväll ska vi bara ut och käka som vanligt, spyr på denna mat.... Har ätit asiatiskt i 5 veckor snart och man börjar ledsna en aning. Även om man tar något annat smakar liksom restaurangmat inte gott längre. Någon som längtar efter svensk husman hehe..

Jaaaa igår drog vi ut med en båt för att se härliga platser runt phi phi. Var ett superbra företag och vi var ett stort gäng på tre olika båtar. Fri bar, dagsfylla, pileh lagoon, maya bay, monkey beach, snorkling och sunsetview. Hur magiskt låter inte det? Bästa var lagunen som vi låg i med en flytväst runt benen och bara njöt. Kan ej fatta hur härliga o coola saker vi gör, helt galet. Så tacksam! Var en perfekt dag och vi var helt slut när vi kom tillbaka.

Rekommenderar som sagt Captain Bob's booze Cruise!

(Sjukt fula o ocharmiga bilder hahaha, men måste ju visa hur vi hade det!)

Nu är vi framme här på lanta, äntligen ett hotell!! Hahah på phi phi bodde vi i ett ruckel i 6 nätter, var verkligen bara ett rum o knappt en dusch men men vad klarar inte vi? Var tråkigt att lämna för jag tyckte verkligen om den ön, nära till allt, liv och mysigt. Hade helt klart bland de bästa kvällarna på stranden, då levde vi. Har dock fått nån reaktion av något, seg i kroppen och svullna ögon... Ser hemsk ut haha, fått någon dundermedicin så hoppas det försvinner snart.

Här på lanta är det verkligen lugnt o nästan dött, blev lite sur först men vi får hyra moppar så vi kan ta oss. Det håller ju inte att ha långt till restauranger osv. Ne men ska bli skönt med lite avkoppling efter några intensiva och underbara dagar.

Juste vi har mött upp Jakob också som reser med oss nu ett tag, kul!

Idag bestämde vi oss för att gå upp och se ut över phi phi. Var så sjukt jobbigt att ta sig upp, konditionen är ju inte helt hundra... Det var så fint där uppe och där träffade vi två svenskar som vi pratade med. Bestämde även för att käka middag o drinka, kul!

Vår utgång igår blev misslyckad då Ebba mått dåligt under dagen och jag hade bränt mig lite i ansiktet så kände mig också hängig, förmodligen vätskebrist. Gick ut drack en halv öl o gick hem haha... Krafterna har inte varit hundra här, båda är sega o trötta. Hoppas på bättre i fortsättningen!

Nu har vi äntligen tagit oss över till phi phi, vi har varit här i tre dagar. Så mysig ö, påminner om Gili t. Fast här är det mer liv osv och vädret har varit topp. Nu börjar det blåsa o bli lite molnigt så hoppas ej att det blir något oväder.. Vi har tagit det lugnt mest och ska se vilken dag vi ska ta en dagsutflykt för att se olika ställen.

Kan inte förstå att det inte är långt kvar tills vi ska hem, tiden bara flyger iväg... Att vi är vana vid strand sol o bad och inga måsten. Så underbart men saknar såklart alla rutiner där hemma.

Då var vi här i Thailand efter ytterligare krångel med försening av flyg och taxichaffuör som inte hittade hotellet. Hahah men allt löste sig och vi fick vårt rum. Nu har vi varit här i Phuket i tre dagar och imorgon åker vi vidare mot Phi Phi!

Igår testade vi på utelivet här och tog oss mot Patong, ska hålla igen med mina ordval. Men fyyyyy fan vilket ställe där alla klubbar var, så mycket vidriga människor och har nog aldrig känt sånt obehag. Usch usch... Testade även på grabbarna grus som är ganska omtalat hahah, som sagt en gång aldrig mer. Sånt sjukt b-ställe och fick en kille som jobba där att nästan börja gråta för att jag sa att jag inte tyckte klubben var så bra som han tyckte. Men nu har vi gjort det! En sämre kväll med andra ord, hoppas mer på phi phi.

Idag har vi bara tagit det lugnt, köpt lite saker, ätit färsk glass som de gör på en gång och avslutade kvällen med film. Nu ska vi sova för att vara pigga o fräscha imorgon!

Fagra damer!

Hej! Nu är vi inne på sista dagen här i KL innan vi drar vidare till Thailand imorgon. Båda är ganska överens om att denna stad inte var en favorit. Tråkig stad, ganska smutsigt och ja ingen charm som Singapore direkt. Vi har gått runt i shoppingcentrum vilket vi börjar ledsna på nu haha, köpt lite saker så väskan kommer bli ännu mer proppad än vad den är. På kvällen gick vi ut och åt på Pinchos, var sååå gott. Godaste vi ätit på länge.

Idag åkte vi till Batu Cave som är ett hinduiskt tempel. Vi blev ganska besvikna när vi kom dit, sjukt smutsigt, skräp överallt, luktade skit och var ingen "harmoni" haha eller något överhuvudtaget. Var även sjukt varmt, 35 grader vilket nästan var olidligt. Det var den varmaste dagen vi haft hittills. Nu är vi tillbaka i vår lägenhet och ska snart laga mat, sedan ansiktsmask och hela den biten!

Hello! Idag var det sista dagen vi hade här i Singapore. Vi har åkt runt i stan och sett alla sjuka byggnader, värsta lyxområden och gigantiska köpcentrum med bara märkesaffärer. Vi avslutade med streetfood i självaste chinatown. Sedan efter vår statstur tog vi ett dop i poolen här på hotellet, den låg på taket med utsikt över stan. Mot kvällen tog vi oss mot Garden by the bay, var så fint både innan det blev mörkt och när det var mörkt. Vi gick även in i värsta höghuset som heter Marina bay sands och tog hissen upp till 57:e våningen, var skaplig utsikt över stan. Är så fin o häftig stad, här skulle man kunna tänka sig att bo! Är så fascinerad över hur fräscht och fint allt är. Vi gick in i ett köpcentrum med märkesbutiker och drömde oss bort, nån gång ska vi kunna gå där och köpa exakt vad vi vill. Haha alla tjejers dröm.

Nu har vi landat i sängen och imorgon far vi vidare mot Malaysia och Kuala Lumpur!