Hello! Igår lämnade vi Ubud och åkte vidare mot Seminyak som är en lite större stad. Vi älskade Ubud, lugnet, alla restauranger och mysiga gator med marknader. Aldrig bott på ett mysigare ställe, älskade det och vår balkong ut över djungeln. Denna stad är inte alls lika mysig och vi bodde en bit ifrån alla restauranger så kände oss lite otrygga i området, fanns dock vakter o poliser här o var. Vi bodde riktigt fint och det var ett hotell med fin pool och frukostbuffé.

Igår träffade vi äntligen Mikaela och Magda, vi träffades en gång i Byron Bay och har haft kontakt under tiden vi rest på olika håll. Så vi möttes igår för mat, vattenpipa och utgång på det fetaste stället jag vart på. Var i en gammal kyrka, helt sjukt var det. Men vi var lite sega så vi gick hem ganska skapligt.

Idag tog vi en dagsutflykt till Kuta som är huvudstaden här i Bali, gått lite i olika affärer och sitter nu på ett lunchställe. Vi har inga planer vad vi ska göra senare och hur underbart är inte det att bara kunna göra exakt vad vi känner för?

Hej! Nu äntligen är vi på Bali, ganska så stor omväxling av miljöbyte. Känns konstigt att lämnat aus efter den tid vi hade där men var skönt att lämna också. Vi älskade detta direkt, all stress är borta och här är det så lugnt och skönt. Vi är ju inte vana vid fint hotell, frukost och få hjälp med väskorna direkt. Och för nästan samma peng som för hostel i Australien, helt galet. Dock så klarar inte mitt hjärta av alla gatuhundar och mammor som sitter med sina barn i famnen och tigger.. Är så hemskt, har aldrig varit på ett sånt här ställe tidigare. Här har vi bara tagit det lugnt, legat vid poolen, gått lite i stan, ätit och idag besökte vi Monkey forest.

Trodde ej att det skulle vara så mycket apor som det var där, haha dom var precis överallt. Så sjukt söta djur och jag var överlycklig såklart haha. Vi gick runt där och på ett ställe hoppade en apa på mig och skulle ha min vattenflaska, så blev en liten kamp innan jag gav mig. Ebba var räddare än nånsin och vart ännu mer skärrad efter att apan hoppade på mig haha. Trots det bestämde jag mig för att köpa bananer som jag kunde mata dom med så de hoppade upp på mig. Ville ha en liten söt apa men en betydligt större hoppade upp och klängde över huvet haha. Vi ska nog försöka ta en massage nu snart innan en middag på stan med två andra tjejer!

För två månader sen började vi vår resa, första destinationen var i Sydney. Trötta och jetlaggade fick vi en tuff start och början på livets resa. Sydney tyckte vi sådär om, kanske för att vi kastades in i en storstad direkt.

Coffs harbour; en mellan destination innan Byron bay. En riktig håla som vi lätt hade kunnat hoppa över, tur vi bara hade två dagar där.

Byron bay; Den staden älskade vi från start, så himla chill och mysig stad. Där stannade vi en vecka och hade lätt kunna varit kvar ännu längre, njöt varenda sekund.

Surfers paradise, Gold coast; Där bodde vi hos Alexandra som vi var mycket tacksamma för. Vi var inte jätte förtjusta i själva staden. Det har vi insett att vi inte tyckt om storstäder så mycket. Men det var häftigt att vi var där såklart.

Brisbane; Där bodde vi hos Malin och Lina, Malin var hemma i Sverige då men Lina tog hand om oss väl. Där strosade vi mest omkring och besökte Ikea som var det bästa på länge. Köttbullar, mos och svenskt godis. I Brisbane stannade vi endast två dagar.

Noosa; ååh älskade Noosa, så mysigt ställe. Dock hamnade vi på ett dåligt hostel första nätterna som var tråkigt. Firade jul där och då gick vi ut och käkade och drack mängder av sangria. Krångel med boende, hemlösa och sedan incheckning på ett hostel i sista sekund. Som nog var det bästa av allt, hade så roliga utgångar och träffade mycket människor. Miljön och Main beach var så fint. Där njöt vi hela veckan.

Harvey bay; Ett stop som vi skulle ta oss till Fraser Island ifrån. Fraser var lite av en besvikelse för det var så mycket vildmark och ganska tråkig grupp men är glad att vi såg och upplevde allt vi gjorde. Man är ju härdad nu iaf när det kommer till camping och allt haha.

Airlie beach; Så fint och mysigt ställe! Därifrån tog vi oss med båten till whitsundays. Men där hade vi riktigt otur med vädret och var tvungna att avbryta turen så vi missade en hel dag... Men vi hann iaf snorkla två gånger och se whitsundays, glad att vi hann göra det. Vi var ett härligt gäng och när vi kom tillbaka till fastlandet igen käkade vi ute och gick ut. Där tatuerade vi även oss för första gången, bus!

Cairns; pga regnet som varit här missade vi hela magnetic Island eftersom bussarna blev inställda. Det gjorde att vi kom hit till Cairns nån dag tidigare. Här kom regnet ikapp och vi hade några sega dagar. Efter tre dagar tittade solen fram, då åkte vi på en dagsutflykt och badade i vattenfall och såg regnskog. Sedan gjorde vi skydive som var det sjukaste nånsin och imorgon ska vi ut en heldag på barriärrevet. Det kommer bli mäktigt och hoppas vädret blir fint.

Tackar Australien för denna gång som vi både hatat och älskat. Inget var som vi tänkt oss och vi anpassade oss efter ett bra tag, men detta land har trots allt blivit vårt hem under två månader. Vi båda har väl insett att vi kanske inte är några riktiga backpackers som vill leva så sunkigt som möjligt, men vi har klarat det. Vi har sett och upplevt så häftiga saker som vi båda kommer bära av med oss hela livet. Är så glad att vi klarat det tillsammans och vi har haft så kul och även skrattat när det varit som värst. Nu fortsätter vår resa mot Asien 🌟

Igår var dagen vi gjorde det sjukaste av allt, skydive!! Detta bokade vi i Sydney för 7 veckor sen och vi har inte berättat för någon att vi ska göra detta. Var så himla pirrig och nervös innan vi skulle göra det. Vi fick vänta ganska länge på vår tur innan det vad dags. Vi hade lagt till foto o film så allt dokumenterades, innan vi åkte upp i luften, när vi var i luften och under hela fallet. Var så äcklig känsla när vi satt i planet och det visade sig att jag var näst först som skulle hoppa. Den känslan var så himla vidrig och ja jag ville bara dö. Haha var livrädd nästan hela tiden men var så coolt att se allt under sig, det var hela 14,000ft upp i luften.

Är så stolt att vi gjorde detta och att vi överlever haha! Detta bokar vi av på bucketlisten ✔️

Dessa bilder var de som blev HELT OKEJ på de andra ser man helt sjuk ut hahahah, kinderna fladdrade ju skapligt

Hej! Just nu befinner vi oss på vår sista destination här i Australien som är Cairns. Dagen vi kom hit var klockan 05 på morgonen och hostlet vi skulle bo på öppnade inte förns 9... Lodisar som vi var satt vi på en parkbänk med all packning och väntade. När vi väl hade checkat in tog vi en tur i stan och råkade gå förbi det svenska caféet Fika, vi jublade av lycka och gick såklart in. Där satt vi i några timmar med våra skagenmackor och te.

De fyra första dagarna här har det regnat konstant, så vi har varit deppiga och mest hängt på rummen tråkigt nog. Åkte även på en rejäl förkylning som fortfarande sitter i.. Vi har gått en del i shoppingcentrumet som finns här men det blev tråkigt efter några dagar haha... Har ingen koll på dagarna alls men i torsdags bytte vi boende till ett lägenhetshotell vi bokat för längesen. Äntligen eget badrum, eget kök o skön säng. Igår så hade vi bokat in en tur med Uncle Brian som är en dagsutflykt eller ja vi var borta 12 timmar hahah. Vi åkte o kollade på regnskogen som finns här som är världens äldsta och badade vid olika vattenfall. Så häftigt o fint. Var jordens bästa guide, alla i gruppen skrattade hela dagen. Han hade en sjuk energi som smittade av sig. I bilen mellan varje stopp var det sång och lekar så det var aldrig en tråkig stund. Nöjda och trötta efter en lång dag somnade vi gott.

Igår förenades vi med killarna från sweden igen och vi käkade pizza sen gick ut på hostlet Gilligans. Det var fett. Så stor klubb och sjukt mycket folk, dansade oss svettiga tills stängning. Vi träffade även på folk vi hängde med under Fraser, så det var roligt!

I nästa inlägg skriver jag vad vi gjorde för galet igår, iiiih!!!!

En sista utgång här i Australien kunde inte ha blivit bättre, kärlek!

Hello! Här sitter vi fast i airlie beach, har varit riktigt dåligt väder i några dagar... Vi kom hit i onsdags och checkade in på hostel, på kvällen mötte vi upp Malin och hennes pojkvän på en drink, trevligt! På torsdagen var det äntligen dags för båtlivet i två dagar och whitsundays. Jag som är lite nojig tog det säkra före det osäkra och köpte åksjuketabletter ifall att, tog två innan avgång och av någon anledning blev jag nästan hög på dom. Hahah det varade nästan hela båtresan och även John som också tog en tablett. Vi blev inte åksjuka iaf som tur var men lite snurriga i huvet.

Båten var helt sinnes med två stora nät man kunde ligga o sola på. När vi åkte ut var det fint väder men efter någon timme började det första regnet, sedan kom det skurar hela dagen. Vi snorklade, lyssnade på musik och bara hängde. På kvällen drog killarna fram guran för musik och sång, då mådde vi. Morgonen därpå var det ännu molnigare och regnade, men vi åkte till själva whitsundays som var sjukt fint men som hade varit 1000 gånger finare om solen hade tittat fram. Där testade jag även på att smaka en myra som skulle smaka lime, fräscht. I spöregnet gick vi och kände på vattnet, var vatten på olika ställen man kunde doppa sig i och där såg vi en stingrocka så var inte jättetaggad på att ligga där i o plurra.

När vi kom tillbaka till båten var vi helt dyngsura av allt regn, då bestämde hela gruppen att vi skulle avbryta resan och åka in mot fastlandet samma kväll, tråkigt att missa resan pga regn... Innan vi åkte tillbaka stannade vi och snorklade på ett ställe, det var så sjukt häftigt för det kryllade av massor av olika fiskar, stora som små. Sedan åkte vi tillbaka mot land och såklart drog jag värsta halken på rygg som ett fint avslut. Vi var otroligt nöjda med allt annars, bra mat och en snygg personal. Två australienska bröder med värsta lockarna i håret så jag och Ebba var mer än nöjda. När vi kom i land fick vi ta ett hostel för en natt där det regnade in i min säng.. och sedan gick vi ut och käkade på kvällen, åt kött för första gången på 7 veckor?!? Var så himla gott, testade även smaka på krokodil. Det smakade ungefär som kyckling, vilken allätare man blivit här? Igår fick vi reda på att alla bussar är inställda pga regnkaos, det har regnat konstant i 24 timmar så vägar här varit översvämmade. Pga detta missar vi även hela magnetic Island som vi hade sett fram emot.... Så blev extra dagar här, vi skulle åkt härifrån på måndag men bussarna hade redan börjat gått idag så vi bokade snabbt en buss ikväll och åker direkt till Cairns. Då skippar vi Townsville som vi skulle ha utgått ifrån till magnetic. Så vi har förlorat massor av pengar på detta då vi ej får tillbaka något och måste boka extra boenden osv.. Men men hoppas på att det blir bra i Cairns, detta är vår sista buss här?!? Så jävla sjukt vad tiden har flugit iväg, nu ska vi börja titta på resor till Bali.

Nu ska vi fördriva denna dag innan vi sticker vidare!

HEEEEJS!

HEEEJ! Var ett tag sedan jag uppdaterade här, men har inte haft tillgång till internet alls. Dagen innan nyår åkte vi bussen mot harvey bay, en liten håla för att spendera natten på innan Fraser. När vi väl fick reda på allt som skulle hända osv o blev vi först paff, trodde inte det skulle vara så mycket vildmarksliv och indelning i grupper för att fixa mat under tre dagar osv. Tidigt på nyårsafton åkte vi i tre safaribilar mot färjan som skulle ta oss över till ön. Väl framme på ön stannade vi till på några ställen, bland annat vid en sjö där det fanns fiskar som de har på spa som äter död hud haha. Där badade vi o fiskarna mumsade på oss. Sedan åkte vi till campet där det var de skruttigaste tälten med enbart en yogamatta att sova på, en liten bajamaja o ja knappt ett kök o några bord hahah... Men men, svidade om och började äta och dricka tillsammans med alla. Goonet gjorde susen i våra kroppar. Vi fick aldrig lämna campet heller utan en dingostick och alltid gå i grupp så inte dingos skulle attackera, vi såg en på håll. Nyårsafton firades på stranden med en stjärntäckt himmel, bubbel, trevlig sällskap och tomtebloss. Ganska fett ändå att firat nyår och varit på världens största sandö. Sedan somnade vi sent i vårt tält för att sedan stiga upp tidigt dagen därpå för nya utflyter. In i bilarna igen och köra genom jordens off road, flög upp i taket flera gånger och slog i huvet, men gud vad vi skrattade. Vi åkte och tittade på Maheno wreck som är ett skepp som flutit upp på stranden. Sedan åkte vi till champagne pool för att bada, dock regnade det så det var lite kallt.. Sedan åkte vi till Eli creek, är vatten som rinner som en flod som man kunde flyta igenom. Vattnet var iskallt men det var så fint där. Efter det åkte vi tillbaka till campet där vi hängde och efter många härliga samtal somnade vi. Klockan 04.45 ställdes klockan för gå upp och se soluppgången, mycket fint var det. Dagen vi skulle åka tillbaka åkte vi förbi Lake Mckenzie, åååh dog vilket jäkla fint o häftigt ställe. Klarblått sötvatten som går att dricka och så ren sand att tvätta sig i. Där hängde vi någon timme innan vi åkte tillbaka mot fastlandet igen. Hade en så häftig vistelse där och man klarar verkligen mer än vad man tror. Vårt gäng var inte det roligaste men träffade två svenska härliga killar som vi hängde med mesta dels av tiden och hade riktigt kul med. Nu taggar vi till Whitsundays och båt för två nätter!

Cheers!

(Mer bilder kommer)

Idag tog vi en tur runt national parken, det var en fin väg längs havet. Vi såg även en koala högt upp i träd så den gick inte att fånga på bild, bu! Man kunde även se delfiner i havet men vi såg inte en enda.. Nu sitter vi som vanligt utanför ett hotell o snyltar på deras wi-fi haha. Ikväll tänkte vi gå ut och käka, mums!!

Hej! Ja en liten update här från Noosa, igår skulle vi äntligen byta boende till ett FINT lägenhetshotell. Glada så tog vi oss dit och skulle checka in men då finns inte vi i systemet. Nehe det måste ha blivit något fel tänkte vi men sen visade det sig att det var bokat 26 januari :))))))))) fick panik och började gråta för första gången här borta, allt vi hade kollat innan var fullbokat eftersom det varit jul o snart nyår. Men till slut hittade vi ett hostel tack o lov o vi fick plats i en sovsal med 8 andra tjejer.. Fancy! Haha men det visade sig att det var fest på kvällen och då tänkte vi att det är ju så mycket roligare än att vi hade bott ensamma. Vi slängde ihop en räkpasta och drack vin i muggar. Vi hade en rolig kväll, dansade mellan 20-01.30 i flip-flopsen. Sedan smög vi in på rummet och somnade. Idag har vi bara hängt på stranden hela dagen och badat i havet. Imorgon tänkte vi ta på löparskorna igen och ta oss runt i national parken.