Trötta och utslagna ligger vi nu på rummet i coffs harbour. Hela dagen igår väntade vi bara på att åka bussen som gick 23.30. Vi kom fram hit 07 imorse men fick inget rum förens klockan 10... Denna stad är väldigt liten, inte så mycket att göra och vädret är fortfarande grått. Här ska vi bara stanna två nätter sen åker vi äntligen mot Byron bay!! Vi vill bara ha sol o bad nuuuu.

Då har vi bokat alla boenden framöver och vi är nöjda med det vi fick. Ännu en dag på stan, det jag köpte var två ynka men snygga mobilskal. Vi skulle fira till det med riktig mat till lunch och gick till ett tacoställe, när vi väl började äta började svetten rinna och det var det starkaste vi ätit. Så inte mycket till lunch idag heller hahaha... Men vi har handlat så ikväll ska vi lyxa med kyckling, potatis och tsatsiki. Vi råååkade även snubbla in på systemet och köpte lite bubbel som vi ska förtära ikväll, imorgonkväll åker vi äntligen vidare och lämnar Sydney för denna gång!!

Sååå nu har vi bytt hostel och bor som i en djungel typ, massa växter, fåglar och en del hippies som rullar joints. Men vi är glada att vi har eget rum med toa o dusch. Idag har vi bara gått omkring som vanligt, är så stolt över oss som nästan går överallt och hittar allt genom endast en karta. Är snuskigt bra shopping här men väskan tillåter inte ens att få ner ett ynka plagg utan att spricka. Vi har ägnat nån timme till att boka massa boende framöver, inte det lättaste. Mycket är fullt kring jul o nyår. Tur att vi känner folk i brisbane och på gold coast som vi ska bo hos när vi är där. Nu ska vi snart ta oss mot affären för att fixa käk och matlådor!

Heeeeipaaaaa

Igår tog vi oss äntligen ifrån stan och åkte till bondi, så sjukt häftigt att varit där. Vi brände oss lite i ansiktet och axlarna men vad gör det. När vi kom tillbaka till hostlet så lagade vi mat för första gången, gick väl bra men vi får väl bara vänja oss med att bli vegetarianer hahah.. Idag ska vi byta hostel i två nätter till innan bussen går mot första stoppet coffes harbour. Tror vi åker till bondi idag igen 😍

Hello! Vi är fortfarande kvar i Sydney och vi är inte så förtjusta i denna stad alls. Längtar tills vi ska åka vidare på onsdag, första stoppet coffes harbour. Här i Sydney går vi mest omkring och även gått lite på stan. Vi ska försöka ta oss till Bondi beach nu under dagen. Första natten på hostel var väl såååådär, hahah kanske inget för oss egentligen men vi kämpar.

Hadeee!

Hello from syyyydneey! Nu är vi ganska utvilade, sov mellan 17 och 07 enligt australiensk tid. Idag har vi bestämt allt vi ska göra och gjort en rutt hur vi ska åka genom landet. Är så sjukt att vi ska göra allt från att surfa, bo på camping mitt ute på en ö och övernatta på båt mm.

Vi tog en lång promenad ner till hamnen för att se opera huset och gick även igenom en stor park som hette botanical garden som var så fin. Riktigt häftigt att se detta med egna ögon!

Hello hello! En update från Sydney som vi precis kommit fram till. Allt har gått så bra, inga förseningar, inget krångel osv. Nu är vi helt slut, inte duschat och sovit sen i måndags i Sverige. Nu är den torsdagmorgon här och vi ska försöka hålla oss vakna tills ikväll för att komma i fas med tiderna. Här kommer jag försöka uppdatera så ofta jag kan med bilder och text!

Nu ska vi slänga upp våra enorma ryggsäckar på våra ryggar och ta tåg in mot hotellet, ingen taxi här inte vi börjar direkt!