Så under vår lilla Scandinavian tour i somras så gjorde jag ett litet stopp i London för att fira pappas 60 årsdag.
Pga alla dessa jäkla visumregler så kunde inte Uchill följa med då Storbritannien inte är ett Schengenland. Så han blev kvar i Norge.

Så jag landade på fredag förmiddag och lämnade av väskan på hotellet Hilton London Euston. För att sedan möta upp Eeva, en vän jag lärt känna när jag studerade på Bali. Vi strosade runt i Camden och åt på ett veganskt ställe.

Framåt eftermiddagen skildes vi åt och medans jag inväntade mamma och pappa så svängde jag förbi Primark för shopping. Hittade dock inget så gick tillbaka till hotellet där jag mötte mamma och pappa i receptionen.
Det är alltid lika kul att bryta kontrasten på dessa finare ställen, då tidigare under dagen när jag hade kommit in med en stor backpack, blöt från att ha gått i regnet från tunnelbanan. Luktade säkert lite illa också eftersom jag hade gått upp 4 på morgonen för att åka till flygplatsen.

Vi fräschare till oss lite för att äta middag på Prezzo, som har glutenfri pasta! Hur glad var inte jag!! Sen tog vi en öl i hotellbaren för att invänta Kattis, Robin och Frida. När de kom så gick vi och la oss.

Eftersom detta var lite utav en suprise för pappa, så hade mamma och Robin fått med sig två av pappas släktingar och två par av deras vänner att komma till London denna helg.
Så under lördagen vandrade vi mest runt och tog oss ner mot London eye. Eftersom att i närheten där så finns ett utav pappas favoritrestauranger och just där skulle vi möta upp de andra för att överraska honom.
Så det viktigaste denna dag var att hålla pappa underhållen. Det blev ett fika stopp på Planet Organic, där allt är ja ekologiskt, även veganskt, glutenfritt, vegetariskt ja you namne it!
Vandringen fortsatte, och så blev det ett till stopp på någon sorts mini festival som hade små stånd med mat och dricka. Så några öl blev det där.
När klockan närmade sig sju började vi gå till restaurangen, pappa börjar ju såklart förstå vart vi skulle. Men hans min när han såg att det var fler där var ju helt fantastisk!
Efter middagen tog vi oss alla till kusinernas hotell för en till drink.

Dagen efter strosade vi runt mer för att sen möta upp alla igen för en lunch.
Mamma och pappa stannade några dagar till, medans vi andra åkte tillbaka till Stockholm.
Och på måndag kvällen kom uchill tillbaka till Stockholm där vi spenderade den sista veckan innan vi åkte tillbaka till Bali.

Jag har varit i London 2 gånger tidigare, då en kompis bodde där. Men det var några år sedan, och då var shopping högst upp på listan..
Så det var verkligen mysigt att bara strosa runt och inte hetsturista.
Det var verkligen en fantastisk helg, och så mysigt att göra en liten resa med denna lite speciella familj igen haha! Väldigt länge sedan det hände! Så tack London och tack pappa för denna fina helg!

• LONDON

Igår hade vi en trevlig dag på stranden med lite surf! Vi var i Padma och hyrde varsin bräda. Det var väldigt strömt så man blev trött rätt fort.

På kvällen sen blev det all you can eat and drink buffé på Sky garden, och sen till en kompis tatueringsstudio för mer dricka. Vart lite väl mycket arak så fick åka hem istället för at gå ut... Så kan det gå! Men kul var det!

• BALI

Vi har varit på Bali i en vecka nu, och väl inte gjort så jättemycket. Vi sov inget på planet Qatar-Bali, så när vi kom hem vid 11-12, så sov vi till 22, packade upp sen sov igen hehe!
Annars har vi fixat med småsaker och varit på stranden. Så en liten bränna har jag nu! I fredags var på på reggae fest på Kimia Surf, ett surf camp i Seminyak, efter det drog vi till Eikon i Kuta.

Idag har det varit en kremerings ceremoni, alltså en begravning. De är något annorlunda från våra västerländska begravningar.
Först och främst så är det alla inom samma banjar som ska delta. Alltså alla som bor inom samma område. På morgonen gör de iordning allt för att sedan går man alla tillsammans där de kremeras, idag missade vi när de gick så vi åkte direkt till kremeringsstället. Men förra året var vi med när de gick.
Medans det brinner, vilket tar några timmar, så får man lite mat och dricka. Så det är bara att vänta. Sen åker alla till stranden där de ber och avslutar ceremonin.

Detta pågår hela dagen, och värmen gör det inte lättare. Även om det är mycket väntan och sittandes så är det kul att få uppleva olika kulturers ceremonier!

Så nu är vi bara hemma och kollar på tv, och imorgon har jag och kailene en Skype intervju med nån från Australien angående om jobb!

• BALI

Sista helgen hemma i Sverige avslutades med roligheter. Eftersom chili fyllde år i fredags så hade jag och hans bror bestämt att han skulle komma till stockholm och överraska. Så på morgonen sa jag att vi skulle till Arlanda för att hämta pappa, men så var det någon annan som stod där.

Vi åkte hem packade en lite väska för vi skulle bo hos min bror i Solna. Sen åkte vi direkt till Gröna Lund! Svinkul verkligen! På kvällen sen spelade Hoffmaestro, som är helt klart bästa bandet live!!

På lördagen mötte vi upp mamma och pappa för att besöka Vasa museet. Sist jag var där var någon gång när jag gick i skolan. Efter en tidig middag åkte de hem och vi fortsatte runt i stan.
Tog en öl på Aifur i Gamla Stan, det är en medeltidsbar nere i en källare. Vi gick sen till After bar, och satt en sista gång på uteserveringen. Blev en ganska tidig kväll.

Vaknade tidigt på söndagen för att åka till Arlanda, sen fortsatte vi till Uppsala för att träffa en vän som jag inte har sett på länge.
Vägen hem tog nog lite längre tid än planerat då jag inte har världens bästa lokalsinne.
Resten av kvällen packade vi och åt mammas fantastiska hemmagjorda köttbullar!

Och nu sitter vi i Doha och väntar på planet. Känns faktiskt lite tråkigt att åka nu,hade kunnat stanna lite till. Men ska bli ändå skönt att komma till Bali . Dessa 2 månader har gått otroligt snabbt, men vi har ändå hunnit göra massor med saker och haft det så bra!

Helgen har spenderats i Stavanger och vandrat upp till Preikestolen!
Så i fredags eftermiddag åkte vi till Stavanger och bodde på Clarion Hotell Energy, som ligger lite utanför stan. På fredagen tog vi bara en öl i baren för vi alla var väldigt trötta, även om bilresan var bara ca 3 timmar.

Vaknade upp runt 9 på lördagen och åt en fantastisk frukost buffe! Kanske mest för att de hade glutenfritt bröd och flingor!
Sen åkte vi till Preikestolen, ca 1.5 timme tog det att komma dit.

Vi hade fantastiskt fint väder och inte så mycket folk som vandrade också.
Men fy vad tungt det var! Eller kanske mest för jag inte har tränat på väldigt länge. Det var som trappor med stenar som inte alls var jämna. Så det var nästan jobbigare för benen och knäna att gå nerför.

Efter en öl och en lång dusch, så tog vi taxin ner till stan. Stavanger är en mysig liten stad, med alla uteserveringar längs med kajen. Vi gick runt ett tag och kunde inte riktigt bestämma oss vart vi skulle äta, så det fick bli Burger King.
Sen satte vi oss på en uteservering som snabbt fylldes på med fulla 18-åringar.

Kön var verkligen lång och det var fullt både ute och inne. Folk började ramla in i borden och skrika efter varandra.
Så vi bestämde oss för att gå när det var nära på att bli slagsmål precis framför fötterna på oss.
Annars var det mysigt ställe, men var väl inte riktigt i samma mode som resten av gästerna. Haha. Eller vi spar på festandet tills vi är tillbaka på Bali 😂

Så söndagen sov vi ut till precis innan frukosten skulle stänga. Mitt i ätandet kom de fram och sa att de stänger så vi måste ta det sista. Ja hela bordet var fullt med mat, som inte riktigt fick plats i magen.
Sen var det bara att bege sig hemåt!

Rekommenderar verkligen att ta en sväng förbi Preikestolen! Verkligen helt fantastisk utsikt!! Det må vara lite jobbigt att gå upp dit, men helt klart värt det!
Detta är inte sista gången jag vandrar i
Norge, men ska nog träna lite kondition tills dess.
Ha de

En liten dagstur till Lindesnes Fyr. Som ligger ca 30-40 min från Sogne.
Sen åkte vi till Molndal. Så gullig litet ställe precis vid vattnet.

Vi har varit här i Norge i en vecka nu, men dessa bilder är från helgen i Göteborg. Vi kom på att detta har nu blivit tradition, för nu tredje året i rad har jag varit där på nästan exakt samma datum!

Vi bodde hemma hos min vän Jennie G och hennes kille, som nu har flyttat. Så himla fint!
Vi kom fram på torsdagen på kvällen, så käkade pizza på ett ställe nära deras lägenhet och sen bara chillade och drack öl/vin hemma.

På fredagen jobbade de, så jag bestämde att jag och Uchill skulle gå in till stan... Det tog 1.5 timme... men vad tusan, lite träning och sightseeing har aldrig skadat. Väl i stan träffade vi Jossan som jag lärde känna i Thailand för några år sedan.
Blev ett glas på det!

Sen mötte vi upp Jennie G och hennes man, blev några glas på det också!
Sen hem för middag och några fler glas.

Sen blev det lördag! Under dagen shoppade vi mat och alkohol till kvällen då våra fina Bali vänner skulle komma. Och eftersom Anneli skulle fylla 30 på tisdagen så blev det extra att fira med ballonger o bubbel!
Så mysig kväll, med hemmagjord pizza och dricklekar för att sen gå ut till samma bar som förra året, men jag minns tyvärr inte vad den heter.

När alla tillslut kom in på baren så vart det en riktigt lyckad kväll! Vi har inte festat direkt sen vi lämnade Bali, så det var kul med en lite festligheter.

Helgen avslutades med brunch buffe på Le pain francais. Alla var nog rätt så slitna efter lördagens utgång men alla var rätt glada i buffén ändå.
Ibland hatar jag verkligen livet som gluten intolerant!!! Alla dessert grejer såg så sjukt j*vla goda ut!!!!!!! 😫😫

Men ah det andra var gott också! Resten av dagen bestod av bakishäng. När Anneli, Gunilla och Imas hade åkt hem gick vi ner och åt pizza igen. Och så lite godis, chips och film, sen var jag mer än nöjd!

Som vanligt så har det varit så fantastiskt mysigt och roligt att få hänga med dessa människor! Och Jennie G är alltid den bästa hosten, tar alltid hand om lilla mig.
Vi ses snart igen, förhoppningsvis på Bali !!

🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Idag var det Pride paraden! Blir alldeles glad i hela hjärtat när jag ser det!
Min bror gick med i paraden med Unizon, och vi tajmade in rätt bra så fick säga hej till honom när de passerade centralen.

Sen gick vi mest runt och hamnade i Kungsträdgården, där de hade någon sorts prova på sport dagen. Så alla barn sprang runt och provade på golf, judo, innebandy mm.

#allloveisequal #sthlmpride

🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Denna plats med denna utsikt, mitt uppe i bergen långt från allt som har med turism att göra, har ni The Monkey Bar at Bella Vista i Klungkung lite mer än 1 timme ifrån Denpasar.

Efter att ha åkt igenom små byar och en bra bit in i djungeln på slingervägar, och väldigt branta uppförsbackar. Så pass branta att vår moppe inte orkade, så jag fick hoppa av och gå!
Törstiga och sugna på att hoppa i poolen kommer vi fram, men då säger vakten att det tyvärr är fullt... Han föreslår att vi kan fortsätta uppåt till ett tempel och att det kanske blir ledigt lite senare.
Sagt och gjort fortsätter vi uppåt. Ännu brantare än innan! Vilket jäkla träningspass! Väl uppe fanns det ett övergivet tempel som inte var så fascinerande, men det var utsikten!

Vägen ner var inte rolig, fick lite ont i magen för det var så brant och sand på vägen. Såg bara framför mig hur vi halkar och flyger ut för stupet.
Men vi klarade det och äntligen hade de plats för oss inne på Monkey bar!

Waow waow waow, säger jag bara! Man kommer in och ser utsikten på engång! Och infinity poolen med en stor Buddah staty. Jag trodde stället skulle vara större, men egentligen gjorde det inget för allt annat var så bra!
Baren har bara varit öppen i ca 3 månader, så det var bara lokala där. Vi var de enda västerlänningarna. Antar att det inte är så känt än bland turisterna. (Glöm inte, tipset kom från mig ✌️😂)

Inträdet kostade 50.000 rupiah (ca 30-40kr) och priserna på maten och dryck var inte så fasligt dyrt. De hade även en timmes massage för 100.000 rupiah (60-70kr). Vilket är ändå ett bra pris för det var en sjukt bra massage, allt bara kändes så lyxigt!

Vi avslutade med en öl i solnedgången, men insåg att det började bli väldigt molnigt och såg ut att bli regn så vi drack upp och åkte hemåt.

Fantastiskt mysig dag! Stort tips till alla att åka hit, men somsagt vägen var rätt brant så kör försiktigt! Och kom dit tidigt, vi kom vid 1-2 då var det fullt. Det är rätt litet, så man förstår att de inte släpper in fler.
Allt var verkligen super! Och personalen var helt fantastiska!
Ta med cash! Osäker på om de tog kort, och det fanns ingen ATM i närheten.
Kommer verkligen åka tillbaka!!

Varje tisdag har de gratis yoga på Arboon beach bar i Berawa!
När vi kom fram var romen och colan redan på ingång. Så medans vi väntade på yogaläraren blev det en drink... och en öl efter för att svalka törsten...
Men jag och Anneli var hälsosamma och deltog medans grabbarna drack öl.

De lovade att vara med nästa vecka iaf! Vi får väl se om det blir så.

Utsikten var ju magisk! På stranden, i solnedgången, det är svårt att klaga på!