Idag är det fredag vilket innebar vägning. Idag visade vågen ca ett kilo mindre än förra veckan vilket är en lättnad eftersom det inte hänt något på vågen de senaste veckorna. Idag känner jag mig faktiskt ganska stark.

Det är dags för en vilodag idag vilket innebär cardio i form utav intervaller och för första gången så ser jag faktiskt fram emot det! Nu har jag gått min morgonpromenad och precis ätit färdigt min frukost så nu ska jag till jobbet och får hålla tummarna på att energin och motivationen håller i sig till intervall-passet efter jobbet.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Dagen startade 07:00 med en promenad på bandet i gymmet innan jag skulle åka till Frändeskolan för att lämna några papper om att jobba lite extra där som vikarie. Men dagen gick inte riktigt som jag tänkt mig, haha! Istället för att sedan åka hem och äta frukost och städa bilen så fick jag åka hem och äta frukost och hämta mat för att sedan åka tillbaka till skolan för att redan börja jobba. Då jag aldrig jobbat med barn förut så var det en hel del att ta in men det gick bra. Haha barn kan vara så härliga.

Slutade för en halvtimma sedan (17:30) så nu ska jag försöka samla den sista energin jag har för att ta mig till gymmet och träna. Hej på er!

Likes

Comments

Låg imorse och kollade på flera klipp på youtube med bikini fitness-tävlingar från bland annat Luciapokalen förra året. Det är när man kollar på när andra tävlar i samma gren man verkligen inser vad det är man själv ska göra. Jag insåg hur himla viktigt det är med själva poserna och hur man rör sig på scenen. Det handlar inte bara vad man har gjort och vad man har åstadkommit med utan också vad man gör med den varje sekund man står på scenen.

Jag gick samlat energi och motivation av att kolla på vad andra gjort bra och mindre bra. Jag tog med min tävligsbikini till gymmet idag för att träna posering i den istället för mina träningskläder. Jag måste säga att det gick faktiskt ganska så bra. Jag har haft svårt med själva vändningarna mellan poserna vilket jag börjar få ordning på nu.

Likes

Comments

Som sagt så händer det inte så mycket på vågen just nu så idag cyklade jag till och från gymmet för att få bränt lite extra kalorier.

Likes

Comments

Upp tidigt för en lång och rask morgonpromenad för att sedan äta frukost och åka till Therese för en liten formkoll och poseringsträning. Idag lade vi ner mest träning på vändningarna mellan poserna vilket jag verkligen behövde! Nu är det bara hem och öva,öva, öva. Måste få till lite mer attityd och självsäkerhet.

Likes

Comments

Jag kan tänka mig att det sticker i vissas ögon då jag lägger upp bilder där jag endast är iklädd bikini. Jag skriver detta för att ni ska förstå lite hur jag tänker. Jag kan förstå hur ni tänker då jag har tyckt samma sak, för lite mer än ett år sedan, när jag såg andra som lade ut lättklädda bilder på sig. Jag tänkte då " Men gud, hur kan dem lägga ut sådana bilder på sig själv? Det skulle jag aldrig göra!". Men mina tankar har förändrats en hel del de senaste månaderna.

På min instagram följer jag många instagramkonton där personer tränar mycket eller tävlar i någon form av fitness vilket har gjort att jag blivit van att se formbilder och tävlingsbilder i endast underkläder. Jag tycker det är så roligt att se andras utveckling då jag blir motiverad och inspirerad av det, samtidigt som jag blir glad av att de lyckas så bra. Så för mig är en bild i en bikini inte "så stor grej" längre, då det handlar och träning och framgång.

Jag vill kunna dela med mig av hela min resa från "Offseason" till "Tävlingsform" för att ni ska kunna se utvecklingen och inte bara de bilder som tas på mig på scenen då jag är i min tävlingsform. Jag vill att ni ska se vad som ligger bakom en tävlingsform och hur man kan utvecklas.


Likes

Comments

Hej! Jag har varit småsjuk i några dagar nu + att jag äter väldigt få kolhydrater på söndagar och måndagar vilket har gjort att jag har haft väldigt lite energi de senaste dagarna. Träningspassen har varit sjukt jobbiga och dåliga. Jag har till och med haft lite smått panik för jag inte ser någon förändring med min kropp.

Men idag har varit en bra dag! Nu känner jag att energin är på väg tillbaka. Idag fick jag till ett bra styrkepass och lite poseringträning efter passet. Även om energin är på väg tillbaka så kännes kroppen ur form och det visade samma på vågen i morse som det gjorde förra veckan. Men när man inte ser minus på vågen så får man hitta andra sätta att se framgång och motivera sig själv så jag satte mig och kollade om jag hade några bilder på mig när jag precis började dieten och det hade jag. Jag tänkte visa er lite som hänt med min kropp hittills. Den till vänster är alltså tagen i början av min diet och den till höger är tagen i onsdags, 9.5 veckor från tävling. Eftersom jag nästan inte ser någon skillnad alls när jag kollar mig i spegeln så är det så roligt att göra jämförelser som dessa. Då ser jag att det faktiskt händer grejer. Min midja är mindre, konturerna av musklerna börjar synas och hållningen förbättras.

Likes

Comments

En promenad och ridning med Leo ikväll. Han är så rolig när jag ska ta bilder. Han går efter mig överallt så jag har lite svårt att kunna ta en bild där han står still och jag backar två steg för att få med honom i bilden eftersom han följer med de stegen som ni ser på förta bilden. Haha min going!

Likes

Comments

Idag är det mammas födelsedag och det firades med mat på Koppargrillen i Vänersborg.

Likes

Comments

Har du svårt att hitta motivationen till att ta dig till gymmet eller ut på promenaden? Mitt största och bästa tips är att träna på morgonen! Jag själv har aldrig varit någon morgonmänniska, fram till nu. Förr gick jag alltid upp ur sängen i sista minuten på morgonen. Tio minuter innan bussen gick till skolan eller fem minuter innan jag behövde åka för att komma i tid till jobbet. vilket innebar att det ända jag gjorde innan jag åkte var att klä på mig, gå på toa och borsta tänderna. De enda gångerna jag gick upp tidigare var när jag skulle duscha på morgonen eller sminka mig, och då handlade det om ca 15 minuter tidigare. haha! 

Nu ser min morgon helt annorlunda ut. Eftersom jag tar en promenad på morgonen så måste jag flytta fram mitt gympass. Men för er som har tanken på att ha en träningstimme om dagen i någon form så rekommenderar jag verkligen att ni lägger den på morgonen. Det gör att man inte hinner går runt och tveka så mycket. Man hinner inte gå runt och fråga sig själv om man har energin eller om man har orken eller om man har tiden utan det är bara att köra på. Det flyter på bättre som en vana mer än ett val. För att man inte ska behöva gå upp allt för tidigt så brukar jag förbereda så mycket som möjligt med frukost, kläder och mat kvällen innan. Man får en jättebra och aktiv start på dagen som sätter igång huvud och kropp. När man kommer hem från jobbet/skolan har man hela eftermiddagen och kvällen fri eftersom man redan tränat.

Likes

Comments