Mode

Contains affiliate links

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Träning

Aaand I´m back! Jag har ju haft en paus på obestämd tid, men nu är jag tillbaka. Anledningen är väl så enkel som att jag har varit otroligt stressad och därav tappad motivationen lite. Jag hoppas på att uppdatera så bra som jag gjorde i början av bloggkarriären. Dagens inlägg kommer att handla om hur du blir motiverad till att gymma och hur du kommer igång med träningen.

1. Hitta det roliga i träningen. För att börja träna, på riktigt och uppnå dom resultaten du vill ha med gymmet eller om du bara gör det för att må bra är det väldigt viktigt att tycka att det är kul, för att annars kommer man ju bara bli stressad över det och inte må bra, för att man mår ju inte bra av att göra något man inte tycker är kul. Annars tycker jag att man kan försöka hitta någon fysisk aktivitet som passar en bättre, för att det är ju trotsallt din egen kropp och du ska ju träna för dig själv. Jag älskar ju styrketräning och just nu är det basically det enda roliga i mitt liv, men det finns ju såklart vissa dagar då jag verkligen inte vill och tycker att det är tråkigt men jag har ändå ett driv och ett mål att uppnå så då tvingar jag mig själv ändå till gymmet (om jag inte mår dåligt fysiskt).

2. Kolla på Youtube videos, och ha lite förkunskap innan. Det är många som inte vågar gå till gymmet för att dom inte vet hur man ska göra och är rädda för att göra fel. Det finns otroligt många tutorials, webbsidor och andra sidor på internet där man kan hitta mycket information om hur man utför en övning, eller vad du tränar (det känner man väl iofs lol). Det lär kännas bättre om man har lite förkunskap!

3. Börja med basövningar. För att bygga upp styrkan i hela benen t.ex så rekommenderar jag inte att börja med isolerande övningar, för att styrkan i quadsen, hamstrings and the glutes ska vara proportionell vilket gör det lättare i längden, ser bättre ut och underlättar så börja med knäböj, benpress eller mark som du ss med leg extensions. Alltså, lär dig alla basövningar först för att dom är oftast dom bästa dels för kontakt i musklerna men även för att bygga upp en grund.

4. Hitta någon/något som motiverar dig. Instagram, där kryllar det av fitnesstjejer med en fysik man gärna vill uppnå, som faktiskt motiverar och inspirerar. Hitta någon som du ser upp till och som du kan ha som inspiration, och är din motivation till att gå till gymmet. När jag började, följde jag först Hanna Öberg för att jag tyckte att hennes kropp var goals och jag ville ha lika mycket muskler som hon har, och hon är fortfarande inspirerande för mig. Jag idag, efter 2 år har fortfarande "förebilder" inom fitness, jag kan verkligen rekommendera att börja följa Samantha Jerring på instagram, då hon inte bara har en sjuukt grym fysik utan även inspirerande inlägg, svårt att förklara men jag tror att ni förstår. En stor inspiration helt enkelt. Det behöver inte vara en person som gör dig motiverad, utan att du vill uppnå ett visst resultat med din träning eller dylikt.

5. Prioritera. Den största bortförklaringen är att folk inte har tid att träna.. Jo, det har du. Det handlar om vilja och att vilja ha tid för det. Det handlar om att prioritera sin tid, välj bort att kolla på ett avsnitt av en serie, vakna en timme tidigare/ lägg dig en timme senare, träna på ett gym som är nära dig. Jag tror nog att alla kan avvara en timme några gånger i veckan-

Likes

Comments

Igår var jag på en halloween fest hemma hos min kompis Juliana som även fyllde år och utklädnaden blev Isprinsessa ( var det tänkt som), såg dock ut som en död brud enligt alla andra, typ som hon från Mean Girls haha.. Iallafall, typ såhär såg det ut igår:

Jag hade på mig en byxdress ifrån Nelly, linser ifrån Partykungen som jag absolut inte rekommenderar, krona ifrån partykungen.

Märkte uppenbarligen inte att jag hade spillt på hela mig och mina byxor..
Bästa utklädnaden gick till... han till höger

Likes

Comments

Mode

Först och främst, förlåt för att jag inte uppdaterat bloggen på typ en vecka. Jag tog en liten paus som ni märkte, vilket jag borde ha skrivit men det var inte planerat. Anledning: jag hade ingen motivation och ville inte fortsätta leverera med amatör inlägg. Men, nu är jag tillbaka på fötter igen och lovar er en bra uppdatering! Såklart ska det bli en dagens outfit, ni verkar tycka om dom inläggen så mycket som jag tycker om att lägga upp dom.
Tröja: H&M

Byxor: H&M

Skor: IMVEE

Väska: ( syns ju lol) Michael Kors

Jacka: Zara

Fodral: Dagmar

Solglasögon: JFR

Likes

Comments

Träning

Idag hade jag såå mycket motivation men ingen energi alls, kände mig så svag men jag bröstade ( tog mig igenom) ett helt okej ryggpass ändå!

• 2 x 12 reps hantelrodd med 16 kg, 3 x 10 reps med 18 kg

• Stående kabelrodd, 5 x 12 reps

• Vertical row med rep, 3 x 12-15 reps

• Typ sittande T-bar rows (?) 4 x 10 reps

• Cable face-pull 3 x 10 reps




Vet inte ifall att jag skrivit det här på bloggen men jag är på en liten mini-deff skulle man kunna säga, jag tävlingsdietar inte eller går på någon strikt deff men jag tänkte att det vore en kul grej för att se hur kroppen svarar! Hitills har det gått ganska bra, mina muskler är typ gnuttan mer definierade och jag har inte något stort sötsug så det går relativt hitills. Jag kör så länge jag känner för det eftersom att det som sagt bara är för skojs skull.. idag var det mamma som lagade lunch åt mig så jag fick i mig lite mer fett (falukorv haha..) så den tänkte jag dela med mig av. Sötpotatis pasta med fetaost + falukorv! Rekommenderar

Likes

Comments

Övrigt

Jag tänkte i detta inlägg svara på frågor jag ofta får, på instagram dm, mejl och kommentarer, fem stycken träningsrelaterade och fem stycken personliga!

Träning:

Hur ofta tränar du? Jag tränar oftast 6 gånger i veckan, har alltid en obestämd vilodag i veckan. Kan ibland bli fem gånger beroende på energi, återhämtning och skolan.

Vad är nycklarna till att bygga glutes? Få i sig rätt med näring, protein & kolhydrater och hård träning. Gummiband kan vara bra för att få bättre kontakt i vissa övningar som benpress, böj osv men för att bygga en rumpa från grunden så krävs det mer än att stå och sparka med ett gummiband (sorry not sorry trainingshaming) sedan får ju alla träna precis hur dom vill såklart men om jag nu talar från mitt eget perspektiv. Om du syftar på övningar förutom knäböj så är dem bästa övningarna enligt mig höftlyft, raka mark och utfall.

Hur länge har du tränat? Två år sen men det blev väl mer seriöst och kontinuerligt lite senare än så. Vi kan säga att jag tränat ben i två men resten av kroppen något

år senare. För er som inte läst min blogg så tränade jag bara ben, 5 gånger i veckan and I dont recommend that, finns ett inlägg där jag skrivit mer om det.

I hur många dagar ska man vila när man tränat en muskelgrupp för att träna den igen? Det är ju individuellt hur snabbt kroppen återhämtar sig, men minst 48 timmar brukar jag svara men ibland kan jag ha träningsvärk i 3 dagar efter och då har musklerna inte återhämtat sig. Så typ tills träningsvärken går över haha.

Tränar du bröst/bänkar du/ isåfall hur mycket bänkar du? Nej jag tränar faktiskt inte bröst.


Personliga frågor:

Har du en pojkvän eller en crush? Nej varken eller, lite tråkigt att inte ha en crush haha :(

Har du något jobb eller hur har du råd med saker? (Ja denna fråga får jag väldigt ofta konstigt nog Utöver mina sociala medier så nej, och jag är ju 16 år, bor hemma och min mamma försörjer mig., tjänar annars pengar på sidvisningar, spons och studieidraget. Förstår dock inte riktigt med hur har du råd med saker då jag ofta har på mig "vanliga" kläder.

Är du sponsrad av nocco? Det är jag inte, druckit det varje dag i 2 år så det hade underlättat en del i plånboken ifall jag vore haha..

Vilka är dina bästavänner? Angelica, Lea och Jasmine heter dessa fantastiska varelser.

Dricker du alkohol? Det händer, men jag går absolut inte ut varje helg. Det är inte till stor del för att leva fitness livet, vill ju inte bryta ner mina muskler men det handlar typ om att jag lite är förbi hemmafest-stadiet i mitt liv (wow bex du är 16), det kan absolut vara kul ibland men jag prioriterar annat i mitt liv före och om jag ska dricka går jag hellre ut och klubbar för att jag är 16 och kommer oftast in ändå så det är lite mer spännande..))



Likes

Comments

Mode

Contains affiliate links

Likes

Comments

1. Smutsig beautyblender? För mig går det ungefär 3 veckor och sedan blir min beautyblender glittrig på något konstigt höger, och då har jag ett väldigt bra lifehack när jag inte hinner tvätta den. Sätt på en kondom! Det fungerar typ lika bra. Testa!

2. För långa byxor och kort om tid? Tejpa upp dom! Fungerar kanske inte liika bra med jeans, men med tygbyxor och skinnbyxor så fungerar det perfekt. Jag använder mig av kirurgtejp och jag tror inte att vanlig tejp fungerar dock.

3. Vill du förebygga att lukta svett? Rolla på lite deodorant när du går hemifrån under armhålan så om du börjar lukta svett så luktar det inte i tröjan.

4. Trasig gylf? Knyt en gummisnodd så håller det sjuuukt bra. Inte svårare än så!

Likes

Comments

Jag vill bara flika in här på bloggen och be om ursäkt för den dåliga uppdateringen den senaste månaden och för att jag har levererat med usla inlägg. Jag har bara varit så stressad över livet, det tar verkligen på krafterna att pendla 1,5 timme fram och tillbaka till skolan varje dag i jämförelse med när jag gick på Högalid och hade 15 minuter fram och tillbaka till skolan. Det känns som att det enda jag gör är att åka tunnelbana, sova och träna. Vi kan ta idag som exempel, jag vaknade klockan 8 för att åka kommunalt till Åkersberga för att hälsa på min mormor, fick skjuts tillbaka till Danderyds sjukhus för att åka tunnelbana hem, var vaken i någon timme när jag kom hem och sen somnade jag, vaknade klockan 18, åt middag, kollade på youtube klipp och gick till gymmet för att ha en konstant stress över att jag inte kommer få någon lång sömn inatt. Med det sagt så vill jag be om ursäkt för hur oprofessionell min blogg har blivit, från och med nästa vecka lovar jag att bättra bloggen. Tack för att ni läste ❤️

Likes

Comments