Träning

Idag hade jag såå mycket motivation men ingen energi alls, kände mig så svag men jag bröstade ( tog mig igenom) ett helt okej ryggpass ändå!

• 2 x 12 reps hantelrodd med 16 kg, 3 x 10 reps med 18 kg

• Stående kabelrodd, 5 x 12 reps

• Vertical row med rep, 3 x 12-15 reps

• Typ sittande T-bar rows (?) 4 x 10 reps

• Cable face-pull 3 x 10 reps




Vet inte ifall att jag skrivit det här på bloggen men jag är på en liten mini-deff skulle man kunna säga, jag tävlingsdietar inte eller går på någon strikt deff men jag tänkte att det vore en kul grej för att se hur kroppen svarar! Hitills har det gått ganska bra, mina muskler är typ gnuttan mer definierade och jag har inte något stort sötsug så det går relativt hitills. Jag kör så länge jag känner för det eftersom att det som sagt bara är för skojs skull.. idag var det mamma som lagade lunch åt mig så jag fick i mig lite mer fett (falukorv haha..) så den tänkte jag dela med mig av. Sötpotatis pasta med fetaost + falukorv! Rekommenderar

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Övrigt

Jag tänkte i detta inlägg svara på frågor jag ofta får, på instagram dm, mejl och kommentarer, fem stycken träningsrelaterade och fem stycken personliga!

Träning:

Hur ofta tränar du? Jag tränar oftast 6 gånger i veckan, har alltid en obestämd vilodag i veckan. Kan ibland bli fem gånger beroende på energi, återhämtning och skolan.

Vad är nycklarna till att bygga glutes? Få i sig rätt med näring, protein & kolhydrater och hård träning. Gummiband kan vara bra för att få bättre kontakt i vissa övningar som benpress, böj osv men för att bygga en rumpa från grunden så krävs det mer än att stå och sparka med ett gummiband (sorry not sorry trainingshaming) sedan får ju alla träna precis hur dom vill såklart men om jag nu talar från mitt eget perspektiv. Om du syftar på övningar förutom knäböj så är dem bästa övningarna enligt mig höftlyft, raka mark och utfall.

Hur länge har du tränat? Två år sen men det blev väl mer seriöst och kontinuerligt lite senare än så. Vi kan säga att jag tränat ben i två men resten av kroppen något

år senare. För er som inte läst min blogg så tränade jag bara ben, 5 gånger i veckan and I dont recommend that, finns ett inlägg där jag skrivit mer om det.

I hur många dagar ska man vila när man tränat en muskelgrupp för att träna den igen? Det är ju individuellt hur snabbt kroppen återhämtar sig, men minst 48 timmar brukar jag svara men ibland kan jag ha träningsvärk i 3 dagar efter och då har musklerna inte återhämtat sig. Så typ tills träningsvärken går över haha.

Tränar du bröst/bänkar du/ isåfall hur mycket bänkar du? Nej jag tränar faktiskt inte bröst.


Personliga frågor:

Har du en pojkvän eller en crush? Nej varken eller, lite tråkigt att inte ha en crush haha :(

Har du något jobb eller hur har du råd med saker? (Ja denna fråga får jag väldigt ofta konstigt nog Utöver mina sociala medier så nej, och jag är ju 16 år, bor hemma och min mamma försörjer mig., tjänar annars pengar på sidvisningar, spons och studieidraget. Förstår dock inte riktigt med hur har du råd med saker då jag ofta har på mig "vanliga" kläder.

Är du sponsrad av nocco? Det är jag inte, druckit det varje dag i 2 år så det hade underlättat en del i plånboken ifall jag vore haha..

Vilka är dina bästavänner? Angelica, Lea och Jasmine heter dessa fantastiska varelser.

Dricker du alkohol? Det händer, men jag går absolut inte ut varje helg. Det är inte till stor del för att leva fitness livet, vill ju inte bryta ner mina muskler men det handlar typ om att jag lite är förbi hemmafest-stadiet i mitt liv (wow bex du är 16), det kan absolut vara kul ibland men jag prioriterar annat i mitt liv före och om jag ska dricka går jag hellre ut och klubbar för att jag är 16 och kommer oftast in ändå så det är lite mer spännande..))



Likes

Comments

Mode

Contains affiliate links

Likes

Comments

1. Smutsig beautyblender? För mig går det ungefär 3 veckor och sedan blir min beautyblender glittrig på något konstigt höger, och då har jag ett väldigt bra lifehack när jag inte hinner tvätta den. Sätt på en kondom! Det fungerar typ lika bra. Testa!

2. För långa byxor och kort om tid? Tejpa upp dom! Fungerar kanske inte liika bra med jeans, men med tygbyxor och skinnbyxor så fungerar det perfekt. Jag använder mig av kirurgtejp och jag tror inte att vanlig tejp fungerar dock.

3. Vill du förebygga att lukta svett? Rolla på lite deodorant när du går hemifrån under armhålan så om du börjar lukta svett så luktar det inte i tröjan.

4. Trasig gylf? Knyt en gummisnodd så håller det sjuuukt bra. Inte svårare än så!

Likes

Comments

Jag vill bara flika in här på bloggen och be om ursäkt för den dåliga uppdateringen den senaste månaden och för att jag har levererat med usla inlägg. Jag har bara varit så stressad över livet, det tar verkligen på krafterna att pendla 1,5 timme fram och tillbaka till skolan varje dag i jämförelse med när jag gick på Högalid och hade 15 minuter fram och tillbaka till skolan. Det känns som att det enda jag gör är att åka tunnelbana, sova och träna. Vi kan ta idag som exempel, jag vaknade klockan 8 för att åka kommunalt till Åkersberga för att hälsa på min mormor, fick skjuts tillbaka till Danderyds sjukhus för att åka tunnelbana hem, var vaken i någon timme när jag kom hem och sen somnade jag, vaknade klockan 18, åt middag, kollade på youtube klipp och gick till gymmet för att ha en konstant stress över att jag inte kommer få någon lång sömn inatt. Med det sagt så vill jag be om ursäkt för hur oprofessionell min blogg har blivit, från och med nästa vecka lovar jag att bättra bloggen. Tack för att ni läste ❤️

Likes

Comments

Tröjan och byxorna är ifrån CHIQUELLE, rabattkoden trendy15 ger er 15% på hela sortimentet i en vecka från och med idag!

Jag har inte haft orken, lusten eller motivationen till att blogga, känner att det då är bäst att faktiskt inte blogga alls om inläggen inte ens blir bra. Statistiken har ju även sjunkit slightly, iofs inte drastiskt mycket men ändå lite, känner att jag vill kunna prestera så bra som möjligt och leverera med bra innehåll. Ni som har läst bloggen ett tag kanske kommer ihåg mitt inlägg jag publicerade i våras om min motivationsbrist, den är tillbaka..
Jag brukar oftast säga att man absolut inte måste träna om man inte vill, att man inte ska se det som ett måste och en börda. För då vill du helt enkelt inte, men då ska man inte heller klaga på sin kropp. Jag har zero motivation just nu till mina benpass enbart eftersom att jag känner att det går dåligt, mina konturer och muskler är inte lika roliga, jag har inte sett något resultat på veckor känns det som, jag har börjat äta mer skit och såklart sätter det sig. Jag vet att jag absolut inte är fet, men det klart det känns så ibland. Men jag gör det ändå, jag går till gymmet, lyfter dom där jävla vikterna, för att jag fortfarande vill bara att jag inte har någon ork. Jag orkar inte leverera med bra instagram bilder, men jag försöker ändå även fast än jag vet att dom blir dåliga. Positiva är ju att jag väntar på ett paket från Gymshark då kanske det känns roligt att träna ben igen idk. Är typ inte utvilad skulle jag tro, det tar 35 minuter för mig till skolan att bara ÅKA dit, + 15 min gångväg, vaknar 6.30 när jag börjar 8.20, slutar 16 och är hemma strax innan 5, ska hinna träna, eventuellt plugga, vara med mina vänner och känna att jag faktist har ett liv. Det är så tråkigt när något jag tycker om så mycket känns som en börda.. blandat detta inlägg blev, jag kommer såklart med ett nytt blogginlägg imorgon! Puss och kram på er.

Likes

Comments

Träning

Contains affiliate links

Likes

Comments

Idag vid lunchtid tog jag och mamma 4an in till Fridhemsplan för att kolla i lite affärer, äta lunch men det blev lite mer som en brunch kan man säga. Vi åt på LeLounge som ligger i Västermalmsgallerian, köpte inget intressant som är värt att blogga om, typ bara lite smink.
Förutom det har jag inte gjort mycket alls, har pluggat och gjort klart en inlämning som var intressant att göra utan att låta allt för nördig haha. Vi skulle beskriva situationen just nu i Irak, historia i skolan är ju faktiskt helt okej när det handlar om nutid eftersom att det faktist är lite allmänbildning. Utöver det fick jag besök av en av mina storebröder som jag inte bor med, och det är typ så min dag har sett ut. Det är inte varje dag jag gör något speciellt utan såhär ser ungefär en helt vanlig dag ut, egentligen jätte onödigt att då ens skriva om.. jag är just nu påväg till gymmet för ett benpass, har ju bytt nu till gymmet Stockholm som ligger i Liljeholmen men mitt på NW gäller en sista dag nu så tänkte faktiskt dra dit, jag har ju ändå tränat där i lite över än ett år nu så det är liite nostalgiskt :)

Hur lik är inte min mamma Lady Gaga?

Likes

Comments