Postad i: Vardag

Idag firar jag och E vår första advent tillsammans i lägenheten. Julkänslan är verkligen på topp med hasselnötskaffe, små kakor, lussekatter och saffransglögg. Och så klart tända ljus och lite julmusik som spelar i bakgrunden. Så härligt att bara få sitta ned tillsammans, prata och fika. Ta vara på tiden. Hoppas ni får en mysig advent!

Postad i: Vardag

Har kämpat rätt länge att få till det mysigt ovanför sängen på tavellisten. Tycker att det nu börjar arta sig! Jag har blivit helkär i ljusboxen, det bästa är att man kan byta ut bokstäver och uppdatera den och skriva vilket meddelande man vill!

Postad i: Resor

God morgon på er! Jag har ju redan visat lite bilder från Gamla stan i Warszawa, men eftersom det var så himla fint där så kommer lite fler. Tycker verkligen att Gamla stan är värt ett besök om man har vägarna förbi i Warszawa.

I väntan på spårvagn.

Överallt i den gamla stadsdelen satte dem upp julgranar, så fint!

För ett par helger sedan var vi på Ekenäs julmarknad. Jag älskar julmarknader, utan dem kommer man inte riktigt i rätt julstämning! Tycker det är trivsamt att gå runt och provsmaka på olika ostar, korvar, marsipan, senap och glögg. Här kommer ett smakprov på vad vi köpte under marknaden.

Saffransglögg, julmust, korv och godis. Köpte även marsipan som inte lyckades komma med på bild!

Postad i: Vardag

Idag har våran lilla kattkille varit hos veterinären för att bli kastrerad, chippad och vaccinerad. Allting gick bra hos veterinären vilket är skönt, personalen blev lite kära i vår kisse. Till en början var han groggy och trött under eftermiddagen när han kom hem men han har börjat piggna på sig ordentligt nu under kvällen. Nu under kvällen har vi även tagit fram julbelysningen och en ljusslinga till balkongen, det blev så mysigt! Bilder kommer senare i veckan!

Postad i: Vardag, Resor

I skrivande stund sitter jag och knåpar ihop en matlista i väntan på att Elias ska komma hem ifrån skolan. Vi kom hem igår ifrån Warszawa och kylskåpet gapar tomt (som det brukar göra när man varit iväg på semester). Håller även på att utfodra Egon och försöker få i honom lite extra med mat, då han snart ska få fasta. Imorgon är det veterinären som står på schemat för hans del. Han ska bli chippad, vaccinerad och kastrerad. Gissar att vi kommer att hämta en trött liten kisse imorgon.

Tänkte bjuda på lite till fantastiska bilder ifrån Warszawa. En av dagarna besökte vi Gamla Stan vilket var fantastiskt vackert. Och all god mat som vi åt, wow alltså!

Färgglada hus i Gamla stan.

Jag provade att äta zurek, vilket jag tyckte var gott!

Redo för restauranghäng.

Rökt torsk till förrätt.

Även fisk till huvudrätt för min del.

Cheesecake med vit choklad och frukt, den godaste efterrätten jag ätit.

Postad i: Resor

Idag vaknade vi upp i Warszawa. Tog lite sovmorgon, till typ halv åtta. Vi började morgonen med att äta frukost ute på café och sedan shoppade vi ett par timmar. Har nyss ätit lunch på Hardrock café och gått tillbaka till hotellet för att lämna av lite shoppingpåsar och vila fötterna. Snart bär det av mot ett andra shoppingvarv!

Som sagt, för ungefär två månader sedan var vi på Rhodos. Och jag tänkte bjuda på en liten bildbomb från våran resa. För min del var det första gången på Rhodos och för Elias så var det hans andra gång. Vi bodde ganska långt söderut på ön, i Kiotari. Under större delen av veckan så spenderades dagarna på stranden med sol och bad. Under en förmiddag var vi iväg på snorkeltur och under vår sista dag på ön så hyrde vi en bil. Vi utforskade större delen av södra ön, vi åkte längst ned till spetsen och sedan besökte vi Lindos. Om ni någon gång tänker åka till Rhodos, så kan jag varmt rekommendera att åka till Lindos. Hotellet vi bodde på var riktigt stort, jag föredrar lite mindre hotell. Men vi hade ett fantastiskt rum med en egen tillhörande pool som vi faktiskt inte visste om att vi skulle få. Det blev en himla överraskning när vi fick åka till vår bungalow med en minibuss som personalen körde när vi kom fram till hotellet och sedan säger han som körde "ni bor i en bungolow med egen pool". Jag tittade då på Elias och sa "det måste ha blivit något fel!" Men det stämde, till det rummet vi hade bokat ingick en egen pool.

Vi kunde gå ut från sovrummet till en terrass och hoppa rätt ned i poolen. Det var lyxigt! Och dessutom hade vi störst pool av våra grannar haha.

Lyx är att få sitta på en terrass med havsutsikt och smutta på drinkar i värmen.

Att kunna ta fram sina sommarklänningar och använda dem i slutet av september.

Vy över Lindos.

Mysiga gränder i Lindos.

Ett sista dopp i det blå.

Sista kvällen åkte vi in till Pefki och åt mat uppe på ett tak och detta var utsikten. Det var så vackert att se regnmolnen på avstånd och solen som bröt sig igenom.