Som rubriken lyder så har jag alltså flyttat till Göteborg! Imorgon på tisdag har jag varit här i 3 veckor. Gått fort och har ändå kommit in i allt de nya hyfsat snabbt. Började ju jobba på Vapiano första veckan och detta är min sista vecka där då jag har sagt upp mig..hinner aldrig träffa varken Marcus eller Mandis,och det blir långa timmar ensam på dagarna. Jag är inte heller expert på att vara ensam haha, speciellt inte här där allt är nytt.

Så jag har sökt till bemanning i Majorna-Linne inom förskola, så håller tummarna om att jag kan få det!

SANTORINI

Santorini är verkligen så vackert som det är på bilder man ser, om inte ännu finare i verkligheten. Solnedgångarna gick verkligen inte att fånga på bild för att få dem rättvisa, dem var MAGISKA.

Vi var på Santorni i 4 nätter totalt under resan och då räknar jag in sista natten innan vi skulle hem. Vi spenderade dagarna vid poolen, men andra dagen bestämde vi oss för att vandra från Fira till Oia. Vilket är ungefär 1 mil, det tog oss 3h. Vi såg sjuka utsikter och det var verkligen sååå värt!

IOS

När vi gick av färjan i Naxos möttes vi direkt av en massa personer som hyrde ut rum. Vi fastnade för en kvinna som heter Angela och det ångrade vi inte för en sekund, vilken underbar person! Vi stannade hos henne i 4 nätter. Älskar verkligen Ios, vackra stränder, härligt folk och vi hade tur som fick sånt grymt boende! Vi åkte ut på en båttur som varade från 11 till 16 på eftermiddagen. Alltid velat se blått och kristallklart vatten och nu fick jag äntligen se det!!

Stranden på bilden ovan simmade vi till från båten, japp ni hörde rätt. Jag som är så sjukt rädd för hav, oklart varför haha.. Men vattnet var verkligen som poolvatten, sjukt!

Skrev ett inlägg för rätt så längesen om att min dröm då var att båtluffa i Grekland. Nu är jag sååå glad, då de är det jag gjort nu i augusti/september. Kom hem i lördags (2 september) efter 2 veckor i Grekland. Det var verkligen så lärorikt, härligt, roligt och vackert!! Tänkte dela upp inlägg från resan och skriva lite om varje ö vi besökte. Vi besökte Santorini, iOS, Naxos, Amorgos och Paros.

Finally... Exakt så känner jag! Igår var verkligen en tuff dag, klockan ringde 06.00 och var inte hemma förrän halv tio på kvällen.. Skola och sedan 8,5h jobb.. Men det känns alltid så himla bra när man avklarat en sån dag!

Nu sitter jag i sängen och äter frukost och dricker te med MASSA honung, min hals känns inte helt hundra.. Blev iallafall bananpannkakor med min hemmagjorda chiahallonsylt, muums!

Ikväll blir det jobb 16-23! Så idag ska jag bara vila och försöka plugga lite.

Hej! Måndag igen och jag är så glad idag bara av olika orsaker! Tänk om solen hade varit framme idag med? Menmen, började morgo en med mattelektion och vi fick tillbaka våra prov. Blev godkänd och vilken lättnad alltså! Efter skolan tog jag bussen och åkte sedan iväg till affären för att köpa sallad. Precis ätit upp och ska kolla ett avsnitt av gossip girl nu innan jag sätter igång med pluggandet.

För någon månad sedan pratade jag och Amanda om att båtluffa i Grekland ihop. Vet inte exakt när eller vilka öar dock. Jag kan verkligen inte sluta tänka på det, vill bara börja planera, boka och ÅKA nu! Det är inte först nu jag tänkt på att båtluffa, utan tänkt på det ganska långt tillbaka, så på ett eller annat sätt ska det bli av.

Iallfall, drömmen hade varit att åka Amorgos - Naxos - Paros - Ios - Santorini. Jag har bara besökt Kreta och Kos av Greklands öar, så är så spänd på att se fler. Speciellt Santorini, har hört att det ska vara så himla fint där. Sen är ju iOS väldigt nice med, plus att det är en bra partyö, hur kul hade det inte varit att åla dit med Amanda liksom?

Om bilderna speglar verkligheten, så dör jag lite för hur bilderna på Santorini ser ur. Det är ganska sjukt att det kan finnas såna fina platser i världen och så bor man i Sverige.

Amorgos
Naxos
Paros
Ios
Santorini

​Började morgonen med en morgonpromenad redan vid åtta! Det är så fint nu på morgonen när det börjar bli lite kyligare, så mysigt. Efter promenaden gjorde jag iordning havregrynsgröt med smörstekta äpplen i kanel och honung, asså mums. Har inte fått i mig havregrynsgröt på flera veckor pga att jag tyckt att det varit så äckligt. Men detta var inget problem att få ner.

Ikväll blir det cirkelfys tillsammans med Emma, älskar det passet så ser verkligen fram emot det. Nu ska jag kolla ett avsnitt av Gossip Girl och sedan fortsätta med matten!

Hejsan!

Anledningen till att jag valt att skapa en blogg är för att spara minnen och upplevelser som jag kommer att vara med om. Jag tog studenten i somras och pluggar matematik 2b fram till december 2015. Efter det är tanken och önskan att resa nånstans. Men vi får se vad som händer och vart jag tar vägen.