Skönhet
Jag har aldrig testat något från LCC tidigare (Isabella Löwengrips märke) och tyckte därför att det var dags, så jag beställde hem shampoo, balsam och torrshampoo. Både shampoot och balsamet är från serien Back to Balance som är till för dem som har fet hårbotten men torra toppar. Serien får håret tillbaka i sin normala balans med glans och lyster.

Såhär beskrivs produkterna:

- Back to Balance är ett shampoo för dig som har fet hårbotten men torra toppar. Hjälper håret att få tillbaka sin normala balans. Rengör på djupet och avlägsnar överskottsfett. Mild formula som är tillverkat med jojobaolja som balanserar och återställer hudens oljeproduktion i hårbotten.

- Back to Balance Conditioner är ett fuktgivande och vårdande balsam. Återfuktar och bygger upp håret. Tillverkat med avokadoolja och olivolja som motverkar torrt hår samt ricinolja som reparerar kluvna toppar.

- Good To Go torrshampoo tar bort överskottsfett i hårbottnen och ger håret maximal volym och ny fräschör. Kan även användas som volymgivande stylingprodukt i nytvättat hår. Doftar som söt kola-fudge.

Nu ska jag använda produkterna ett tag så får vi se vad jag tycker om dem.

Allmänt, Mat & Dryck

I fredags gick jag och några kollegor ut och åt lunch, det var ju snart helg.

Efter jobbet satte jag mig på ett tåg hem mot Sundsvall. När jag kom hem till mamma och pappa bjöds det på bubbel och plock. Vilket välkomnande!

På lördagen fyllde Fredrik år så han, Viktoria, Douglas och jag startade dagen med att gå på Brasserie Verket och äta brunch. De hade så mycket gott så när vi gick därifrån trodde vi att vi skulle spricka.

På lördagkväll kom Fredriks släkt och firade honom. Så då blev det fika och presentöppning. På söndagen tog vi det bara lugnt innan det blev dags att oss att ta tåget hem till Uppsala igen.

Skönhet

Förra veckan hade jag den otroliga turen att vinna dessa produkter från Elemis på en av deras Instagramtävlingar. Idag hämtade jag ut produkterna och jag är så förväntansfull att testa dem. Jag är ju väldigt förtjust i enzympeelingen jag har sedan tidigare från Elemis så jag tvivlar inte på att även dessa produkter kommer imponera på mig.

Skönhet

Nu är verkligen hösten här och jag är så taggad på att kicka igång höstens beautyrutiner. Under sommaren låg jag lågt med syror, peelingar och aktiva ingredienser och körde istället på mildare rutiner. Vissa dagar gjorde jag knappt någonting mer än rengöring. Det blir ju lätt så under sommaren men jag märkte att min hy hamnade i obalans, så nu är jag mer än redo för rutiner igen och därför har jag köpt lite nya godbitar att sätta tänderna i den här hösten.

Rengöring från Beauté Pacifique
C-vitamin-serum från Klairs
Lyster-serum från LJH Leejiham
Ögonmask från Darphin
Återfuktande dagkräm från Bliss

Sen har jag även införskaffat mig en ny doft - Laura Merciers "Ambre Vanille" som luktar så gott.

Mat & Dryck

Igår efter jobbet mötte jag upp Matilda och Ella för en tjejkväll. Vi gick och handlade för att göra lite olika pizzor till middag, sen gick vi hem till Ella. För mig blev det en löjromspizza med creme fraiche och den var såå god. Vi åt, drack vin och surrade hela kvällen. En riktigt härlig tjejkväll.

Allmänt, Mat & Dryck

I fredags kom Anna och Daniel och hälsade på oss. Så när jag kom hem från jobbet gick vi och köpte pizza och sen gick vi hem till oss och åt. Jag åt en supergod oxfilépizza och drack rödvin till, mums! Sen tittade vi på Fångarna på fortet och Kristallen och åt Gino till efterrätt.

I lördags åkte jag in till Stockholm för att fika och strosa på stan med Matilda, Ella och Anna. Vi gick på Mellqvist och fikade och surrade om allt möjligt. Sen gick vi på stan och jag fick med mig två kuddfodral, örhängen och en pälsjacka. När jag kom hem så gjorde Fredrik och jag middag och tittade på Postkodlotteriet.

I söndags sov vi ut och låg länge och drog oss i sängen. Resten av dagen tog vi det bara lugnt och samlade krafter inför kommande arbets/skol-vecka.

Hem & Inredning

Såhär ser en liten del av vårt vardagsrum ut. Är så nöjd med strandkastanjen som har fått tagit plats i min Cloudy-kruka som jag fick i julklapp. Äntligen fick den komma till användning på riktigt. Vi börjar ju komma iordning ordentligt i lägenheten nu, det enda som egentligen saknas är köksstolar. Jag ska försöka ta fler bilder på lägenheten så att ni får se hur vi bor.

Allmänt

Igår var ju, som ni vet, min första dag på nya jobbet. Det gick jättebra och jag tror att jag kommer trivas bra.

Nu sitter jag på pendeln som snart ska avgå, redo för arbetsdag nummer två.

Förresten, titta så mysigt vi har det på kontoret.

Allmänt

Idag har varit min sista semesterdag och imorgon återgår jag till jobb igen, men inte vilket jobb som helst utan ett helt nytt jobb. Imorgon är ju nämligen min första dag som Produktkoordinator på Campadre som jag berättade om tidigare i sommar. Samtidigt som det känns tråkigt att sommaren och semestern är slut så känner jag mig otroligt pirrig och förväntansfull över vad som väntar mig imorgon.

Så ikväll fixar jag naglarna, packar väskan och lägger fram morgondagens outfit. Jag gillar att vara förberedd och dessutom underlättar det imorgonbitti när jag för första gången på jättelänge ska kliva upp redan kl 6.

Allmänt

Idag har det varit strålande sol här i Uppsala så Fredrik och jag bestämde oss för att ta en promenad och kolla in staden lte. Vi började med att gå till Botaniska trädgården och slottet som var så fint. Sen fortsatte vi promenaden genom centrum och sedan hem igen. Totalt blev det en promenad på 7,5 km. På vägen hem stannade vi till och köpte med oss fika. Uppsala är verkligen en jättefin och mysig stad så här tror jag att vi kommer trivas bra.

Ljushållare - rum21 // Lampa - Kartell // Kuddfodral - H&M Home // Matta - Ellos // Ljuslykta - Tom Dixon // Stol - rum21

I samband med flytten har det blivit mycket kollande efter inredning. Vi ska köpa nya köksstolar och är lite sugna på dessa klassiska svarta med rotting-sits från TON, men vi är inte helt säkra. Ska nog gå och provsitta dem någon dag efter jobbet nästa vecka. Sen är jag lite sugen på att byta ut vardagsrumsmattan och uppdatera lite inredningsdetaljer.

Jag tycker att hösten är som en nystart vad gäller det mesta, då är man tillbaka efter sommarens ledigheter och redo att komma in i rutiner och vardagen igen. Detta gäller även hemmet, inför hösten och vintern vill jag gärna plocka undan det somriga och göra det lite murrigare och mysigare. Vi får se vad det blir för nytt här hemma.

Ny dag och Uppsala bjuder på fint väder idag igen. Jag startade dagen med pannkakor och Nyhetsmorgon och nu ska jag försöka få ordning på det sista i lägenheten. Sen väntar troligtvis besök av Ella och då får vi se vad vi hittar på. Kanske går vi en sväng in till stan och sätter oss på en uteservering och njuter av solen. Ha en fin dag allihop!

Idag startade jag dagen med att lägga ansiktsmasker. Började såklart med att peeling och använde min favorit från Elemis. Den är så mjuk och härlig också luktar den otroligt gott.

Sen la jag en rengörande mask från Lush...

...också avslutade jag med en ögonmask från Darphin som tar bort svullnad och mörka ringar och la den skummande syremasken från Bliss i resten av ansiktet.

Det var ett tag sen jag tog mig tid att lägga andra masker än sheetmask´s så det var väldigt härligt att äntligen unna mig det. Nu känner jag mig ren och återfuktad och redo för dagen.

Sen tittade äntligen solen fram och vi låg på stranden hela dagen.

Jag älskar att läsa böcker när jag är på stranden och den här gången läste jag Etthundra mil av Jojo Moyes.

När det blev lunchdags gick vi till Malibu Beach Bar igen och jag åt en jättegod Club Sandwich.

Efter lunchen köpte vi öl och sangria och låg och pressade i solen.

På kvällen åkte vi till Fuengirola för att gå i lite butiker och dricka några drinkar.

Fjärde och sista dagen i Spanien (och resan) bjöd även den på strålande sol så då gick vi till stranden igen.

Även denna dag åt vi lunch på Malibu Beach Bar och den här dagen fick det bli en sallad med kyckling, oliver, äpple och en tropisk dressing. Så god. Också lyxade jag och Viktoria på med både sangria och cola.

Efter en heldag på stranden så gick vi hem och fixade oss för att gå ut och äta resans sista middag och då hamnade vi på restaurangen Lucena II. Jag åt en skaldjurspasta och drack resans billigaste vin (25 svenska kronor/glaset).

Sen var det dags för mig och Fredrik att ta tåget till flygplatsen och åka hem till Sverige igen efter en superhärlig vecka i både Italien och Spanien.

Fredrik och jag har haft några intensiva dagar den senaste veckan. Först har vi packat ner hela lägenheten i flyttlådor och i söndags flyttade vi ner allt till Uppsala. Igår flyttstädade vi hela dagen och idag har vi lämnat över nycklarna till de nya hyresgästerna. Så skönt att vara klar med allt, har varit så trött och slut de senaste dagarna så det blir härligt att få andas ut och ta det lugnt några dagar tills vi flyttar ner på söndag. Då väntar uppackningen av alla saker men det ser jag fram emot att få pyssla och dona med. Tänk att om några dagar är vi Uppsalabor.

Fredrik och jag kom fram till Torremuelle i Spanien ungefär vid 8-tiden på kvällen och då blev vi upphämtade vid tågstationen av Fredriks mamma, syster, moster och kusin som vi skulle bo hos under dessa dagar. Vi lämnade av väskorna i lägenheten och sen gick vi direkt ut och åt middag på Malibu Beach Bar som låg precis vid vattnet och var väldigt mysigt.

Gänget

För mig fick det bli en hamburgare och rödvin (såklart).

Efter maten satte vi oss i en av deras härliga lounge-soffor (det var verkligen precis att vi fick plats) och beställde drinkar, det blev jordgubbsmojito för mig.

Vår första heldag i Torremuelle var det alldeles molnigt så vi fick skippa stranden. Istället tog vi en långpromenad upp på berget för att besöka Benalmadena Pueblo (Gamla stan).

Stan var så liten och pittoresk, här är torget. Så mysigt.

Vi åt lunch på Restaurante Plaza, en av restaurangerna som låg runt torget. Jag beställde in tonfisk med guacamole och ingefära och herregud så gott det var.

Under tiden vi åt kom det dessutom en man som spelade harpa på torget. Som taget ur en film.

Efter att vi strosat runt ett tag i Benalmadena Pueblo så satte vi oss ner och fikade. Det blev någon form av glassbomb och sangria för mig.

Sen promenerade vi hem till lägenheten igen för att fixa oss för att gå ut och äta middag.

Den här kvällen åt vi på La Viborilla som hade jättefin utsikt över vattnet.

Jag åt grillad bläckfisk och det var så gott. Hade längtat efter bläckfisk hela resan men inte hittat något ställe som serverade det, förrän nu. Lyckan.

Vi satt här länge och såg solen gå ner och himlen ändra färg till rosa. Verkligen en supermysig restaurang, speciellt på kvällen.

Efter en tågresa på ca 1,5 h och en kort bussresa så tog vi oss fram till Sirmione. Vi checkade in på hotellet och sedan tog vi cyklarna (fanns att låna på hotellet) och cyklade iväg för att äta lunch och sedan lägga oss och sola och bada ett tag innan vi cyklade hem för att duscha och fixa oss för att gå ut och äta middag.

Första middagen i Sirmione åt vi på en jättemysig restaurang som hette Villa Pioppi och som låg i det här fina hotellet och vette ut mot sjön.

Vi beställde båda två in oxfilé vilket vi är så glada över. Det var verkligen den godaste köttbiten vi någonsin ätit, den smälte i munnen. Till det drack vi ett gott Ripasso-vin.

Till efterrätt beställde jag in en crème brûlée och Fredrik en vaniljpannacotta och sen satt vi på restaurangen och drack vin resten av kvällen. Åker ni till Sirmione tycker jag verkligen att ni ska äta på Villa Pioppi.

Dagen efter tog vi cyklarna och cyklade längst ut på udden för att upptäcka staden.

I hela Sirmione finns det flera mindre ställen där man kan ligga och sola och bada. Det här låg precis bredvid borgen.

Fredrik och jag strosade ut mot toppen av udden och la oss på klipporna och solade och badade ett tag innan vi fortsatte vår tur runt i staden.

När det var dags att äta lunch satte vi oss på restaurang Girasole och beställde några smårätter att dela på. Vi började med varsin caprese.

Sen melon och parma.

Och slutligen fettuccine bolognese. Mums på allt!

Så mycket blommor och grönska i Sirmione, vill också ha såhär på mitt framtida hus.

Vår sista kväll åt vi på restaurangen Mavalà som vi cyklat förbi några gånger. Vi åt varsin pizza och de här pizzorna var tusen gånger godare än de i Milano! Dagen efter packade vi ihop oss, cyklade ner till badplatsen och solade och tog ett dopp innan vi tog tåget mot Milano för att flyga till Spanien, men mer om det någon annan dag.

Sirmione var verkligen otroligt vackert och jag önskar även här att vi hade haft någon extra dag. Jag skulle absolut vilja åka till fler ställen runt Gardasjön så jag kan verkligen rekommendera en resa hit.

Vår andra dag i Milano började med frukost på hotellet och sen en promenad bort till Castello Sforzesco, ett stort slott byggt mellan 1300-1500-talet. Det här är utanför slottet där det var en stor fin fontän.

Man kunde boka guidade turer eller besöka olika museum inuti slottet men vi gjorde varken eller, för oss räckte det att bara strosa runt och titta.

På baksidan av slottet ligger Milanos största park, Parco Sempione. En otroligt fin park som vi promenerade runt i tills vi tog oss till andra sidan parken.

På andra sidan ligger nämligen Arco della Pace som är Milanos triumfbåge och ett historiskt landmärke för Italien. Det kunde vi ju inte missa.

Något annat vi inte kunde missa under vårt besök i Milano var ju såklart Duomo di Milano som är världens näst största katedral. En otroligt imponerande byggnad vilket det märktes att det var fler än vi som tyckte då det var så pass lång kö för att gå in att Fredrik och jag helt enkelt fick skippa det.

Istället gick vi in till vänster om Duomo, in till Galleria Vittorio Emanuele II.

Wow säger jag bara, jag har sett mycket bilder på denna galleria men att se den i verkligheten var något alldeles speciellt. Den var verkligen helt otroligt vacker. Jag kunde inte få nog så tillslut fick Fredrik nästan släpa ut mig.

Det finns en sägen som säger att om man snurrar tre varv motsols på höger häl på tjurens pung garanteras man lycka, tur och framgång.

Sen var vi sugna på något att dricka och gick till Terazza Aperol som hade väldigt cool inredning.

Kolla baren!

Vi satte oss ute på takterassen där vi hade en otrolig utsikt över Duomo. Jag beställde en Aperol Spritz och Fredrik en Mojito också satt vi där och njöt av värmen, solen och den fina utsikten tills det var dags att börja gå tillbaka till hotellet.

På vägen till hotellet gick vi förbi en liten park med en staty av Leonardo Da Vinci också passerade vi Teatro alla Scala igen.

Väl tillbaka på hotellet fräschade vi till oss efter en lång dag ute i värmen och sen promenerade vi tillbaka till området vid Castello Sforzesco för att gå på restaurangen Farinella som vi hade gått förbi tidigare under dagen.

Vi beställde båda två varsin pizza. Jag en med parma och mozarella och Fredrik en med salami. De var goda men lite torra, vilket blev en besvikelse då vi sett fram emot en riktig italiensk pizza..

Sen avslutade vi kvällen med att köpa glass som vi åt medan vi långsamt strosade tillbaka till hotellet, för dagen efter väntade resan mot Gardasjön och Sirmione.

Hela Milano var fantastiskt vackert och vi hade mer än gärna stannat någon dag längre. Men vi åker gärna tillbaka hit någon gång.

Ikväll har vi varit på födelsedagsfest och firat Anna i riktig 90-talsanda. Såhär såg jag ut.

Såhär fint hade hon dukat och fixat iordning.

Också bjöd hon på god mat och jag åt som vanligt tills jag var proppmätt.

Födelsedags"barnet"

Dessutom bjöd kvällen på tävlingar och dans och väldigt väldigt mycket skratt. En väldigt trevlig kväll, tack Anna!

Nu är vi hemma i Sverige igen och jag har så mycket bilder att visa er från vår härliga semester. Jag börjar med dessa från vår första dag i Milano. Vi kom fram vid 18.30 ungefär och då gick vi direkt till hotellet och fräschade till oss för att sedan leta någonstans att äta. Det fick tillslut bli en mysig restaurang som hette Trulli Love.

Restaurangen var relativt liten men hade ändå två våningar och vi fick sitta på övervåningen.

Jag åt hummer-ravioli och Fredrik åt fikon-ravioli. Båda var supergoda men Fredriks var nog snäppet vassare. Den smälte i munnen. Till det drack vi varsitt gott glas vin och avslutade med varsin efterrätt som jag glömde bort att ta kort på.

Efter att vi ätit strosade vi runt lite i stan och påvägen hem gick vi förbi Teatro alla Scala som var såhär fin i den mörka kvällen.