Snart har vi lov, vilket inte kunde vara mer behövligt. Jag tycker att vi har mycket i skolan just nu, vet inte om det bara är jag som tycker det, men i vilket fall som helst så stressar skolan mig ganska mycket just nu. Speciellt matten. Finns inget som jag ogillar så mycket som Matte 2b. Något som känns skönt i alla fall är att ungefär halva Sa2 ligger efter och just nu är många på F-nivå, vilket betyder att det inte är fel på oss elever utan det är att kraven i matte 2b är orimligt höga. Man har ju valt Sam av en anledning - man är inte så bra på matte.

Men annars är allt bra här, det börjar bli varmare och Pedro berättade för mig att snart kommer folk börja va på stranden igen och sola. Familjen kommer ner om en vecka och jag längtar ihjäl mig, ska bli så skönt att träffa dem igen även fast det inte var längesen vi sågs sist.

I fredags hade vi ingen skola, utan hela gymnasiet åkte till Sierra Nevada! Vi hade delat upp gymnasiet så att Sa2, Ek2 och Gy3 åkte den tidiga bussen, som gick 06.00 från Feriaplatsen, så det var upp tidigt som gällde! Vi fick en jättefin dag och det var riktigt roligt att åka skidor igen! Älskar att man kan sitta där uppe och sola, solen tar mer än vad den gör nere i Funkan på sommaren<3 På kvällen när vi kom tillbaka blev det afterski och sedan somnade jag direkt.

Resten av bilderna är från igår när jag, Talavera, Sarah Härdin, Emmy och Ella var i Sierra Nevada igen. Vi bestämde oss helt enkelt för att vi ville åka dit en dag till. Vi fick om möjligt en ännu soligare och finare dag än i fredags, dock var det alldeles för mycket folk i backen och ganska mycket köer. Vi åkte i alla fall från funkan klockan 06 på morgonen igen och kom hem igår kväll klockan tio. Då var jag helt slut och somnade gott i min säng, har gått upp tidigt hela helgen, varit ute, åkt skidor på hög höjd och inte vilat så mycket, så min söndag kommer bestå av film & mys. Kraam

I tisdags var det alla hjärtans dag, jag spenderade hela dagen med mina älskade tjejer. Efter skolan åkte vi till Mira mar & käkade på TGB för att sedan kolla på fifty shades darker. Älskade den!! För tillfället drunknar jag i plugg och skolan stressar mig ganska mycket. Det börjar bli vår här - så underbart och imorgon åker vi till Sierra Nevada med gymnasiet, vilket ska bli så roligt! Skidåkning är ju det bästa som finns! <3

Nu är jag tillbaka i Funkan igen, landade sent i tisdags kväll. Birgitta och Sara hämtade mig på flygplatsen och då åkte vi direkt hem. Slocknade strax efter 01 och sedan var det upp och tillbaka till skolan igen. Vädret är ju helt underbart här just nu, det känns som vår och det är bara februari! Idag vaknade jag dock till regn, vilket är mindre mysigt. MEN det är fredag och då är vi glada!!

Jag skulle ljuga om jag säger att det inte var jobbigt att åka tillbaka. Grät precis hela vägen till flygplatsen och just där och då ville jag inget annat än att stanna kvar hemma. Det var en ganska konstig känsla, för jag har aldrig på riktigt känt att jag inte vill åka tillbaka. Jag hade väldigt mycket hemlängtan vid jul, men på jullovet hann jag vila upp mig ganska mycket och var taggad på att åka tillbaka. Nu, när jag kom hem och träffade familjen och släkten som var på semester från Göteborg och fick umgås med de personer som jag älskar allra mest så var det extremt jobbigt att lämna. Jag älskar att somna i min egna säng, äta mammas mat, känna den tryggheten som man bara kan känna hemma och framför allt att bli lite ompysslad och inte behöva ta så mycket ansvar hela tiden. Jag känner mig så kluven för jag vill vara på båda ställena, vilket jag förstår är helt omöjligt. Jag vet att allt hemma finns kvar och att jag alltid kan komma hem när jag vill. Något som däremot inte kommer finnas kvar är året här och jag ska ta vara på varenda minut. För trots att det är lite jobbigt ibland så har jag det väldigt roligt, ibland blir det till och med lite för mycket av det roliga. Vet att det väntas en rolig tid här i Funkis och jag vill verkligen ta vara på tiden som är kvar!

Lite bilder från mina dagar hemma <3

Sista bilderna är från igår när det var soligt och vi skippade den vita fisken i skolan och åt lunch på strandpromenaden istället. Älskar sådana dagar!

I fredags var jag ledig från skolan för att jag på förmiddagen skulle ta tåget till flygplatsen och sedan flyga hem! Var så skönt att komma iväg lite trots att det inte var längesedan jag var hemma vid jul. Anledningen till att jag flög hem var för att världens finaste faster fyller 50 och det ville jag verkligen inte missa. Även Cia hade flugit hit från Tyskland så vi överraskade Nenne i hennes stuga!

I lördags fyllde Nenne år, så först på förmiddagen åkte vi lite skidor i Duved. Vid 14-tiden åkte alla upp till Buustamon som är ett hotell mitt uppe i skidbacken. Mange hade hyrt hela stället och där väntade lunch, bad & spa och trerättersmiddag. Det blev en så otroligt fin och känslosam kväll, min fina faster som betyder så mycket för mig fyllde 50 och samtidigt friade Stefan till min älskade kusin<3!!!

Idag åt vi frukost här och om en stund ska vi åka tillbaka hem. Tack så mycket till världens bästa Magnus som har fixat såhär fint, vi alla älskar dig jättemycket!!!

Helgen började med att jag, Corren och Sara Talavera överraskade Sarah Härdin som har fyllt år med en överraskningsmiddag uppe i Mijas. Kvällen var spontan men den blev väldigt lyckad, trots det att restaurangen vi egentligen skulle äta på var stängd, men vi hamnade på ett mysigt ställe med god mat. Det kan ju aldrig bli tråkigt med mina tjejer! <3 Underbart att man kan sitta på en uteservering i januari på kvällen!

Sen på lördagen var det upp tidigt som gällde då vi skulle åka till Malaga med humhum. Vid 9.00 gick bussen från feriaplatsen och vi åkte i ca en timme innan vi kom fram till ett ställe där de gjorde ekologisk olivolja. Det var en bra bit upp i bergen så bussresan dit var ganska krokig och lite läskig + att det var riktigt kallt där. Men det var lite roligt att se hur man gör olivolja och jag skulle säga att det ligger ganska mycket jobb bakom, så det är värt att tänka på det när man köper olivolja hemma. Det var i alla fall hemma hos en spansk familj som hade producerat olivolja under en väldigt lång tid, om jag fattade det hela rätt.

Efter olivoljan åkte vi vidare till en restaurang där vi fick trerätters spansk middag med bland annat Paella. Är inte ett stort fan av paella, men det hela var mysigt och väldigt spanskt och mysigt fixat av skolan. Efter middagen avslutade vi med att åka till Jardín Botánico-Histórico, detta är en stor trädgård med lite annorlunda träd osv. Det var riktigt fint hur som helst!

Kvällen igår spenderades hemma trots att Sara ville ha med mig ut. Kollade film och däckade tidigt och sov sedan ut ordentligt idag på morgonen. Det behövdes vill jag lova. Min söndag har varit riktigt lugn, har gått en promenad och pluggat resten av dagen. Imorgon är det måndag och ny vecka, skulle gärna behövt lite längre helg. KRAMMM

(De mesta av bilderna ovanför är från finaste Ellas blogg) <3

I fredags firade vi finaste Sarah som fyller år, vi var hemma hos henne och åt tacos innan det trillade in en hel del folk från skolan, riktigt rolig kväll <3

Igår på dagen gick jag och mamma i lite affärer och sen lunchade vi tillsammans med Sara och Bridget nere på strandpromenaden, satt i solen ute, hur härligt som helst och det är bara januari!

Avslutade lördagskvällen med middag på en restaurang vid tapastorget med mamma & Sara <3

I onsdags efter skolan kom Nenne & Mickan och överraskade mig här i Fuengirola, blev så otroligt glad och kunde inte sluta gråta, att äntligen få krama om dem efter nästan 6 månader var så himla underbart!! Gick med till deras hotell och där satt vi bara och snackade tills sent på kvällen ända tills mamma (!!) gick in genom dörren och överraskade mig också. Sen på torsdagen fyllde jag 18 och min födelsedag kunde inte bli bättre! På kvällen åt vi på en Italiensk restaurang som heter Ginos och ligger precis vid mira mar, kan verkligen rekommendera den för det var hur gott som helst! Är så verkligen så glad att de kom hit till funkan <3