Nu sitter vi på flygplatsen här på Bali och väntar på flyget som ska ta oss hem till Sverige. Vilken resa vi har haft. En månad går fort när man har roligt. En resa full med upplevelser och fina minnen, och tänk att just jag har fått uppleva allt det här tillsammans med henne, fina mamma. Helt magiskt. Bye Bye Bali, vi ses snart igen!!

Nu har vi checkat ut från Le grande hotell i Uluwatu som blev vårt tionde och sista hotell på denna resa. Verkligen ett bra avslut på denna resa.

Idag började vi förmiddagen med en promenad ner till dreamland beach. Och vilket ställe!!! Bland den finaste strand jag har varit på. Så fint med alla klippor och det kristallblåa vattnet. Vi gick sedan tillbaka till hotellet och eftermiddagen spenderande vi vid hotellets pool, (i skuggan på grund av att vi igår brände oss under båtfärden hit). Efter restaurangbesök på hotellet och packning ligger vi nu i sängen och ska sova, för imorgon väntas en lång resa hem.

Solnedgången på Gili var något helt fantastiskt. Två kvällar hyrde vi cyklar och cyklade bort till andra sidan ön och satte oss och drack drinkar i solnedgången. Helt fantastiskt.

Nu har vi varit på Gili Trawangan i en vecka, vilket ställe!! Helt förälskade. Fantastisk strand, snorkling, fina och mysiga restauranger. Hela ön var fantastisk. Vi hyrde cyklar två eftermiddagar och cyklade runt ön och hittade väldigt mysiga ställen. Vi bodde på Trawangan dive, vilket vi verkligen kan rekommendera. Vi bokade på flera nätter allt eftersom, vilket gjorde att vi stannade på Gili lite längre än vad som var tänkt. Nu har vi dock kommit tillbaka till Bali och ska stanna här i Uluwatu två nätter, innan det är dags att avsluta vår tripp och åka hem till Sverige igen.

Mengwi - Royal Family Temple

Gitgit - waterfall

Lovina - beach

Banjar - Hot spring

Munduk

Perean - coffee garden & spice

I måndags var vi lite kulturella. Vi var nämligen ute på en heldagstur. Vi blev upphämtade på hotellet på morgonen och i cirka 9 timmar bilade vi runt genom Bali och besökte många fina platser. Vi besökte tempel för att sedan åka vidare till gitgit- Balis största vattenfall, vi badade i varma källor och besökte en kaffe-och kryddodling där vi fick provsmaka olika kaffe- och tesmaker. Mamma köpte med sig ett kokosnötskaffe hem, en favorit. Verkligen en lyckad dag.