Idag har jag snorklat igen och sett fiskar denna gången!! Såå coolt. Jag, Stefan (Petes bror) och några av hans kompisar åkte till Shelly Beach idag och den stranden är känd för sin snorkling. Där är både snorklingsgrupper och dykargrupper och sånt.

En av de andra tjejerna hade iallafall med sig sin snorkel som jag fick låna och jag snorklade runt lite och såg som sagt lite fiskar! Det var ju inget barriärrevet direkt haha och jag höll mig rätt nära stranden men såg flera stycken som verkligen var "tropiska fiskar" liksom och vissa var stoooora! Häftigt att de är så pass nära stranden och med så mycket folk i vattnet. Det är söndag idag och vädret var helt fantastiskt så det var mycket folk på stranden.

Som sagt är det söndag vilket innebär att det är min sista heldag i Australien imorgon! :( Känns tråkigt. Men sen väntar ju Thailand och det ska bli roligt så sörjer inte alltför mycket. Imorgon ska jag iallafall möta upp Julia igen och vi ska bruncha i Mosman och sen ligga lite på stranden antagligen. Jag sover hos henne sen tills tisdag då jag flyger från Sydney till Krabi. Dock går inte planet förrän halv tio på kvällen så har lite tid att göra saker på tisdag också :)

Igår intog svenskarna Ivy för poolparty! Bästa poolpartyt någonsin, allt var sådär perfekt: Solen stekte, vattnet var perfekt temperatur, ölen var kalla, sällskapet var skönt.. Vi var där redan vid halv tre och ramlade in här hemma vid halv tolv. Så blev ändå en hyfsat tidig kväll vilket var behövligt men då hade man ju varit igång ett antal timmar minst sagt..! Så idag är jag trött. Blir nog bara horisontellt läge på stranden största delen av dagen, inte mig emot!

Nu är jag tillbaka i Sydney igen efter två dagar i Wollongong :) Det var så fantastiskt att träffa Atlanta igen, vi kom fram till att vi inte setts på över ett och ett halvt år! Sjukaste.

Vid lunchtid samma dag som jag skulle åka hem (igår alltså) skulle vi egentligen bara köra bort till Atlantas killes jobb med lunch, men hela eftermiddagen blev istället ett äventyr! Vi körde runt lite planlöst i utkanterna av Dapto och hittade ett jättestort horse rescue centre!! Så typiskt oss att springa på sånt haha. Där var allt från små, små unga shettisar till pensionerade racehästar. Vi spenderade säkert två timmar där och sen körde vi runt lite till och tog små avstickare hit och dit. Bästa dagen med min bästa vän <3

God morgon från Wollongong! Eller från Dapto för att vara exakt, en förort typ. Jag kom hit igår förmiddags. Min bästa vän Atlanta bor här så vi ska hänga några dagar <3 Vi jobbade ihop på Anthony's när jag bodde här, men nu har hon flyttat tillbaka ner hit (hon är uppvuxen i Dapto) och jobbar för en tränare i Kembla.

Igår hade vi en sååå rolig dag! Vi började med att luncha på caféet där hennes room mate jobbar, och sen bar det av mot stranden för snorkling! Jag har aldrig snorklat tidigare och det var sååå läskigt haha men roligt!

Sen åkte vi in till Kiama beach och mötte upp Atlantas kille och hans kompis som precis slutat jobbet och låg på stranden, gick på farmers market och sen körde ut till några jump cliffs och killarna hoppade :) Aldrig att jag skulle hoppa därifrån ens för tusen dollar haha!! Så jäkla läskigt.

Efter det drog vi hem, tog en snabbdusch och sen kom Atlantas pappa och hämtade oss och vi åkte in till Wollongong på middag. Vi åt på en balinesisk restaurang som var sååå bra med hur mycket veganskt som helst. Dock var mig mat oväntat extreeeemt stark haha men bortsett från det var det supergott. Dagen avslutades med att vi åkte bort till fyren i Wollongong och tittade från utkiksplatsen. Det var en ganska dimmig kväll men man kunde se rätt mycket ändå.

Nu är klockan tjugo över sju och jag har precis vaknat och tänkte passa på att blogga lite :) Atlanta har jobbat morgonen och kom precis in genom dörren medan jag skrev den här meningen haha. Ver inte riktigt vad planerna är för idag, vi får se helt enkelt!

Jag har kommit på mig själv med att börja varje inlägg härifrån i stilen "idag var ännu en bra dag!", haha. Men det är ju sant. Idag är det tisdag och jag började dagen ned att hälsa på hos Anthony's, mitt gamla jobb på galoppbanan. Det jobb jag trivts bäst på någonsin! Allt var som vanligt, mycket nytt folk förstås men en hel del gamla godingar kvar :) Både Ed och Phoebe sa att om jag kommer för mitt andra år måste jag komma tillbaka :D Sånt är kul att höra.

Efter jobbtitten tog jag mig vidare in mot Circular Quay där jag mötte upp Julia för att ta färjan över för en stranddag i Manly! Så himla härligt. Jag gillar verkligen Manly. Det är så avslappnat och samtidigt lite posh. Det är typ 80 % aussie vibes och 20 % LA vibes! Vi låg på stranden i någon timme bara, jag är bränd redan sen igår så vågade inte vara på stranden för länge :/ Vågorna var superhöga men vi badade ändå flera gånger så gott det gick, det är så otroligt varmt här i Sydney just nu. Rena värmeböljan till och med för att vara här. Härligt! Men tur att man inte jobbar! Jobba i stallet nu skulle ju vara lite lökigt minst sagt. Efter stranden åt vi en långlunch, kollade i lite butiker, åt glass och sen tog vi färjan tillbaka.

Nu är jag tillbaka hemma och har bara duschat, ätit och slappat :) Är supertrött efter en dag i solen. Imorgon bär det av till Wollongong! Där bor min bästa vän Atlanta. Jag stannar nog en natt, eller möjligen två.

Igår hade jag ännu en fin dag här i Sydney. Efter en runda på stranden (Coogee såklart) och en manikyr (semesterunning!! Man får) åkte jag in till city för att strosa omkring i botaniska trädgården. Det är så fint och mysigt där. Verkligen en oas. Jag hade inte sett några ibis-fåglar dittills, men i botaniska var där såklart hur många som helst! Men inga kakaduor såg jag. När mamma och pappa var här och hälsade på mig såg vi flera stycken :)

Jag kunde inte stanna alltför länge, då jag fått besked att jag var tvungen att vara hemma mellan sju och tio. Mitt bagage hade nämligen äntligen hittat till Sydney! Ni förstår inte vilken lättnad.. Helt galet att jag kom fram i fredags och att mitt bagage kom fram måndag kväll! Vid halv nio knackade delivery-mannen på dörren och så blev jag och min väska äntligen återförenade! Så himla härligt.

Några bilder från botanical garden :) + operahuset och harbour bridge från botaniska-sidan. Som ni kanske ser har jag fått en väldigt ojämn bränna haha.. Hoppas det rättar till sig.

Godmorgon från en ny dag här i Sydney! Klockan är bara halv sju på morgonen och jag har redan varit vaken en timme. Var tvungen att lägga mig redan vid nio igår eftersom jag bara sovit fyra timmar natten innan pga jetlaggen. Så fick ändå typ 8 timmars sömn i natt, härligt.

Igår gick jag min älskade Coogee till Bondi coastal walk! Den är cirka 6 km lång och går längs med eastern beaches. Man passerar Gordons Bay, Clovelly, Tamarama och Bronte. Det är min favoritpromenad i hela världen. Och den mest fotogeniska. Slänger upp lite bilder nedan, och tänk på att dessa t o m bara är mobilbilder! Har laddat upp systemkamerebilden från coastal walken förr, finns i arkivet :) Kan tyvärr inte länka från mobilen.

En liten del av promenadstråket hade skadats av en storm de hade här i juni, så det var en liten omledning så man gick genom Waverly kyrkogård istället för förbi. Den är så himla fin och unik.

Nu ska jag stiga upp och göra lite frukost följt av yoga! Så härligt att kunna yoga utomhus. Sen blir det stranden igen <3 Får inte nog. Jag har bränt ansiktet lite pga glömde smörja in näsan och öronen igår när jag promenerade så jag ser ut som Rudolf.. Men kroppen har fått spf 50 varje dag så den har klarat sig bra. Jag borde ta mig in till city också och kolla läget och gå runt vid Circular Quay och Botaniska Trädgården.. Kanske i eftermiddag eller imorgon.

Hej från paradiset! Idag har jag varit i Bondi! Både beach och junction. När jag stod och väntade på bussen så kom Stefan, Petes bror, förbikörandes och gav mig lift :D Så himla bra. Jag ville till Bondi beach idag för det är farmers market på lördagar :) Den är så himla mysig. Jag köpte date rolls och sugarcane juice. Livets dryck <3 Sen åkte jag vidare till junction, så gick inte ner på själva stranden idag utan gör det någon annan dag när jag kommer från beachwalk-sidan. Det är lite mysigare därifrån. Själva stranden och strandpromenaden är mysig i Bondi men sen när man kommer upp till de riktiga gatorna är det väldigt bröligt.

Väl i junction gick jag till Westfield och tröstshoppade loss. Bagaget är förfarande no where to be seen. Så köpte lite smink (typ mascara, puder och bronzer bara, man använder inte så mycket smink här) och kläder. Det är skittråkigt att inte ha mina kläder! Hade ju planerat att använda alla söta små sommarkläder som bara ligger och samlar damm i garderoben.. Men det är ju inte så svårt att hitta nya här haha, Westfield i Bondi junction är dit ska om ni hatar pengar och vill bli av med dem.

Nu har jag iallafall landat i sängen och lökar sönder, det är såååå otroligt stekigt. Var till och med tvungen att köpa en ny deodorant då min naturliga och milda deo (en av mina få ägodelar jag har kvar, leve handbagaget) inte alls höll måttet. Snart ska jag duscha sen ska jag och Stefan på middag! Ska skicka till Pete att hans bror är bättre än han själv på att bjuda mig på dejt!

Rosie (som jag bor hos) har skaffat wi-fi, so blogglivet här nere i Australien kommer bli så mycket enklare :) Jag anlände igår runt lunchtid och hela resan flöt på fint fram till bagageutlämningen där slutsatsen drogs att mitt bagage är försvunnet.. Kul. Så jag fick vackert åka vidare utan det. Just nu är klockan 8 på morgonen nästa dag och fortfarande inte ett spår..

Förutom detta smolk i bägaren mår jag fint! Jag kom fram till huset runt 2 på eftermiddagen och Marcia var som tur var hemma och gav mig lite kläder, en bikini och så gick vi direkt till stranden! Tur jag bor här där allt finns att låna <3 Vi gick till Coogee såklart, som var helt underbart: Solen stekte, vattnet var perfekt temperatur och stranden var busy men inte overcrowded.

Som sagt är klockan nu runt åtta på morgonen och jag har haft en lång natts sömn så borde inte ha alltför mycket jet lag. Nu ska jag gå och ta lite frukost! Var på Coles och handlade lite mat igår, bästa affären. Jag uppdaterar snart igen!

Paradiset <3

Dagen är kommen! Om några timmar sitter jag på första flyget som i sinom tid ska ta mig till Sydney :) Jag kommer flyga Cork - London, London - Kuala Lumpur och slutligen Kuala Lumpur - Sydney och allt som allt ska det ta ca 30 h.. Får ta det en timme i taget! Jag hatar att flyga. Dessutom ska jag flyga Malaysia Airlines haha, insåg inte ens det förrän efter jag redan bokat.. Snacka om att ha tunnelseende pa billigast pris :') Förhoppningsvis har de slarvat bort tillräckligt med flyg för att fylla kvoten för minst hundra år framöver.

Sitter just nu på jobbet faktiskt, mitt kontor ligger i Airport Business Park så valde att ta halvdag idag då mitt flyg inte går förrän klockan 16. Just nu har jag rast så passar på att uppdatera bloggen. Jag har inte med min laptop på resan så kamerabilderna kommer ni få se när jag kommer hem, men kommer självklart mobilbloggaa lite då och då.

Nu till något annat: I söndags var jag och Durrah och klättrade på Mardyke Arena! Vi har pratat om att göra det ett bra tag och nu fick vi äntligen tummen ur. Jag har klättrat lite med skolan på högstadiet och sen en gång med mitt universitets idrottsklubb och Durrah gick tydligen på klättring i några år när hon var liten så vi är varken pro's eller totala noobs. Det var så himla kul iallafall. Har fortfarande träningsvärk såhär tre dagar efter! Behöver nog komma i lite bättre form..