Veckans Snapshots

Två mysiga dagar med E hos oss // Strandhäng på förmiddagen // Fishtaco-tisdag // Kanske årets sista båttur med glasstopp // Första inskolningsdagen // Kvällstur med R's kusin & fru runt Djurgården // Kräftor på Ingarö // Lördagshäng med fina vänner // Kajaktur bara jag & min kärlek

Melvin 1-1,5 år

Denna vecka har vi börjat med inskolning för Melvin. I torsdags och igår var vi på förskolan några timmar på förmiddagen, lekte och var med på lunchen. Första dagen var det en liten avvaktande kille men som blev mer och mer framåt efter timmarna där. Igår var vi ute på förmiddagen och lekte i regnet. Det blev lite tårar då det bland annat blev smutsigt om händerna och var smått kallt. När vi gick in var det en trött kille. Gråt om vartannat med lek. Jag skulle vara nära och med hela tiden. Jag försökte gå och hämta kaffe vid ett tillfälle - det gick då inte. Panik och gråt. Men detta är ju något helt nytt, det får ta tid. Men så svårt att veta hur jag ska vara där på förskolan som förälder.

Ni andra som har skolat in era barn eller har erfarenheter kring inskolning, hur tycker ni att man som förälder ska vara? På måndag kör jag och M en heldag på förskolan och sedan är tanken att jag ska lämna honom själv på tisdag.

Veckans Snapshots

Bus hos kusin i Oskarshamn // En tur till Ikea // Lugn lunch när farmor nattar M // Eftermiddagslek med kompisen Alicia // Förisväskan till M från mormor // Gröna Lund med syster // Leki Tornparken // Fina blommor från min mormor & morfar // Mysig lör/sön med Sandra & Johanna, trots sura minen på SM i regnet

Vardagsliv, Inredning

För två helger sedan var det den årliga Skärgårdsmarknaden i Brunn. Jag har aldrig varit på den tidigare men oj så mycket fint det fanns. Tror inte detta var sista gången vi besöker denna marknaden. Det fanns så mycket fint som jag ville köpa hem, men några köp blev det. En smörkniv, en mössa till lilleman och en tavla till oss.

Denna hade passat in hos min kära mor!

Gunghästarna..ångrar så att jag inte köpte en i vitt.

Hos denna begåvade kvinna köpte vi en tavla, det gjorde även svärföräldrarna. Jag älskar segelbåten, dock har vi ingen plats för den där vi bor nu. Så det blev en annan tavla.

Melvin 1-1,5 år, Vardagsliv

Att traska runt i mormors trädgård är som en dröm för en liten utforskare som M. Äta svartvinbär, krusbär och hallon. Utforska alla vrån och gömmor, samt leta efter katten.

Vardagsliv

Vi startade denna dag tidigt. Packade bilen, gav Melvin frukost och gjorde mackor till mig och Robert. Sen åkte vi till min bror, svägerska och brorson. Åt lunch och Melvin fick busa av sig med sin kusin. En väldigt bra avslut på denna semester nere i Småland, samt bra start på veckan.

Nu är vi på väg hem igen. Det ska bli skönt att få komma hem, pyssla om där hemma och förbereda inför inskolningen nästa vecka.

Veckans Snapshots

Avslutar veckan med veckans snapshots istället för att starta nästa. Kort och gott, en väldigt bra första mammalediga veckan!

Vattenlek hos farmor & farfar // Strandhäng med Alicia & föräldrar // Svärmor bjuder på nybakat // Lite lek vid stranden innan regnet kom med morbror // Utforska mormors trädgård // Mysig brunch med Hanna & Miranda // Lek med kusin Maximilian // Kvällsbad på morbrors jobb // Bärletande hemma hos kompisarna Siri & Lasse

Vardagsliv

Vi är nere i Småland hos mina föräldrar ett par dagar. Hittills har det regnat och regnat och så har det regnat lite till. Men några små uppehåll har det tack och lov varit. Så vi har varit och lekt på en strand som finns några kilometer bort från mamma och pappa och promenerat i min mammas trädgård och ätit bär. Drömmen för M som är en riktig bärälskare!

Idag väntas massa roligheter. Först en mysig frukostdejt med två av Melvins gudmödrar. Eftersom jag vaknade alldeles för tidigt och lyckades inte somna om har jag passat på att göra Ingefärsshot som jag tänkte ha med mig, och nybakat bröd från bageriet..mums!

Från min Instastory i morse

Melvin 1-1,5 år, Vardagsliv, Familj

Äntligen är månaden här! Både på gott och ont.. Jag är mammaledig fram till skolan börjar för min del. Min sista termin på förskollärarprogrammet. Och de emellan ska vi skola in Melvin på förskolan. När blev han så stor?!

Men innan det ska vi njuta av varje lediga dag vi har tillsammans. Vi börjar med några dagar nere hos mina föräldrar och vänner.

Throwback days, Melvin 1-1,5 år, Månaden i bilder

Då blickar vi framåt mot Augusti och tackar Julimånad. En månad som började med två härliga veckor semester tillsammans med familj och vänner. Många härliga sommarminnen har vi skapat. Allt från båtutflykter, cykelturer, badstunder och massa lek och bus såklart!