Nu har det gått lite drygt en vecka sen vår kanin Theo somnade in. Vi var i Spanien när det inträffade och vi fick ett samtal om att Theo dött. Jag blev verkligen chockad och framförallt väldigt ledsen. Theo började vara lite slöare för ett par veckor sen och hade lite problem med att hoppa, så vi åkte med honom till veterinären men där kunde dom inte hitta något fel. Vi fick en inflammationsdämpande medicin, som vi skulle ge Theo i en vecka, och hoppades att det skulle hjälpa. Jag trodde att vår lilla skrutt var på bättringsvägen, men tydligen inte. Han hade krupit in i massa hö i buren och somnat in där. Det kändes så himla dåligt att inte vara där med honom under hans sista tid, men samtidigt vet jag att han hade det bra då både min mormor och farbror varit dit och gett honom mat, hö, vatten och godsaker.

I lördags fick jag säga farväl till Theo. Mormor & morfar hade gjort en jättefin kista åt Theo med bomull, blommor och en filt. Han var så fin och fridfull när han låg där i kistan. Jag satt vid honom en stund och det kändes bra att bara få känna och säga hejdå till honom. Därefter begravde vi honom vid ett av våra äppelträd. Saknar Theo så himla mycket, och det var så konstigt att komma hem och känna att han inte var där. Jag har försökt hålla mig sysselsatt i hopp om att känna mig någorlunda okej inombords. Vila i frid Theo

Smink, Smink & Skönhet
it's all about the contouring

Anastasia Contour Kit | NYX – Highlight & Contour Pro Palette | Milani – Blush Brush

Hej fina ni!! Är det någon fler än jag som också måste inventera i sminklådan och börja handla in nytt smink som passar nu till vintern? Om så är fallet tänkte jag bara meddela att ni nu får 20 % rabatt på ett HELT köp på Xbeauty.se om ni anger koden "fall20" i kassan. Hur bra är inte det? Jag ska iallafall helt klart passa på försöka fynda lite smink och skönhetsprodukter. Ha en superhärlig söndag <3

Resor, Spanien, Marbella

Hej! vi har nu spenderat 2 ljuvliga dagar i Spanien. Vi landade kring 19.30 och åt middag när vi kom till hotellet, därefter kikade vi runt på hotellet lite grann. Här ovan kan ni se ett handplock av vad som fanns att välja mellan på frukostbuffén. Jag är vanligtvis inte så förtjust i frukost, men denna var väldigt god och en bra start på dagen.

Hotellet som vi bott på hittills är Vincci Selección Estrella Del Mar, lite avskiljt men ändå nära till havet och med ett stort poolområde & en beach club. Det är väldigt lugnt och avslappnande att vara på hotellet, det man saknar är däremot gågator och restauranger i närheten. Nästa hotell som vi ska till kanske har mer av det.

Första morgonen så var det till en början ganska molnigt men vi valde ändå att slappa vid poolen ett tag innan lunch, och att därefter åka in till Marbellas centrum och en av hamnarna som finns där. Ovan kan ni se två bilder från en av fyra pooler på hotellområdet. Vi gick efter stranden och letade restaurang och hittade en jättemysig.

De senaste bilderna är tagna i Marbellas centrum. Det var riktigt trivsamt att vandra efter den långa strandpromenaden. Temperaturen ligger på ca 20-25 grader ungefär och det känns ganska lagom, inte så att man behöver frysa iallafall. Jag tycker att Marbella är väldigt fint med många mysiga cafeér och kiosker vid havet. Så härligt att bara kunna vila på stranden och sen gå ca 10 meter till ett mysigt café. Vi valde att äta en frozen yoghurt istället för att gå på kafé och jag försökte använda mig av min knövliga spanska. Skulle helt klart kunna tänka mig bo här haha, tycker så mycket om lugnet, värmen, närheten till havet och att det finns större butiker runt i kring.

Hoppas att ni haft en bra vecka än så länge, ska försöka posta fler bilder senare! Kram <3

Resor

Hoppas ni alla har en trevlig helg och halloween än så länge, själv har jag jobbat, badat med familjen i Bureå och packat min resväska för imorgon bär det av på nya äventyr! Vi bokade en resa till Malaga, Spanien lite spontant för ungefär 1,5 vecka sen för att hela familjen var ledig. Känns jätteroligt och härligt att åka och resa igen men det känns fortfarande lite overkligt att vi verkligen ska fara. Hur som helst så tänkte jag berätta att bloggen kommer uppdateras under resan så gott det går, kika gärna in här om ni vill, kram <3

Grekland

Under resan i Grekland valde vi mellan att åka från Kalymnos in till Kos stad eller om vi skulle åka på båtutflykt med reseguide. Vi bestämde oss för båtutflykten och det är jag väldigt glad över att vi gjorde!

Vi åkte buss från hotellet i Mirties & Massouri in till hamnen i Pothia. Där möttes vi av den här superfina träbåten och nästan direkt så kändes det att vi valt rätt. Vi satt högt upp på båten och solade samt njöt av utsikten och musiken som spelades.

Ganska snart så körde vi förbi en fiskodling och där var en hel flock delfiner och gottade sig. Trodde först inte mina ögon..tänkte bara "kan det vara..." och ja! mycket riktigt så var det delfiner. Vilda delfiner. Åh vad glad jag blev över att få se dom. Tydligen så åt delfinerna så vi fick se dom en ganska lång stund.

...så här glad var jag när jag fick syn på delfinerna...

...och när jag fick prova styra hela båten, häftigt!

Här började vi skymta hamnen i den lilla byn Vathy. Vi gjorde ett kortare stopp för att få chansen att ta sig en färskpressad juice eller en glass innan vi skulle vidare på båtutflykten.

Tyvärr så kom några regnmoln och det började regna en stund, vi fick därför inte så himla många bilder. Vi gömde oss under tak och beställde en milkshake med smak av vanilj, cookie och banan, mums!

//Efter Vathy styrde vi båten mot den lilla ön Plati//

På Plati fanns bara ett hus, en kyrka, en strand och getter. Jag och Albin valde därför att snorkla från båten istället för att gå i land på ön. Det fanns massor av fiskar vid båten och medan några matade dom med bröd så passade vi på att hoppa ner i det ljumma vattnet. Det var verkligen helt underbart att snorkla, vattnet är så salt att man knappt behöver simma, och fiskarna simmade inom en arms avstånd. Detta var verkligen en underbar upplevelse! Kan varmt rekommendera att prova, man upptäcker verkligen mycket!

Här nedan kommer bilder från ön Psermios som bara var bebodd på somrarna. De husen som syns i bild är de enda få som fanns på hela ön, det var otroligt lugnt och skönt att vara där. Detta är en av mina favoritöar numera. Titta på bilderna så kommer ni nog att förstå varför! helt idylliskt om du frågar mig!

DRÖM är min sammanfattning av denna båtutflykten. Kommer aldrig glömma dessa fina platserna och minnena som jag fått med mig därifrån. Skulle mer än gärna besöka dessa öarna igen. Kram på er!

Grekland, Resor

Hej alla läsare, nu kommer första inlägget från Kalymnos i Grekland där jag och Albin befinner oss på semester! Vi flög först från Skellefteå 16/9 klockan 9:50 mot Stockholm. Väl i Stockholm så fick vi vänta i några timmar innan flyget till Kos, som gick klockan 17:20 på kvällen. Till vår besvikelse så fanns inte längre Froyo att köpa på Arlanda, istället åt vi god middag på Alfredos & snacks.

Flygresan gick bra och relativt snabbt, vi såg filmen Whiplash och hade det så mysigt som möjligt. När vi landat på Kos flygplats åkte vi buss till hamnen i Mastichari. Från hamnen skulle vi åka båt över till Kalymnos, och vid det laget var klockan ungefär 23 och det var kolsvart ute, tur att båtresan bara var 30 minuter lång för jag tyckte det var lite obehagligt. Har stor respekt för havet, särskilt när det är bäcksvart...

//Första morgonen utforskade vi hotellet och närområdet, vädret var underbart och vi blev inte besvikna!//

//Massouri Beach//

Vi bor på hotellet Elena Apartments som ligger alldeles intill Missouri Beach på Kalymnos. Vi har en utsikt över stranden och ön Telendos från vår balkong. Hotellet är lite gammaldags men väldigt charmigt och eget. Ikväll delade vi på en vegetarisk pizza på en mysig uteservering, såg lite fotboll och drack Pina Colada. Nu ska vi alldeles strax se film på balkongen! kram på er <3

Smink & Skönhet, Hudvård

För ett tag sen så berättade jag att jag fått hem ett paket med ansiktsprodukter och nu har jag även hunnit prova dom. Produkterna är en ansiktsskrubb och en lermask som djuprengör huden. Förutom på acne så har lermasken även gett resultat på ärr och bristningar. Jag upplever att jag fick mer finnar efter jag använt dessa första gången, men sen insåg jag att det var för att huden verkligen rengjordes & nu har jag fått ett superbra resultat gällande acnen. Finnarna har verkligen minskat, kan visa före & efter bilder sen!

Dessa är även två av många skönhetsprodukter som jag kommer att jobba med framöver för att jag fått ett till jobb, ett inom network marketing. Jobbet går egentligen ut på att prova skönhetsprodukter, ta före & efter bilder samt ge fler personer möjligheten att kunna jobba hemma som jag och vara sin egna chef. Hör gärna av er om ni vill få mer information eller få en fantastisk jobbmöjlighet! Kram<3

Allmänt, Mat & Ätbart

Jag och syrran antog oss en rätt så stor utmaning när vi bestämde oss för att sälja biskvier på beställning, för att det var över 260 biskvier som beställdes av oss. Verkligen jätteroligt, men oj vad vi behövt baka i veckan! har knappt hunnit torka av all choklad från mina händer mellan gångerna. Igår var alla biskvierna iallafall äntligen färdiga och levererade, jisses så skönt. Vi nådde vårt mål och hade kul på vägen. Det bästa är nästan att det finns kvar biskvier i kylen också hehe, blir nog att norpa en lite då och då!

Hoppas att ni haft en härlig helg! förutom att ha bakat så har jag även jobbat på ett bröllop med Wilma & Fanny samt jobbat lite med ett projekt. Hösten är kommen i Skellefteå och jag blir typ deprimerad...det är så grått, kallt och fuktigt ute..hoppas att september månad kommer bjuda på lite sol och fina höstfärger så blir man iallafall på lite bättre humör. Ha en trevlig kväll allihopa <3

Inspiration, Utstyrsel

1.Byxor // 2.Skor // 3.Väska // 4.Tröja

Som vi alla nog redan vet så brukar Kenza vanligtvis bära riktigt fina kläder. Hennes outfit på bilderna ovan är så mycket i min smak, lite minimalistisk, stilren och bekväm. Tänkte även på att det är en rätt så optimal klädsel att ha på sig när man reser, funderar starkt på att bära något liknande när jag reser nästa gång. I kollaget kan ni hitta kläder som liknar de Kenza har på sig, fast till ett bättre pris! Kram <3