Outfits, Allmänt

Skjorta - Lyle & Scott / Långärmad tröja - Ralph Lauren / Byxor - Weekday

Hej alla fina!!! Förlåt för min frånvaro här på bloggen. Har massa ursäkter!!! Nej men jag har bara varit trött efter resan och har behövt ta igen skolan lite. Dessutom är det kolsvart både när jag lämnar hemmet och när jag ska hem igen från skolan, så har inte kunnat fota värst mycket. Idag hade vi dock sovmorgon, vilket innebär att jag hann fota! Sovmorgonen var på grund av att vi skulle kolla på skolans lucia som började 9:30. Perfekt tid då solen hinner komma upp tillräckligt för att man ska få en fotovänlig miljö.
Den här veckan har än så länge varit lugn. I söndags jobbade på Shady’s, måndag/tisdag hade jag träning och idag har jag inte gjort värst mycket än att kolla lucia, gå i skolan och dricka alldeles för söt glögg. Tänk att man nu för tiden tycker att saker är för söta. Hade aldrig som barn trott att jag skulle växa upp och tycka saker är för söta med den uppväxten jag har haft! Eller kanske är det att jag fått i mig för mycket sött som gör mig så trött på det! Jaja.
Imorgon har jag nationella prov i matte. Är lite nervös för känner mig inte riktigt redo. Hade behövt kanske en vecka till! Imorgon har jag även tennisträning på kvällen. Fredagen är oplanerad och på lördag och söndag är det bara jobb som gäller. Älskar att jobba så helgen ser jag framemot i alla fall.
Hoppas ni får en bra fortsatt vecka!!!

Resor, Allmänt

Efter första snorklingen åkte vi direkt vidare till nästa snorkling. På det stället var det så himla mycket vågor så man fick vatten i snorkeln när man simmade runt även om man hade den ovanför ytan. Vi snorklade bara i 30-40 min på båda ställena, men jag tyckte det var tillräckligt. Man blev ju trött av att simma runt och försöka hålla sig flytande. Tyvärr fick man inte gå upp land när vi snorklade utan istället fick man gå upp på båten. Jobbigt när man ville ändra på något eller skölja simglasögonen bara. Efter sista snorklingen var det dags att åka mot sista ön där det fanns strand och serverades lunch. Den ön var helt galen. De två stränderna som fanns var så vackra med vit sand, kristallklart vatten och höga vågor. Det var verkligen något av det finaste jag sett naturmässigt. Rekommenderar verkligen att åka till Similan Islands!! Så bra service och så fin miljö!

Resor, Allmänt

SIMILAN ISLANDS!!!! Helt galet fint var det här och vi tog så mycket bilder!
Igår morse blev vi hämtade och körda till piren, där vår båt skulle avgå ifrån. Vi fick hämta utrustning och äta lite frukost innan vi med longtailbåt åkte 1.5h ut till första ön. Åker nästan aldrig båt så stundvis mådde jag lite dåligt, men det gick snabbt över. Framme vid första ön stannade vi för att bara vila en timme, innan vi skulle fortsätta. HÄR var det vit sand, till skillnad från stranden i förra inlägget. Vit sand och turkosblått. Har aldrig sett något liknande. Det var så vackert! Efter första ön åkte vi vidare för att snorkla. Tyvärr köpte jag inget undervattensskydd för mobilen innan jag åkte så kunde inte ta några bilder under vattnet. Men även detta var helt fantastiskt! Fiskar i alla möjliga färger och former.
Har så mycket bilder så lägger upp två inlägg!! Nästa får ni imorgon😍😍😍

Allmänt, Resor

Godmorgoooon!!! Klockan är just nu 06:35 i Thailand och vi sitter på flygplatsen, ska snart sätta oss på första flyget mot Doha. Imorse gick vi upp vid 03:40. Som tur är kan jag lätt gå upp när klockan ringer så det var inga större problem att vakna så tidigt faktiskt! Nu känner jag mig lite trött dock hehe.
För två dagar sedan bestämde jag och Yrsa oss för att gå en runda. Vi följde stranden med White Sand Beach som mål. Naturen var så himla fin!! Stora fina stenar och träd som hängde ut över stranden. Efter en timmes färd så kom vi äntligen fram till White Sand Beach. Enda problemet var att sanden inte var vit, vilket vi hoppades att den skulle vara. Det blev en mysig promenad iallafall och vi fick se resten av stranden. På Similan Island dock, där vi var igår, var det vit sand. Mer om det får ni läsa i nästa inlägg!!
Hoppas ni får en bra dag, xoxo

Resor, Allmänt

Alltsååååååå!!! Idag har jag surfat??? Hur sjukt!!! Det var verkligen så roligt. På förmiddagen var det jättehögt vatten och då alternerade vi mellan solandet och badandet. Men sen på eftermiddagen, efter lunchen, då hade vattnet dragit sig tillbaka och vågorna var stora. Självklart lånade vi en bräda för att försöka oss på att surfa. Vi fuskade lite genom att Rickard puttade iväg oss innan vågen kom så att vi skulle följa med hela vägen. Annars hade vi nog varit för tunga för vågen. Men det funkade utmärkt och långt åkte vi!! Människorna på stranden måste trott vi va galna som vi ropade, men coola va vi;) Jättekul va det! Yrsa har ännu en gång tagit fina bilder. Den sista bilden tycker jag liknar en målning väldigt mycket.
Hoppas ni har en bra måndag!! Xoxo

Resor, Allmänt

Kolla vilka fina bilder Yrsa tagit på mig!! Igår efter lunchen och regnskurarna sprack himlen upp lite och det blev jättefint ljus. Från början skulle vi bara fota himlen men sen blev det en full photoshoot i havet hahah.
Idag har det varit lite molnigt. Ibland har solen tittat fram, men inte lika mycket som den gjorde igår. Men alltså helt ärligt tycker jag inte det behöver vara klarblå himmel. Visst det hade varit fint i denna miljön och sol är alltid magiskt MEN jag hade nog bränt sönder mig. Solen är såååå intensiv!! Bara genom molnen får man bra bränna. Vet ej om jag hade klarat mer än en timme. Idag har vi även bokat en utflykt. På onsdag, sista dagen, ska vi ut och snorkla. Först åker vi en och en halvtimme med båt ut till några öar där vi ska få snorkla. Ska bli så himla underbart och magiskt. Då får vi hoppas att det blir bra väder!!
Glad första advent!!! Tänk att kunna ligga och bada på första advent;)
Hoppas ni har det bra, xoxo

Resor, Allmänt

Just nu är klockan halv tre i Thailand och jag och Yrsa sitter och väntar på våra lunch. Sen lunch, men när man har frukostbuffé varje morgon är man ganska mätt fram tills nu. Idag har vi fått känna på solen på riktigt, utan några moln emellan. GUD vad det steker. Heeeeelt galet!! Som vi har väntat. Nu är det lite mulet men det gör inget för någon timme med den solen räcker. Senare idag ska vi nog in till stan och marknaden igen.
Hoppas ni har en bra dag, xoxo

Matmatmat! Man äter ju så mycket mat. Igår kände jag inte riktigt för thailändsk mat så pizza blev det. Jättegod var den faktiskt. Mycket nöjd blev jag! Idag blev det thailändskt och sen inne i stan blev det glass. Usch idag när vi gick på stan kom det ut personal och andra personer ur en restaurang som ropade efter doktor och så hörde man människor skrika. Det var lite läskigt faktiskt. När vi sedan gick förbi såg man hur de gjorde HLR. Det går så snabbt!! På bara några sekunder samtidigt som man är helt oförberedd. Tyvärr kan man bara hoppas att det gick bättre för personen!
Förutom att äta har vi idag badat och gått på marknad. Marknaden var stor och fram och tillbaka gick vi. På ett ställe hade de levande fiskar som såldes. Massa roligt krimskrams fanns där.
Nu ligger vi på hotellrummet och bara tar det lugnt!
Hoppas ni får en bra dag, xoxo

Allmänt, Resor

Idag vaknade jag 7:30 då yogan på stranden började 8. Har aldrig yogat innan så var om inte i thailand, på stranden, skulle det passat bättre att testa på för första gången. Yogade till havsbruset och fåglarna i värmen. Gissa hur gött!!! Sedan blev det frukost som bestod av yoghurt med müsli, muffin, fruktsallad och te. Under frukosten började det regna så våra planer på att åka på marknad ställdes in. Istället spelade vi pingis en stund. Vi blev så svettiga att vissa av oss gick ner och badade. Sen blev vädret bättre så alla tog sig ner till stranden. Väl där nere kom solen äntligen fram. Första gången på fyra dagar. Och ändå har jag lyckats bränna mig på näsan. Tänk det ni! Där nere låg vi tills alldeles nyss när vi gick hem till rummen igen. Nu väntar vi på att äta.
Hoppas ni har det bra, xoxo

Mode

Beach essentials!!!

På köpenhamns flygplats köpte jag mina allra första Voguetidningar och jag kunde inte vara lyckligare!!! Var påväg till thailand med min bästavän och med Vogue i handen. Köpte amerikanska, brittiska och franska Vogue. De bästa!! Tänkte att jag skulle ha de att läsa på stranden mellan badandet men än så länge har jag knappt vågat röra dem. Tycker de är alldeles för fina! Men snart ska jag öppna dem.