Just nu så är vi i Ho Chi Minh i Vietnam och besökte idag Cu Chi tunnlarna. Riktigt häftiga, och trånga, tunnlar som är grävda för hand för att använda under kriget. Dom har även skolor byggda under jord för att hela byn skulle kunna gömma sig under mark för flera veckor!

Senare idag så tar vi oss mer norrut till Müi né där vi ska kunna se riktigt stora sanddyner.

Idag så tog vi en tur till de olika templen i Siem Reap.

Idag så hyrde jag och Martin mopeder och körde nästan 5mil till en by som ligger belägen i kanten av en sjö. Det var bland det häftigaste jag sett! Massor med hus som står mitt i vattnet och många av husen är även helt flytande. Det bor ca. 6000 personer i byn och dom försörjer sig mestadels på fiske. Dom har till och med sin egen flygande skola. Vi avslutade med att se solnedgången alldeles ensamma mitt i sjön!

Idag så besökte vi ett krigsmuseum här i Siem Reap.
Riktigt häftigt att få se alla gamla stridsvagnar å vapen.

Efter 48h resande så har vi nu kommit fram till Siam Reap i Kambodja där vi ska se de olika templen i Angkor.
Idag så hann vi med att äta lite glass på stan och nu sitter vi vid poolen på taket😊

Vi är nu i el nido där det finns massor med fina öar! Vi bestämde oss för att ta en tur bland öarna och övernatta på en ö. Det skulle visa sig vara ett dumt beslut då vi hamnade mitt i en regnstorm och knappt hittade hem. Men tillslut så hittade vi till ön där vi skulle sova och när lägerelden var tänd så blev vi varma och kunde njuta av lite vildmarksliv.

På en bild ser man ett regnskydd som vi byggde för att komma undan ovädret 😂 och sandslottet byggdes i ren rastlöshet.

I morse så låg vi som på den nedre bilden och just nu ligger vi som på övre bilden!
Vi har en 6h väntan på flyget till Palawan och tydligen så stänger flygplatsen ner över natten. Så nu för vi försöka ta några timmars sömn liggandes på betong👍🏽

• resa

Idag hade jag och Martin en strandtennis-turnering på stranden. Här ser ni lite bilder in action 😊 ( P.S. Jag vann!🏆🏅)

• resa

Nu är vi på partyön Boracay! Det är en riktigt fin ö men med väldigt mycket turister. Jag har troligtvis fått bihåleinflammation så jag försöker bara vila upp mig.

Igår så kollade vi UFC matchen på en bar och åt världens största burgare😂

Idag så har vi legat på stranden och sen köpte vi strandtennis för att aktivera oss lite😊

Nu har vi tillbringat 4 dagar i Malapascua där vi haft riktigt bra väder! Under vårt andra dyk så fick vi se en revhaj som låg å vilade under en klippa. Riktigt häftigt att få se en haj på 2-3m. Annars så har vi spelat lite volleyboll och legat å solat.

Nu är vi på flygplatsen i Cebu och ska flyga till Kalibo för att sedan ta transfer till Boracay.