Blouse H&M

Jacket Zara

Bag Rivercci

Foto: Solveig Knutsen

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Hei og god torsdag! Håper dere hadde en flott dag i går. Jeg var på jobb 17. mai morning. Fikk ha på meg bunaden på jobb! Det var gøy for cruisepassasjerene å se nasjonal drakten da de kom ut av skipet, og mange stoppet for å ta bilder med meg, haha. Når jeg skulle forklare detaljene på bunaden til turistene så jeg at jeg hadde glemt både belte, og vesken, haha. Det gikk litt fort i svingene på morningen etter 16. mai kan du si! Dette var ikke noe de la merke til uansett, heldigvis. Det var skikkelig koselig å oppleve nasjonaldagen gjennom turisters øyne! Jeg fikk lov å gå etter to timer så da rakk jeg slutten av en champanjelunsj hos en venninne. Vi så på toget i hjembyen og reiste til Sandnes etterpå for å se toget der også, og da spesielt russen. I kveldingen spise jeg spareribs sammen med familien. En vellykket 17. mai feiring!

Jacket Bershka

Sweater Tara

Pants Stay

Bag Vintage

Shoes Bianco By Camilla Phil

Foto: Solveig Knutsen

I helgen dro jeg en tur til Oslo for å besøke noen venner som jeg ikke har sett på en god stund. Jeg fikk komme på besøk til en venninne, og tidligere kollega som jobber i motebransjen. Hun fortalte meg litt om hvordan det er å jobbe i motebransjen i Oslo, Hun er fotograf (@fotograf Solveig Knutsen) og webansvarlig for PS magasin. Det var kjekt å få litt innblikk i denne bransjen som jeg er veldig interessert i, og spesielt i fra en så dyktig person som Solveig. Vi hadde fotoshoots rundt forbi på Grunerløkka i forskjellige antrekk, og jeg fikk være litt modell som jeg liker så godt. Det var kjempe gøy! På det ene stedet vi tok bilder var det noen som gikk forbi oss med en sag(?) og ville være med på bilde, haha.

​https://www.facebook.com/fotografsolveig/​

​I dag var jeg en tur innom Bik Bok og fant to hverdagskjoler som jeg gleder meg til å bruke. Jeg er en stor fan av dongeri og liker å freshe antrekket opp med litt farger. Jeg skal ut å spise i Stavanger med noen kollegaer og tenkte å bruke en av kjolene i kveld.

I dag var jeg på Soma besøksgård sammen med en venninne og hennes sønn Theo. Det var strålende sol, og mange folk som tok turen hit i dag. På bondegården traff vi blant annet noen søte grisunger og geiter vi gav gress til. Theo syntes det var mest spennende å sykle på en "oppgradert" version av en trehjuling. Jeg og venninnen min syklet også litt sammen med ungene og de storkoste seg og "krasjet" i oss flere ganger! haha. Det har vært en gøy dag!

​Sol i mai må nytes. Jeg og søsteren min tok med hundene til Lifjell på Hommersåk. 17 grader og helt fantastisk!

​Cruisesesongen er her! I dag var min første dag på jobb som cruiserepresentant. Jeg jobbet sammen med to andre i DMC som lærte meg hvordan jeg skulle guide cruisepassasjerene til de ulike bussene og båtene. Det var utrolig gøy! Jeg skal jobbe for DMC staff i Stavanger som samarbeider med Viking cruises. Jeg fikk muligheten til å snakke med folk fra rundtom i verden, blant annet fra Sør-Afrika, USA, Colombia, Russland, Albania, Slovakia, Ungarn osv. Flesteparten av cruisepassasjerene var fra Amerika som var på en 2 ukers reise i Nord-Vest Europa. De syntes det var veldig stas å komme til Stavanger å ta båten til Lysefjorden for å se prekestolen, gå i gamlebyen, besøke oljemuseet, domkirken, og spise vafler hjemme hos noen som åpnet huset sitt. Mot slutten av arbeidsdagen var jeg så heldig å fikk spise lunsj ombord sammen med de to andre jeg jobbet med. Det var en veldig fin opplevelse!

​Gamlebyen i Stavanger er kjent for sine hvite gamle, og velholdte trehus fra begynnelsen av 1800 tallet.

I dag har jeg vært ute og nøte sola i Stavanger med noen venner. Vi gikk på et utested som heter Mexico, og spilte kort, og kjøpte noen daquiries. Herlig vårdag!