Resor

Dag 2 fortsatte vi pigga och glada.

And we made it!!

Sen var det bara att ta sig ner igen. Väl tillbaka åkte vi ner från base camp till närmsta byn Odda där vi firade med pizza, och sen tältade vi någonstans en bit längre bort. Dagen efter åkte vi hemåt igen. Slitna som satan. Dock mest av att vi blivit matförgiftade av antingen vattnet eller pizzan.... men det är en annan historia.

Resor

Får dela upp det lite tänkte jag så här kommer fortsättningen.

Dagen efter påbörjade vi vandringen med våra ryggsäckar packade och parkeringen betald (600 spänn?!). Jag ska vara ärlig, jag fokuserade till 100% på att inte dö, svimma eller få ett sammanbrott så tyvärr är det få bilder på terrängen. Men jag kan förklara:

1:a km: En enda lång stentrappa med höga steg. No mercy. Man funderar över sina livsbeslut efter ca 200m. Kan ni se mig gå i en 40 grader brant trappa i 1 km? Nej inte jag heller.

2:a km: Plant! Man får hopp igen!

3:e km: Uppför igen, brant som fan. Man går uppför en bergskant typ. Mitt hopp dog igen.

Sen är det lite upp och ner men inte alls lika extremt, mycket snö, korsa bäckar m.m. Men då var jag slut och visste att det var 8 km kvar innan man ens kom fram. Ve och fasa.

Här har vi bara gått några 100 meter tror jag men vi är redan såhär högt.

När vi gått ca 8 km så bestämde vi oss för att slå läger och ta resterande 3 km dagen efter, och sen gå tillbaka ner samma dag. Så här tältade vi! Var en helt okej utsikt ändå.

​To be continued...

Resor

JAAAA! Nu lägger jag äntligen upp bilder från den episka vandringen på 22 km som jag, Petra och Camilla gjorde i början av månaden! Jag är så stolt över att jag klarade det, för lets face it: det var den största fysiska utmaningen jag någonsin gett mig in på... och jag är INTE i form. Alls. ALLS. Trodde inte jag skulle komma fram förrän jag faktiskt gjort det. Men på 2 dagar och med det bästa sällskapet man kan önska så fick jag uppleva Trolltungas fina utsikt och så mycket mer!

Men vi tar det från början. Vi begav oss på vår road trip och det första stoppet var... ah färjan i Nössemark... men sen! Sen stannade vi till vid Klartjärn, en jättefin och klar sjö där Petra har dykt.

Nästa stopp på resan var Haldens fästning.

Och efter det var det timmar av bilkörning genom jättefin natur varvat med en till färja och lite små bensträckare.

Baam! Vi är framme vid base camp.

To be continued...

Vardagens äventyr

Det blir dåligt med bloggandet för mig just nu... Sedan jag kom hem från min vandring i Norge för 3 veckor sedan har jag jobbat 6 dagar i veckan och då blir det inte så att jag tänker på det helt enkelt.

Men midsommar kommer man ju inte undan! Jag och Camilla var uppe hos Petra i Lund (Laxarby) på släktkalas. Åt god mat och lekte Levande Tipspromenad. Var roligt! Gick inte så bra för mig dock haha. Det blev en tidig och lugn kväll för dagen efter jobbade jag igen och så fick det bli en midsommartårta med pappsen.

Sen efter det har jag varit iväg på trav i Åmål med pappa och min morbror. Inte för att gambla utan mest för att jag aldrig varit på ett förr och för att kolla på hästar.

​Bilder ifrån Norge får bli i ett annat inlägg någon dag!

Vardagens äventyr

I måndags efter jobbet ringde Mathilda och undrade om jag ville gå på Conjuring 2 på bio, i Karlstad. Och så blev det! Så vi drog iväg på kvällen för en liten shoppingtur och bio. Det blev helt plötsligt en supermysig måndag! Men herregud vad vi var rädda på bion... Sevärd film säger jag bara

Här är mina två fynd, är såå nöjd! Och att hörlurarna är i min favoritfärg och kostade 149 kr gör ju inte saken sämre.

Mat och mums

Här är ett superenkelt och jättegott recept på pasta med kyckling, soltorkade tomater och basilika som jag lagat några gånger nu. Innehåller även ost (mums!), fast jag kör budget och inte har fancy Västerbotten i. Det är bra när allt är i samma panna tycker jag så det inte går runt i huvudet på en...

Här har ni det!

Vardagens äventyr

Ja det blev en till vandring idag med Camilla, denna gången hade hon med sitt Trangiakök och lite pannkakssmet så vi myste till det med en liten lunch med utsikt över Bengtsfors (den lilla byn man knappt ser på sista bilden). Man inser verkligen hur litet det är haha!

Vardagens äventyr

​Den årliga konstvandringen med pappa, och underbart väder! Var i Långed, Fengersfors och Åmål. Vi gick på utforskning av den gamla fabriken i Fengersfors, lika häftigt varje gång! och så fikade vi även där på Not Quites Café. En mumsig tradition.

Och här har vi mina inköp! Två coola pins (pappa köpte en med skog också, så vi båda kan reppa Laxarby tillsammans liksom) och två små tavlor. Helt magiska tycker jag, så fint sätt att måla på. Fick en stor tavla av pappa på förra årets konstvandring med en häst på som är målad i samma teknik och av samma konstnär. Kommer bli perfekt att hänga upp tillsammans när jag flyttar någonstans!