Jesteś na diecie, odchudzasz się, ale masz dość ciągłego liczenia kalorii? Mam na to sposób. Jeśli jesteście ciekawi jaki, zapraszam do dalszej części :)

Jest kilka żelaznych zasad, które mimo wszystko powinnaś przestrzegać

1)Pij wodę!
Woda rozprowadza składniki odżywcze po naszym organizmie i pozwala na ich przyswajanie. Dodatkowo przyspiesza metabolizm.

2) Nie przejadaj się i nie jedz za mało!
-unikaj tłuszczów rafinowanych i smaż na olejach nasyconych
Oleje rafinowane doprowadzają do stanów zapalnych w naszym organizmie, a tego nikt z nas nie chce prawda? :)
Jest wiele dobrych tłuszczów, m.in. oliwa z oliwek, olej kokosowy, masło klarowane, orzechy, czekolada gorzka, masło orzechowe ( powinny one znaleźć się w naszej diecie)
Więc teraz pytanie.. na czym mamy smażyć?
Smażymy na olejach nasyconych: smalec, masło klarowane, olej kokosowy, gdyż iż ponieważ mają one wysoką temperaturę wrzenia i się nie spalają :)

3) Jedz 4-5 porcji dziennie.
U nas panuje zasada: jedz mało, ale często, co 3-4 godziny.
Tak zaplanowana dieta zapobiega jednorazowemu przeciążaniu żołądka, niestrawnościom i magazynowaniu niewykorzystanej energii i tyciu.Zjadanie tych 4-5 posiłków dziennie powoduje zwiększone odkładanie w naszym organizmie białka, a zmniejszone tłuszczy. A przecież zależy nam w szczególności na zbudowaniu tkanki mięśniowej, a nie tłuszczowej :)

4) Uprawiaj sport!
Ćwicz, ruch idzie w parze z dietą, obie rzeczy dadzą nam zadowalające efekty.

5)Unikaj rutyny
Nie jedz w kółko tego samego. Chyba nie masz ochoty jeść ciągle makaronu z sosem. Na internecie jest pełno przepisów na smaczne, proste dania. Wystarczy znaleźć trochę czasu, przysiąść do komputera i poszukać :)

6)Nie podjadaj.
Jeśli jednak najdzie cię ochota, aby przekąsić coś między posiłkami, przygotuj się na to. Trzymaj w lodówce marchewki, a także truskawki lub maliny ( mają mało kalorii, a więc możesz je spokojnie jeść).

7)Jedz pełnowartościowe posiłki. Niech zawierają owoce i warzywa. Czyli posiłki bogate w węglowodany, białka i tłuszcze, np.kurczak z ryżem i warzywami, pieczona ryba z batatami ( odmiana ziemniaków-dop.autorki)

8)Nie odmawiaj sobie przyjemności. Przechodząc na "zdrowy tryb życia" nie rezygnuj na samym początku ze wszystkiego jedzenia bo nie wytrwasz długo. Raz w tygodniu zrób sobie cheat meal- zjesz wtedy to na co masz ochotę. Pamiętaj jednak, aby z jednego dnia nie zrobił się okrąglutki tydzień ;)

9)Unikaj cukrów prostych, a także produktów przetworzonych. Nie są one nam potrzebne, a więcej z nich szkody niż pożytku. Szukaj zamienników, np.jasny chleb zamień na ciemny, białą mąkę na razową, żytnia, biały cukier na brązowy. Będąc na zakupach spędź więcej czasu na czytaniu etykietek. Dzięki temu będziesz wiedziała co jeszcze i wybierzesz zdrowe jedzonko ^^

Bloguj z telefonu komórkowego - Nouw - jedna z najlepszych aplikacji do blogowania - Kliknij tutaj

Likes

Comments