View tracker
View tracker

Jag har levt med ångest i kanske 3 år nu, till och från. Från början så var det lättare eftersom att det kom kanske en gång om halvåret. För kanske ett halvår sen så var det flera gånger om dagen. 2 veckorna innan jullovet, när det var som lugnast, hade jag ingen ångest alls. Betygen var satta, jag skulle på min livs semester och jag skulle vara ledig i en månad. Den månaden gick och jag fortsatte att slippa ångesten. Dagar blev veckor och veckor månader. Jag trodde jag hade bekämpat den men nej. För ca 3 vekor sen kom den första attacken på 20 veckor. Sen dess så har dem kommit regelbundet igen, i alla fall några gånger per vecka.

Denna vecka skulle varit den mest påfrestande veckan i mitt liv. Jag skulle ha 9 prov på 5 dagar. Ni förstår inte hur mycket det stressade min hjärna. Jag hade två spanskaprov i måndags och efter varje delprov så satt jag inne på toan och sov med paniken i magen (det är lugnt, vi har relativt fräscha toaletter) för att jag inte kunde någonting. Jag sa till mamma på kvällen att jag ska inte behöva gå till skolan och få tre ångestattacker på en dag, då funkar det inte. Så jag har gjort spanska-NP denna vecka och sen bara varit hemma. Jag har pluggat hemma förvisso, men i min egna takt. Jag får ont i magen så fort jag går in i skolan och så ska det inte behöva vara.

Eftersom jag har levt med detta ganska länge så tänkte jag ge er lite tips som brukar hjälpa mig.
Nu är hela raden med text-alternativ borta så kan inte välja varken punktform eller tjock text (någon annan som har det problemet?), men det får funka ändå. :)

För mig hjälper det med att:
- Någon kramar mig. Bara att känna att man inte är själv gör mycket.

- Andas i en kvadrat. Andas in medans du drar blicken över två sidor och sen andas ut när du drar blicken över de andra två. Fokusera på andningen så går det bättre.

- Om du är ensam hemma, ring någon.

- Jag kan inte ligga ner när jag vaknar med en attack mitt i natten, så jag brukar ta en avlång hård kudde och liksom lägga mig halvt på den. Funkar faktiskt.

Lycka till till er som lider av panikångest där ute!


Likes

Comments

View tracker

Hejsan!

Nu är jag påväg hem från gymmet! Jag är hemma hos mamma o det ligger knappt 3 km från gymmet, så jag tar en prommis hem! Så jäkla skönt väder ju! Idag körde jag först 15 min cykel, sen mage och lite ben, riktigt skönt! Imorgon är det måndag, vilken betyder ny skolvecka, men vi är ju lediga på fredagen, så det är ju skönt!

Igår var jag på Alesso. Alltså såna konserter är svåra att slå alltså. Jag har ju varit på Adrian Lux, Avicii, Steve Angello, John De Sohn och nu Alesso. Känslan när man står i publiken och hoppar med sina kompisar är rätt oslagbar. Den konserten jag tycker var roligast var John De Sohn, eftersom vi var ca 8 stycken, och vi stog och hoppade längst fram typ. Vi var helt dyngsura efter förbandet, så ni kan ju föreställa er hur man var efter allt var slut!

Hoppas ni har haft en trevlig helg så hörs vi senare! Puss

Likes

Comments

Har jag berättat att jag ska till Turkiet? Tror inte det?

Vi ska till Eftalia Splash Hotel, Turkler. Ja, staden heter Turkler. Var där förra året, och det var helt underbart! Förra året var vi borta i 1 vecka, nu blir det 2 veckor! Alltså ni förstår inte hur skönt det ska bli? Vi åker dagen efter skolavslutningen. Var rädd att planet skulle gå typ 07.00 eller nåt, men det gick 16.30 så då kan man göra nåt roligt efter skolavslutningen ;)

Lite bilder från förra året :)


Likes

Comments

... till Miami och Västindien! Vill tillbaks!

Likes

Comments

Ja så hamnade man här😍

Likes

Comments

Tröja - HM
Bootcut jeans - KappAhl
Skor - Levis
Jacka - Fjällräven
Väska - Guess
Klocka - JetSet

Likes

Comments

Såhär såg dagens pass ut

​Del A
Uppvärmning - Cykel 15 minuter

​Del B
Dumbbell Squats 12-12-10
Vila 60 sek
Standing dumbbell press 10-12-12
Vila 60 sek
Sittung dumbbell press 10-10-10
Vila 60 se
Barbell curl 11-10-12
Vila 60 sek
Dumbbell Standing Biceps Extension 10-7-5
Vila 60 sek
Dumbbell lateral rase 10-10-10
Vila 60 sek
Close grip preacher curl 10-10-10
Chest dip 7-5-5
Vila 60 sek
Crunch 20-20-25
Vila 60 sek

Plankan 40 sekunder x 3

​Del C
Crosstrainer 20 minuter

BAM du är klar! Jobbigt men skönt! Imorgon väntar rygg och mage💪



Likes

Comments