Lunch - Coleslaw med pulled pork

Middag - Råbiff utan tillbehör

Idag var det dags för Eurovisionfinalen och självklart satt jag bänkad framför tvn. Tyvärr blev den bara skit som vanligt men några bra låtar hittade. Tyvärr ingen jag kan jogga till vilket jag hade hoppats lite på.

Matmässigt vaknade jag fortfarade alkoholpåverkad så det blev en form av återställarlunch idag. Jag var mycket sugen på mejerier igen och ville helst äta gräddfyllda muffins eller något liknande men jag höll mig till ren mat iafl.


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Frukost - Kyckling med guacamole

Lunch - Sallad

Middag - Alkohol

Träning - Jogging 10 min

Idag blev bara en sådan där dag. Inte varit speciellt hungrig. En vän bjöd med mig ut efter jobbet och jag har inte riktigt "råd" att säga nej. Ingen vill vara vän med någon som är tråkig så det gäller att hänga kvar och ställa upp på allt ens vänner vill hitta på.

Började med kokt kyckling som jag bara doppade i sås och sedan blev det sallad av gurka, tomat, fetaost och vitlök till lunch. Middagen blev två glas torr brittisk cider. Kunde varit värre.

Vaknade supertidigt vid 6 och vid 7 klev jag upp och gick till gymmet. Gick 5 minuter sedan sprang jag 5 min. Kände mig väldig svag och nästan svimfärdig och svettades kopiösa mängder. Jag brukar annars aldrig svettas men det rann verkligen av mig. Så tordes inte pressa mig på löpbandet ifall jag skulle svimma eller så.

Likes

Comments

Frukost - 1 yoghurt

Lunch - 1 skål flingor

Snacks - 1 kopp te med mjölk

Middag - 1 skål flingor

Det blev ingen träning idag då jag var så trött hela morgonen idag med. Imorgon måste jag ta mig till gymmet oavsett. Känns inte som om jag kommer tappa så mycket som jag hade hoppats första veckan. Förmoppningen var ju att komma ner till 80 iafl men det tror jag inte jag kommer lyckas med men hoppet är sista som överger en som man säger.

Sugmässigt har det varit en bra dag. Jag har inte haft något jättesug men det är mest sugen på är ganska fräscha saker som lax med grönsaker, sallad och macka med ost och grönsaker på.

Planen är att gå och handla imorgon för det jag behöver till Lördagens Eurovisionsnacks så jag slipper handla det i panik på lördag kväll när jag kommer från jobbet hungrig. Jag kommer dessutom bara ha en halvtimme på mig mellan jobbet och att det börjar. Så ska jag hinna få igång det på datorn med så tror jag har bättre chans med att handla imorgon eller på lördag på lunchen.

Har ni några tips på hälsosamma snacks som man kan sitta och småknapra på till tv?

Likes

Comments

Frukost - 1 chokladshake

Snack - 1 kopp te med mjölk

Lunch - 1 chokladshake

Middag - 1 chokladshake

Kändes riktigt bra idag. Hade inget större sug men var rejält hungrig mellan frukost och lunchen. Hade planerat att träna innan jobbet och löpa lite men jag orkade inte. Var så trött och seg. Kände mig klar i huvudet men seg i kroppen hela dagen.

Har funderat lite på hur jag ska göra inför Eurovision på lördag och tror jag landat i att jag ska fuska lite med råbiff utan tillbehör. Det känns som ett bra steg för fusket och något min kropp ändå kan ta till sig utan att samla på sig allt för mycket vätska.

Jag har inte noterat så stor skillnad på kroppen men jag kan säga att sedan jag slutade med LCHF och började leka på kakor och nu pulverdiet så har mitt hår blivit lite risigare och mina naglar känns skörare. De går av hela tiden och håret känns torrare även fast jag gör inpackningar i det. Jag har även fått mycket mer pormaskar och finnar senaste veckorna på dålig kost. Så jag hoppas det går till sig under Kickstarten med pulvret.

Utöver pulvret som ska innehålla all näring och mineraler så tar jag även en multivitamin och extra zink.

Likes

Comments

Frukost - 1 choklad shake

Lunch - 1 liten skål flingor med mjölk

Snacks - 1 kopp te

Middag - 1 choklad shake

Träning - 40 min intervaller (5 min gång 5 min löpning)

Dagen har känns bra men vid ca kl 20 fick jag ett enormt sug efter mat. Jag påbörjade en suglista där jag tänkte skriva upp allt jag blir sugen på för att kunna hitta ett mönster. Jag var sugen på mackor, philadelfia, gräddbakelser, dipp, ost - speciellt fetaost med skinka eller getost. Något måste det vara som triggar suget efter mejerier för mig.

Jag lyckades undvika att gå till affären och köpa något. Jag måste dock handla imorgon och köpa mer vatten och mer mjölk så jag klarar mig veckan ut. Det kommer bli ett praktprov att inte köpa något annat i affären men jag ska lyckas.

Det pulvret jag har hemma räcker i ca 8 dagar om jag äter 3 st om dagen. Om 8 dagar kommer min chef på besök så med lite tur klarar jag mig för han kommer vilja äta ute. Så kan ta en paus, äta ute med honom en kväll och sedan köra igen tills mitten på Juni.

Efter kickstarten är planen att byta till LCHF igen.

Jag tränade mellan frukosten och lunchen. Jag blev väldigt imponerad över att jag lyckades jogga 5 minuter utan uppehåll i rad flera gånger. Imorgon är planen att jogga lite lite längre. Jag har som plan att köra minst 60 min kondition i form av jogging/promenader varje dag för att få igång ketosen och bränna mer under början så kroppen börjar släppa på kilona. 

Likes

Comments

.. och den var sandad.

Skämt och sido, 85 jäkla kilo stannade vågen på imorse.

Jag har gjort i ordning lite hemma och köpt hem det jag behöver inför kommande dgar, Jag kommer behöva köpa hem mer mjölk så det tänkte jag göra imorgon medan motivationen är stark så jag inte behöver handla när jag är hungrig, sugen, i panik eller något annat som kan göra att jag faller för frestelserna i affären. Enbart mjölk är det som gäller.

Jag kommer köra hel kur på ett pulver som heter In Shape som finns här i England. Det ska man blanda med mjölk så jag har köpt laktosfri mjölk. Det känns bättre så man inte får laktosmage. Ev kommer jag senare gå över till tex mandelmjölk eller kokosmjölk. Tyvärr har de oftast en hemsk smak.

Jag har valt chokladsmak på pulvret till att börja med. Det finns som Jordgubb och Vanilj också. Vet att jordgubben smakar helt okej. Vaniljen har jag inte testat. Vaniljdryck smakar oftast som smält glass vilket inte är så gott.

Här på bloggen kommer ni få följa mig och min viktresa med pulver. Målet med bloggen är att uppdatera varje dag med måltider och träning. Jag kommer främst satsa på kondition och övningar med kroppen.

Målet med kroppen är att komma ner till 60 kilo och kunna jogga 1 mil.

Likes

Comments