View tracker

Start: 82,2 kg 87 cm
Vecka 1: 79,1 kg -3,1 kg
Vecka 2: 77,4 kg -1,7 kg
Vecka 3: 78,8 kg +1,4 kg
Vecka 4: 76.2 kg -2.6kg
Vecka 5: 77,0 kg +0,8 kg
Vecka 6: Okänd
Vecka 7: 78,4 kg +1,4 kg

Ja såhär ligger vi till just nu. Vikten verkar ligga stabilt på ca 78 iafl så jag verkar ha tappat lite fett för jag går inte direkt upp till över 80 kg igen. Det känns ändå som en liten vinst. Nu tänker jag köra en vecka igen med shakes tills jag åker utomlands och därefter blir det ett par dagar med slapp. Sedan direkt på shakes igen tills nästa resa i december och sedan shakes tills nyår.

Har ni någon plan de sista 50 dagarna till nyår?

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Jag kan ärligt säga att jag helt tappat bort mig. Tappat motivationen och allt.

Det är 9 dagar kvar tills jag ska utomlands så jag tänkte försöka motivera mig att köra dessa dagar. Att dricka massa vatten hjälpte som ni vet inte. Jag gick mer upp och det släppte aldrig så jag gick ner igen. Jag har ändå hållit mig under 80 kilo så väger 78-79 ändå. Det känns ändå bra att något har hänt.

Kanske kan satsa på att väga 75 innan Rom då. Så får jag se vart jag står efter Rom. Det är det där med pengar med. Pulver är för mig billigare än att köpa riktig mat eftersom jag är ensam hushåll.

Hur går det för er andra? Någon som ens läsar här inne?

Likes

Comments

View tracker

77,0..

Jag fröstår inte varför kroppen inte vill släppa på vikten. Jag ligger ändå på ganska bra kaloriunderskott men icke. Jag har dock väldans svårt att köra strikt kur så blir lite blandat. Nu måste jag skärpa mig i november.

Start: 82,2 kg 87 cm
Vecka 1: 79,1 kg -3,1 kg
Vecka 2: 77,4 kg -1,7 kg
Vecka 3: 78,8 kg +1,4 kg
Vecka 4: 76.2 kg -2.6kg
Vecka 5: 77,0 kg +0,8 kg

Målet är att nästa fredag vara under 75 kilo. Tydligen är det för mycket begärt men vad tusan liksom. Kom igen nu kroppen. Läser om de som på 6 veckor tappat 15 kilo.. Vad har jag tappat? 5 kilo? Totalt värdelöst känns det. Hade ju varit kul om man iafl såg lite resultat när man offrar sig och väljer bort Fredagsfikat på jobbet och annat gott. 

Att dricka mycket vatten verkar inte ha hjälpte. Druckit 1,5-2 liter per dag senaste veckan med enda resultat att jag gått upp istället. 


Likes

Comments

Det känns typ som dag 1 för att jag misslyckas hela tiden.

Idag blev det 1 shake. 1,5 liter vatten. 2 mackor och ett äpple.
Jag måste skärpa mig!

Likes

Comments

Jösses, jag har inte gjort något vettigt alls idag.

Druckit 1,5 l vatten och ätit tonfiskröra och chokladröra.. Suget efter mat har varit hemskt idag. Jag  ville gå till affären och köpa allt.. Precis allt..

Nu blir det bara shakes fram tills resan.
Har ätit fler "sista måltider" nu än det serveras på Guantanamo.. Skärpning nu!

Ska försöka hitta en kalender med så jag kan pricka av alla dagar jag klarar..
Helst skulle jag vilja ha den på jobbet men då ser alla kollegor så blir det en massa frågor.

Likes

Comments

Jag drack ju en massa vatten igår för att se om det sätter igång vikten.. 77.1 vägde kag imorse. Vad  fan liksom?

Nu blir det strikt kur i 3 veckor.. 23 dagar tills utlandsresan. Det ska jag väl klara. På halloweenfesten tänkte jag bara köra cola zero.

Plus magträningen! Imorgon börjar vi!

Likes

Comments

Ja jag vet jag är helt galen men jag känner att jag måste utmana mig litegranna. Så därför tänker jag köra igång en liten utmaning. 

Jag såg en tjej på youtube som körde en utmaning som består av att du ska göra 500 magövningar på en vecka. Dvs 100 st per dag 5 dagar i veckan. 

Så den tänkte jag hoppa på med start imorgon. 

Jag tänkte att jag skulle göra 10 st av olika sorter så det blir lite variation så blir det 100 st ihop. 

Någon mer som vill lida tillsammans med mig?

Likes

Comments

Mitt internet dog igår så jag kunde inte skriva om gårdagen.

Igår var det dag 30.. 
Jag åt grillad kyckling och revben med coleslaw.

Jag lovade ju att dricka mer vatten med så det testade jag. Slutade på nästan 2 liter.

Vikten igårmorse låg på 75.7 kg.. och på natten efter jobbet på 77.1 kg. Lite av en chock.

Jag hoppas på bättre resultat idag.

Likes

Comments

Jag ska satsa på att träna min mage så den är lite tonad när fettet väl försvinner på den. För att få synliga magmuskler behöver man göra två saker i den här ordningen...

1. Bränn fett. Som vi alla vet man man inte punktförbränna så vi måste minska fettprocenten totalt på hela kroppen.
2. Bygg muskler som kan synas.

Det är ingen hemlighet att många av oss är svaga i rygg och mage och att många av oss tjockisar får en del häng, hud och deg på magen när vi börjar gå ner och även om vi har hög fettprocent fortfarande. Sålänge vi har hög fettprocent på kroppen kommer vi inte få synliga magrutor. Det är inte riktigt målet heller.

Målet är att få en stark kropp som orkar hålla upp sig själv. Så därför ska ni träna magen även om magrutorna glänser med sin frånvaro.

Det här är mina bästa övningar för magmusklerna. Har ni någon annan favoritövning för magmuskelrna?

Russian Twist
Planka med vikt
Benlyft

Om ni har möjlighet är det väldigt effektivt att göra hängande benlyft.

​Glöm inte att stretcha efteråt! 

Likes

Comments