Det er helg folkens!:)

Som "hjem til deg -PT reiser jeg hjem til mennesker som ønsker å komme i gang med en sunn livsstil, trenger hjelp med treningen eller trenger motivasjon :)
Jeg ser dette blir mer og mer etterspurt og jeg er så glad jeg valgte å satse på akkurat dette:)
Dette med å få en tilbakemelding når de er ferdige med å trene med meg at de har fått inn trening som en rutine og en del av hverdagen!. Det er ikke alle som faktisk ønsker å få de eller de resultatene i forhold til antall kg men bare det å føle seg vel og bra og få energien tilbake!
Dette gleder min hverdag, i tillegg kan jeg også gi kundene mine det beste innen kost og velvære!:) Kjempe hyggelig å møte nye mennesker og ikke bare igjennom trening men også denne velværebiten!:)

Jeg er opptatt av å vise mine kunder hvor enkelt trening kan være, og hvor lite tid det faktisk kan ta samtidig hvor gøy det kan være!:)

Er du nysgjerrig på om min tjeneste er noe for deg, så kontakt meg gjerne så setter vi opp en veiledningstime! For de tilbyr jeg faktisk GRATIS! :D

Jeg legger til noen bilder fra min gårsdag, jeg hadde min jobbdag i Oslo og Sarpsborg!:) For en nydelig dag!:)

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Likes

Comments

Hei!:)
Det er tusenvis av spørsmål rundt kosthold, hva skal man spise, hva funker for meg, hvordan komme i gang, hvor mye.... Jeg vet at c9 herjer nå om dagen, men hva er egentlig dette?
Er du en av de som er nysgjerrig på c9?
For hva hjelper egentlig C9 for?
Er det en slankekur på 9 dager?
Er det en rens for magen?
Er det en sultekur, slik at man er nødt til å gå ned i vekt?

----------


Visste du at 70% av resultatene dine kommer av kostholdet ditt? Vel, det gjør det. Når du tenker tilbake siste uken, spiste du noe du vet kroppen ikke hadde godt av?
Vet du egentlig hvor mye utskeielsen har å si når det kommer til resultatene din?
Jeg sier ikke at man aldri skal kose seg, for man kan faktisk spise sjokolade uten å ødelegge for målet du har satt, men man må tenke over mengde:)
Visste du at hvis du holder deg unna sukker/søtsaker 1-2 uker så vil det redusere søtsuget betraktelig?

En annen ting når det kommer til resultater: Visste du at selv om du er flink til å spise sunt og riktig så handler det om næringsopptaket tarmen din har for at kroppen din skal fungere optimalt? OG at dette er like viktig dersom målet ditt er å gå opp i vekt som ned.

Jeg vil også komme med at det er ikke farlig å kjenne på sultfølelsen, kroppen har godt av å kunne jobbe selv over en kort periode. Jeg har ikke hørt om soldater som har stryki med under helvetesuka med minimalt med mat, søvn og tung aktivitet hver dag... og hurra for det!:)

Jeg vil ta vare på kroppen min og gi den det den trenger! :)

-Du har bare en kropp, den skal du leve med resten av livet :)





















Likes

Comments

I dette innlegget vil jeg komme med hva proteiner er og hvorfor det er så viktig å få i seg for en optimal helse.
-Er du opptatt av å vite hva kroppen din trenger for å fungere?​

Proteiner er bygget opp av aminosyrer, vi har 20 aminosyrer som er viktig for oss mennesker og disse skiller mellom essensielle og ikke essensielle. For å opprettholde en skjelettmuskulatur er det spesielt 3 aminosyrer som er viktige: Valine,Isoleucine og Leucine.
Disse essensielle aminosyrene finner man i animalske produkter som fugl, fisk, kjøtt, egg og meieriprodukter.

Hvilke funksjon har protiner i kroppen?

*Energikilde *Bidrar til transport av oksygen og næringsstoffer *Produksjon av hormoner

*Omdannelser av muskler, skjelett, dannelse og vedlikehold av hud, hår, negler og slimhinner

Det store spørsmålet: Hvor mye trenger man?

Anbefalt proteininntak strekker seg fra 0,8 g protein på kg kroppsvekt for innaktive mennesker.
For de som driver med styrketrening er det anbefalt helt opp til 1,2 - 2,0 g protein pr kroppsvekt. Her er det viktig å huske på at dette kun er optimalt hvis man er i en energibalanse eller kalorioverskudd.
Hvis man har vektnedgang som mål bør proteininntaket justeres slik at man forhindrer muskeltap.
Jeg vil komme med en liten regel: Spis alltid proteiner til hvert måltid- Proteiner holder deg lengre mett:)




Ha en super tirsdag videre:)





Likes

Comments

Fem punkter for en varig vektnedgang!

1. Bestem deg. Har du gått en runde med deg selv? vet du hva som kreves for å nå målet ditt? Sett av en dag/dato du skal begynne og forbred hode på denne datoen!

2. Hva må kuttes ned? Gå nøye igjennom hverdagen din, hva må byttes ut? Skal du ned i vekt må man inn å se på kcaloriintaket, skal du opp i vekt må dette også justeres opp.

3. Vær bevisst på hverdagsaktivitet! Ta trappa, sykle/gå til jobben, lek med barna, gå til trening, sykle til butikken.

4. Kast de usunne matvarene som ligger i skapet og frister deg. Har du de ikke tilgjengelig går du heller ikke rundt å tenker på de. Dra på butikken og fyll opp kjøleskapet med sunne ferske matvarer.

5. Tørre å si nei! Når du blir tilbudt masse godsaker, tenk på målet og jobben du gjør for å nå dette! Ta fornuftige valg ut i fra målet ditt:)


Likes

Comments

Hei og god søndag!

Denne helgen er fylt med masse masse herlige ting :) Kunder, Ikea, innredning av nytt kontor,fri, trening, bærtur, Kick off og hurra meg rundt. Fredagen ble brukt til kunder og Ikea og en liten tur innom det nye kontoret. Ikea som alle vet tar langt tid, så mye av fredagen gikk med til å finne det vi skulle ha og stå i kassekø. Masse go´saker ble med oss hjem , og jeg og Marthe tror vi får det stiligste kontoret EVER på hele Hemnes;) Jeg gleder meg til å vise dere det endelige resultatet!
Gårsdagen gikk med til litt jobbing, trening, bærtur og kos. En super dag vil jeg si:)
I dag er det søndag, en dag jeg har ventet på. Det var duket for Kick off i Ås, en dag fylt med masse morro.
Vi feirer nye nivåer, kollegaer deler sin kunnskap, nye forelesere holder spennende foredrag!
I dag kom selveste Trine Grung, Norges første blogger. Hun delte sin kunskap om sosiale medier, i min jobb er akkurat dette en stor del. Helene Ragnhild kom og delte sin historie og sin kunskap om ernæring. Etter helgen sitter jeg igjen med en kjempe god følelse. Jeg har en plan for høsten, jeg skal nå nye nivåer, jeg skal hjelpe nye kunder til å nå sine mål, jeg skal hjelpe nye og nåværende kollegaer til å nå sine neste mål. I morgen er det ny uke, August er straks fullbooket og jeg gleder meg til å sette igang:)


Jeg bare få skyte inn at jeg og gjengen tok ei litta 5 km økt for å sjekke formen til color me rad. Og det må jeg få si, pust pes pust pes, vi kom oss i mål på ei meget god klokketid. Detta skal vi klare;)


Nå skal all ny kunskap og informasjon fordøyes her huset!:)
Ha en fortsatt fin søndagskveld:)














Likes

Comments

Hei og velkommen til min blogg!:) Takk for at du tok turen inn hit:)

22.august går startskuddet, jeg og fire venninner skal løpe Color me rad i Oslo. Jeg har aldri vært med på noe slag løp før, så dette kan bli spennende! Løpeformen er ikke på topp, så her må det trenes. Det er ikke noe mål om å komme først, men å gjennomføre. Planen er å hjelpe hverandre igjennom løypa:)

Dagen i dag har jeg hjulpet min gode venn og kollega Madde igang med sin Forever Living karriere:) Jeg gleder meg til å se hennes utvilking!


Likes

Comments