Header
View tracker

Jag är redo för en egen vecka, livet som student bjuder på 'höstlov' eller sk.a egen studietid. Har en del klienter mån-tis, sen blir det lite jobb och därefter en långhelg i Dalarna.

Jag har gått och blivit med Balance. (Kan man säga så?) Tecknade iallfall mitt medlemsskap och det känns så himla bra och jag kommer fortsätta köra med en PT där. Det har blivit väldigt lugn träning för mig senaste tiden och håller på att peppa mig till att öka lite flås. Skulle verkligen behöva tagga till på pulsträning och höja mitt Vo2max. Dt blir nog ändring på det, vi har precis läst klart kondition och uthållighet och det var så jäkla kul att skapa upplägg och testa strategier kring hur man gör och varför man tränar kondition på ett visst sätt.


Visste du tillexempel att man kan specifikt förbättra det man vill bli bra på genom att arbeta i olika pulszoner?


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Pernilla, 25 år och bosatt i Sundbyberg, lever tillsammans med min sambo och pluggar till Hälsoutvecklare, kostrådgivare, PT och massör på Jakobsbergs folkhögskola. - Man kan väll säga att detta är en kort och tråkig men också väldigt sammanfattad presentation om mig.

Jag har en bakgrund som fotbollsspelare och senaste åren är de gym som gäller (däremellan lite ledig tonårstid i ett par år... he he). I träningsform tycker jag om variation, det är också det jag tror på för att hålla en bra balans inom hälsans fysiska delar. Just nu lägger jag mycket fokus på rörlighet och styrka men fler favoriter som jag har är yoga, högintensivt och box, även om de sistnämnda inte märks på mig.

God mat är ju aldrig fel och jag har perioder där inspirationen flödar, då blir det mycket bakning och desserter i olika varianter. Mörk choklad och plopp är det bästa jag vet. Egentligen är allt med choklad det bästa jag vet såvida kaffet är på sidan av och INTE i. kaffe+choklad=sant

Med den här bloggen vill jag inspirera och visa att med enkla medel kan vi må så jäkla bra. Det som krävs är att du satsar på DIG och med den utbildning som jag snart avslutar (om ca 2 mån) har jag fått en otroligt bred kompetens kring begreppet "hälsa". Hälsa är så mycket, det kan vara olika för dig och mig och genom att se en individ för vad han är så kan jag i min yrkesroll hjälpa till på traven.

Är du intresserad att komma i kontakt med mig, frågor, vill ja hjälp med träning, kost eller massage så kan du maila till mig på pernilla.jansson@live.se

En parantes är att jag är usel på att ta bilder, vilket jag i samband med det här behöver ändra eftersom att jag inte gillar att lägga upp onödiga bilder som inte är sammanhängande med inlägget eller tråkiga bilder, då får det hellre inte vara någon bild alls. Vi får väl se hur det går. Ni får gärna hjälpa till med att påminna mig med att fota

Likes

Comments

View tracker

Tiden verkligen flyger iväg och jag vet inte om jag har så mycket att komma med här på bloggen. Höstterminen är riktigt rolig i skolan och de känns som att de ännu inte dragit igång helt, de kommer säkert komma mer och mer läxor och annat. Igår hade vi en riktig inspirationsdag, Linus Johansson var hos oss och föreläste om att skapa sunda rörelsemönster, hur man kan jobba systematiskt med kroppen och mycket annat. Efter det så var jag hos en PT på Balance City, det var ritkigt skoj, första gången jag själv gått med en PT vi gjorde rörelsetester och marklyft. Har trögt att komma tillbaka helt till träningen men den ligger inte på helt på is iallafall och jag knepar och knåpar på att komma tillbaka till motivationen.

 

Idag är en egen studiedag, jag ska ta mig till gymmet, plugga anatomi och vara barnvakt åt lille Lo ikväll.

 

Ha en awesome dag!

Likes

Comments

Vilken resa, WOW! Alltså, jag hade inte höga förväntningar och min sommar har varit kort, 2 veckor ledigt är den sommar jag har haft och jag är riktig glad över att jag lyckades vara här och nu i vår tid på Kreta. Den gav mig såå mycket, jag läste en bok lite spontant och det var precis vad jag behövde, den gav mig en så knuff, en egoboost och en känsla av att jag klarar av detta. Boken var så bra och så inspirerande att jag läste den på två dagar. Jag fick verkligen den vila jag behövde efter den tuffa våren och sommarjobbet.

På Kreta fick vi flera nya relationer vilket är så kul, vi träffade riktigt trevliga människor som jag hoppas vi kommer hålla kontakten med. Inför skolan på torsdag känner jag mig nervös och laddad. Jag vet att det kommer vara svårt att inte avundas de som verkligen legat i under sommaren med att träna på det vi läste i fjol, jag låter heller inte bli att ge dom den beröm och hyllning de förtjänar, men det känns ändå lite nervöst. Mina förväntningar är höga på kurserna och jag hoppas att det inte blir för hög fart eftersom att jag inte kommer vara ledig hela hösten utan har (med stor sannolikhet) fixat ett spännande extrajobb. Det är bara tuta och köra och jag ska om tiden blir över försöka strukturera upp en plan för bloggandet.

 

Ha det så fint!

Likes

Comments

Hej,

 

Träningen går lite segt fortfarande men den väntas komma igång när sommaren är över. Blir så otroligt lat av att vara uttråkad. hur somhelst åker vi idag till Grekland för att få lite riktig semester innan hösten faller sig på (som den redan gjort enligt mig) därefter blir det en veckas jobb och samma vecka börjar skolan. Wipo!

 

 

Likes

Comments

Trevlig dag, har spenderat den med mig själv, Det börjar bli  rätt vanligt nu eftersom jag mina senaste lediga dagar bara legat hemma på soffan. Men idag spenderade jag eftermiddagen inne i stan och shoppade lite grejer som jag behövde, bl.a annat ett par riktiga godingar från Céline som jag kan glassa runt i på Kreta.
Känner mig också frisk nu och är sååå redo för rutiner igen. Pratade med en klasskompis och tyckte att hon va knäpp som saknade skolan men efter en liten stund började jag hålla med, rutiner, härligt häng, roliga kurser och allt annat spännande som händer där. Jag är så redo för att ta tillbaka formen också. Fan vad snabbt de går… Min rumpa ser helt olik sig sedan 2 månader tillbaka. och jag har tappar 3,5 kg :(.

Men motgångar föder medgångar och det är bara att köra på ! Trevlig vecka på er!

 

Here’s my new babies <>

P1040546 IMG_3575

Likes

Comments

Hej,

 

Det var länge sen sist. Jag har inte haft lust med mycket som är relaterat till skolan då det blev lite mycket på slutet kring mina känslor.

Hittills har jag jobbat en hel del timmar med långa dagar vilket har resulterat i träning ca 1(ibland 2( gånger i veckan för att jag ska ha hunnit återhämta mig efter jobbet. Inte nog med det åkte jag på en redig förkylning med feber och halsont för 1,5 vecka sedan och känner att idag är första dagen som jag mår lite bättre, hostan har varit skitjobbig men har varit ganska lugnt med det idag.

Så, dagen till ära spenderade jag de 3 första timmarna i soffan och därefter har jag tränat i 1 timme med ett litet ”rehabprogram” för hela kroppen med fokus på mina problemområden. Det kändes bra och musklerna började svida snabbt och jag blev svettig. Jag ska därför nu göra en sen lunch och hoppa in i duschen.

Skolan börjar om knappt en månad och min semester börjar nästa vecka. Den är efterlängtad och välbehövd.

 

Passet bestod av följande, körde allt 4 x 12

Rotatorcuffen – utåtrotationer
Rotatorcuffen – innåtrotationer
Sittande marklyft (från @pt_annas)
”Friaren” (från @pt_annas)
Armhävning PLUS
Höftlyft
Sit-up med stöd för benen
Rygglyft
Sidobrygga ( 20 s x 4 på varje sida)
Skulderlyft i en statisk fällkniv
Benspark

IMG_3556 2 IMG_3554 4

Likes

Comments

Man tappar verkligen formen fort. Nu är det 8 veckor sedan jag tränade ordentligt, har sedan dess tränat knappt 1 gång i veckan men jag orkar verkligen inte bry mig. Det beror på flera olika orsaker och jag VET att jag kommer att komma i form igen. På 8 veckor har jag tappat väldigt mycket muskler och jag har dessutom tappat formen, men det gör inget. Det blir nya tag nu med desamma. Jag har sedan jag tappat motivation jobbat på att få upp motivationen igen utan att tvinga mig till saker som jag inte vill eller känner för. Jag har behövt tid för mig själv och sommarlovet kom i precis rätt tid. Även om skolan slutat så består första delen av sommaren till en massa jobb och därefter ska jag njuta lite innan skolstart.

Har haft låg motivation till mycket och jag försöker verkligen se något positivt med att kliva upp ur sängen på mornarna och intala mig själv varje dag att jag kan om jag bara vill.

Nu blev det öppet och ärligt. Vi hörs senare och förhoppningsvis med glädjande energi och framgångar ! Tjo!

Likes

Comments

 

 

Supergott och enkelt mellis, pre/post-workout, frukost m.m. som är ToGo,
Mjölk
Vanilj proteinpulver
Turkisk yoghurt/ naturell kvarg
Frysta bär (blandade mango & hallon)

Kör allt i en Mix n’ go och njut på språng

P1040477

I love smoothiees <>

 

Jag har precis slängt i mig en sen lunch efter en massageklient (fick massage tillbaka också :)) och ska nu sätta mig med sista delen inför HPB-inlämningen som måste vara klar till imorgon. Kan inte säga att jag är taggad just nu på att sätta mig i ett kasst datorprogram och börja analysera statistik kring grupper från HPBer.

Likes

Comments

Man kan väl säga att bloggen inte är mitt högsta prio, men vad gör de? Livet leker just nu, det består av kärlek, plugg och jobb… allt flyter på bra även om stressen äter upp mig lite men för varje dag som går känner jag att jag får mer och mer kontroll på läget. Idag är en riktigt bra dag, jag klarade examinationen i gruppträningen och kommer nu att få mitt diplom! Yeeeeeess!

Vill tacka klassen, alla underbaringar som stöttar och hejjar på varandra. Vi körde idag 8 stycken pass så det var alltså 8 st som examinerade sig. Sjukt kul och riktigt roligt med en tränardag för nu är man mör och skön i kroppen.  Sitter därför nu och njuter av dagen som varit och dricker på en islatte.

Vi hörs när jag har något vettigt och säga, hej sålänge!

IMG_2641_FotorIMG_2651_Fotor

Likes

Comments