Träning

​Hejsan!

Tillbaka nu efter ett uppehåll under sommaren, då jag jobbat väldigt mycket! Nu känns det verkligen som att hösten är på gång, riktigt höstigt väder under min morgonpromenad. Men ganska skönt och mysigt med att hösten är på ingång tycker jag. 

Igår anmälde jag mig även till ironman 2018! Min andra gång jag kör ironman och ni kommer få följa min träning under hela året! Jag är så taggad och så förväntansfull, med mycket tankar och mål. 

Hoppas ni alla haft en bra sommar och har en toppen måndag, kram!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Allmänt

Hejsan!

I onsdags slingade jag och klippte mitt hår, blev riktigt nöjd och skönt att vara lite blondare igen. Trivs bäst i det. Resultatet ser ni på bilden nedan. Efter det fixade jag lite presenter till syrran som tar studenten idag!, mer om det i ett annat inlägg.

Jag vann ju även en facebook tävling i tisdags då jag hade delat en inlägg om Harrys, vann då biljetter och fri entre onsdag, torsdag och fredag. Så himla roligt! Så Emma och jag förfestade lite hos henne innan vi drog dit och var lite starstrucked när det var JLC som gästade, haha lite bilder här under! Men en riktigt rolig dag och kväll. Idag blir det studentfirande och födelsedagsfirande, ha det bäst!

Likes

Comments

Veckans övning

Veckans övning är en bålövning.

Blev ju inget med veckans övning förra veckan då jag var sjuk men kommer lägga upp ett helkroppspass med lite tips här någon dag så kommer ni få massvis med tips.

Benfäll med ett ben är veckans övning. Där tränar du bålstyrkan och stabiliteten i bålen. Första läget är att komma upp i 90 grader med benen (som ni ser på första bilden till vänster). Därefter sänker du ner ena benet långsamt och när du kommer upp igen pausar du någon sekund innan du sänker nästa ben. Det ska alltså gå sakta! Det kommer definitivt kännas!

Likes

Comments

Ni vet när man har en sån där bra dag och inget går fel och man känner sig helt enkelt lycklig? Ja, så är min dag idag! Kan vara för att jag ÄNTLIGEN är frisk och kan börja att jobba och träna ordentligt igen. Har saknat att träna så mycket och är taggad på denna veckans träning!

Idag hämtade jag upp syrran kl 05:30 för att åka till stallet. Hon hade nämligen lektion för mig, hihi. Gick superbra och roligt att rida igenom ett ordentligt bra pass! 

Efter det åkte jag hem och gick en liten runda innan frukost. Min frukost ser ni på bilden (lite iallafall) i fokus står en shot, ingefärsshot! Gjorde en sats igår för att jag ska inte bli sjuk nåt mer, och testade idag. Så äcklig... men bara att ta. Hellre den att bli sjuk. Tror mest att det är den starka ingefärssmaken som jag är lite skeptisk till, då satsen leva ganska så stark. 

Nu är jag på jobbet och ska jobba vidare, hörs senare. Kram!

Likes

Comments

Haft en tävling på min facebook sida där man har kunnat vinna en plats i löpgruppen som startar vecka 28. Den utses IDAG, wohoo! In och kolla på sidan som heter: Josefine Andersson Personlig tränare

​Där kommer du även kunna se kommande grupper, tävlingar, tips m.m.

Likes

Comments

Hej på er!

Lite tråkig uppdatering här just nu och det är mest för att jag varit sjuk flera dagar och inte tränat på hela veckan vilket är så tråkigt och saknar det verkligen just nu, men imorgon ska jag förhoppningsvis köra igång igen och ska bli riktigt kul och har även satt upp lite nya mål och ska prata lite upplägg med min PT imorgon.

Idag har jag haft mina föräldrar och lite släkt här hemma då vi firade min födelsedag. Roligt för mormor, farmor och farfar att se lägenheten för första gången också. Blev massa tårta och godsaker och såklart massa presenter till mig, hihi, det får ni se imorgon. Fyller ju år på fredag men då tar min syster studenten så vi firade lite idag istället.

​Måste även visa denna bädden som Linus köpte till kissen igår. Hon fäller så otroligt mycket och blir en hel del hår i soffan och på alla filtar så hon fick en egen säng haha. Som egentligen är till en hund men hon verkar tycka den är gosig, lyxigt med en egen bädd också!

Hoppas ni haft en bra helg så hörs vi i veckan, kram!

Likes

Comments

New in

Japp, igår kom skatten tillbaka så jag gick på stan med Linus och shoppade lite. Försökte hitta lite snygga sommarkläder och bikinis då vi snart åker till Rhodos.

Anledningen att uppdateringen varit så dålig är för att jag legat hemma sjuk och inte haft ork till någonting.

Men ovan ser ni iallafall på första bilden tre stycken spets bh:ar från cubus, såå sköna och fina när spetsen följer med upp på axelbandet en bit. Därefter en bikini från HM, funnits ett bra tag men man tröttnar ju aldrig på triangle bikinisarna, i alla fall inte jag!

Köpte sedan en svart jumpsuit från HM, som är mycket finare på än hängande på väggen. Den blommiga klänningen är också från HM och var superfin på!

Likes

Comments

Träning

Hejsan!

Detta inlägg kommer att handla om modet till att våga avboka ett lopp och att tänka smart. Jag var alltså anmäld till Stockholm Marathon som gick nu i lördags. Jag anmälde mig redan förra året på hösten och hade då sprungit samma lopp innan sommaren. Loppet som jag sprang då (stockholm marathon 2016) var riktigt roligt trots att jag hade lite små ont i höfter och muskler men inget allvarligt. Loppet tog jag i min egna takt och nådde mitt mål, som var att klara mig runt hela banan och att jogga hela vägen. Därefter anmälde jag mig till i år, 2017, satte upp nya mål och var så taggad!

Sedan under höst och vår hade jag en hel del ont i benhinnor och vader så löpningen fick jag lägga på hyllan ett tag, innan jag tog upp det lite igen och fick då benhinneinflammation som har kommit och gått lite hela vinterhalvåret. Löpningen fick jag vila ifrån och träningsupplägget till loppet gick då inte som planerat. Stretchade, töjde och så småningom kunde jag börja jogga lite smått. Kan ibland känna av lite grann om jag stretchat dåligt, för det sitter mycket stelhet i mina vader.

När jag väl kunde börja jogga igen fick jag börja om från början med löpningen (kändes det som i alla fall) och självklart kommer då paniken att loppet börjar närma sig och att jag sprungit 6 km som längst! Mail kom hela tiden att "100 dagar kvar", "en månad kvar", "snart dags" osv. Efter mycket övervägande bestämde jag mig för att hoppa loppet och köra nästa år istället, jag bestämde mig för att tänka smart!

Hade jag sprungit ändå och struntat i att jag inte tränat tillräckligt hade jag förmodligen dragit på mig någon annan skada och kanske aldrig mer kunnat springa (i värsta fall). Hur tråkigt det än är så var det bättre att avstå, det var bättre att tänka smart och det var bättre att VÅGA avstå.

Likes

Comments

Träning

Woohoo! Säkra din plats redan nu, medlem eller inte!

Sommarens pt grupper finns nu att anmäla sig till och de startar v. 28! För mer info och anmälan kontakta mig på mail eller mobil!

Tyvärr är det ju väldigt vanligt att man tar en paus under sommaren och lägger träningen åt sidan. Men varför ska man inte hålla igång bara för att man inte jobbar och har semester, om så är fallet? JAG tycker att träning ska vara som att borsta tänderna, det tillhör vardagen och det ska vara en "livsstil".

Så i sommar hjälper jag dig att hålla igång trots att du är ledig eller vill ta det lite lugnare.

Likes

Comments

Veckans övning

VECKANS ÖVNING- kommer jag lägga upp varje vecka och det kommer vara tips på olika övningar man kan köra på gymmet, utomhus osv.

Denna veckans övning är en utav mina favoritövningar: BULGARISKA UTFALL.

Den går till så att man har ena foten i golvet och andra på en bänk bakom, med ett ganska stort mellanrum. Därefter sjunker man ner och upp som i ett utfall. Det blir mycket fokus på sätesmuskeln samt framsida lår. ÄLSKAR denna övning och att den tar så mycket, garanterad träningsvärk dagarna efter. Lägg gärna till lite vikter att hålla i också.

Lycka till!

Likes

Comments