Mycket på gång och då är det skönt att hösten närmar sig för med hösten kommer rutinerna.
Barnen går i skolan så de behöver komma i säng och då kommer jag i säng...

Vad händer i höst ?
💪🏻jag försöker få rull på min fitma
💪🏻mycket nytt på jobbet
💪🏻jag ska diplomera mej inom taktipro massage

Å det bästa av allt , jag kan hänga massor i gymmet utan att känna
-jag borde vara ute i solen

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments


SÖMNEN ??

Hur viktigt är det att sova "lagom" ?

För mej är det jätte viktigt för sover jag för lite så ökar mitt kortisol och jag pluffsar till över magen, jag blir oxå enormt sötsugen och lätt irriterad och tjurig.

Sover jag däremot för mycket så blir jag lite seg och slö, hinner heller inte äta efter mitt kost schema eller dricka mitt vatten.

Mitt tips till er !!
Hitta era optimala antal sov timmar.

Själv ska jag sova 8,5 h för ett optimalt antal.

Så nu är det dags att sova....😴😴😴😴😴

Likes

Comments

Förlåt....
Jag vet att jag inte skrivit på läänge !
Men det har varit lite mycket på
G
💪🏻Startat upp mitt företag
💪🏻gör en hemsida
💪🏻möte
💪🏻hejat fram min snart 13-årige son i hans andra parkour tävling
💪🏻yngste sonen har fyllt år, hela 10 år
( var tog tiden vägen )


+ allt annat...
Handla mat, laga mat, tvätta, vika/sortera tvätt,städa

Försöker oxå jobba på min livs form vilket inte går så bra för tillfället men det är ju så ibland att man når en platå eller helt enkelt motivationsbrist

Www.ptida.se
Info@ptida.se

Likes

Comments

Nu är det en spännande tid framöver ...

Mitt diplom har äntligen kommit så nu mina vänner är jag officiellt !!

INTERNATIONELLT LICENSERAD PERSONLIG TRÄNARE via Bodyfigt Pt School. Så nu slipar jag på webbsida , visitkort mm för att marknadsföra min lilla firma Pt Ida´s Hälsa & Fitness samtidigt som jag jobbar på min sommarform och den mina vänner ska bli den bästa hitintills.

Så här gör jag för att hålla min motivation uppe:

Träning: är på gymmet 4-6 ggr/vecka och då kär jag gymmet på 3 split och resterande gym besök varvas med gruppträning, crosstrainer, trappmaskin och ett och annat löppass.

Likes

Comments

Med våren kommer energin iaf för mej, nu sen frukost och sedan gymmet en sväng innan jobbet. Å vet ni vad jag har något spännande på gång men mer om det när allt är klaffat och klart ! Vad äter ni för frukost när vårsolen tittar fram ?

Själv äter jag nästan alltid havregrynsgröt med proteinpulver och idag blev det chokladsmak....

Likes

Comments

Hej på er !

Denna veckan börjar jag med att sova en extra timme när barnen gått till skolan och det var välbehövligt och gött. Sedan har jag varit på min andra LPG behandling och jag hoppas verkligen att dessa behandlingar kan få igång min lymfa och mjuka upp min stela bindväv, Att ta hand om kroppen är så mycket mer än träning och kost. För mig gäller det att hitta balans mellan träning, återhämtning, kost. Och återhämtning är inte bara sömn utan även vila/massage och avslappnande aktiviteter som passar just dej, i mitt fall kan det vara en promenad med mannen i mitt liv, en stund i vår IR bastu eller som idag en LPG behandling av Annelie på www.anneliescoaching.se eller varför inte en stund i solariet det får iaf mej att lämna allt för en stund och bara vara här och nu. I går byggde min man och äldsta sonen en parkour "bana" på baksidan så nu vet vi iaf vart parkourarna håller hus. Hur och vad gör ni när ni behöver återhämtning ??

Likes

Comments

Fredags mys tycker jag nästan är ett måste men man kan ju välja nytt liiite nyttigare alternativ!
Kvällens tips är glass från add icecream och att jag sparat på en Limited edition burk gör ju inte fredagen mindre mysig!!
TREVLIG HELG 💪🏻🍨

Likes

Comments

Uppladdning inför dagens benpass och nytt linne dagen till ära

Likes

Comments