Vädret gav inga indikatoner på att det skulle börja bli bättre så efter vi gick till affären begav vi oss för att köpa bussbiljetter till några städer/byar/samhällen längre norr ut i Algarve. Då vi båda har träningsvärk och är en aning trötta efter gårdagens trapats så lades planen om att cykla ner ganska snabbt.

För övrigt så trivs jag som fisken i vattnet här borta. Allt är lite godare, det är varmt trots att solen inte visar sig men framförallt så existerar inte stress, kanske för att "sydkusten sålde sin själ till turismen" som Algarvekusten så fint beskrevs i Lonley planet boken, för vem är stressad på semester, med magen fylld av go´ saker? En annan sak som också är fantastiskt, Portugal är känd för sina bakelser, och tro mig, de säljs i varenda litet hål i väggen. Hitentills har vi bara hunnit prova en, vilket bestod av choklad rullat till en boll, täckt av chokladkulor - trots att den hade samma storlek som en liten chokladboll så kunde den mätta all världens choklad cravings,dvs mäktig som tusan!

Hur som helst, nu blir det vamos á Silves och Monchique! Obrigado e Adues!

God morgon!
Idag har molnen täckt himlen - inte så himla dåligt då man har antagit en röd/rosa nyans., hehe. För dagen har vi inga större planer, om vädret blir lite bättre tänkte jag åka upp till en by längre norr ut och rida, annars strosa omrking, kanske ta en buss till Albufeira eller Lagos för att kika på hur det ser ut!

Lägger ut bilder imorgon <3

Hejsan mina vänner!
(Story time)

Som rubriken lyder är jag just nu i Portugal, närmare bestämt Armacao de péra, - ett mysigt litet samhälle längs Algarve-kusten. Lägeneheten vi har har hyrt är helt fantastiskt, alldels intill havet med en balkong och allt man kan tänka sig behöva. Vi flög ner i tisdags och kom hit kring sju tiden, trötta och möra, och gjorde inte så mycket mer än att gick ut att äta och däcka. Igår, tisdas, så vaknade jag upp rätt tidigt och tog mig ut på upptäcksfärd vilket b.la. ledde mig till en liten led som gick längs klippremsan vid kusten. När klockan närmade sig tio vände jag hemåt och lyckades bränna upp stortån så det blödde överallt. Hoppade hem til lägenheten och väl där ringde telefonen och jag hade blivit antagen till SDSU, så ni är det klappat och klart med boeåde boendet och skolna, i höst flyttar jag då till San Diego(!!!!!!). Resten av dagen spenderades på stranden och här i samhället och på kvällen vankaddes det middag och vin vid vattnet.

Idag åt vi frukost på balkongen innan vi gick och hyrde cyklar för att utforska ännu mer. Sagt och gjort bar det iväg men Google maps som guide. Det började bra men efter någon kilometer skulle vi svänga in rätt in bland växterna vilket tillslut visade sig vara en downhillbana, I alla fall vad vi tror. Så den relativt snabba cykleturen blev en allt längre gångtur men i en fantastisk miljö. Tillslut nådde vi stranden vilket firades med en glass och gick ner för att sola och bada. Stranden hade delats upp i tre delar av klippväggarna så för att ta sig mellan dem var man tvungen att springa så inte vågorna blötte ner en totalt. Efter en stunds lapande tog vi cyklarna och åkte lite längre västerut för att se några fler grotter och klippor samt att fika (viktigaste). Trötta och möra efter en lång trapats så cyklade vi hem och ska nu alldeles strax iväg och beställa take away till lägenheten och kika på en film. Helt okej tycker man ändå efter att ha cyklat flertalet mil.

Adios för nu så ses vi snart!

Sex dagar befinner jag mig i södra Europa, närmare bestämt Portugal, sittandes på en stol, på balkongen och njuter av kvällssolen.

Fjorton dagar är jag på ett möte i Stockholm som snart ska rundas av och jag ska ta mitt pick och pack och bege mig till Bromma, för att flyga ner till Malmö och träffa släkten då min kusin tar studenten.

Nitton dagar kommer jag sitta på ett plan som alldeles strax ska landa i Centralamerika, där fuktig luft, varma vindar, en blå himmel och strålande sol väntar.

Fyrtiotvå dagar kommer jag förhoppnngsvis hämta upp min nya kamera och bege mig mot de norska fjordarna för lite frisk luft och premiärfotografering.

Nittio dagar har jag tagit och pick och pack, ännu en gång, och flugit min kos, liksom flyttfåglarna. En flytt för att förlänga sommaren ännu mer, och kanske bli ett snäpp klokare.

ps. jag lovar att jag ska bli bättre på att uppdatera. Imorgon vankas det ett besök hos frisering och jobbkväll!