ProFit

Do każdej aktywności fizycznej jest na niezbędny odpowiedni strój. Na fitness wystarczy zwykła koszulka i leginsy. Na rolki bądź na rower tak samo. Co w takim razie do biegania? Na samym początku warto pomyśleć o butach. Powinny być na wyższej, grubej podeszwie. Muszą być też lekkie aby podczas biegu nie było nam aż tak ciężko. Ja osobiście polecam buty Adidas Cloudfoam. Są to buty niezwykle lekkie oraz bardzo wygodne. Na nodzie prawie, że ich nie czuć. Kolejnym elementem jest koszulka oraz leginsy. Koszulka powinna być przewiewna, ze specjalnego materiału. Paniom z dosyć obfitym biustem przyda się biustonosz sportowy. Leginsy tak samo jak koszulka powinny być przewiewne oraz nie za luźne. Aby przyjemniej nam się biegło, warto zainwestować w opaskę na telefon. Dzięki niej możemy biegać, jednocześnie słuchając naszej ulubionej muzyki :)

Zaprojektuj swój blog - wybierz jeden z mnóstwa gotowych szablonów na Nouw lub utwórz własny, metodą „wskaż i kliknij” - Kliknij tutaj

Likes

Comments

Koktajl bananowy jest dobrą alternatywą dla osób robiących masę. Zawiera dużo potasu oraz białka. Jest równie sycący co smaczny :)

Sposób wykonania:

Mleko i banany blendujemy w misce. Jeśli mamy ochotę możemy dodać łyżeczkę stewii bądź inny naturalny słodzik.

Składniki:

- 2 banany

- 2 szklanki mleka 1,5% tłuszczu

- * 1 łyżeczka stewii (opcjonalnie)


Liczba porcji:

3 - 4

Likes

Comments

Smoothie jest niezwykle proste do wykonania. Nie wymaga wielu składników ani dużej roboty. Dzisiejszym pomysłem jest smoothie truskawkowe. Polecam ten przepis szczególnie osobom na diecie tłuszczowej, nisko-węglowodanowej (tak jak ja ). Truskawki są nisko-węglowodanowe oraz zawierają małe ilości cukrów (w porównaniu np. do jabłek czy bananów). Po takim napoju będziemy nasyceni gdyż pestki truskawek powodują pęcznienie i hamują apetyt na długo.

Sposób przygotowania:

Truskawki wrzucamy do plastikowej miski z nakrywką z otworem i blendujemy.

Składniki:

- 3 szklanki truskawek :)

Liczba porcji:

2


Likes

Comments

Często zaniedbujemy nawadnianie organizmu i pijemy tylko wtedy kiedy zaczynamy czuć pragnienie. Wszyscy wiemy, bo słyszeliśmy już wiele razy, że należy pić min. 1,5l wody dziennie. Wydaje się, że to strasznie dużo. Wodę należy pić nie tylko w momencie ,,kiedy nam się chce''. W ciągu dnia najlepiej spożywać ją co chwilę. Woda nie tylko nawadnia nasz organizm ale też usuwa jej nadmiar z organizmu. Wydaje się dziwne, prawda? Jednak tak jest. Częste picie to częste korzystanie z toalety, przez co woda z organizmu jest wydalana w postaci moczu. Można pić nie tylko zwykłą wodę mineralną ale także z cytryną, ogórkiem czy miętą. Takie napoje pobudzają nasz metabolizm oraz sprzyjają odchudzaniu.

Pamiętaj! Wybieraj tylko wodę niegazowaną!

(gazowana woda powoduje dostanie się do organizmu powietrza, co może powodować wzdęcia)

Zalety picia 1,5l wody dziennie:

- lepsze nawodnienie organizmu

- usunięcie nadmiaru wody z organizmu

- poprawa wyglądu cery

- woda powoduje zahamowanie apetytu

- poprawa sylwetki


Likes

Comments

Ilu z was odpuściło biegania bo ,,nogi zrobią się wielkie''? Jestem pewna, że wiele jest takich osób. Prawda jest taka, że nie koniecznie musi tak być. Tak naprawdę podczas biegu, pracują głównie mięśnie łydkek i ud. Jednak przy odpowiednim bilansie kalorycznym (mój wynosi 1300kcal) nic wielkiego na nogach nam nie wyrośnie :) Jeśli chcemy wyszczuplić nasze nogi, taka forma aktywności jest super! Dzięki bieganiu, mięśnie się spinają i są ćwiczone. Po pewnym czasie możemy zauważyć, że nogi są zgrabniejsze. Brzuch oczywiście też pracuje gdyż górne mięśnie

się napinają. Lecz pamiętajmy, że trzeba się nauczyć prawidłowo biegać. Najważniejsze jest to aby mieć proste plecy. Dzięki temu nie garbimy się i lepiej nam się oddycha. Jednak ta aktywność fizyczna nie jest dla wszystkich. Osobom, które mają problemy ze stawami, błędnikiem czy wydolnością oddechową nie jest to zalecane. Pamiętajmy, że najlepiej biegać na miękkim podłożu (np. pole, trawa) dzięki czemu nie obciążamy aż tak stawów i zmniejszamy ryzyko kontuzji.

Zalety biegania:

- poprawiamy naszą wydolność oddechową

- poprawa kondycji

-aktywność całego ciała

-poprawa samopoczucia

Likes

Comments

Słysząc słowa ,,więcej tłuszczów w diecie'' budzi kontrowersje szczególnie u osób pragnących schudnąć. Przecież to logiczne że im więcej tłuszczów w diecie tym mniej schudniemy a nawet przytyjemy. NIC BARDZIEJ MYLNEGO. Okazuje się, że propagowane przez znaczną większość dietetyków diety niskotłuszczowe nie są wcale takie dobre. Do rzeczy. Węglowodany są składnikami które dostarczają nam energii. Jednak są też łatwo przyswajalne dla organizmu. Oznacza to, że szybko są wchłaniane oraz MAGAZYNOWANE W TKANCE TŁUSZCZOWEJ. Natomiast tłuszcze nie są tak szybko przyswajalne dla organizmu i nie są odkładane w tkance tłuszczowej. Zatem bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób pragnących schudnąć jest dieta wyskokotłuszczowa. Należy w niej ograniczyć do minimum spożycie węglowodanów, a zastąpić je tłuszczami. Jednak nie myślcie, że oznacza to ,że należy jeść pizze, frytki itp. Nie. Chodzi tu o dobre tłuszcze takie jak: orzechy, mięso (wołowe, drobiowe, indycze), jaja (tylko te ekologiczne), masło klarowane. Przestawienie się na tłuszcze zamiast węgli spowoduje, że energia która do tej pory była pobierana z węgli będzie pobierana z tłuszczów. Zapewnią one też zmniejszenie apetytu oraz sytość na długo, a nasz organizm zacznie pobierać energię z tkanki tłuszczowej.

Produkty zakazane:

-pieczywo

-makarony, kasze, ryż

-cukier

-oleje (palmowy, rzepakowy, słonecznikowy i inne przetworzone)

-przetworzone produkty (tłuszcze trans)

Likes

Comments

Wiele z nas regularnie uprawia sport. Wiadomo, każda forma aktywności jest dobra. Dziś opowiem wam o moich ulubionych zajęciach fitness. Jump Fitness jak sama nazwa wskazuje to zajęcia na których można sobie poskakać :) Jest to forma cardio która w ciągu 30 minut pozwala spalić masę kalorii. Mój trening wygląda w ten sposób, że przez 30-40 minut skaczemy na trampolinach wykonując przy tym różne ćwiczenia np. skip A, skakanie tył-przód. Przez cały czas ręce są uniesione i romimy nimi wymachy w różne strony. Następnie schodzimy z trampolin i idziemy na matę. Robimy wtedy brzuch, pośladki i uda. Po zakończeniu ćwiczeń włączamy relaksującą muzykę i rozciągamy się :)

Likes

Comments