Header
View tracker
View tracker

Saker att göra när du känner dig hungrig:

  • Sortera bland gamla grejor eller i din garderob.
  • Städa. Damsuga, moppa, damma, byt lakan? Desto mer du rör dig desto mer kalorier bränner du.
  • Träna på eller lär dig ett instrument.
  • Gå och shoppa, du bränner kalorier genom att gå. Men undvik fiket!
  • Rensa mobilen/datorn från gamla bilder.
  • Läs en bok.
  • Ta en extra dusch.
  • Måla dina naglar.
  • Borsta tänderna.
  • Ät tuggummi eller drick ett glas vatten.
  • Chatta med mig 😍
  • Skriv ner dina tankar någon stans.
  • Kolla thinspiration på pinterest.

DON'T EAT!!!

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon ana's! Hoppas ni har sovit gott. En ny dag framför oss och många val att göra. Jag vet att ni är starka och kan klara detta. Bara ni inte berättar för någon. Folk tycker pro ana är en sjukdom men vi vet att det är mer än så. Det är vårt liv. Alla kan klara av det om man verkligen vill, Så ge aldrig upp, jag finns här för er.

xoxo Pro ana


Likes

Comments

He! Ny här.

Jag ha valt att starta denna blogg för att det finns så få svenska pro ana sidor. Har letat efter sidor där man kan få inspiration och motivation, men de flesta är gamla. Finns några bra på engelska men hade varit skönt om det var på ens eget språk. Här kan ni få hjälp med era mål, jag kan motivera er till et ni vill. Jag finns alltid där för er. Det är bara att skriva till pro.ana98@hotmail.com

Kom ihåg, skinny is the only pretty!

Likes

Comments

-Gör en thinspobok. Journal, bilder, tips, träning. Vad du nu känner för att skriva ner.
-Ha en hög med tidningar som motsvarar den vikt du vill bli av med, en efter en kommer de försvinna. Du kommer bli peppad av att se hur högen blir mindre för varje vecka som går
-Ät på en blå eller svart tallrik. Mörka färger inbillar dig att du är mättare. Och ännu bättre, ät på en liten, mörk tallrik
-När du vill äta något du inte borde, skriv en lista med anledningar till varför du inte skall äta och läs den 20 gånger.
-När du känner sug, räkna långsamt till 100
-Om du bor själv, sätt upp motiverande bilder eller nummer på den "osäkra" maten. Sätt din drömvikt på jordnötssmöret t.ex.
-Välj en maträtt, frukt eller liknande, t ex ett äpple. Dela det I fyra bitar. Ät en till frukost, en till lunch, en till middag och en till kvällsmat.
-Ta en bild på dig själv i bara underkläder. När du vill hetsa, titta på den och fråga dig själv om du inte ännu hellre vill bli av med allt fett du har på kroppen. Ha med dig en i plånboken eller när du ska någonstans där det finns mat.
-Om du bor för dig själv och har lätt för att vräka i dig mat, köp bara mat så att du har hemma för dagen. På så vis finns det inget att äta.
-Ät med fel hand
-Spendera lite tid varje dag på att kolla runt på pro-anasidor på Internet. Kolla thinspirationbilder
-Städa något äckligt, t ex en soptunna eller en toalettstol
-Ha på dig tighta kläder så du kommer ihåg hur mycket du måste gå ner
-Häll massvis med äckliga kryddor på din mat så du inte kan äta den.
-Om du får ont i huvudet, drick vatten du kan vara uttorkad
-Ät framför spegeln, helst utan kläder och så får vi se hur mycket mat du får i dig.
-Drick örtte, det innehåller inte några kalorier
-När du är på väg att falla för maten, ta ett sockerfritt
tuggummi. De flesta innehåller 3-5 kalorier
-Frys din mat såsom yoghurt och fun light.
​-Om du ska på restaurant, beställ inte något som är nyttigt. Ta med dig hälften hem i en doggy bag och säg att du ska ha det som lunch imorgon.
-Ät frukost och lunch eller bara något av dem, ät inte middag då hinner inte din kropp förbränna kalorierna.
-Gå och shoppa och prova kläder som du önskar att du kunde ha, det får dig att hålla dig borta från maten
-Slå på allt ditt fett om du får för dig att äta och se hur äckligt det är. Äter du mer blir det mer fläsk
-Om du kan, gå till köket och släng all dålig mat som du vet att du kan få för dig att slänga i dig
-Se till att du får i dig tillräckligt med kalcium, ta dina vitaminer
-Om du sitter mycket på jobbet eller i skolan, se till att du kommer upp varje timma. Hoppa, dansa eller vad som helst som håller ämnesomsättningen vid liv
-Håll dig borta från mat och köket
-Har det någonsin slagit dig att de flesta som du ser äta är feta? Kom ihåg det när du äter, du kommer bli lika överviktig som de
-Försök planera hur mycket du ska äta, då är det 30% större chans att du inte överäter
-Titta på alla supermodeller, ser det ut som att de äter? Nej! Så om du verkligen villse ut som dem, ät inte
-En kalori är alltid en kalori det spelar ingen roll var du får den ifrån. Så länge du håller dig under 1000 så går du ner
-Gör en matplanering och sätt en gräns med det antal kalorier som du får äta. Skriv ner efteråt vad du åt.
-För att hålla dig borta från att hetsa, gå ut, gör 20 situps och 20 upphopp. Eller ännu bättre, gör det framför spegeln. naken
-För att öka din ämnesomsättning och för att hålla dig mätt drick ett par koppar grönt te varje dag
-Alla anorektiker bör ta i alla fall en multivitamin om dagen, inga kalorier men det innehåller viktiga ämnen som vi går miste om när vi inte äter
-Två matskedar vinäger före varje måltid hjälper kroppen att stänga ute fett
-Koffein är toppen – det minskar appetiten
-Pepparmintste minskar aptiten
-Cola light och zero och pepsi max innehåller mindre än 1 kcal per 100 ml, så drick drick drick.
-Sluta inte röra på dig – varje kalori räknas
-Svälj inte – tugga och spotta ut
-Ät sjögräs eller botaniska piller – det sägs öka ämnesomsättningen
-Sitt upp med rak rygg – på så vis bränner du fler kalorier
-Ta på dig lite kläder, du bränner mer kalorier om du fryser
-Sömnbrist ökar aptiten – men ökar mängden kalorier som bränns
-Stark och kryddig mat ökar ämnesomsättningen
-Ät mat med negativa kalorier
-Ät mycket selleri – innehåller negativa kalorier
-Drick minst tre liter vatten varje dag – det håller uppe mättnadskänslan
-Sug på en istip för att öka mättnadskänslan
-Ät långsamt – det tar 20 minuter för magen att inse att den är full
-Ät mycket fiber – det växer i din mage och håller dig på så sätt mättare under en längre tid
-Ät inte framför TV:n – koncentrera dig istället på maten när du äter
-Ät vegetariska korvar istället för riktigt mat
-Gör 50 situps varje morgon – det ökar din ämnesomsättning och gör dig mer motiverad att göra saker under dagen
-Kål får dig att tappa vikt – men akta dig för stanken!
-Jordgubbar innehåller få kalorier och sätter fart på metabolismen
-Drick ett glas vatten varje timme
-Ät negativa kalorier minst 2 gånger varje dag
-Väg dig själv före och efter du ätit
-Träna bort dubbelt så många kalorier som du får i dig
-Ät sex små mål varje day med tre timmars mellanrum. 50 kcal vid varje tillfälle ger dig en sammanlagd summa på 300 kcal
-Tillåt dig själv att frossa en gång i månaden, men BARA en
-Stå upp när du äter, gå omrking när du tuggar
-Titta på när andra personer äter och känn dig överlägsen dem
-Skriv ut bilder på överviktiga personer och sätt runt om i huset
-Hitta en kompis att tävla med
-Ta hand om dig själv en gång i veckan, ta ett bad, lyssna på avkopplande musik, gå på massage, manikyr eller ansiktsbehandling. Stressa ner och bara slappna av och belöna dig själv för den gångna veckan
-De flesta barn är smala för att de springer omkring konstant, följ deras goda exempel och ge dig ut och rör på fläsket
-Håll dig kall
-Om du känner att du är nära att äta trots att du inte behöver, häll några droppar vinäger på din tunga
-Dela din mat i små, små bitar
-Ät med pinnar om du är ensam
-Skriv en journal med så mycket du bara kan om varför du inte ska äta och hur du ska hålla dig ifrån det
-Stå upp så ofta du bara kan, undvik att sitta och ligga
-Rör på dig så fort du får tillfälle
-Håll alltid dina händer igång med att pilla på något
-Öva på att föreställa dig själv som smal
-Ät endast hälften av det som serveras
-När du äter med vänner, försök att prata så mycket som möjligt.
-Om du ska äta med familjen, sprid ut maten på tallriken, på så sätt ser det ut som att du tagit mer
-Om du måste äta vid bordet med familjen, drick efter varje tugga. Detta gör dig mätt snabbare plus att du kan anses som mer aktiv vid matbordet
-De bästa aerobic övningarna är att gå i trappor, gå uppför backar och att cykla. Även simning är bra.
-När du är och handlar, se dig omkring på alla feta personer som vräker ner tusentals kalorier i sina korgar och vagnar.
-Om du känner dig ostabil kring mat, titta på den och säg: Jag kontrollerar maten, maten kontrollerar inte mig!
-Intala dig själv att det är nu eller aldrig, allt eller inget. Du kanske åt för mycket men fortsätt inte.
-Undvik att få i dig kalorier genom drycker
-Ta en kalciumtablett
-Bli vegan eller vegetarian
-Ät naken framför spegeln
-Ha alltid med dig en bild något väldigt äcklig, kolla på den när du känner att du är nära att äta
-Lägg er dina bestick mellan varje tugga
-Ät inte efter klockan 19,00
-Slå din mage om den ropar efter mat
-Rulla ihop till en boll om du får ont i magen av hungern
-Lukten av kaffe sägs minska aptiten
-Varje kalori räknas. När du sitter ner, skaka på benen, pilla på en penna. Sluta aldrig röra på dig.
-När du ska gå någonstans, ta endast med dig den summa pengar du vet att du kommer göra åt. Det hindrar dig från att slänga pengar på onödig mat
-Se till att få din sömn, mindre än sex timmar och din aptit kommer att öka
-Tugga sockerfritt tuggummi
-En varm dusch stimulerar dina muskler och kan vara bra för en hungrande mage
-Ät aldrig senare än 3 timmar innan du ska sova

Likes

Comments