Göteborg

Äntligeeen fredag! Träffade Nadja efter VFU:n. Vi satte oss och pluggade på Kafé Magasinet. Vi har inte lyckats umgås något sen jag flyttade ut.. Så det var väldigt mysigt kunna få vara en stund. Vi har ju VFU i samma skola, men trots det hinner vi bara heja på varandra i personalrummet haha.

Nu är det bara 2 dagar kvar av kursen och sedan är det bye bye Hvitfeldstska för i år, men förhoppningsvis är J och jag tillbaka nästa höst. Händer inte så mycket mer nu i mitt liv. Ska nöta mina inlämningar hela helgen och sedan ska jag äntligen åka hem till Stockholm på torsdag wiih.

Göteborg

Hejhej, alla som är vakna nu.. Trodde för en sekund att klockan bara va 21, men icke. De här senaste veckorna har gått väldigt fort och mycket har hänt. Jag har t.o.m hunnit fylla 22 år! Emil kom på besök då och stannade här i nästan en vecka. Väldigt mysigt att få umgås med honom och det var väldigt bra väder som tur var. Första kvällen blev jag bjuden på middag. Vi åt på en italiensk restaurang och dagen därpå besökte vi Trädgårdsföreningen! Vi hann också se It på bio. Den var läskig, men vissa scener var rätt cringe haha.. Våra vänner var här på besök också från Stockholm och i samma veva flyttade jag från Nadja och in tillsammans med andra studenter i en villa. Jag bor på övervåningen och har en egen liten balkong. Hur mysigt?! Jag får lägga upp några bilder när jag har inrett lite mer.

Här är några bilder från Palmhuset!

Halloj! Sitter i centralen och väntar på mitt tåg som ska ta mig till Stockholm. Är så sjukt taggad på att åka hem 😄Har sjukt mycket att göra i skolan så blir bara massa plugg när jag är framme. Jag kommer inte vara hemma på ett tag tror jag då vi har VFU i oktober. Jag har ju tur nu som har långhelg. Nu ska jag iväg och köpa lite mat så att jag inte svälter på tåget. Här kommer några bilder från gårdagens tur på Artilleriet!

• 238 Readers

Hejhej! Yes, jag lever. Jag kom ju fram tidigt i måndags till Göteborg. Jag hade några timmar på mig att vila på hotellet innan jag begav mig till skolan. Som de flesta säkert kände så var det väldigt nervöst. Jag kände ju ingen där. Under introduktionen fick vi några minuter på oss att presentera oss för de vi satt bredvid med. Lärde känna två tjejer som också var från Stockholm! Senare på kvällen var det mottagning och vi var på Slottsskogen och grillade. Mysigt även om marken var lite blött och det började bli kallt.

Dagarna har ju gått väldigt snabbt och det är redan fredag (äntligen) Vi har ju haft väldigt mycket att göra och föreläsningarna har varit rätt tätt inpå varandra så jag har inte riktigt smällt att jag är här. Göteborg är förresten hur mysigt som helst! Av det lilla jag har sett i alla fall. Jag har ju bott på hotell nu i Stenpiren precis nära vattnet så jag har haft det rätt bra. Stressade ju som bara den hela helgen för att jag inte riktigt hade kontroll på nånting. Jag har ätit hotellfrukost varje dag och kommit in i en slags rutin med skolan. Nu är det som sagt fredag och jag bokade tåg till Stockholm för att vi har inga föresläsningar eller seminarier på måndag. Så det ska bli jätteskönt att få komma hem.

Sitter i bibblan just nu och ska röra mig om en liten stund till hotellet för att hämta min resväska! Tåget åker 17.20 så det är ett tag till. Uppdaterar mer sen när jag är framme i Stockholm! Kramis

Frågan är varför jag inte sover just nu.. Jag ska liksom upp om 4 timmar. Det var länge sen jag skrev här och jag har faktiskt något att berätta. Jag ska flytta till Göteborg för att studera! Helt sinnes jag vet. Ärligt talat så har jag legat och gråtit hela dagen medan jag har packat mina kläder. 🙃Jag kommer att bo på hotell tills på fredag sen tänkte jag åka hem över helgen för att hämta resten av mina saker och krama om min fina pojkvän.

Usch, de senaste dagarna har varit så kaotiskt. Ni kanji tänka er hur utmattad jag är. Jag hoppas att det vänder sig nu när jag nästan fixat allt! Nu ska jag faktiskt sova. Godnatt 👀

• 310 Readers

Ligger i sängen och är sjuk. Har varit lite förkyld sen i fredags, men det har inte riktigt brutit ut helt. Mår bra ena stunden och sen mår jag skit fem minuter senare. Jag har iaf haft en jättemysig helg tillsammans med E. Vi åkte till Gävle i fredags och träffade hans familj. Vi var hos dem hela helgen och kom hem igårkväll. 🌝

Hejhej! Tänkte skriva lite snabbt innan jag somnar. Igår var jag i stan med E och åt på Wagamama. Har hört en del om att deras ramen ska vara supergott. Jag beställde iaf pork ramen och det smakade verkligen inget speciellt. ☹️ Vet inte om det var något fel med mina smaklökar eller om deras ramen är lite för överhypeade. 🤷🏻♀️

​Jag var iaf och tränade idag, tredje dagen i rad så är helt slut. Körde tyngdlyftning med Cornelia i Gullmarsplan och det gick superbra. Jag o våran tränare gick igenom vårt schema som vi kmr köra utan honom. Vi har ju hittills bara tränat på onsdagar med tränare, men ska eventuellt börja träna på måndagar också! Nu får jag avsluta för kommer somna vilken sekund som helst. Godnatt!

Hola! Ligger i sängen och ska sova alldeles strax. Tränade med Milly innan middagen så är rätt slut. Älskar att träna på kvällen för de är man slutkörd när man kommer hem. Vilket resulterar till att man sover bättre. Så tips om ni har svårt att sova 🤓

Känner att helgen gick lite för fort.. I fredags åt jag och E middag med mina föräldrar. Det var pirrigt såklar, men det gick bra hehe. I lördags åkte vi till Söder och åt skaldjurspizza 😛 och såg på Kong senare på kvällen.

Igår hjälpte jag mamma lite och sen så åkte jag till gamla stan och mötte E. Vi strosade runt med Ben&Jerry's i handen i det fina vädret. Kan ni förstå att det var 17 grader både igår och idag? Helt sjukt och det ska liksom snöa på onsdag.. 🙃

Längtar redan så mycket till helgen för då ska jag och E till Gävle hihi, men nu ska jag ta och sova. Uppdaterar mer imorgon! Natti 👹

Oj, vad veckan går fort. Det är redan måndag imorgon 😩Har iaf haft en supermysig helg. I fredags var jag hos Kantima och några andra och åt tacos. Supergott!

Resten av helgen har jag hängt med min boy. Vi håller på och planerar en liten resa i slutet av April. Ska bli så kul!

Är inne i en någon konstig period nu där jag äter väldigt mycket souvlaki. Vet inte hur många gånger den här veckan jag har ätit det. 😳 Jag lär väl tröttna förr eller senare. Idag strosade vi i alla fall runt stan och njöt av det fina vädret!