Man hinner knappt landa o dra igång skolan igen förrän febern slår till. Så ikväll blev det varken brand eller dans. Jag får hålla mig på läktaren så att man inte blir liggandes allt för länge. Har redan missat mycket nog.
Men ikväll ska jag mysa lite med älsklingen min. De behöver man alltid💖

Då va man hemma igen. Hemma i kalla Sverige. De va lite annat att komma hem till -8 grader än de 25 grader som vi hade nere i Puerto Rico.

Vi hade de väldigt mysigt. Vi åkte på kamelsafari o fick rida kameler o både jag o älsklingen fick "kyssa" Toni. De gick ut på att vi satte ett kex mellan läpparna och sen skulle Toni ta de med sin mun. De va en upplevelse. Vi va även nere på stranden Puerto Rico o fick åka parsegling ena dagen o dagen efter va vi o åkte på delfin o valssafari. Vi såg inga delfiner men såg en valunge. Sen va jag tvungen att gå ner o lägga mig för att jag blev sjösjuk.

Vi va även ute o shoppade nån dag o va inne i Las Palmas på både en shoppingtur o en kulturell vandring.

Under resan blev de mycket motion och en del taxiresor. Man orkade ju inte gå överallt för att de va så mycket trappor och backar överallt.

Efter maten på tisdagkvällen promenerade vi upp till poolen och tog varsin drink. Fabbe drack som vanligt sin GT (gin o tonic) o jag drack Tequila sunrise. Den va god!
Vi har även badat i havet och solat massor på hotellet. Nån dag va vi även ute o åt. Deras oxfilé e bättre än Sveriges.

På torsdagen begav vi oss hemåt mot Sverige. Tyvärr kom vi bara till Danmark eftersom att de va snöstorm vid bron. Så de fick bli en extra natt på Quality Airport Hotel i Kastrup. På vårt hotellrum fanns ett badkar och jag va snabb att tappa upp ett bad o njuta en stund.
Så i fredags kom vi äntligen hem. Svärmor hämtade oss på hotellet. Jag kan medge att de va faktiskt skönt o komma hem igen. Få ligga i sen egna säng o va hemma med familjen igen.

Jag tror att detta va typ allt. Nu kan se bland bilder. De e ju som de säger, en bild säger mer än tusen ord.

Men detta var en perfekt första semester som jag fick tillbringa med mitt livs kärlek. Detta var en underbar resa!

Nu är vi inne på dag 3 här nere i värmen. Dryga 25 grader ute. Riktigt kanonväder.
I torsdags när vi kom hit så checkade vi in och fick vårt rum. Restaurangen var inte färdiga än så vi fick äta ute o sen promenerade vi lite o kollade runt.

Igår fick vi ta en taxi ner till ett annat hotell och äta frukost. Sen promenerade vi ner stranden Amadores. Riktigt fin. Därefter gick vi längs hela kusten tills vi kom tillbaka till hotellet men innan dess var vi inom en bar o tog varsin dricka. Älsklingen tog en cola och jag tog en Blue lagoon. De va helt ok faktiskt. Det var backar och trappor uppför hela kusten. De va en sträcka på 3-4 kilometer. Det känns i benen idag iaf.
Sen ville jag o älsklingen åka till Las Palmas men dessa blev vi inte kloka på så vi tog en taxi tillbaka till hotellet. Sen tog vi en promenad innan vi gick och åt. En mysig restaurang men bra personal. Jag som kvinna har aldrig blivit så bra behandlad på en restaurang tidigare. Maten va god o han bjöd på nån skum dricka i slutet av måltiden som smakade lite sisådär. Efter middagen tog vi ett dopp i den nya poolen. Jag o älsklingen va de första att inviga den. Efter badet tog jag mig en dusch och senare på kvällen var vi tvungna att kolla in den nya restaurangen på hotellet. Efter de pratade jag lite med mammi o pappi. Jag saknar de såklart!

Idag åt vi frukost på hotellet innan vi promenerade ner till Amadores igen men idag badade vi där. Men vistelsen blev inte så lång. Efter en dryga halvtimme öppnade himlen sig. Så vi tog oss in under tak framtill de hade stillat sig. Sen tog vi en taxi tillbaka till hotellet.
Just nu ligger vi o degar o väntar tills restaurangen ska öppna för lite lunch. Sen får vi se om vi skulle bege oss ner till centrum och shoppa lite.

O imorgon ska vi rida grankanariska kameler som tydligen liknar dromedarer. Yey!!

Vid tuffa tider krävs det en stöttande axel, vänliga ord och en person som finns där. Men tyvärr finns inte de i mitt liv. Jag vill ha ett namn som ska poppa upp i huvudet när jag mår dåligt o behöver ha stöd. Tyvärr har jag inte de. Jag får ta mina jobbiga perioder på egen hand. Detta har resulterat i att mina framtidsplaner försvinner o jag har fler deppdagar. Vi får se hur detta fortlöper...

Idag lördag har jag inte gjort ett piss. Vaknade vid 9.30 tiden och gick upp och skulle äta frukost. Dock fanns de inget gott så jag brydde mig inte om de. Därefter åkte jag o älsklingen till stan en liten sväng. Sen låg vi och kollade film, åt lite lunch och kollade film igen. Sen lite fika vid 16 tiden o sen kollade han film o jag packade lite inför resan. Inte många dagar kvar nu. På måndag är de sista veckan innan de välbehövliga lovet.

Igår va de den första studentfesten på farozon. En väldigt trist fest får jag väl säga men allt innan dess va bra. Skolan o sen var hos bästa vännen, bli sminkad, kolla idol och sen bege sig till Hässleholm. 2,5 timme pallade jag o sen fick älsklingen komma o hämta oss. Köra hem bästisen o sen köra vidare hemåt. Själv däckade man rätt så omgående o va svårväckt när man väl va hemma men jaja.

För tillfället är jag hemma hos älsklingen. Vi käkade pizza när vi kom hit och har sen ett par timmar tillbaka suttit under täcket i soffan och kollat Die hard. Men nu kallar sängen.

Så får vi se vad morgondagen har att erbjuda. Jag vet som så mycket att jag ska försöka vila upp mig och bli av med förkylningen snarast möjligt. Den tar för tillfället nästan kål på mig😷

Nu räknar vi verkligen ner. Nu får den där välbehövda semestern komma. Jag behöver vila. 16 dagar kvar. 16 dagar tills jag o älsklingen min flyger ner till de varma o soliga Kanarieöarna. Och bara 8 skoldagar kvar. Jag behöver verkligen ta en paus nu. Vila upp både kroppen och själen.
Hela jag är utmattad

Plugg fredag med Hansson
Ullareds shopping på lördagen
Jobbsöndag

Full rulle hela helgen. Nu värker både fötter och huvud. Imorgon är de prov som väntas. Bra start på veckan, prov....

Keep calm it's only 2 weeks left.
Om två veckor begär jag o älsklingen oss ner till Kanarieöarna!

Dag 2 man e hemma. Magen som e i uppror. Men de va ändå rätt skönt att ha en dag då man verkligen kan koppla av och återhämta sig.
Så jag sitter fortfarande i myskläder o bara kollar på unga föräldrar.
Till helgen är det 1-års kalas för systersonen. Och så ska jag städa.
Därefter e de bara 3 skolveckor innan höstlovet och min o älsklingens första semester!
Men nu ska jag se om jag kan få nån lunch i mig.

Hejsvejs

Ikväll va jag o en av mina bästa vänner o såg på bio. Bridget Jones's baby.

Den får en klar 10/10. Jag rekommenderar den starkt till alla. Den är både rolig, dramatisk och romantisk. Den får ibland oväntade vändningar och det blir inte alltid som man vill eller tror. Den bjuder på mycket skratt och många spridda känslor.

Men nu ska denna tös krypa ner i sängen o försöka sova. O imorgon blir de pojkvänsmys med middag o bad. Ha de gött

Nu har det hänt nånting som jag aldrig i hela mitt liv trodde skulle hända.
Jag eller rättare sagt vi, jag o min älskade har bokat en resa till Gran Canaria över höstlovet!! Detta är som sagt min första utlandsresa (förutom Danmark) och även min första flygresa. Detta ser jag fram emot så sjukt mycket. Att få första gången resa utomlands med mannen jag älskar o få tillbringa en solig vecka i Spanien!!

Denna resan blev bokad under veckan men idag fick jag slutbeskedet av rektorn att de va grönt ljus (med ledigheten då alltså)