Ja, ska jag nu jobba en hel natt så kan man väl passa på o blogga lite nu medan alla sover.
O jag börjar i Kalmar.
I söndags åkte jag o älsklingen upp till Kalmar för att han ska gå i skolan där på distans. Vi drog med oss husvagnen som de va tänkt att vi skulle bo i. Vi anlände till Kalmar vid 21.00 tiden o de va väl rätt så lugnt. Dock var där ingen i receptionen där det stod att de egentligen skulle vara till kl 22 men nej. Vi visste som tur va vilken plats vi skulle ha så vi körde in husvagnen o parkerade den på sin plats. Sen lyckades vi få tag på ett par som bodde på campingen o brukade ta hand om nya gäster som kom när receptionen var stängd.
Efter mycket om o men så fick vi igång elen i husvagnen o försökte sova. Morgonen därpå ville jag inte bo i husvagnen mer pga hur starten på campingen blev. Så jag tyckte vi skulle ta in på hotell. Älsklingen var inte heller helt emot de. Så jag bokade hotell o vi kunde checka in när som helst. Vid 8 tiden på måndagen checkade vi in på hotellet o fixade sen lite frukost innan vi begav oss mot campingen för o packa ihop de vi behövde. Så husvagnen stod kvar på campingen o vi stack till hotellet.
Vid lunch gick jag ner med älsklingen mot skolan. Den låg ca 30 min gång från hotellet vilket var en lagom sträcka att gå.
Sen strosade jag omkring på stan medan han var i skolan.
På kvällen åt vi på taco bar, var dock inte som jag förväntat mig men vi blev mätta iaf. Sen gick vi tillbaka till hotellet o gick o la oss.

På tisdagen var heldag för älsklingen i skolan o jag var på hotellet o gjorde lite av mina läxor från skolan. Vid lunch mötte jag upp mitt hjärta så åt vi ihop innan han skulle tillbaka till skolan o jag till hotellet.
På kvällen körde vi över till Öland o åt middag.
Sedan hämtade vi husvagnen ifrån campingen o ställde den lite närmare hotellet.

På onsdagen började vi packa ut de mesta i bilen innan älsklingen stack till skolan. Sen checkade jag ut o körde sen o hämtade mitt hjärta på skolan innan vi sedan begav oss hem mot älskade Skåne.

Kalmar var en riktigt fin o lugn stad. Här kan jag faktiskt tänka mig att bo.

Nä, nu kallar jobbet. Gonatt

Inte trodde jag att det skulle vara såhär svårt att bli vuxen efter studenten.
Söka jobb e inte världens enklaste.
Jag söker jobb som tusan men får jag napp, nejdå.
"Undersköterskor behövs hela tiden o över allt i minst 10 år framöver". O hell no. De tycker jag nock inte. Jag skickar in jobbansökningar o har gjort i snart ett år o inget resultat. Har skickat mejl o ringt personligen till enhetschefer för att erbjuda mig som timvikarie men inget napp där heller, än så länge.
Jag känner att jag bara går o trampar på samma ställe hela tiden.
Allt kom visst på en gång efter studenten. Jag vet inte riktigt vad jag vill jobba med eller vad jag vill bli. Allt kretsar omkring i mitt huvud dagligen. Jag känner mig rastlös hemma o söker jobb titt som tätt.
Jag saknar skolan. Att ha en daglig rutin och vanor.
Men för att komma dit jag vill så behöver jag jobba. Men med vilket jobb??

Nä nu blir de o fortsätta o söka jobb. Turen vänder väl nån gång!

Ha de gott!

Igår fyllde morfar 80 år o de firades med ett dunderkalas på 11 man.
Det var supertrevligt o de bjöds på 3-rätters middag som min kära tant ordnade.
Jag o älsklingen tog även en långtur med hojen till o från kalaset vilket var helt underbart❤

I torsdags va de dags för den årliga Göteborgstrippen. Denna gången va de dock bara familjen, minus pappa som åkte dit. Resan dit gick bra bortsett från de konstanta regnet. När vi väl anlände till Göteborg så stannade vi till vid hotell Heden där vi sedan skulle tillbringa natten.
Sedan trotsade vi regnet o började promenera den korta biten bort mot Liseberg.
Dagen bestod av spel o lite karusellåk. Alla hade roligt trots regnet o de va mycket mysigt.
När kvällen kom så gick vi tillbaka till hotellet o tog en välbehövlig varm dusch innan man packade ner sig i sängen o kollade film.
Fredagen började med frukost o sedan packade vi ihop våra saker innan vi styrde våra bilar tillbaka mot Skåne o pappa.
På kvällen blev de pojlvänsmys framför tv:n.
O idag vankades de jobb.
Nu e de bara 5 pass kvar på detta vikariatet.

Igår va de jobb 7-13.15. En lugn o kort dag. När jag kom hem så va de nystädat o fint på nedanvåningen så jag satte igång upp städade ovanvåningen under tiden älsklingen va på jobb.
Jag hann med o dammsuga, moppa, skaka mattorna, städa toaletten o röja undan samt tvätta typ 4 maskiner tvätt innan älsklingen kom hem. När han kom så satte vi igång o tvätta min o älsklingens bil. Sen stack vi iväg o käka medan min bil skulle torka.
När vi kom hem så ösregnade de. Som tur va befann vi och bilen oss i garaget. Älsklingen började vaxa bilen o jag satte igång o dammsuga den. Så nu e den ren o fin o redo för morgondagens äventyr👌

Då va beslutet taget o ansökan inskickad. Till hösten sätter jag mig i skolbänken igen. Nästan iaf. De blir att läsa upp lite ämnen samtidigt som jobbet fortsätter.
På 1,5 år ska jag försöka läsa upp 8 kurser. Biologi 1 o 2, Fysik 1 o 2, Kemi 1 o 2 och Matte 3C o 4.
Sen hoppas jag komma in på läkarlinjen o då blir de 5,5 års heltidsstudier.
Om 10 år hoppas jag vara färdigutbilad o legitimerad läkare o förhoppningsvis obducent senare.

Nu ger vi järnet.

Nu börjar livet på riktigt.

Over and out👌

De va ett tag sen sist så de får bli en liten uppdatering.
Lördagen bestod av födelsedagsfirande för älsklingen som fyllde 21. På förmiddagen tog jag o svärfar hojen till Åhus där svärmor o älsklingen mötte upp oss för lite glass. På hemvägen kom regnet men de gjorde inget. Då blev de mys i soffan när vi kom hem istället. På kvällen blev de middag på Jensens.
Söndagen var jag på 3 års kalas för systerdottern. När jag sedan kom hem blev de soffmys.
Måndagen bestod av jobb. Eller ja, betald bredvidgång. Efter jobbet tog jag ett varmt bad o sedan åt litw middag innan sängen kallade.
Idag tog jag lång sovmorgon o åt frukost i soffan samtidigt som jag kollade film. Sen hade jag lite övningskörning nu på eftermiddagen vilket gick bra.
Sen åt jag glass med älsklingen. O de bästa var ju att den va gratis oxå. Nu ikväll blev de filmmys framför dödligt vapen.
Imorgon blir de riskettan på förmiddagen o risktvåan på eftermiddagen. Sen e man nog lagom mör i kropp o knopp.

Over and out💪

Denna semestern e i full gång. Vi e inne på dag 4 här nere i värmen. Dessa 27 grader e man inte direkt missnöjd med.
Dagarna har rullat på.
Jag o älsklingen har shoppat, varit på delfin o valsafari, åkt glasbotten båt o solat o badat i de underbara vädret.✈🌞
Årets första dopp gjorde jag även här nere. Både i poolen och havet.
Idag var vi på ett sånt där fiskspa. Super härligt va de👌
Just nu ligger vi ute på verandan o lapar sol innan de e dags för lite middag.
Imorgon beger vi oss till Las Palmas för ännu mer shopping innan denna semestern e slut.
När vi kommer hem väntas jobb🏥💉

I söndags var det bal. Det var helt underbart o ett perfekt avslut av studenten.

Dagen för mig bestod av förberedelser inför the big night med smink o hår. Senare på eftermiddagen körde älsklingen mig till Hässleholm där min dejt och skjuts väntade.

Kvällen bjöd på röda mattan, goa drinkar, gott sällskap o mycket fantastisk mat.

Ett trevligare sällskap kunde man aldrig önskat sig. Min student avslutades på bästa sätt.

Nu väntas semester innan the real life begins!

Over and out💪

Då vart de äntligen min tur. Min tur att få springa ut o skutta framför 100 tals människor. Min tur att få bära den vita studentmössan. Min tur att ta studenten. Igår va en av de bästa dagarna i mitt liv. Dagen jag längtat efter så länge.

Dagen började med champagnefrukost i Hembygdsparken tillsammans med klassen o lärarna. De va helt underbart. Även en av våra gamla lärare kom o överraskade oss. Det blev även en del fotograferande innan vi begav oss till skolan för ännu mer fotograferande. Innan lunch så fick man hela klassens signatur skriven i mössan.
Sen blev de lunch o därefter lite avslutning i aulan med stipendier o lite sånt.
Sen gick vi tillbaka till klassrummet för o avtacka lärarna o få våra betyg.
Sen blev de UTSPRING!!!
De va helt magiskt o riktigt underbart o skönt!
Efter utspringet gick jag till min kära familj som stod där o väntade. Jag fick blommor o nallar som jag sedan kånkade bort mot flaket. 1,5 timme o sex långsamma o högljudda varv senare va vi tillbaka på skolan där min skjuts väntade. De blev en härlig tur hem i chevan.
Väl hemma fick jag världens bästa mottagande. Alla gästerna stod mitt på gården när jag anlände o de va helt magiskt!
O nu väntades ännu mer fotograferande o mat. Sen flöt kvällen på med tårta o massor av blommor o presenter.
Kvällen blev dock inte långvarig. Klockan 23.
30 kunde jag o älsklingen gå o lägga oss för då hade alla gästerna åkt hem. Men jag e lika nöjd o glad för denna dagen ändå!
Jag sov gott på kvällen iaf!
Tack än en gång för denna underbara dag o ni som gjorde den så special.